Slijmerige slakkenpraat!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mira283

Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Slijmerige slakkenpraat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 14:07

Achatina fulica, mijn eerste slakken waren officieel voer slakjes en die zijn ook groot en sterk geworden. Maar zal erop letten voor zover ik op de foto's kon zien zagen de ouder dieren er gezond uit. Hopelijk kan ik ze morgen al ophalen

Miepmiept
Berichten: 2032
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Slijmerige slakkenpraat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 14:16

Ik lees ook mee!
Sinds een tijdje in bezit van twee ovums en twee zanzi's. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:18

Mira283 schreef:
Achatina fulica, mijn eerste slakken waren officieel voer slakjes en die zijn ook groot en sterk geworden. Maar zal erop letten voor zover ik op de foto's kon zien zagen de ouder dieren er gezond uit. Hopelijk kan ik ze morgen al ophalen

Ouderdieren zeggen niks.

Gaat erom dat ze worden uit geselecteerd. Helemaal belangrijk bij fulica's. Omdat dit geen makkelijke slak is. Erg gevoelig

Mira283

Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:56

love_western schreef:
Mira283 schreef:
Achatina fulica, mijn eerste slakken waren officieel voer slakjes en die zijn ook groot en sterk geworden. Maar zal erop letten voor zover ik op de foto's kon zien zagen de ouder dieren er gezond uit. Hopelijk kan ik ze morgen al ophalen

Ouderdieren zeggen niks.

Gaat erom dat ze worden uit geselecteerd. Helemaal belangrijk bij fulica's. Omdat dit geen makkelijke slak is. Erg gevoelig


Oké dan kan ik er beter maar niet aan beginnen als ze niet uit geselecteerd worden?

Mira283

Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Slijmerige slakkenpraat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 17:01

Door commentaar via het topic toch goed nagedacht en er komen geen slakjes. Wil ze ook niet meer ik ga mij op de andere hobby storten. Helaas pindakaas...

Loeka_Polly

Berichten: 170
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Slijmerige slakkenpraat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:35

Fulicas moeilijke slakken? Echt niet hoor! Mijn white jade is super groot, gezond en actief en krijgt helemaal geen bijzondere of moeilijke zorg! Gewoon een stukje komkommer en een beetje sepia in de bak en ze is tevreden!

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Slijmerige slakkenpraat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:46

Vergeleken met bijvoorbeeld ovums zijn fulica's best "moeilijk". Ze kunnen bijvoorbeeld erg slecht tegen schommelingen in de temperatuur en luchtvochtigheid. Echter hoeft dit natuurlijk niet te betekenen dat het echt moeilijke dieren zijn. Als je je gewoon goed inleest is er niet zoveel aan de hand.

Anoniem

Re: Slijmerige slakkenpraat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:54

Mijn fulica's zijn ook niet moeilijk. Maar lees veel dat ze bij bosjes omvallen als er teveel temperaturenverschillen zijn.

Nu is mijn bak ook stabiel door een thermocontroler. En leven ze al op 28 graden.

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Slijmerige slakkenpraat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:03

Ik heb ook geen moeite met ze. Moet zeggen dat ik soms wel wat aandachtiger mag zijn naar ze

Anoniem

Re: Slijmerige slakkenpraat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:18

In het begin was ik heel voorzichtig met ze, door alle verhalen die ik had gelezen.

Maar inmiddels maak ik mij er niet meer druk om. Zo ben ik van donderdagavond tot vanochtend weggeweest. Gezorgd ervoor dat ze genoeg courgette hadden en sepia.

En alles leeft nog :D alleen straks weer even eitjes check doen.

Loeka_Polly

Berichten: 170
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Slijmerige slakkenpraat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:43

mijn fulica leeft de hele zomer zonder warmte mat, en ze staat ook nog eens naast het raam. ze schommelt dus lekker mee met de buitentemperatuur. ook in de winter staat niet altijd haar warmte matje aan dus dan schommelt ze ook lekker mee met de kamertemperatuur. ondanks de temperatuurverschillen is ze super gezond, groot en actief! Ze is nog makkelijker te houden dan mijn platys (visjes)

Loeka_Polly

Berichten: 170
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Slijmerige slakkenpraat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:45

over groei gesproken, inmiddels is mijn white jade al 15,5 cm! komt dit vaker voor? ik zie online namelijk overal staan dat ze max 10-13 cm worden!

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:14

Loeka_Polly schreef:
over groei gesproken, inmiddels is mijn white jade al 15,5 cm! komt dit vaker voor? ik zie online namelijk overal staan dat ze max 10-13 cm worden!

Het verschilt per slak, maar het komt absoluut wel eens voor dat ze zo groot worden. T kan ook heel best zijn dat ze nog een stukje doorgroeit. Dan is ze gewoon goed gezond :D

Loeka_Polly

Berichten: 170
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 00:10

Laurora schreef:
Loeka_Polly schreef:
over groei gesproken, inmiddels is mijn white jade al 15,5 cm! komt dit vaker voor? ik zie online namelijk overal staan dat ze max 10-13 cm worden!

Het verschilt per slak, maar het komt absoluut wel eens voor dat ze zo groot worden. T kan ook heel best zijn dat ze nog een stukje doorgroeit. Dan is ze gewoon goed gezond :D


Haha mooi mij hoor je niet klagen hoe groter hoe leuker

Gothico

Berichten: 1338
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Slijmerige slakkenpraat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:20


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:42


Gothico

Berichten: 1338
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Slijmerige slakkenpraat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 16:59

Ja dat weet ik. Maar wel lekker aan de maat.

Anoniem

Re: Slijmerige slakkenpraat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:07

Klopt, alleen iets moeilijker te houden ivm dat je aarde moet aanpassen, om ph waarde hoger te krijgen.

Gothico

Berichten: 1338
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Slijmerige slakkenpraat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:12

Ik heb hier op het moment alleen verschillende waterslakken. Landslakken mag ik niet hebben omdat ze vies zouden zijn.

Wel alles uitgezocht. En dan snap ik dat het lastiger houden is. Zelf vind ik white jade en albino's zo gaaf.
Heb ook van iemand huisjes van deze slakken gekregen. Maar wil ze natuurlijk het liefste zelf.

Anoniem

Re: Slijmerige slakkenpraat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:21

Waarom zouden ze vies zijn?

Gothico

Berichten: 1338
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:47

love_western schreef:
Waarom zouden ze vies zijn?


Tja waarschijnlijk de slijmlaag die ze achterlaten. Vind ik overigens niet vies.
Haal soms mijn waterslakken ook uit het water. (kunnen ze tegen).

Anders zou ik het niet weten. Vind ze juist erg leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:58

Gothico schreef:
love_western schreef:
Waarom zouden ze vies zijn?


Tja waarschijnlijk de slijmlaag die ze achterlaten. Vind ik overigens niet vies.
Haal soms mijn waterslakken ook uit het water. (kunnen ze tegen).

Anders zou ik het niet weten. Vind ze juist erg leuk.

Daar hebben je ouders toch geen last van?

Gothico

Berichten: 1338
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:04

Dat zou ik ook zeggen. Maar ja ik heb er niks over te zeggen. (En heb al best wat huisdieren)

Loeka_Polly

Berichten: 170
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:05

Jongens mijn dame is vandaag weer eens op de foto geweest (was tijd!) en als ik de fotos vergelijk met dit najaar dan is ze echt weer enorm gegroeid, meer dan ik eigenlijk dacht! dus bij deze een paar fotos om nu met dit najaar, vorig jaar en toen ik dr pas net had te vergelijken!

Afbeelding
toen ik dr pas net had (zoo klein!)


Afbeelding
vorig jaar (ik had haar bijna een jaar)


Afbeelding
Dit najaar (ik dacht dat ze uitgegroeid was!)


Afbeelding
Nu! 15,5 cm groot en naar mijn idee nogsteeds aan het groeien <3

Gothico

Berichten: 1338
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 23:10

Loeka_Polly schreef:
Jongens mijn dame is vandaag weer eens op de foto geweest (was tijd!) en als ik de fotos vergelijk met dit najaar dan is ze echt weer enorm gegroeid, meer dan ik eigenlijk dacht! dus bij deze een paar fotos om nu met dit najaar, vorig jaar en toen ik dr pas net had te vergelijken!

toen ik dr pas net had (zoo klein)

vorig jaar (ik had haar bijna een jaar)

Dit najaar (ik dacht dat ze uitgegroeid was!)

Nu! 15,5 cm groot en naar mijn idee nogsteeds aan het groeien <3


Zo GAAF!!!. Jaloers. Wat een mooi beestje is dat zeg.