De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:20

Wat heb je het leuk gedaan, Esther. :) Dat we in dit topic maar veel konijnenplezier mogen beleven.


Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 11:29

Wat leuk om al die konijnenfoto's voorbij te zien komen. <3 Welkom aan alle mensen die zich (op)nieuw in het topic gemeld hebben.

Ik zal mijn groep ook maar even voorstellen aan de nieuwelingen in het topic.
Afbeelding
Op deze foto zien jullie (v.l.n.r.) Jinte, Marly, Nero en Nova.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:57

Hier is het plan er om morgen met de konijnenren aan de gang te gaan, hopelijk is het dan iets beter weer dan vandaag. :)

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:45

Eoweyn_: Wat verdrietig van Happy.. :(:)

liesenlizzy: Wat ontzettend gaaf zoveel konijnen bij elkaar! Ik denk dat mijn ouders me iets aandoen als ik mijn konijnencollectie zo uitbereid. :')

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:12

Ik ben het afgelopen weekend druk bezig geweest met het uitbereiden van de konijnenren. Ze hebben nu een stuk van 12m2 waar ze dag en nacht kunnen ravotten.

Ook hebben we uitbereiding gehad...
Afbeelding

Dit is Sjors, een rammetje dat gezellig bij ons komt wonen. Morgen ga ik een afspraak maken om hem te laten castreren. Hopelijk kan dat snel gebeuren zodat hij lekker bij de groep kan. :)

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 20:26

Hij is druk bezig mef het merken van alle spullen in z'n ren. :') Hij heeft al even kennisgemaakt met Jinte, die liep even los tijdens de verbouwing van de ren en sprong zo bij hem de panelenren in. Gelukkig is ze gecastreerd, als het Marly was geweest had ik volgende maand gezinsuitbereiding. :P

Sjors is echt een heel nieuwsgierig en vrolijk konijn, alleen wel erg schuw. Als ik rustig in de ren ga zitten komt hij wel even kijken, maar zodra ik beweeg is hij weg.
Laatst bijgewerkt door Lugea op 10-06-18 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:31

Wat schattig dat nestje. Het lijkt me zo'n mooie ervaring een nestje te fokken, maar ik kan ze zelf niet allemaal houden en ik ben veel te bang dat ze slecht terecht komen. En daarbij zou het in strijd zijn met m'n principes, dus Sjors en Marly moet ik uit elkaar houden. :')

Ach, ik vind Pepper en Kaasje allebei zo schattig. <3

Aankomende woensdag wordt Sjors gecastreerd.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:23

Dat is voor mij ook de reden om niet te fokken. Het lijkt me prachtig om mee te maken, maar wordt zoveel gefokt met konijnen en de opvangcentra's zitten bomvol. Lateb we eerst het grootste gedeelte van die konijnen maar eens een fijn huisje geven.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:24

Ik heb ook alleen maar konijnen uit de opvang of via Marktplaats. Het is een leuk spul samen en het geeft me een goed gevoel dat ik ze een tweede kans geef.

Ze krijgen hier twee keer per dag groente en dan doe ik wat verschillende soorten (gesneden) in een bak. Mijn groep is inmiddels gewend dat ze daar zelf iets uit mogen pakken voordat ik er wat handjes in gooi. Geloof het of niet, ze zoeken echt hun lievelingsgroente uit. Jinte moet áltijd een stukje wortel en hangt dan gerust helemaal over de rand omdat de wortel onderop ligt. :')

En ja, als het hele spul mag kiezen wat ze willen mag Sjors dat natuurlijk ook. En wat neem je dan? Andijvie! :D

Afbeelding

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:39

Hier liggen ze ook redelijk voor pampus als het overdag zo warm is, tenzij ik er met eten aan kom.

Ik heb ook weer wat zieligs op Marktplaats voorbij zien komen: een drachtige voedster + ram omdat hij toch liever hangoortjes gaat fokken. De voedster is over een week uitgerekend..

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:45

Mijn konijnenvoer (biks) staat binnen en ik gebruik dat bekertje om het mee naar mijn konijnen te nemen. Dat is wat efficiënter dan vijf voerbakjes mee naar binnen nemen, vullen en weer mee naar buiten nemen + ik kan zo in de gaten houden dat ze niet teveel biks krijgen. De plastic bak blijft ook niet in de verblijven staan, ze mogen daar iets uitpakken terwijl ik de voerbakjes vul en strooi daarna nog wat groente door de ren. Vervolgens gaat de bak weer mee naar binnen, de koelkast in. :)

Hier hebben ze verschillende balletjes, bruggen van wilgentakken en gooi ik er af en toe wat takken in om te knagen/spelen.


Ik voel me nogal een bemoeial, maar ik kon het écht niet laten. Het asiel waar Jinte en Nero vandaan komen heeft nu vier broertjes van negen weken oud zitten die geplaatst mogen worden, maar ze gaan enkel per twee weg. Ik heb ze maar even gevraagd of ze zich beseffen dat de kans dat twee broertjes gaan vechten als ze in de puberteit komen aanwezig is.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 16:28

noviceh schreef:
Ik neem aan dat het asiel castreert voordat de konijntjes weg gaan? Wij hadden ook 2 broertjes, ging super!


Normaalsgesproken worden de rammen inderdaad gecastreerd, maar deze jonge rammen mogen per direct geadopteerd worden en zijn niet gecastreerd. Vandaar dat ik ze erop attendeerde dat dit goed fout kan gaan als de hormonen gaan opspelen. Als ze al gecastreerd waren en nu goed samen leefden had ik er uiteraard niets van gezegd. ;)

Ze hebben me bedankt voor het meedenken en de informatie aangepast. Ze mogen nog steeds samen weg, maar met risicovermelding, en mogen ook los van elkaar weg nu. Helaas worden ze niet van te voren gecastreerd, maar ze hebben wel vermeld dat dit moet voor ze met een voedster gekoppeld kunnen worden.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 16:39

Ik vind Stoffer en Blik echt zo'n leuk stel samen. <3 Maar je hebt inderdaad geluk gehad, het gaat vaker niet dan wel goed.

Mijn eerste opvangram, Boaz, had ook altijd met z'n broertje gezeten totdat ze opeens gingen vechten. Het is dat die mensen er snel bij waren en ingegrepen hebben, anders was dat echt fout afgelopen. Beide konijnen miste een stuk oor en hadden enkele wonden op hun rug en poten. :(

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 18:21

Welkom Suus. Ik ga met mijn voorgangers mee en zou je willen adviseren eens contact op te nemen met een konijenopvang om te kijken of ze iets voor je kunnen beteken. :j

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 18:43

Leuk noviceh, hopelijk kunnen ze bij het koppel dat je al hebt. Een groep konijnen is zo ontzettend leuk om te zien. :)

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:40

Arme Pepper. Gaat het al wel wat beter met haar?

Morgenochtend moet ik Sjors tussen 8.30 en 9.00 brengen voor zijn castratie, blijf het toch altijd een beetje spannend vinden. Hij is zich gelukkig nog van geen kwaad bewust en was net nog lekker aan het spelen in de ren. Ach, het is voor een goed doel zullen we maar zeggen. :)

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:25

Ik heb Sjors ook maar even uitgelegd dat dit even niet leuk is, maar hij straks wel een paar vriendjes krijgt. Hopelijk vergeeft hij het me dan. :')

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:29

Wat een vervelende buurkinderen heb je toch, Tarzan_. Jammer dat hun ouders niet hun verantwoordelijkheid nemen..

Ach, dat is ook een sneu verhaal, Wietske. :(:)

Sjors is gelukkig weer thuis, heeft net een stukje andijvie op en is zichzelf nu grondig aan het wassen. Van zo'n dierenartsenpraktijk word je erg vies namelijk. :j

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:50

Leuk noviceh, wel foto's laten zien als ze er zijn hè! :D

Hier is Sjors as we speak door mijn slaapkamer aan het ravotten. Hij mag zo weer lekker naar buiten. Wondjes zien er goed uit, medicatie zit erin en hij eet, drinkt (wat een rotgeluid 's nachts!) en poept goed.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:24

Sterkte liesenlizzy. :(:)

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:18

Hopelijk gaat Speech snel weer zelf eten. :) Ran dacht waarschijnlijk "lekker makkelijk dit"!

Wat vreselijk.. Is het bij je in de buurt? Leuk vriendinnetje voor Kaasje. :P
Laatst bijgewerkt door Lugea op 15-06-18 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:01

spookyskippy schreef:
Herfstwind schreef:
Hopelijk gaat Speech snel weer zelf eten. :) Ran dacht waarschijnlijk "lekker makkelijk dit"!

Wat vreselijk.. Is het bij je in de buurt? Leuk vriendinnetje voor Kaasje. :P

Ik denk, Speech? Maar mn telefoon heeft het dus veranderd van Spency naar Speech _-:(


Ik vond het al zo'n aparte naam, haha. :=

En? Is het al gelukt Tarzan_? <<)

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:45

spookyskippy: Goed dat je de dierenarts even hebt gebeld om het te laten controleren. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk is. Fijn dat Spency weer goed eet. :)

SparkYY_8: Wat een schattige konijntjes! <3

maylotje: Fijn dat Lotje doorheeft hoe ze het trapje moet gebruiken.

Rebecca: Sneu is dat hè.. Ik zie hier ook heel veel tenenkrommende advertenties voorbijkomen, maar we kunnen helaas niet alles redden..

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:01

Galaika: Als ik jou was zou ik een volwassen voedster uit de opvang aan deze ram koppelen. Een jong konijn wordt vaak overlopen door een ouder/volwassen konijn. Het kán absoluut goed gaan, maar ik zou eerder een volwassen voedster aanraden voor deze koppeling. En daarmee maak je een opvangkonijn ook heel erg blij. :)

Rebecca: Ik zou haast in staat zijn zulke mensen iets aan te doen. Als het bij mij in de buurt was had ik hem opgehaald.

Bewijst overigens ook maar weer dat dierenwinkels en tuincentra niets geven om dierenwelzijn... En dan te bedenken dat daar vaak mensen werken met een dierverzorging-diploma. 8)7

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:12

Ik weet van geen van mijn konijnen de leeftijd. :') Ik hoop dat ze nog jong zijn en nog heel lang bij me blijven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, GrapeshotBot, JoyenUnory en 26 bezoekers