Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 22:38

In het vorige topic had ik mij voorgesteld, tijdje gevolgd, maar ik ben slecht in het bijhouden van topics, sorry. := Leuk om iedereen zijn cavia’s te zien in de openingspost! Ik heb hier twee zusjes zitten van bijna een jaar inmiddels. :-) Onlangs dierenarts bezoekje gehad: Maandagochtend lag er ineens bloed in het hok, heb ik ze even onderzocht, en bleken ze beide te bloeden uit hun kruis. Naar de dierenarts geweest, de een had koorts, ander zat op het randje. Ze wou de urine checken, maar ze waren beide leeg. Conclusie was, of een blaasontsteking, of blaasstenen. ( Hier in Breda is het water erg hard, dus veel kalk) Medicijnen mee gekregen, en eerste dag na eerste dosis geen bloed meer tot nu toe, en ze zijn weer wat alerter. :-) Zou het dan toch blaasontsteking geweest zijn? Gezien het bloed weg is. Ze zitten nu overigens op Spa blauw vanwege het water, en ze hebben onlangs een nieuw verblijf gekregen. Prinsesjes hoor... :D


Afbeelding

Nieuw verblijf!



_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 23:32

Wat een leuk nestje op de pagina hiervoor! Zilveragouti’s vind ik echt gaaf! <3 Ik heb mijn huisjes ook van zooplus, scheelt erg veel geld in vergelijking met de dierenwinkel.

Het hok is inderdaad van steigerhout. :-) Mijn plan was om zelf een hok te maken, maar dat is een beetje mislukt. Pis kwam overal doorheen en had geen goed zeil. Toen zag ik deze tweedehands op marktplaats voor echt weinig geld. In vergelijking met nieuwe verblijven, die zijn rond de €400,- / €500,- die er zo uit zien als mijn hok nu.

Kuur maak ik sowieso af. :-) Ik twijfel alleen of ik nog langs de dierenarts zal gaan, die wou nog na de kuur urine checken. Maar volgens mij is er niets meer aan de hand.. goed is goed toch?

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:13

Hok is tweedehands, via marktplaats. :-) Echt geluk mee gehad. Gewoon marktplaats in de gaten houden en zoeken op caviaflat. Wie weet komt er nog eens zoiets!

Water uit de kraan ga ik sowieso niet meer geven, het water is hier erg hard, en zit ik binnenkort weer met zieke cavia’s denk ik. Misschien op lange termijn ander merk water, maar eerst even deze fles opmaken haha.

Oh dat is leuk, vooral inderdaad wie de dapperste cavia is. :D Zo leuk om te zien hoe de rest dan volgt. Heb je ook iets van een ren buiten of niet? :-) Ik heb bijna met mijn vriend een huis gekocht met tuin, daar ga ik een mooie ren maken. :-)

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:25

@Roesje01: Knap dat je de ren zo zelf kan maken! Ziet er al goed uit.
@MarjanB: Mooi hok zeg! Ik ben benieuwd als ie helemaal af is. :D
@tantesam: Bij mij is het plexiglas vrij hoog, komen ze echt niet over heen.
@melody7: Die hoofden op de foto! Echt geweldig haha! Bestel je dat op Ebay? Echt leuk.
@beert: Wat een leukerds! Ik vind vooral Antonius een erg mooi kleurtje hebben! En wat kan Leonardus een kop trekken op die foto, haha.
@Lily_Fee: Wat sneu! Hopelijk knapt ze op. Ik heb hier zelf geen ervaring mee.
@Riverdale: Oh wat een leukies heb jij! :D
@Dubbeldun: Wow, wat een ruimte heb jij voor je cavia's! Hoe gaaf. Heerlijk dat ze alle ruimte hebben!

Zo, weer wat bij gelezen. Mijn dames hier hadden twee weken geleden last van hun blaas, aan de medicijnen gegaan, en nu lijkt alles weer goed te zijn. Alleen de een vind ik nog een twijfelgevalletje, geen bloed meer, maar een beetje groen/grijs spul wat ze soms heeft. Ik houd het goed in de gaten. Anders van de week toch nog maar even naar de dierenarts.

Nog een leuke foto die ik laatst in mijn studio gemaakt heb :D

Afbeelding

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:01

@melody7: Knap dat je dat zelf kunt maken! Echt heel leuk. Hoe veel spulletjes heb je nu inmiddels voor je caafs?

@Roosje01: Oh die dag is zo spannend he, dat je ze op kunt halen, ik weet dat nog heel goed. Ik ben benieuwd naar foto’s!

@Suusjepluus: Je moest eens weten hoe die shoot ging.. := Uiteindelijk bleven ze even zo zitten, maar niet voor lang. :D

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 23:40

Aaah wat leuk! <3 Het wennen duurt wel eventjes. Maar komt vanzelf. :D

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 22:50

Fijn dat ze al wat meer naar buiten komen Roosje01! :-)

Waar hebben jullie die waterdichte deken vandaan? Heel handig! Hier worden we ook regelmatig ondergeplast. :’)

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:27

Ik pakte die van mij elke dag op, zodat ze konden wennen aan mij en aan het oppakken. :-)

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:52

Hebben jullie cavia’s wel eens wat rode urine als ze wortels gegeten hebben? Die van mij hebben twee weken terug een blaasontsteking gehad, waarvan de een toen echt wel bloed had. Is nu weg, maar heb het idee dat de ander nog niet helemaal beter is. Blijft regelmatig groenig/grijze prut uitkomen, en vannacht zag ik toen ze plaste wat rode urine. Maar niet zo rood als bij mijn caaf paar weken geleden. Nu lees ik op internet dat ze rode urine kunnen hebben als ze wortels gegeten hebben. Nu hebben ze van de week best wat wortels gehad.

Heb overigens via knoevelshop kruiden besteld speciaal voor blaasgruis en blaasstenen. Hopelijk helpt dat nog wat.

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:14

Nee dat niet echt. Ik heb net een foto kunnen maken van het grijs/groene spul. Ik kan het even naar je pben? Ze krijgt nu sinds gisteren inderdaad chanca piedra. Maar ze is enorm lastig met het innemen, duwt het weg met haar tong als ik het met spuitje toedien.

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:18

Die foto's in dat mandje! Hoe leuk! Ewok blijft gewoon zitten, net zo'n banketstaaf. :')

Dubbeldun, ik ben vanochtend weer begonnen bij Noa met de antibiotica en pijnstilling, die had ik nog over van een paar weken terug. Kan geen kwaad toch? Ik merk igg wel dat ze zich nu wat beter voelt. Op advies van melody7 ook vitamine D druppels gehaald. Ik hoop dat het hier mee over gaat. Vraag me nu alleen af hoe lang ik die antibiotica en pijnstilling zal gaan gebruiken, tot het op is en dan kijken hoe het gaat?

Je hok wordt mooi MarjanB! :D

Cavia's in de poppenwagen mee naar Center parcs? Hoe dan? :')

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:24

Ik ga het goed in de gaten houden. Medicijnen nu gewoon opmaken dus? Ik bedoelde meer van, kan het kwaad dat ik haar nu weer aan de antibiotica en pijnstilling zet? Weet niet goed wat dat verder voor effect geeft als je dat 'vaak' geeft.

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 16:35

Vorige kuur moest 10 dagen, zal kijken of ik het daar mee red. Die baby's zien er nog wel erg bang uit inderdaad. Zou ze ook niet te lang in de zon houden zolang ze geen schaduw plekje hebben.

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 16:57

Wat geven jullie aan je cavia’s als dikmakertje? :-)

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:08

Roosje01, ik heb mijn twee dames (twee zusjes) vorig jaar gehaald, het moment dat ik ze thuis in mijn nieuwe hok deed waren ze ook bang. Logisch, ineens nieuwe plek en andere geur in huis. Maar eigenlijk ging Fay al vrij snel de boel ontdekken en was echt de dapperste van de twee. Nu een jaar later merk je dat nog steeds, al is Noa al wel wat mee gekomen met Fay, maar schrikt wel nog steeds sneller. Fay is heel nuchter. Haha. :-)

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:09

Oh wat leuk die komkommer zo opgehangen! :D

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 23:45

Deden die van mij ook. :-) Al kwam Fay dan alweer gauw kijken wat er was haha. Maar Noa heeft echt wel een tijd geduurd. Je moet het echt een kleine maand de tijd geven, komt echt wel goed!

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 23:01

Wat leuk dat ze de ren al in kunnen! Het was lekker weer vandaag. :-)

Mooi hok MarjanB! Ze boffen maar. :D

Dubbeldun, oh wat naar dat je haar zo gevonden hebt! Wat gek. Sterkte. :(:)

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:27

Votti, weet je al wat meer? Sterkte!

Fijn dat het al wat beter lijkt te gaan Roosje01! :)

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:57

Fijn dat het mee valt Votti! :-) Ik snap wel inderdaad dat het vervelend is als ze geen directe oorzaak kunnen vinden. Hopelijk gaat het nu alleen maar beter met je caaf!

Ik zit hier ook met een dilemma, paar weken terug tuurlijk bij de dierenarts geweest voor mijn twee dames, hadden beide symptomen van blaasgruis/blaasontsteking. Fay is helemaal genezen, niks meer te zien. Maar Noa is er nog steeds niet vanaf, nu zag ik zelfs vanochtend een heel klein beetje bloed. Wat kan dit toch zijn... :/ Van de week maar weer dierenarts vrees ik. Is een echo laten maken erg duur?

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:40

@melody7: Wat een ontzettend grappig topic heb je gemaakt! Ik deed dit altijd met mijn hond, over hindernissen springen. Wist niet dat cavia's dit ook zo leuk konden vinden. Haha!

Sterkte in het ziekenhuis Beert! En die foto die je geplaatst hebt van dat hok is wel erg gaaf! Ben alleen bang als ik hier zoiets zou maken, dat nooit heel blijft. :')

@Roosje01: Ik geef die van mij af en toe nectarine, vinden ze ook erg lekker!

@Kiekeboefje, wat een leuke cavia's! En een mooi hok heb je! Leuk! :D

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:21

Mijne drinken ook wat meer dan normaal, maar niet extreem.

Ik zou dat toch afleren Yentaah. Mijn ene cavia heeft ook zo’n periode gehad, die kreeg gewoon een tik op haar neus en ik riep hard Hé!. Heeft geholpen, want nu doet ze het niet meer.

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 23:45

Wat apart! Nog nooit gezien. Allergisch op bepaalde groente/fruit?

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 21:57

@melody7: Wat leuk die foto met zijn alle bij Nibbits prijs! <3 En wat gaaf dat ze je filmpjes willen kopen! Dat is toch geweldig! :D

@MarjanB: Haha wat een grappig filmpje van je caaf in zijn huisje! :')

@Votti: Sterkte met het verlies van je cavia, nooit leuk.. :(

@sanso: Ach wat een lief koppie heeft ze <3

Hier bij mij is het druk, deze week de sleutels van ons (mijn vriend en ik) eigen huis gekregen! Behoorlijk wat te klussen, maar het gaat aardig. :) Erg leuk allemaal! Er komt ook een mooie ren straks in de tuin voor mijn cavia's.

Nog een foto van mijn stel :D

Afbeelding

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:06

Hoihoi! Sorry dat ik een tijd niet gereageerd heb, heb wel elke dag mee gelezen!

Erg drukke en gekke maand gehad, van alles gebeurt, minder leuke dingen, maar ook zeker leuke dingen! Afgelopen weekend verhuist naar mijn nieuwe huis :-) Cavia’s hebben nu een tuin, nu nog een mooie ren bouwen en ze mogen nu elke dag even los op een stukje gras, om ze te laten wennen eraan.

Afbeelding

@melody Wat balen van Effie! Ik las de verhalen, hopelijk is ze weer gauw de oude.. knuffel voor haar!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 bezoekers