Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:32

Ha allemaal,

Helaas kan ik een paar dagen aansluiten bij dit topic. Bubbel onze schoolcavia is ziek. Ze heeft een cyste/tumor bij haar tepelklier. Was de dierenarts nog niet helemaal over uit. Daarom krijgt ze nu antibiotica en pijnstillers. Ze komt uit de caviaopvang dus meer dan een naam weten we niet. Gelukkig zit ze nu weer lurmelent op schoot. Hopelijk is deze zieke meid weer snel beter.

Als het wel een tumor is bij haar tepelklier, moeten we kiezen of we gaan opereren. Heeft iemand ervaring met deze operatie? Narcose en knaagdieren is natuurlijk nooit zo ideaal, maar specifiek is iemand verder bekend met deze operatie?

Net terug van de dierenarts:
Afbeelding



Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:01

Bedankt voor jullie reactie! Heel blij mee. Wond was inderdaad best heel groot, maar dan daarna nog drie jaar leven is lang. Ook bij het niet opereren doen ze het dus nog best goed, hebben ze daar dan geen pijn aan? Ik twijfel een beetje. Is natuurlijk best duur voor een school om te opereren, maar aan de andere kant als het nodig is dan doen we het natuurlijk. Maar nu ik begrijp dat niet opereren ook een optie is, vraag ik mij af wat het beste is voor Bubbel. Nouja eerst maar even het weekend aankijken. Wij wonen boven een dierenwinkel en mijn vriend heeft net allemaal cavia snoep voor haar gekocht. Dus hoor nu alleen maar geknaag naast mij.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:45

Ha cavia knuffelaars,

Een tijdje terug had ik een vraag over een cavia (Bubble) met een mogelijke tepeltumor. Afgelopen vakantie was zij acht weken bij de cavia opvang en vandaag kwam ze weer thuis. De tumor is allen nu mega groot geworden. Wat voor de vakantie zo groot was als een erwt. Is de tumor nu zo groot als babyvuistje. Echt heel erg gegroeid. Bubble eet en beweegt nog goed. Ook mag ik er aan zitten, zonder dat ze tekenen geeft van pijn, maar volgens de da van de opvang heeft opereren geen zin. Het zal telkens blijven terugkomen. Nu vroeg ik mij af, wanneer is het tijd om haar in te laten slapen. Het is nu zo groot dat het vroeg of laat niet meer gaat. Hoe zie je goed of het te veel wordt voor een cavia?

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:51

Dank jullie wel. Het is inderdaad jammer. Het is een caafje van mijn werk en is echt een leukje. Weten jullie of het erfelijk is? Heb nog een vol zusje van haar. Moet ik die dan vaker controleren?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JoyenUnory, mirjamalvaro en 54 bezoekers