Welk medicijn voor schijndrachtige teef?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Welk medicijn voor schijndrachtige teef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-18 15:53

Onze hond heeft altijd wat tekenen van schijndracht vertoont, maar nadat ze een nestje pups heeft gehad is dit wat verergerd. Ze is minder actief, minder eetlust en loopt wat te klagen.
Nu weet ik dat hier medicijnen voor te krijgen zijn, en ik vraag me dus af of er bokkers ervaring hebben hiermee en een bepaald medicijn kunnen aanraden, of juist afraden.
Ik lees redelijk wat goede reviews over Puur Schijnzwanger, maar er zijn nog zoveel meer merken en soorten..

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Welk medicijn voor schijndrachtige teef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 09:33

Wij hebben toen via de DA Galastop gekregen, werkte bij onze hond heel goed. Maar zij had ergere symptomen, at ook helemaal niet.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welk medicijn voor schijndrachtige teef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-18 09:56

Ach dat is helemaal sneu ja :(:) Eten doet ze gelukkig nog wel, maar wel snel snel en dan terug haar mand in.

Ik heb Puur Schijnzwanger besteld en hoop dat het iets doet.
Zou dat niet werken dan kan ik volgende keer inderdaad nog iets zwaarders proberen als de klachten nog erger worden.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Mariska_28

Berichten: 10486
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 09:59

Neonlight schreef:
Wij hebben toen via de DA Galastop gekregen, werkte bij onze hond heel goed. Maar zij had ergere symptomen, at ook helemaal niet.

Bij onze teef heb ik dit ook eens gebruikt, maar bij haar merkte ik weinig verschil.

Apacheshadow
Berichten: 886
Geregistreerd: 25-10-08

Re: Welk medicijn voor schijndrachtige teef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:12

Ik denk dat een sterilisatie eigenlijk de meest effectieve manier is. (Mocht je er niet meer mee willen fokken).
De bovengenoemde middelen zullen wellicht verlichting geven. Maar de hormonen niet wegnemen die de schijnzwangerheid veroorzaken

Puc kleine hengst met een groot ego

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-18 11:46

Steralisatie is uiteindelijk een optie, maar wel alleen als het echt niet anders kan.
Het ras heeft een vacht die heel sterk wordt beïnvloed door hormonen, op een positieve manier dus, en castratie schijnt ervoor te zorgen dat ze enorm veel last krijgen van klitten, en scheren wil je eigenlijk ook niet bij dit ras.
Daarnaast is ze niet heel jong meer.

Ze is tijdens de afgelopen loopsheid gedekt, maar bleek helaas leeg te zijn. Dat kan natuurlijk ook verklaren waardoor ze zo veel last heeft van de schijndracht deze keer.
Het zou kunnen dat ze volgende keer nog een laatste keer gedekt gaat worden.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:36

Hoe oud is ze?

Ik heb wel galastop gebruikt, maar dan tegen lactatie en daar werkte het prima voor.

koeien op de weg...

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Welk medicijn voor schijndrachtige teef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 13:18

Lacteren deed de mijne ook bij de schijndracht. Mijne is schijndrachtig geworden na de sterilisatie. Op advies 1 keer loops en 2,5 maand daarna gesteriliseerd maar toen bleek ze weer tegen loopsheid te zitten, en vlak na de sterilisatie schijndrachtig geworden.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

petitparis

Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:00

Galastop is specifiek tegen de melkproductie en werkt bij sommige honden compleet niet. Als hun drang/instinct te groot is en ze blijven zichzelf likken, dan stimuleren ze ook de melkproductie.

Ik ken eigenlijk geen enkele teef die al een nestje gehad heeft, die niet identiek gedrag en zelfs wat fysieke veranderingen vertoont na loopsheid als bij effectieve dracht. Na de fictieve bevalling zijn ze weer hun happy/hyperactieve zelf. Bij voldoende beweging is de melkproductie ook minimaal.
Maar de teven die ik ken zijn dan foodobsessed en verder wat rustiger/voorzichtiger en aanhankelijker. Dus niets om je echt zorgen om te maken...

There is beauty in everything, even the things that scare us.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welk medicijn voor schijndrachtige teef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-18 08:14

Bedankt!
Ze had eigenlijk in de laatste week van Mei moeten bevallen. Na die ‘schijnbevalling’ gaat ze pas dat gedrag vertonen. Constant in het nest willen liggen, snel snel plassen en poepen tijdens de wandelen en dan het liefst in een rotvaart terug naar huis, beetje jammeren, halsbandje adopteren als pup :+ Daar is ze nu ongeveer een weekje mee bezig.
Ik ben nu drie dagen bezig met Puur Schijnzwanger, en ik zou dus vanaf morgen wat verandering kunnen gaan zien als het helpt. Ik verwacht niet dat het melk geven direct minder wordt omdat ze er inderdaad vrij veel aan likt. Maar het zou fijn zijn als ze weer haar mand uit komt :j
Vanaf zaterdag krijgt ze iig genoeg afleiding, dan gaat ze mee op vakantie.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

petitparis

Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Welk medicijn voor schijndrachtige teef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:34

DE oplossing volgens een rare vogel van een holistische DA is beweging beweging en nog eens beweging :')

There is beauty in everything, even the things that scare us.

kiki1976

Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:38

Onze hond (helaas overleden) was na de loopsheid ook iedere keer schijnzwanger. Nu wilde wij graag wel een netje met haar fokken (mits goedgekeurd natuurlijk) dus steriliseren was nog even geen optie.
De eerste keer viel het reuze mee en op wat slechter eten na.
De 2e keer na de loopsheid weer schijnzwanger, wederom slecht eten. Alleen toen was ze wel met zichzelf aan, liep de hele dag met haar speeltje alsof het haar pup was. Uitlaten, liever niet hoor haha. Toen medicijnen gehad van de da (weet alleen niet meer welke) maar werkte voor haar super.
De 3e keer loops, daarna weer schijnzwanger, hetzelfde als de vorige keer.
Da gebeld of weer met de medicijnen mocht beginnen, maar na controle bleek ze net een mini beetje verhoging te hebben (mocht max 38.5 hebben van de da en ze had 38.7).
Mocht er niet mee beginnen en moest het een paar dagen afwachten. Dat voelde ergens niet goed dus toch haar verder laten onderzoeken.
Foto gemaakt en was een kleine cyste te zien, en op de aanvullende echo een hele lichte beginnende baarmoeder ontsteking.
Niet gekozen om ab te starten (in de hoop dat het weg zou gaan) en de volgende loopsheid haar te dekken, maar toch haar baarmoeder eruit te laten halen.
Ik durfde de gok niet te nemen.

De dag erna is ze geopereerd en toen was de ontsteking al heftiger dan de dag ervoor dus goed dat ik mijn gevoel hierin gevolgd had.
Ze is daarna wel goed ziek geweest en veel afgevallen, mede omdat ze na de sterilisatie nog steeds niet wilde eten.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welk medicijn voor schijndrachtige teef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-18 11:01

Ach wat sneu voor je hond, kiki, maar een goede beslissing om te laten castreren in dat geval :j

Veel beweging, en veel afleiding, heb ik idd eerder gehoord, en dat probeer ik dus ook :j Blijft wel lastig, want mevrouw gooit alle vier de ankers uit als ze niet meer verder wil :+

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Femke_Tweety

Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Welk medicijn voor schijndrachtige teef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 22:04

Redelijk recent topic,
Dit plaatste ik vanavond op een ander forum.
Maar wellicht krijg ik hier ook wel zinvolle reacties!






Dag allen, heb een aantal oude topics rondom schijnzwangerschap gelezen.


Maar die zijn inmiddels zo oud dat ik daar maar niet meer reageer.


Habibi is al even erg traag en lusteloos. (plus keur aan andere kleine dingetjes)
Vorige week maandag eigen dierenarts gebeld, maar die had geen tijd helaas. (ging woensdag op vakantie geloof ik)
Nog maar even aangekeken.

Afgelopen zaterdag was ze niet vooruit te branden, chagrijnig (heeft me helaas examen gekost, maar dat vind ik geen drama) en zat er opgedroogd gelig spul rond haar tepels.
Even gecheckt. En ze gaf melk, niet zo zuinig ook.

Zaterdag Lingehoeve maar gebeld voor overleg.
Direct komen in het weekend vonden ze niet nodig, maar wel zo vlot mogelijk even goed checken.

(baarmoederontsteking, cystes op eierstokken, schijnzwanger, en meer opties)

Vandaag geweest.
En gelukkig, inwendig ziet alles er prima uit. Baarmoeder haast niet te vinden zo klein. En meteen de hele buikholte maar gescand, incl blaas, lever etc. Alles top.

Schijnzwangerschap is de conclusie, ondanks het vreemde moment in haar cyclus (4,5 a5 maand na laatste loopsheid)
Melklijsten zijn ook prima, geen verdikkingen of wat dan ook, alleen wel erg actief dus.



Het totale plaatje, de stevigheid van de melkgift en hoe beroerd ze zich voelt alles tezamen maakte dat de dierenarts galastop als medicatie meegegeven heeft.
(met ook de mededeling dat de lusteloosheid best nog even kan aanhouden)

Kortom, dit is even plan van aanpak.
Galastop en even de lusteloosheid accepteren.



Lang verhaal.

Maar nu de vragen. Schijnzwangerschap is vrij normaal natuurlijk.

Maar ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen, ná een stevige schijnzwangerschap.

Blijft dit in deze mate íedere cyclus terugkomen?
Of kan de volgende ronde weer gewoon mild zijn?
In hoeverre heeft galastop goed gewerkt bij jullie?
(ik ga overigens gewoon het advies van de dierenarts volgen, die heeft er voor geleerd)
Maar ik ben dus eigenlijk gewoon benieuwd naar ervaringen van anderen.

Zeker ook omdat ik ontzettend graag níét wil castreren, indien niet écht noodzakelijk...

Habibi is 8 overigens.


Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Welk medicijn voor schijndrachtige teef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 04:30

Galastop werkte bij ons heel goed, vrujwel meteen was de eetlust terug en met 2 dagen ook weer goed actief.
Ik heb gehoord dat als ze eenmaal schijnzwanger zijn dit vaak terug komt. Maar bij ons kwam het na de sterilisatie, wij hebben er dus geen problemen meer mee gehad.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

petitparis

Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 06:30

4-4.5 maanden valt nog binnen de grenzen. Hier beginnen de teven die al eens pups gehad hebben pas na 9 weken (duur ve dracht) met melk geven en stoppen pas na toediening van galastop, voldoende beweging en zoveel mogelijk de kans op zichzelf likken (stimulatie vd melkproductie te verhinderen. Maw melkproductie kan veel langer duren dan 8 weken.

Als je teef zo fel schijndrachtig is deze keer is de kans reëel dat het terug gebeurd. Hoe oud is je teef en wil je er ooit een nestje mee? Indien geen ambitie tot fokken en teef is voldoende oud (>24m), dan is sterilisatie wel een goede oplossing

There is beauty in everything, even the things that scare us.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welk medicijn voor schijndrachtige teef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 06:56

Bij mijn teefje was de schijndracht vorige keer behoorlijk erg, maar deze keer een stuk minder. Maar het schijnt wel elke keer terug te komen idd.
Puur schijnzwanger lijkt wel een beetje te werken maar haalt niet de melk weg.
Volgende keer wil ik daar echt op tijd mee beginnen en hopelijk scheelt dat wel veel qua gedrag.
Maar het beroerd voelen en de melkafgift is verder heel normaal na de loopsheid, vooral na een nestje inderdaad.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 12:30

Ik schop mijn oude topic even omhoog, voor het geval er mensen zijn met hetzelfde probleem.
Mijn teefje is een tijdje geleden weer loops geweest, en na de loopsheid ben ik dit maal op tijd begonnen met Puur Schijnzwanger. Iets minder dan aangegeven op de verpakking, namelijk 2x daags 20 druppels ongeveer.
Het werkt fantastisch! Vrij snel nadat ik ermee begon ging ze weer goed eten, en ze heeft tot nu toe totaal geen klachten gehad. De melkklieren zijn dit keer echt maar minimaal gevuld. Een wereld van verschil met vorige keer.
Het is natuurlijk niet zeker dat het door de druppels komt, maar ik ga ze zeker weer gebruiken bij de volgende loopsheid :j

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Welk medicijn voor schijndrachtige teef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:49

Hier ook een hond die meerdere keren per jaar schijnzwanger is
Bij steriliseren is dat helemaal over?

ONDERSCHRIFTLOOS

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welk medicijn voor schijndrachtige teef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 12:52

Dat lijkt me wel. Dan worden ze niet meer loops, dus ook niet meer schijnzwanger neem ik aan.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:21

Mijn hond had dit ook vaak en ik gaf iets natuurlijks maar dat werkte uiteindelijk niet meer. Toen laten helpen en we waren net op tijd, alles was zwaar ontstoken.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:10

8nnemiek schreef:
Ik schop mijn oude topic even omhoog, voor het geval er mensen zijn met hetzelfde probleem.
Mijn teefje is een tijdje geleden weer loops geweest, en na de loopsheid ben ik dit maal op tijd begonnen met Puur Schijnzwanger. Iets minder dan aangegeven op de verpakking, namelijk 2x daags 20 druppels ongeveer.
Het werkt fantastisch! Vrij snel nadat ik ermee begon ging ze weer goed eten, en ze heeft tot nu toe totaal geen klachten gehad. De melkklieren zijn dit keer echt maar minimaal gevuld. Een wereld van verschil met vorige keer.
Het is natuurlijk niet zeker dat het door de druppels komt, maar ik ga ze zeker weer gebruiken bij de volgende loopsheid :j

Hoe dien jij het toe?

koeien op de weg...

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welk medicijn voor schijndrachtige teef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-18 05:53

Ik gebruik een klein spuitje zonder naald. 0,6 of 0,8 ml dacht ik opzuigen en dan rechtstreeks in de mond. Ik geef dan een klein snoepje als beloning, maar wacht met het eten nog zeker een half uur.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 07:41

Hier worden ze van de moment hun bloede gedaan is constant bezig gehouden geen prulletjes dekentjes waar ze me kunnen sleuren.
Wandelen naar buiten kammen bos in spelen..
Alleen niet wrijven over de buik en na 3dagen zijn ze die periode gewoon door.
Je mag ze gewoon de tijd niet geven om er aan te denken.

onderschriftloos .

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Welk medicijn voor schijndrachtige teef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 08:16

Hoe vaker en hoe langer die schijnzwangerschap duurt, hoe meer kans op baarmoederontsteking. Je hebt ook kans op melkkliertumoren. Hou dat in de gaten :)

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lovelance en 32 bezoekers