Hondenshows

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:44

Donja schreef:
wat voor ras heb je?

Braque du Bourbonnais


Zoe_97

Berichten: 9441
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:46

ik dnek dat het idd meer is wat gebruikelijk is. in de border collie wereld heeft bijna elke fokker wel reuen die uitgeplaatst zijn, teven zie je weer veel minder.

gisteren ene kleine fotoshoot gehad :D de bruine is Kenai mijn showhond [BB-ITP] kleine border collies worden groot...
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 24-04-18 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:46

Neej schreef:
Donja schreef:
Ik heb het (als fokker) 1x gedaan, maar dat is heel slecht bevallen... Dus ik doe dat nooit weer.


Ook zo ken ik verhalen ja.. Bij ons wordt het heel veel gedaan en zelfs de fokkers waar ik als buitenstaander al de kriebels van krijg die vormen een heel clubje aan trouwe co-owners om zich heen wat nagenoeg altijd zonder onvertogen woorden gaat.. Maar ken idd ook iemand die heeft één keer een teef in co-own gehad en die zegt ook eens maar nooit meer. Ik denk ook echt dat je het alléén maar kunt doen als je 100% vertrouwen in elkaar hebt en heel héél duidelijke afspraken maakt. En zelfs dan kan het waarschijnlijk nog uitdraaien op een fiasco.


Hehe ja..dat ken ik ook. Zo´n groepje die de fokker bijna aanbidden, echt een geslijm. En als je als co-owner wat verkeerd zegt, lig je eruit. Maar natuurlijk wel pas nadat ze je hond gebruikt hebben :+

Donja

Berichten: 5593
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:55

Wat leuk! die zie je idd heel zelden!
ook grappig dat ze bijna altijd kortstaart geboren worden. Bij mijn andere ras (Perro de Agua Español) komt kortstaart ook voor, echter alleen in heterozygote vorm.

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:02

Donja schreef:
Wat leuk! die zie je idd heel zelden!
ook grappig dat ze bijna altijd kortstaart geboren worden. Bij mijn andere ras (Perro de Agua Español) komt kortstaart ook voor, echter alleen in heterozygote vorm.

Ik heb er ook eentje met een ministaartje ja, soort stompje haha. Maar ken er ook wel aardig wat die gewoon een lange staart hebben. Voor mij maakt het niet uit. Zo´n kort staartje heeft ook zijn voordelen. Iedereen denkt alleen dat die gecoupeerd is;)

Amandavd
Berichten: 12099
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:32

Neej, inderdaad eentje van Arno. Ik vind zowel hem als zijn partner echt heerlijke mensen. Heel nuchter, niet overdreven, eerlijk en een normale kijk op dingen maar toch met heel veel liefde voor de honden.

Ik zou persoonlijk zelf nooit een teef willen hebben die dan terug gaat naar de fokker om te bevallen etc. Je zit toch rekening met elkaar te houden, wellicht andere denkwijze etc.

Ik heb zelf nog niet zoveel ervaring in de Beagle wereld maar bij de Berners had je ook van die fokkers met hun aanbidders etc. Pff, daar heb ik niks mee. Doe maar gewoon lekker normaal.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

petitparis

Berichten: 15975
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:43

fokkers met hun aanbidders ga je volgens mij wel wat bij elk ras hebben, wat ook niet onlogsich is. Niet iedereen heeft al jaren ervaring of vrienden met ervaringen. Als je dan braaf op zoek gaat naar een pup bij een fokker enje krijgt er eentje toegewezen, tja dan vertrouw je er ergens toch op dat de fokker je goede info en begeleiding biedt.
Maar het valt me hoe langer hoe meer op dat bepaalde rassen ook een bepaald type eigenaar hebben. Zo baas zo hond :+

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:46

petitparis schreef:
fokkers met hun aanbidders ga je volgens mij wel wat bij elk ras hebben, wat ook niet onlogsich is. Niet iedereen heeft al jaren ervaring of vrienden met ervaringen. Als je dan braaf op zoek gaat naar een pup bij een fokker enje krijgt er eentje toegewezen, tja dan vertrouw je er ergens toch op dat de fokker je goede info en begeleiding biedt.
Maar het valt me hoe langer hoe meer op dat bepaalde rassen ook een bepaald type eigenaar hebben. Zo baas zo hond :+


Nu ja ik ga ook goed met mijn fokkers om (daar zoek ik ze op uit) maar het is niet zo dat ik ze aanbid hoor _O- En dat laatste zie je nog wel eens gebeuren :P Maar ik merk ook wel dat je zo'n beetje je eigen groepje vormt op show en dat neemt af en toe wel een beetje sekte-achtige vormen aan natuurlijk :')

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Pikkepor

Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:12

Wow wat een geklets ineens :') zo baas, zo hond, sekte fokkers en co-ownership...

Mijn vader heeft in zijn fokcarriere 3x uit een nestje een hondje 'aangehouden' en ergens anders geplaatst. 2x een teefje en 1x een reu. Nooit problemen gehad. Altijd in goed overleg met de eigenaren.

De teefjes hebben hun shows gelopen voor te mogen dekken. 1 nestje en daarna was de hond van de eigenaren. En waar dat gebeurde was in overleg. Als de mensen een nestje in huis wilde, dan mocht dat en anders kwam de teef naar ons. De reu nam mijn vader mee naar shows en voor dekkingen. Die reu was dol op mijn vader, altijd leuke dingen doen als hij binnen kwam :+

Hier is er onder de fokkers juist wat onenigheid en kan bij de Ieren nog geen sektes ontdekken :+

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:36

Ik ben in mijn ras helemaal alleen op shows dus ik heb ook geen gedoe haha. Alleen bij shows als WDS en EDS zal ik er wat meer zien;p
Bij mijn vorige ras waren er wel allemaal groepjes en aanhangers.. Mensen die te graag bij de bekende fokker willen horen, blugh.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:39

Ja fokkers onderling werkt vaak niet zo :P Al moet ik zeggen dat ze bij ons allemaal wel redelijk door 1 deur gaan hoor, maar beste maten worden het volgens mij nooit. Men zegt ook wel dat je in de showwereld je échte vrienden ook alleen búiten je ras vindt, en dat klopt ook wel :P Tenzij dus zo'n fokkers- en co-owndersclubje, dat zijn bij ons allemaal wel echt vriendjes hoor :+

Toevallig heeft een van mijn beste dinnetjes ook Welsh Springers maar goed, wij zullen de uitzondering op de regel zijn. Verder heb ik inderdaad mijn vriendjes buiten mijn ras gevonden :Y)

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Amandavd
Berichten: 12099
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:45

Ik heb tot nu toe zelf alleen maar vriendelijke fokkers, op 1 na, ontmoet in het Beagle wereldje. Op mijn eerste 'oefen' show was 1 beagle fokster aanwezig en die kwam zich aan mij voorstellen, dingen uitleggen etc, echt super aardig.

In het Bernerwereldje was dat wel anders hoor. Mensen die echt elkaars bloed konden drinken, op vergaderingen nog net niet slaags raakten. Maar goed, daar zaten ook echt mafkezen en geldwolven tussen en die stonden lijnrecht tegenover de fokkers die wel heel erg voor de gezondheid streden. Ik ben blij dat ik daar wat leuke contacten aan heb overgehouden en met de rest helemaal niks meer te maken heb.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Zoe_97

Berichten: 9441
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:01

Bij de borders heb je ook enorm veel onderlinge ruzies. Ik ben gewoon vriendelijk tegen iedereen :D

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:05

En dat is ook het beste hahahaha :D

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Amandavd
Berichten: 12099
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:07

Dat is inderdaad het beste al heb ik daar soms moeite mee :D

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Pikkepor

Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 04:49

Haha ik doe dat ook. Gewoon vriendelijk te woord staan.

Hier is 1 Fokker waar wij voor een pup zijn gaan kijken, maar uiteindelijk onze hond van een andere fokker hebben. En de eerste keer dat we op show waren, was hij er ook en had hij allemaal commentaar op Hunter 'te groot, niet goed getrimd enz.' Prima, dat kun je vinden. Het is een leuke hond en als hij noet geschikt is voor shows zijn we er nog steeds blij mee.
Halen we een U en zijn we beste jeugd.

De keer erna was ik met mijn vader op show en praatte hij alleen tegen mijn vader en niet tegen mij :+ alsof ik een klein kind was wat erbij stond.

En bij de jaarlijkse trimmiddag is ook de helft van de fokkers aanwezig want de een vind dat er zo getrimd moet worden en de ander zus. De een knipt wel wat bij her en der en de ander wil alleen maar plukken.
Van dat soort geneuzel...

Ach, gelukkig weet ik wel bij wie ik me wel en bij wie niet kan vinden. De rest doe ik gewoon vriendelijk tegen.


petitparis

Berichten: 15975
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:55

Ik probeer ook tegen iedereen vriendelijk te zijn, helaas is niet iedereen vriendelijk terug. Het is te zeggen: wordt je veroordeeld op basis van met wie je meekomt.
Nu ik in het bestuur zit van onze rasvereniging zal het er waarschijnlijk niet beter op worden. Ipv openlijk zullen ze nu meer achter de rug commentaar geven. Maar goed, ik vond onze clubwerking bagger en samen met nog een aantal willen we het roer omgooien, dus moeten we daar maar even doorheen en gelukkig zijn er bij ons relatief veel "nieuwe" gelijktijdig gestart en wordt er nog steun en info bij elkaar gezocht, waardoor we nog iets meer "familie" zijn op show.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:01

Ondertussen heb ik 1 stuks hond gekortwiekt, morgen een clubshowtje van de KC hier in de buurt :) Nummer 2 kan ik niet zonder hulp (die laat zich gewoon van tafel vallen :+ ) dus die mag zo als manlief thuis is :)

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Zoe_97

Berichten: 9441
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:20

Iemand die zaterdag naar de jonge honden en veteranendag in Bonheiden gaat?
Ik ga met Kenai. En zijn fokker gaat mee met een veteraanteef

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Donja

Berichten: 5593
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 19:42

Ik zit in Lingen zaterdag

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:22

Ohja da's ook dit weekend! Succes!

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 19:20

Mijn Bolleman werd vandaag op de clubshow van de KCHW beste veteraan van het ras en 2e veteraan in show! Mooie aftrap van z'n veteranencarrière <3 In het ras heeft mijn man 'm geshowd (wat eigenlijk best goed ging, tot ik met Jamie in de ring verscheen voor beste reu hahahahahaha) en in de erering heb ik het zelf gedaan :)

De baby Jamie won de tussenklas (maar goed, hij was ook maar alleen ;) ) maar verloor voor beste reu van een reu met een krom front :x en hij was heel fijn te showen dus ik ben trots <3

Na de show nog even een paar mooie plaatjes geschoten van m'n geboefte :)

Afbeelding
Bolleman met 8 jaar, knappe oude sok <3

Afbeelding
De allerknapste Babyjamie <3

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Zoe_97

Berichten: 9441
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 11:24

Vandaag een 2e plek ZG in een sterke jeugdklasse met 4 reuen. Met voor mij de hond van een kennel die veel kampioenen fokt, maar achter mij ook een hond van een toekennel :D ( voor degene die iets van borderfokekrs kennen, een lowelands of lys voor me en een wendevick achter me)
Ben wel tevreden. De keurder zegt dat hij aan een jeugdklasse zelden een u geeft omdat de honden in de jeugd niet af zijn.

Kenai mag nu wat thuis blijven om te groeien.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Pikkepor

Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:00

Fijn, twee tevreden dames!

Wat zuur Neej, dat je het met Jamie dan zo af moet leggen :n Van die ouwe sok wel heel knap! *\o/*

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 23:06

Ik vind dat altijd zo dom.. een zg geven omdat honden in de jeugd niet af zijn. Goh daarom staan ze in de jeugd he;p


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers