Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:32

Hallo allen, ook hier twee cavia's. Heb het topic gelezen en wat een leuke foto's en supergrappig filmpje van een racende cavia. Ik vind bovenstaande hokken heel mooi. Één van mijn cavia's is tijdens het verschonen een x uit zo'n opvouwbare krat gesprongen die notabene op de eettafel stond. Ik ben me kapot geschrokken, gelukkig had ze niks. Nu lijkt het me eng om zo'n mooi hok /cavia flat waar plexiglas voor zit aan te schaffen, ben veel te bang dat ze weer een sprong waagt... Hoe hoog is het plexiglas bij jullie?


tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:58

DubbelDun,bedankt voor je welkom. Bak waar mijn dame uit was gesprongen is 27cm hoog....

tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:05

Hoi allemaal, ik heb hier een hele tijd niet gereageerd, wel af en toe mee gelezen en ik hoop dat jullie me niet kwalijk nemen dat ik met een vraag kom. Gisteren rond 17u zag ik bij m'n zeugje een uitgedroogd dik oog en ben direct naar da gegaan. Oog is al verloren en wordt straks in principe verwijderd. Ik hoop dat het komt door een ontsteking, maar als door een tumor komt laat ik haar inslapen, dat lijkt me voor het diertje het beste? Ik hoop zo dat het goed komt, ook voor haar broertje, geen idee wat ik moet als ze het niet overleeft, broertje weg of nieuw vriendinnetje... Ik wacht deze ochtend in spanning af. Om 9u breng ik haar naar da. Iemand ervaring met oog verwijderen?

tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:27

Bedankt, heb haar net gebracht, nu duimen voor goede afloop

tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:17

Ze is er nog... Maar niet helemaal volgens (mijn) plan. Da belde dat hij het oog had verwijderd, vanaf daar zou ik een telefonische update krijgen over wat er werd aangetroffen. Hij heeft eerst de massa weg gehaald die het uitpuilen veroorzaakte en toen mij gebeld. Hij vermoed dat het geen bacterieel weefsel is. Maar omdat het allemaal al schoon was voor nu, heb ik toch maar gezegd, maak de operatie maar af. Ik ga het weefsel niet naar lab laten brengen want dat kost ook weer 110,- de operatie zelf kost 215,- nu caafje heel goed in de gaten houden komende tijd, want weet niet of en hoe snel weefsel weer gaat groeien, ik kan het niet meer zien aan een uitpuilend oog.

tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:46

Roosje01 schreef:
Sterkte hopelijk komt het niet terug.

Nou wie zal het eerste naar boven gaan voor nu durven ze nog niet echt ondanks andijvie op de trap := .

[ [url=m/IQwJMo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Amber
[ [url=m/Cch9nM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Suzie
[ [url=m/581SHe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Samen op ontdekkingstocht
[ [url=m/th8LFM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FkUqhf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DdHCYE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uUwz5f.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/muRPBn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar ook echt tot de helft van de trap en niet verder :')

Leuk! Mijn cavia's zijn nooit verder gegaan met zo'n trapje, had ook van die latjes. Ze gingen wel via hun wilgenhuis naar de tweede etage. Ons zeugje is thuis, nog heel slaperig, heeft net braaf d'r medicijntjes genomen en een heel klein stukje peterselie

tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:08

Wat goed van Amber, stoere vrouw.
Iemand ervaring met dwangvoeren?
Ik kom via Google er niet uit en m'n da en assistenten zijn ook niet eenduidig. Ik heb science selective. Mijn vraag is hoeveel en hoe vaak? Ze eet zelf niks op 1 spriet gras en 2 hapje peterselie na

tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:22

melody7 schreef:
Gelukkig ging de operatie goed! Dat is altijd zo slannend..

Dwangvoeren kun je je best doen met Recovery van Supreme (dat is van hetzelfde merk) of Critical care

https://www.hondenkattenapotheek.nl/kon ... re-36-gram
https://www.hondenkattenapotheek.nl/kon ... -x-20-gram

Je lost het op in water, op de verpakkingen staat de goede verhouding. Ik geloof dat ik meestal wat minder maak, ik voer elke 2 uur als ze helemaal niet eten. Ook 's nachts. Je moet het heel rustig met een spuitje geven en ze goed de tijd geven om het door te slikken, ze mogen zich eigenlijk niet verslikken.

Als je dat niet uit huis hebt kun je brokjes weken, of een potje tarwegraspoeder halen bij bijvoorbeeld de Aldi. Dat is ook heel goed voor de darmen, en het werkt eetlust opwekkend (dwangvoer ook).


Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik heb critical care in huis. Op een caviaforum heb ik me inmiddels ook ingelezen en ik denk dat ik nu op de goede weg ben. Ik ga morgen meteen voor de tarwegraspoeder, blij met de tip, bedankt!
Voel me echt in het diepe gegooid door da. Ik had me voorgenomen niet aan de Google te gaan en goed naar da te luisteren, maar je ontkomt er niet aan merk ik altijd maar weer... Brede kennis maar wel oppervlakkig, helaas

tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 06:04

Wat sneu dat je je cavia toch nog hebt in moeten laten slapen Mira283.
Wortelpuree had ik gehaald, maar vindt ze minder dan de science. Gisternacht, na het dwangvoeren, heeft zo om 4.23 haar eerste brokje zelfstandig genomen! Was zo blij. In de loop van de dag is ze mondjesmaat gaan eten, peterselie, wortelloof en rucola zijn favoriet, hooi eet ze ook wel een beetje en op schoot krijg ik er ook wat brokjes in (3 ofzo) . Ik weeg haar nu dagelijks. Heb vitamine c gekocht die ik naast haar medicijnen zo in het bekkie spuit. Verder heb ik 3 verschillende pakken kruidenhooi gehaald en de groenteafdeling van appie leeg gekocht.

tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:08

Beert, na alle hektiek nu pas je filmpje bekeken, heerlijk voor ze en wat een leuke groep!

tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:36

Oh nee, wat ontzettend verdrietig, heel veel sterkte.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Mizora en 90 bezoekers