[VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Salvi0n
Berichten: 64
Geregistreerd: 15-03-11

[VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 14:08

Hoihoi bokkers :D

Nooit gedacht dat ons dit ooit zou overkomen, maar wij krijgen (helaas) binnen nu en 2 weken een oeps nestje kittens. Een week of 4 geleden hebben wij een poes overgenomen van vrienden met het verhaal dat ze niet gesteriliseerd was. Prima, dat nemen wij wel op ons hoor ik mijzelf nog zo zeggen. Toen de poes eenmaal in huis kwam vertoonde ze wat apart gedrag, maar wij hebben het toen gegooid op stress, want het was natuurlijk een hele verandering een ander huisje. Ze gaf wat over, at niet veel, zocht plekjes, wilde absoluut niet naar buiten. Ja alleen met ons, omdat ze nog niet gesteriliseerd is laten wij haar ook niet alleen buiten voor de duidelijkheid. Ze zit ook veilig aan een lijntje en loopt dus niet "los". Later werd ze voller en haar tepels werden groter. Er ging een belletje rinkelen met de vraag het zal toch niet he.. Veel gegoogeld en we hebben het erover gehad met andere vrienden die op visite kwamen. Gisteren gelijk met de dierenarts gebeld en we konden vanochtend terecht. Bij de echo bleek al snel dat ze zwanger was, de röntgen foto is niet goed gelukt. De dierenarts heeft gezegd dat er minimaal 5 kittens inzitten en dat ze binnen nu en 2 weken komen. Dit klopt ook met het tijdvlak wat we zelf hebben berekend. De poes zelf is 8 jaar en een volle Ragdoll, volgens de vorige eigenaren heeft ze nog nooit een nestje gehad (maar vertrouw dat nu maar.. :+ ) De dierenarts staat strak aan onze zijde aangezien dit de allereerste keer is dat wij dit meemaken. De dierenarts heeft ons goed geïnformeerd wat we het beste kunnen doen, maar alle tips, do's en don'ts zijn natuurlijk van harte welkom! Voor diegene die het leuk vinden om dit avontuur mee te volgen heb ik nog wat informatie over de toekomstige ouders van het nestje haha. De vader is onbekend, dat zal wel een random kat uit de straat zijn geweest en de moeder is Maya een volle Ragdoll zoals al in de tekst staat.

De onderste foto is van dag 4 dat ze bij ons was en de bovenste is 2 weken geleden genomen :))
Afbeelding

Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:12

ik volg!!!

maar ze was dus al zwanger voordat jullie haar hadden. Dus niet eigen schuld dat oeps nestje.. Maar wel super leuk. Athans vind ik haha ben benieuwd

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:21

Ik volg ook mee! Goed gehandeld daar! Ben wel benieuwd wat voor mix hier uit komt zetten dan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:49

Wat een prachtige poes! <3 Ik volg ook. :j

Heb je al eventuele kopers?

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:55

Ik volg ook! Moeders is alvast ontzettend mooi <3

Salvi0n
Berichten: 64
Geregistreerd: 15-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 11:27

Hartstikke leuk dat jullie volgen en bedankt voor de complimenten over Maya! :D Bij de echo moest ze gisteren natuurlijk geschoren worden en nu zie je heel duidelijk hoe ver ze eigenlijk al is. Uit een tepeltje kwam gisteren bij de dierenarts al een klein druppeltje melk. Ze is trouwens te mager en wij krijgen er niet meer voer in dan ze nu eet. Als daar nog tips voor zijn horen we het graag, we proberen van alles en nu gaat het wel wat beter dan in het begin. We hebben ander voer van Royal Canin, de dierenarts vond dit goed bij haar aansluiten. We geven haar ook kattenvlees bij.

plutolover Nee het is niet onze schuld van het oeps nestje haha. Ze zit nu echt op het eind en we hebben haar nu net 4 weken dus het moet wel bij de vorige eigenaren gebeurd zijn. :+

Bellatrix We wisten net 10 minuten dat ze zwanger was en we hebben al 4 gegadigden die er graag 1 of 2 willen. Waarschijnlijk houden we er zelf ook eentje. Zoals het er nu naar uitziet hebben de meesten al een huisje maar er kan natuurlijk van alles gebeuren. We hebben nu zo iets van er is interesse in de kittens en nu wachten we eerst de bevalling rustig af. :D

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:40

8 jaar is erg oud voor een nog een nestje.Zeker als het haar eerste nestje is.Heb je haar bij een fokker gekocht?Ik vraag me af waarom je een poes van 8 weg doet die nog open is?

Ik snap dat het jou schuld niet is.Maar ik blijf oeps nestjes altijd bijzonder vinden.Het schijnt toch heel moeilijk te zijn open dieren in de gaten te houden :\

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:41

Spannend.
Mooie poes! <3

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:52

Uiteraard volg ik ook! :D

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:53

Kom maar op met je vragen hoor ervaring genoeg met nestjes :P
Voor nu onbeperkt kittenbrok aanbieden, verder is Royal Canin Convalescence Support en blikjes natvoer van hills a/d een aanrader en energiebommen met alles erin wat ze nodig heeft voor hare zware taak die komen gaat en beide koop je bij de DA of online bij diverse shops.
Heb je alles in huis voor de aanstaande bevalling? woont er iemand in de beurt die ervaring heeft?

Salvi0n
Berichten: 64
Geregistreerd: 15-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 12:01

beatje schreef:
8 jaar is erg oud voor een nog een nestje.Zeker als het haar eerste nestje is.Heb je haar bij een fokker gekocht?Ik vraag me af waarom je een poes van 8 weg doet die nog open is?

Ik snap dat het jou schuld niet is.Maar ik blijf oeps nestjes altijd bijzonder vinden.Het schijnt toch heel moeilijk te zijn open dieren in de gaten te houden :\


Nee wij hebben haar van vrienden overgenomen. Hoe het verhaal precies in elkaar zit weet ik dus ook niet. Ik weet dat ze zelden buiten kwam maar wel een periode weg is geweest. Tja pure nalatigheid natuurlijk. Wij laten haar hierna ook gelijk steriliseren wanneer dit kan. Het is natuurlijk een keer leuk om mee te maken maar hiervoor hebben wij haar niet in huis gehaald. Het komt nu en wij kunnen er nu alleen voor zorgen dat ze de juiste zorg krijgt.


gaby12 schreef:
Kom maar op met je vragen hoor ervaring genoeg met nestjes :P
Voor nu onbeperkt kittenbrok aanbieden, verder is Royal Canin Convalescence Support en blikjes natvoer van hills a/d een aanrader en energiebommen met alles erin wat ze nodig heeft voor hare zware taak die komen gaat en beide koop je bij de DA of online bij diverse shops.
Heb je alles in huis voor de aanstaande bevalling? woont er iemand in de beurt die ervaring heeft?


Hartstikke bedankt!! Wij zijn nu goed voorbereid dankzij de dierenarts gister. De dierenarts staat paraat voor ons en zit op 2 minuten afstand van ons huis. Dus mocht er wat wezen kunnen wij gelijk bellen. We hebben ook heel veel informatie van haar gekregen over de bevalling en daarna. :D

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:11

Spannend. Als de kleintjes de look van mama krijgen worden ze zeker erg knap <3 <3 <3

Kiwi64
Berichten: 71
Geregistreerd: 05-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:25

Spannend! Ik volg ook, ben fan van ragdolls <3 . Hele mooie kat, ik ben bennieuwd hoe de kittens eruit komen te zien.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8294
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:43

Ahh, ik volg :D
In juli krijgen wij onze ragdoll dus leuk om bij een ander nestje mee te kijken. Ben benieuwd wat er uit gaat komen!

Salvi0n
Berichten: 64
Geregistreerd: 15-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 14:15

Wat leuk dat jullie ook een ragdoll krijgen kitlover!

Hier helaas minder goed nieuws. Poes is al 2 dagen uit haar hum en heeft sinds gisteren een paar keer overgegeven en heeft diarree. We hebben de dierenarts gebeld omdat we al op internet lazen dat het niet veel goeds was. De dierenarts wil ons met spoed zien om kwart over 4. Gelukkig kunnen we haar goed in de gaten houden met onze camerabewaking. Voor de rest zitten de kittens nog steeds veilig binnen

Om het toch nog even leuk af te sluiten, hier 2 schattige foto's hoe ze ligt te slapen <3
Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:22

Ah wat spannend! :( succes!

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:23

Succes bij de DA ;(

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8294
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:32

Succes zometeen!

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:44

Oh spannend :(
Succes!

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 15:09

Ow wat enorm spannend!

wij hebben net onze nieuwe kitten een paar weekjes in huis.
ragdollxrag/maincoon.

zo enorm lief en schattig ben enorm benieuwd.

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 16:23

Ik volg!

Ik heb op het moment een nestje oosterse kortharen. Ook niet helemaal gepland (wel volle okh's gelukkig) en ook mijn eerste nestje. Het was even stressen in het begin, maar nu is het aan een stuk door genieten!

Wat erg goed is voor mama is gekookte kip. Hoeft maar heel even op te staan en is erg voedzaam (met name veel eiwitten). Verder mag je moeders al kittenbrokjes gaan geven, ook die zijn wat hoger in voedingswaardes en die kan ze gebruiken. Mijn poes krijgt ook af en toe vette geitenmelk, maar hier kunnen ze diarree van krijgen, dus niet te vaak en teveel.

Heb je je al goed voorbereid op de bevalling? Ik was zelf helemaal niet zo goed voorbereid en heb veel een beetje 'as we go' moeten doen. Maar goed, daar is het ook een eerste keer voor!

Edit: sterkte bij de dierenarts, ik duim voor jullie!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Uiteindelijk toch in zijn hoedje gegroeid :D )

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 16:48

Jeetje TS wat een verrassing. Goed dat jullie zo oplettend zijn en meteen naar de DA zijn gegaan.
Ik hoop dat het een griepje is en niks ernstigers.

Saar88, ga weg.. Ik ben verliefd <3 Hebben NU!

Salvi0n
Berichten: 64
Geregistreerd: 15-03-11

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 17:06

Ik reageer even kort hoor. We komen net bij de dierenarts vandaan. Ze heeft Maya onderzocht en haar hart en temperatuur was allemaal Goed, ze dronk ook genoeg. Het enige wat de dierenarts zorgen baarde was de diarree. Doordat Maya zwanger is kan de dierenarts niet heel veel doen/geven ivm de kittens. Ze dacht aan dat Maya veel haarballen had maar door onze informatie twijfelde ze aan een maag/darm infectie. We hebben voor nu laxatract meegekregen en moeten even kijken hoe ze het daarop doet. Voor de rest deden de kittens het nog goed! :D

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 17:47

Selka schreef:
Saar88, ga weg.. Ik ben verliefd <3 Hebben NU!


Ze zijn nog beschikbaar :D ! Dotjes he ;)?

TS: gelukkig, dat is goed nieuws!! Ik hoor het wel vaker hoor, aanstaande moeders die wat diarree hebben. Zolang ze genoeg drinken zou ik me inderdaad niet teveel zorgen maken. Wel fijn dat je het hebt laten checken, dan heb je toch wat meer rust!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:05

Oh gelukkig. Hopelijk kalmeren haar darmen snel.

Nee Saar ;( je bent net te vroeg. Als ons huis af is willen we er eentje bij maar voorlopig is t nog niet af. Maar ze zijn om op te vreten!