Ervaringen met DogTrace opvoedingshalsband? (VS Petsafe)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:05

Sassol schreef:
Als je goed leest zie je dat ik me bewust ben van het feit dat ik de hond daarmee kán triggeren. En dat hij dus al een hele tijd ook zonder band gewoon los loopt, zonder problemen. Alleen merk ik dat ik langzaamaan zelf minder relaxed word nu ik die band niet meer heb.

Ik ga nu niet ineens een hond muilkorven waar het al tijden goed mee gaat.

De band is dus vooral voor mijn eigen gemoedsrust, wat ik dan weer op de hond over kan brengen.

Dat een hond ooit gebeten heeft een daardoor nooit meer los zou mogen ben ik het dus niet mee eens. Beest kan er ook niks aan doen dat hij verkeerde begeleiding gehad heeft.



En wanneer ga je dat dan wel doen?
na dat er WEL een bijt incident heeft plaats gevonden omdat de hond jou spanning oppakt.

het spijt me zeer maar ik kan alleen maar mee gaan met de reactie's voor mij.
ik ben absoluut niet anti correctie band.
maar dat is in mijn ogen niet iets wat je als middel gebruikt in dit geval.

Althans niet alleen dat.

als jij straks een keer iemand tegen komt die zelf enorm gespannen is.
en jij bent gespannen en het gaat wel mis wat dan?

Ik vind het absolute onzin dat een hond altijd maar los moet.
haal een lange lijn van 10/15 meter.
daar kan je hond heerlijk mee rennen en spelen maar jij houdt wel controle.

dat jij je hond dat op een grote overzichtelijke plek.
of in een afgesloten honden veldje los doet zonder iets prima.

Maar voor nu alleen een sprayband is ook in mijn ogen niet voldoende.

Japie&Nodin :+:
Maystro Y;(


SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen met DogTrace opvoedingshalsband? (VS Petsafe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:10

Zo'n hond hoor je gewoon aan de lijn te houden.. Als je weet dat het fout kan gaan hoort een hond niet los.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 11:41

Dit wordt mijn laatste reactie, had al geanticipeerd op reacties maar het is erg jammer dat iedereen z'n mening moet blijven verkondigen ipv in gaan op mijn hulpvraag.
Voor mij ook wel weer een inzichtelijk moment want was het iemand anders z'n topic geweest had ik hetzelfde gereageerd waarschijnlijk. Je kunt nou eenmaal niet bij de mensen thuis kijken en interpreteert het op je eigen manier.

Een 10/20m riem is absoluut niet hetzelfde als loslopen. Mijn hond heeft die max 40m zo overbrugt in 4 seconden. Lekkere vrijheid.
Hiervoor ook al eens zo'n band gehad en dat ging prima, geen bijtincidenten. Daarna dus zonder die band gaat ook goed maar merk dat ik dan met minder zelfvertrouwen loop. Voor mij een reden om weer zo'n band te halen.

Ik ga wel weer bewust meer in het nu leven en ben door een waarschuwing van een bokker onderzoek aan het doen naar de bestandsdelen van de sprays die gebruikt worden.

Bedankt voor het meedenken en het inzichtelijke leermoment.

The 4th Dog Commandement: Do not be angry at me for long, and do not lock me up as punishment. You have your work, your entertainment and your friends. I only have you...

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:44

Ik heb geen ervaring met de door jou genoemde band, wel met het merk Dog Trace. Wij hadden eerst de invisible Fence van pet safe, deze was tot twee keer toe snel stuk. Nu zelfde systeem van Dog Trace, veel beter kwaliteit producten en ook beter afgewerkt.
Laatst bijgewerkt door Delphi2 op 19-06-18 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:06

Sassol schreef:
Dit wordt mijn laatste reactie, had al geanticipeerd op reacties maar het is erg jammer dat iedereen z'n mening moet blijven verkondigen ipv in gaan op mijn hulpvraag.
Voor mij ook wel weer een inzichtelijk moment want was het iemand anders z'n topic geweest had ik hetzelfde gereageerd waarschijnlijk. Je kunt nou eenmaal niet bij de mensen thuis kijken en interpreteert het op je eigen manier.

Een 10/20m riem is absoluut niet hetzelfde als loslopen. Mijn hond heeft die max 40m zo overbrugt in 4 seconden. Lekkere vrijheid.
Hiervoor ook al eens zo'n band gehad en dat ging prima, geen bijtincidenten. Daarna dus zonder die band gaat ook goed maar merk dat ik dan met minder zelfvertrouwen loop. Voor mij een reden om weer zo'n band te halen.

Ik ga wel weer bewust meer in het nu leven en ben door een waarschuwing van een bokker onderzoek aan het doen naar de bestandsdelen van de sprays die gebruikt worden.

Bedankt voor het meedenken en het inzichtelijke leermoment.



Ik denk dat je niet helemaal goed leest wat ik zeg.

Ik vind namelijk dat jij je verantwoordelijkheid moet nemen en al helemaal als jij een honden uitlaatservice hebt!

deze hond hoort NIET overal los.
en dus lijn je hem aan een lange lijn.

op plekken waar jij alle overzicht( bijvb op een zand verstuiving) of in een losloopveldje kan je hem lekker zn gang laten gaan.
jij hebt daar optijd inzicht in wat er gaat gebeuren.
Ik zeg dus nergens dat jou hond Nooit meer los mag.

nu ga je er van uit dat omdat het al een poosje goed gaat dat het wel goed zal blijven gaan.
Maar goed als het straks wel fout gaat dan zal er ook wel een excuus zijn waarom het fout gegaan is.

ik vind het echt de meest slechte reclame voor je zelf en je bedrijf dat je gewoon stuk de kop in het zand blijft steken en geen verantwoordelijkheid neemt mbt het feit dat jou hond uit haalt naar voetgangers.

Japie&Nodin :+:
Maystro Y;(

Schuur_

Berichten: 4865
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:09

Ik kan je ook alleen maar aanraden om je hond aan te lijnen of te muilkorven.

Mijn hond loopt altijd los en heeft geen hapneigibgen. Toch heb ik hem geleerd om als er fietsers of wandelaars mij passeren bij mij te komen, uit zichzelf. Snap sowieso niet dat mensen hun honden maten scharrelen terwijl er vreemden langs moeten. Niet iedereen is gediend van een loslopende hond of hebben er schrik van. Of er zijn juist mensen/kinderen die hem gaan aaien terwijl hij met zijn rug er naartoe staat. Qua onvoorspelbaarheid moet je niet enkel rekening houden met je hond maar ook met die van voorbijgangers. Als je hond toch ineens in een been hangt van een fietser vergeef je het jezelf toch nooit? En als ik die fietser was, dan had je ook een probleem.

Mijn hond gaat ook elke dag los, speelt met ander e honden maar mag niet uit mijn zicht en bv op het pad geen 100m verder lopen hoor. Als die wilt sjezen doet die dat maar op een open plek in het bos of op een leeg veld. Aan een lijn van 20m kan die ook lekker scharrelen

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:17

Doe alsjeblieft je hond een muilkorf om en lijn het dier aan.
Dit is onverantwoord en juist dit soort honden hebben baat bij een verantwoordelijke baas, het kan maar 1x escaleren en 3x raden wie er dan in beslag genomen wordt en de spuit krijgt.

Snap niet dat je überhaupt dat risico wil lopen voor je dier.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:34

Schuur_ schreef:
Ik kan je ook alleen maar aanraden om je hond aan te lijnen of te muilkorven.

Mijn hond loopt altijd los en heeft geen hapneigibgen. Toch heb ik hem geleerd om als er fietsers of wandelaars mij passeren bij mij te komen, uit zichzelf. Snap sowieso niet dat mensen hun honden maten scharrelen terwijl er vreemden langs moeten. Niet iedereen is gediend van een loslopende hond of hebben er schrik van. Of er zijn juist mensen/kinderen die hem gaan aaien terwijl hij met zijn rug er naartoe staat.

Ik loop met een roedel honden,mijn eigen honden waaronder een paar grote.Ook ik laat ze los,maar roep ze bij het zien van fietsers en wandelaars altijd terug en laat ze zitten,in mijn hand heb ik dan lekkers wat ze krijgen als de mensen gepasseerd zijn.
Dit is nu zo'n gewoonte dat ze zelf komen als ze mensen of fietsers zien aankomen ,dus fluitje is niet eens meer nodig.Dit gaat natuurlijk puur voor het vreten ,maar goed.Als een hond niet betrouwbaar los kan of ik voel me er niet goed bij dan komt hij niet los.
Als je zo gespannen bent als je hond los loopt betekend dit dat het niet betrouwbaar is.
Qua genoeg beweging bestaat er ook nog iets als naast de fiets of step

Schuur_

Berichten: 4865
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:41

beatje schreef:
Schuur_ schreef:
Ik kan je ook alleen maar aanraden om je hond aan te lijnen of te muilkorven.

Mijn hond loopt altijd los en heeft geen hapneigibgen. Toch heb ik hem geleerd om als er fietsers of wandelaars mij passeren bij mij te komen, uit zichzelf. Snap sowieso niet dat mensen hun honden maten scharrelen terwijl er vreemden langs moeten. Niet iedereen is gediend van een loslopende hond of hebben er schrik van. Of er zijn juist mensen/kinderen die hem gaan aaien terwijl hij met zijn rug er naartoe staat.

Ik loop met een roedel honden,mijn eigen honden waaronder een paar grote.Ook ik laat ze los,maar roep ze bij het zien van fietsers en wandelaars altijd terug en laat ze zitten,in mijn hand heb ik dan lekkers wat ze krijgen als de mensen gepasseerd zijn.
Dit is nu zo'n gewoonte dat ze zelf komen als ze mensen of fietsers zien aankomen ,dus fluitje is niet eens meer nodig.Dit gaat natuurlijk puur voor het vreten ,maar goed.Als een hond niet betrouwbaar los kan of ik voel me er niet goed bij dan komt hij niet los.
Als je zo gespannen bent als je hond los loopt betekend dit dat het niet betrouwbaar is.
Qua genoeg beweging bestaat er ook nog iets als naast de fiets of step


Klopt, hier dezelfde manier. Als ik eens op een landweg loop waar ook auto’s komen loop ik op het midden van de weg. Hoor ik een auto, roep ik hem naar mij en gaan we netjes langs de kant wachten. Na het passeren koekje en weer spelen.

Dat het alleen voor vreten is interesseert me niet. Zolang die maar weet dat eten bij mij moet halen en niet bij de kleuter die leert fietsen :')

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:30

Ik ben helemaal geen voorstander van die banden, maar ik vind de reacties hier toch wel wat overdreven eerlijk gezegd. Ik krijg de indruk dat ts haar hond goed kent en het gaat erg goed met de hond. Maar zij wil niet naïef zijn, weet dat er toch ooit een situatie zou kunnen komen dat de hond vervalt in oud gedrag en om zeker te zijn dat ze dan niet met lege handen staat, wil ze een band. Een band die ze mogelijk nooit gaat gebruiken maar die haar net dat stukje gemoedsrust geeft dat ze de hond veilig kan los laten lopen. Veilig voor zichzelf maar vooral ook voor anderen.
Niet alles is met 100% garantie te trainen. En dus maakt ts een afweging: een band voor de zekerheid die wellicht nooit hoeft te worden gebruikt, of de hond niet meer los kunnen laten.
Er zijn hier mensen die vinden dat een hond niet los hoeft, maar die mening deel ik zeker niet.
Vrije beweging vind ik voor een hond heel erg belangrijk en als dat op deze manier kan zie ik het probleem niet zo.
Het is wat anders als de band dagelijks gebruikt moet worden of als er geen andere training aan vooraf is gegaan, maar zo lees ik het niet.

Ts ik kan je niet helpen aan technische informatie over banden. Heb er vanuit het verleden wel enige ervaring mee maar ben niet thuis in merken ed.

Schuur: ook jouw goed opgevoede hond kan een keer bananen in zijn oren hebben. Dat is nou eenmaal inherent aan een levend wezen met een eigen wil. En gelukkig maar, als robot zou ik ze een stuk minder aantrekkelijk vinden.

Als ik iets gevaarlijk vind zijn het die lange/ flex lijnen. Hoe vaak daar al niet (bijna) ongelukken mee zijn gebeurd...
En het is echt geen alternatief voor loslopen. Zeker niet voor een redelijk formaat hond.

Schuur_

Berichten: 4865
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Ervaringen met DogTrace opvoedingshalsband? (VS Petsafe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:38

Wat probeer je me te zeggen? Dat ik ook opvoedingshalsband om mijn hond moet hangen? Mijn reactie ging voornamelijk dat TS haar hond op afstand wil corrigeren als er tijdens het scharrelen een fietser of wandelaar passeert. De tip is, roep je hond terug bij elke fietser/wandelaar/... en hou hem naast je. Dat is elementaire beleefdheid. Een hond die kan happen hoor je niet los te laten en zeker niet op afstand bij triggers te laten. Honden zijn onvoorspelbaar maar mensen ook. Er zou meer iemand zo gek zijn om hondje te aaien. Op het moment dat jij op dat knopje drukt ben je al 10 tellen te laat.

En ja, mijn hond kan ooit wel eens bananen ik zijn oren hebben maar die vallen er uit vanaf dat hij X aantal meter ver is. Bv gisteren bij training in het bos. Ik stuur hem vooruit maat meneer ging links, had een konijn gezien. Lesgever zegt ‘oei die ben je kwijt’ hond zegt net voor het begin van het bos ‘doei konijn’ en komt weer netjes naast zitten. Ik besef dat ik gezegend ben met een enorm gehoorzame, niet bloedfanatieke jachthond en dat niet iedereen dat geluk heeft.

Bij honden met zo een geschiedenis als TS hoor je je verantwoordelijkheid te nemen. Loslopende honden horen te luisteren, lukt dat niet, jammer dan. Aan de (lange) lijn en rauschen doen ze maar in de tuin

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Anoniem

Re: Ervaringen met DogTrace opvoedingshalsband? (VS Petsafe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:05

Ik ken geen enkele hond die 100% luisterd :+

Schuur_

Berichten: 4865
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:16

love_western schreef:
Ik ken geen enkele hond die 100% luisterd :+


Ik ook niet hoor maar als de mijne eens niet luistert is het spelletje klaar en gaat die de rest (of bijna dan) van de wandeling aan de riem en zeg ook telkens dat honden onvoorspelbaar zijn. Maar er zit een verschil tussen niet luisteren en happen naar passanten.

Ik ben niet tegen loslopen, niet tegen halsbanden,... maar imo kan je ook met halsband nooit op tijd zijn als je hond 100m verder een voorbijgaande fietser wilt happen. Het is niet zielig om je hond terug te roepen bij passanten, wel verstandig

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Ervaringen met DogTrace opvoedingshalsband? (VS Petsafe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:28

Investeer in een goede correctie band, geen spray, en koop er eentje van dogtra. Ik heb liever een kleine correctie ipv een spray hoor. Is maar heel eventjes en werkt better en sneller. Ik gebruik het zelf niet voor mijn honden, maar als mijn jachthond verder getraint zal worden in het veld, krijgt hij er ook wel eentje om voor zijn eigen veiligheid. Die hond is in 2sec een heel voetbalveld over dus tsja;)

Zo sneu is een klein schokje niet, mensen maken er altijd zo´n drama van. Gaat er meer om dat je weet hoe je zo´n band moet gebruiken en alleen gebruiken als het echt nodig is en voor de veiligheid van de hond.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:32

Oh en over dat honden terugroepen als ze iets zien... ja dat werkt niet voor iedere hond. Mijn hond komt echt niet voor een koekje terug als die een fazant geroken heeft :') Dan kan ik fluiten wat ik wil, adios!

Maar ze kan haar hond wel beter leren terugkomen met zo´n band, moet natuurlijk niet gebruikt worden als hij al wil happen, dan is het te laat. Ik lijn 1 hond ook aan als ik een klein hondje aan zie komen, want ik weet dat ze daar niet goed mee overweg kan. TS moet de omgeving altijd goed in de gaten houden, als ze iets ziet wat de hond kan triggeren direct terugroepen. Zo´n hond hoort in ieder geval niet los in een drukke omgeving. Alleen los op rustige plekken, komt er iemand aan, terugroepen(eventueel met band dus) en aan de lijn, simpel..
Als je dat niet wil doen, dan moet je hond gewoon altijd een muilkorf om.

Schuur_

Berichten: 4865
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Ervaringen met DogTrace opvoedingshalsband? (VS Petsafe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:37

Daarvoor is zo een band zeker geschikt. Voor de hond te laten terugkomen. Voor happen ben he altijd te laat.

En terugroepen als die iets ziet is een lastige. Daar heb ik het ook niet over. Het gaat hier over scharrelen en doorsnuffelen op 100m afstand terwijl er fietsers en wandelaars passeren. Als je hond wegschiet als die een fazant ziet is dat normaal MAAR een goede jachthond moet je zeker terug bij je kunnen laten komen. Daar kan zo een halsband goed bij helpen in de training (en veld).

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:42

Schuur_ schreef:
Wat probeer je me te zeggen? Dat ik ook opvoedingshalsband om mijn hond moet hangen? Mijn reactie ging voornamelijk dat TS haar hond op afstand wil corrigeren als er tijdens het scharrelen een fietser of wandelaar passeert. De tip is, roep je hond terug bij elke fietser/wandelaar/... en hou hem naast je. Dat is elementaire beleefdheid. Een hond die kan happen hoor je niet los te laten en zeker niet op afstand bij triggers te laten. Honden zijn onvoorspelbaar maar mensen ook. Er zou meer iemand zo gek zijn om hondje te aaien. Op het moment dat jij op dat knopje drukt ben je al 10 tellen te laat.

En ja, mijn hond kan ooit wel eens bananen ik zijn oren hebben maar die vallen er uit vanaf dat hij X aantal meter ver is. Bv gisteren bij training in het bos. Ik stuur hem vooruit maat meneer ging links, had een konijn gezien. Lesgever zegt ‘oei die ben je kwijt’ hond zegt net voor het begin van het bos ‘doei konijn’ en komt weer netjes naast zitten. Ik besef dat ik gezegend ben met een enorm gehoorzame, niet bloedfanatieke jachthond en dat niet iedereen dat geluk heeft.

Bij honden met zo een geschiedenis als TS hoor je je verantwoordelijkheid te nemen. Loslopende honden horen te luisteren, lukt dat niet, jammer dan. Aan de (lange) lijn en rauschen doen ze maar in de tuin


Wat ik zeg is dat jouw hond ook een keer niet zou kunnen luisteren, ook al verwacht je dat niet. En dat het uiteraard heel goed is om je hond bij je te roepen als er fietsers langskomen, maar dat het ook eens kan gebeuren dat hij niet of te laat reageert.
"Loslopende honden horen te luisteren" is natuurlijk een flauwekul opmerking. Een hond los laten lopen is het risico incalculeren dat hij een keer niet luistert. Daarvoor is het een hond.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:38

Schuur_ schreef:
Als je hond wegschiet als die een fazant ziet is dat normaal MAAR een goede jachthond moet je zeker terug bij je kunnen laten komen. Daar kan zo een halsband goed bij helpen in de training (en veld).


Oh ja dat weet ik hoor, maar niet elke jachthond is hetzelfde...Mijn vorige hond bleef zelfs bij mij als er een konijn voor haar neus stond. Die wist heel goed dat ze op mijn commando moest wachten. Nu heb ik een ander ras uit groep 7 die net wat fanatieker is als het om veldwerk gaat;) Als ik daar verder mee ga, zal er inderdaad een band om gaan. Om te leren, maar vooral voor de veiligheid...je wil natuurlijk niet dat zo´n hond doorrent naar een weg. Met de snelheid die hij maakt, is die zo over een paar velden heen.

Daarom vind ik zo´n band ook geen probleem als je hem op de juiste manier gebruikt, maar dan moet het wel nut hebben. Bij haar bedoel ik ook voor terugkomen, niet voor bijten. Ze moet haar hond gewoon direct laten terugkomen als ze iets ziet wat interessant is voor de hond en dan aanlijnen. Ja dan kan je niet overal meer wandelen, maar het gaat ook om de veiligheid van andere.

Ik heb jaren geleden ook een hond gehad, die was niet helemaal ok in zn koppie, en die viel ook honden aan. Daarmee kon ik dus ook niet overal los lopen. Dus ook alleen in gebieden waar bijna niemand komt en die kende ook perfect het terugkomen. Zit dat er niet in, dan moet je zo´n hond gewoon aan een lange lijn laten of altijd een muilkorf om.

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Ervaringen met DogTrace opvoedingshalsband? (VS Petsafe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:53

Moderatoropmerking:
Graag vanaf hier de discussie over de hond van ts te laten rusten. De vraag was, wie heeft er ervaring met deze halsbanden, graag dus terug ontopic.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Ervaringen met DogTrace opvoedingshalsband? (VS Petsafe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:36

Persoonlijk na het lezen van jou verhaal met het kan gaan happen zou ik ook voor een muilkorf gaan en niet voor een band. Mijn husky loopt ook los met een korf omdat ze alles vreet wat ze tegenkomt en ik geen zin heb om elke maand weer bij de DA te zitten. Ze is echt niet zielig hoor.

De reden waarom ik denk dat met een band voor happen niet handig is omdat je eigenlijk altijd te laat ga zijn in mijn ogen, want je weet niet van te voren wie de hond gaat happen. Ik begreep van jou dat het 9 van de 10 keer wel goed gaat. Het is ook niet eerlijk om de hond al te gaan schokken/sprayen voordat die hapt naar een persoon/kind/fiets etc

Met de korf kan jij jezelf ook gewoon veel meer ontspannen want de hond kan dan niemand echt pijn doen. Die ontspanning zal je hond ook weer merken.

Desnoods doe je korf en band in het begin en zodra je het ziet een tikje/sprayen echter moet je dan wel 24/7 boven op de hond zitten als je gaat wandelen imo.

Het is een blijft jou verantwoording dat je hond dus echt 100% geen kans krijgt om te happen en to be fair, met een korf is die kans dat de hond iemand raakt een heel stuk kleiner als alleen met de band.

Nogmaals een korf is echt niet zielig, de mijne rent, drinkt en krijgt snoepjes er mee. Ik heb een hele fijne leren die gewoon goed past

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Schuur_

Berichten: 4865
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:40

Nikass schreef:
Schuur_ schreef:
Wat probeer je me te zeggen? Dat ik ook opvoedingshalsband om mijn hond moet hangen? Mijn reactie ging voornamelijk dat TS haar hond op afstand wil corrigeren als er tijdens het scharrelen een fietser of wandelaar passeert. De tip is, roep je hond terug bij elke fietser/wandelaar/... en hou hem naast je. Dat is elementaire beleefdheid. Een hond die kan happen hoor je niet los te laten en zeker niet op afstand bij triggers te laten. Honden zijn onvoorspelbaar maar mensen ook. Er zou meer iemand zo gek zijn om hondje te aaien. Op het moment dat jij op dat knopje drukt ben je al 10 tellen te laat.

En ja, mijn hond kan ooit wel eens bananen ik zijn oren hebben maar die vallen er uit vanaf dat hij X aantal meter ver is. Bv gisteren bij training in het bos. Ik stuur hem vooruit maat meneer ging links, had een konijn gezien. Lesgever zegt ‘oei die ben je kwijt’ hond zegt net voor het begin van het bos ‘doei konijn’ en komt weer netjes naast zitten. Ik besef dat ik gezegend ben met een enorm gehoorzame, niet bloedfanatieke jachthond en dat niet iedereen dat geluk heeft.

Bij honden met zo een geschiedenis als TS hoor je je verantwoordelijkheid te nemen. Loslopende honden horen te luisteren, lukt dat niet, jammer dan. Aan de (lange) lijn en rauschen doen ze maar in de tuin


Wat ik zeg is dat jouw hond ook een keer niet zou kunnen luisteren, ook al verwacht je dat niet. En dat het uiteraard heel goed is om je hond bij je te roepen als er fietsers langskomen, maar dat het ook eens kan gebeuren dat hij niet of te laat reageert.
"Loslopende honden horen te luisteren" is natuurlijk een flauwekul opmerking. Een hond los laten lopen is het risico incalculeren dat hij een keer niet luistert. Daarvoor is het een hond.


En dat risico calculeer ik in door mijn hond niet los te laten in voor hem ongeschikte situaties zoals een straat waar auto’s rijden. Voor TS is dat dus een fietspad/wandelpad.

De laatste tip van de muilkorf is toppie. Daarmee vermijd je ook dat mensen ongewild de hond aanhalen, ook al is het een schatje

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:37

Duhelo schreef:
Moderatoropmerking:
Graag vanaf hier de discussie over de hond van ts te laten rusten. De vraag was, wie heeft er ervaring met deze halsbanden, graag dus terug ontopic.



Ik herhaal mijn opmerking maar nog even. TS vraagt NIET om trainingstips, WEL om ervaringen met die specifiekel band qua kwaliteit en betrouwbaarheid.

Zoals jullie kunnen lezen heeft TS een heel rehabilitatie traject met deze hond achter de rug.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 111 bezoekers