Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Romeo15
Berichten: 395
Geregistreerd: 20-08-09
Woonplaats: sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:23

Wat leuk een cavia topic, dat ik dat nooit eerder gezien heb.

Hier hebben we 3 cavia s, erg leuk!
Ze zitten bij ons buiten in een goed geïsoleerd verblijf.

Zijn er hier ook mensen die hun cavia in een ren hebben zitten welke niet overdekt is?
Ik heb de mogelijkheid om ze los te laten lopen in een stuk van 1.60x4.50, dit is omheind en vinden ze heerlijk!

Overdekken is momenteel niet mogelijk, nu zitten ze er alleen in als we erbij zijn maar zeker doorde weeks kunnen ze er niet dagelijks in

Liefst zou ik ze dus met goed weer hele dagen in de ren doen maar zou dit niet gevaarlijk zijn?


Romeo15
Berichten: 395
Geregistreerd: 20-08-09
Woonplaats: sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:20

DubbelDun schreef:
@nqancy: welkom... :)
Ik heb een grote niet-overdekte ren en zolang ze 's nachts in een goed afgesloten nacht hok zitten gaat dat prima... of je moet écht midden in een bos wonen dat je ook overdag last hebt van vossen/roofvogels.

Dat groene is een los paneel van schaduwdoek..
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

In principe hebben ze de hele achtertuin tot hun beschikking
[ Afbeelding ]


Wauw bij jou hebben ze wel erg veel ruimte lekker hoor!

Romeo15
Berichten: 395
Geregistreerd: 20-08-09
Woonplaats: sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:23

melody7 schreef:
Ik durf ze niet zo buiten te laten. Er zijn hier meerdere konijnen weggehaald door een marter in de afgelopen 15 jaar. Ook heb ik al eens een grote roofvogel in de tuin gezien, en het stikt van de eksters. Ik kan me niet voorstellen dat die laatste iets met cavia's kunnen, maar ze schijnen het wel te proberen. We wonen in een woonwijk, maar ze komen toch alleen buiten als ik erbij ben. Er is wel een ren-bunker in aanbouw waar ze zonder bewaking overdag in kunnen blijven :D


Eksters zitten hier ook veel..
Ik denk dat ik het maar alleen blijf doen als thuis ben, helaas betekend dat wel dat ze er niet dagelijks in kunnen :(

We willen wel gaan kijken of we het wel kunnen overdekken maar we zijn in huis ook aan het klussen dus kunnen niet alles tegelijk helaas.

Romeo15
Berichten: 395
Geregistreerd: 20-08-09
Woonplaats: sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:25

TinkerTreas schreef:
Hier lopen ze overdag wel in een niet afgesloten ren. Wij hebben een een kleine tuin die afgesloten is voor katten. Ze hebben wel voldoende schuilmogelijkheid.

's nachts durf ik het hier niet aan, omdat er hier ook vossen lopen.


Hier kunnen katten wel in de tuin komen maar in de tijd dat we hier wonen hebben we een keer een kat in de tuin gehad, we hebben honden en dat weten ze :+

Schuilmogelijkheden zijn het probleem niet ik ben alleen bang dat ze gegrepen worden door een ander dier oid

Romeo15
Berichten: 395
Geregistreerd: 20-08-09
Woonplaats: sliedrecht

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:30

Dit zijn mijn 3 piep monsters

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Romeo15
Berichten: 395
Geregistreerd: 20-08-09
Woonplaats: sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:52

Wat een mooie ren DD, echt een paradijsje!


Een van mijn cavia s is behoorlijk dik aan het worden, wat doen jullie om ze op gewicht te houden of hebben jullie dit probleem niet?
De andere 2 zijn prima op gewicht..

Ze krijgen nu onbeperkt hooi, dagelijks wat brokjes en dagelijks wat verse groente/fruit/gras

Meer beweging misschien?
Ik verspreid het vers voer al door de ren zodat ze wat moeten bewegen, verder zij ze best wel lui

Romeo15
Berichten: 395
Geregistreerd: 20-08-09
Woonplaats: sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:52

DubbelDun schreef:
@nancy: hoe groot is je ren ?? Want ze moeten best wel wat meters maken willen ze daarvan op gewicht blijven.


Het gewone hok is 1,6×1 meter
De ren is 1.6x4.5 meter

Ze zitten nu overdag in de ren en snachts in het gewone hok, gaan wel vroeg naar buiten en savonds pas naar binnen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EmptyWords, Kayleigh__, Leo, s1993 en 31 bezoekers