Jachthonden topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:37

Interessant topic.
Hoewel ik zelf niet jaag ben ik altijd geboeid door honden die voor dit soort écht werk worden getraind. ( ik doe drijfwerk met bordercollies).
Hoop hier dan ook vooral anecdotes van traing en werk te zien, hoewel foto's van mooie werkhonden in actie natuurlijk ook nooit weg zijn.
Mijn buurman is een fanatieke jager, mn waterwild, en die heeft een 7 maanden oude labrador die nu "in opleiding" is. Leuk om te zien hoe dat werkt, en wat zo'n hond allemaal moet kunnen om een goede jachthond te worden.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 11-06-18 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt


Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:48

Is het eigenlijk ook zo in de jachthondenwereld dat je show/conformatiefok honden moet mijden als je een serieuze werkhond zoekt?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:49

Sastaic schreef:
Kuggur: bij de labrador is er wel duidelijk verschil tussen de werklijn en de showlijn.

Leek me ook het meest logisch op grond van de ervaring die ik heb met "mijn" ras.
Ik heb ook verhalen gehoord/gelezen dat jachthonden uit showlijnen steeds slechter scoren in de jachtproeven.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 17:55

Okay, disclaimer, ik heb geen fluit verstand van jachthonden training ( pun intended :D ).
Maar ik heb bordercollies en doe aan schapendrijven. De herdersfluiten die wij gebruiken, kunnen een grote variatie in toon produceren, dus je kunt er veel verschillende commando's mee geven, ik gebruik zelf 6 verschillende commando's.
Dit is het type fluit waar ik het over heb ; https://www.google.com/search?q=shepher ... &prmd=ivmn
Vraag me af of ze óók praktisch zouden zijn bij jachthonden training. Maar vermoedelijk zijn er goede redenen waarom niet ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers