Puppy erbij 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 20:23

Sneu hoor voor Dundy, misschien heeft zijn ego gewoon ook een knauw gehad nu?

Benchzindelijk zijn de pups bij mijn ouders met een week of 5 meestal wel, dus dat ga ik zeker gebruiken dadelijk. Plus dat ze dan niets kapot kunnen maken en ik zit ipv met 2 met 6 honden als de pup hierheen komt omdat ik oppas ben dus een verplichte rustplek zal wel handig zijn :')

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 20:24

Bedankt, het gaat om een hij. Hij is ook niet meer een heel klein pupje, al ruim 5 maanden, maar hij heeft natuurlijk wel een hoop meegemaakt en is nog maar anderhalve week in NL. Volgens de opvang waar hij nu woont is hij best al heel zindelijk. Ik denk dat ik even op marktplaats ga kijken voor een bench en die toch maar voor de zekerheid op de slaapkamer ga zetten voor de eerste nachten.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 20:28

Hmm, hij heeft eigenlijk geen ego. Rent liever weg dan dat ie vecht, domineert niet, laat enorm over zich heen lopen door zelfs de kleinste hondjes. Maar het heeft hem wel flink pijn gedaan want hij piepte flink, andere keren dat ik hem dat heb horen doen was dus ook toen hij werd gebeten. Verder nooit. Vind het zo sneu :(:)

Murosch, is het een buitenlandse hond? Heeft ie eerder in huis gewoond?

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 21:01

Ach die arme, wat ontzettend sneu :(

Hij komt inderdaad uit het buitenland, uit Bosnië. Sinds begin april is hij nu in Nederland bij het opvanggezin en draait daar mee in het gezin. Hij komt in huis, slaapt in de slaapkamer (niet op bed), kent het lopen aan de lijn inmiddels wat. Hij schijnt alles vrij makkelijk op te pakken. Maar dat zullen we morgen gaan zien allemaal. Ik ben wel graag goed voorbereid.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 21:06

alleen maar goed om voorbereid te zijn! En niet vergeten te genieten en te ontspannen he! :P

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 21:09

haha nou ik ben blij dat ik moet werken vanavond. Daarmee kan ik mezelf een beetje afleiden. Het liefste was ik gisteren al in de auto gestapt er naartoe, maar geduld is zeker niet slecht dus gewoon wachten. Nog maar 21 uur te gaan :D

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 21:13

Dat kun je! Haha moet helemaal goed komen! En hopelijk krijgen we morgen een berichtje dat jullie draakje mee mag!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 22:04

Zo zaten wij ook inderdaad _O- Dexter mocht al mee maar omdat mijn vriend tentamens had wilden we een week wachten. God, wat was dat moeilijk.

Als hij in dat andere gezin al zindelijk is vermoed ik dat hij s nachts niet zomaar bij jullie in huis zal gaan plassen. Dan zou ik hem dus gewoon op een kussen in jullie slaapkamer doen.

Weet je of hij sloopt? Dan kan een bench namelijk wel erg handig zijn. Tenzij je een kamer kan ontdoen van alles wat je niet kapot wil hebben :')

MyWishMax

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 22:06

En hij niet aan de plinten begint. :+ Of de muren...

Is die daar enige hond Murosch, of zijn er anderen?

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 22:18

plinten..muren..oh jee, ik kan merken dat ik 18 jaar geen pup heb gehad :+ . Er zijn meer honden van rond zijn leeftijd daar (ze hebben een groep van 10 pups in één keer over laten komen, waarvan er al een aantal naar adoptiegezinnen zijn inmiddels).

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 22:24

Murosch schreef:
plinten..muren..oh jee, ik kan merken dat ik 18 jaar geen pup heb gehad :+ . Er zijn meer honden van rond zijn leeftijd daar (ze hebben een groep van 10 pups in één keer over laten komen, waarvan er al een aantal naar adoptiegezinnen zijn inmiddels).

Haha geen “paniek” hier een pup gehad die nooit iets gesloopt heeft behalve zn eigen speelgoed en kleedjes. En dat terwijl ie bij de fokker aan de tafelpoten, stoelpoten, tvkast en de tv was begonnen :')

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 22:27

Hier slopen ze meestal weinig maar we hebben er 1 gehad die onder andere het behang van de muur trok. Kon je geen moment uit het oog verliezen dat beest :')

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 22:27

Ik heb mijn dochter wel al gewaarschuwd dat ze nu toch echt haar speelgoed moet opruimen tenzij ze er graag vanaf wil. ~~}>

MyWishMax

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 22:29

Dan zou ik hem sowieso even in de gaten houden qua alleen laten, dus ook in de nacht idd. Zonder mensen maar met andere honden alleen is heel anders dan helemaal alleen. Qua zindelijkheid zou hij een kleine terugval kunnen krijgen, maar dat merk je vanzelf. Hier de 1e in eens kartonnen doos naast het bed, de 2e in een varikennel en daarna vrij snel beneden.

Ik heb zo'n debiel die de plinten en de gipsplaten van de muur aftrok, de tafelpoten opvrat en alle speeltjes/kussens en dekens van zichzelf. Verder een zonnebril en wat papier, maar verder geen spullen van ons. Maar goed, die sloopt op bijna 5 jarige leeftijd nog steeds als een malle.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 22:41

Sowieso merk ik wel dat wat oudere honden makkelijker zindelijk worden. Ten minste, dat is mijn ervaring. De ongelukjes die gebeuren waren niet weten hoe ze moeten aangeven naar buiten te willen of zelf niet goed op de signalen letten. Dus daar heb je wel een flinke stap mee voor.

Slopen is inderdaad echt een drama... Met Dexter waren vooral stoelpoten, kieren in de bank, hoekjes van kastjes en kleedjes vervelend. Maar als hij dan even alleen was poepte hij alleen. Dat doet ie nu overigens nog steeds wel. Stomme pup 8)7

MyWishMax

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 22:59

Ohja, de bank is binnen een paar weken van onze bank naar Tay zijn bank gegaan... Die kreeg hij in zijn kennel. :+ Ondertussen is die naar de sloop _O-

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 10:19

Murosch, veel plezier met het bij de pup gaan kijken en evt meenemen straks ;)
Tips heb je genoeg gekregen zie ik.
En wat slopen betreft, Roetsj moet wel van alles even proberen en als ze de kans krijgt, jat ze ook dingen. Dus eentje om goed in de gaten te houden.
Zij gaat dus ook in de kamerkennel overdag als ik weg ben en 's nachts in de bench naast mijn bed. Vannacht voor het eerst doorgeslapen tot half 7, we gaan de goede kant op ;)

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:53

Elin vandaag eens in stand op de foto gezet. Lastiger als het lijkt, kleine draaikont staat geen 2 seconde stil.. :Y)

Afbeelding

Gisteren was ze 12 weken.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 13:26

Ahw wat word t bolletje fluf al grooot!

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 13:35

Ze wordt al een echte dame, leuk!

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 13:40

Mag ik, mag ik mag ik..???

Hier istie dan! Ons 5,5 maanden oude vriendje Rico!~ <3 <3 <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-18 14:06

Ohhhh Gefeliciteerd! Wat een bijzonder kopje!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 14:07

Oh die is leeeuuuk! <3 Gaat nog wel de hoogte in zo te zien :)) Toen wij onze Bulgaar kregen met 5,5 maand was hij net wat kleiner dan die van jullie en nu issie zo _O-

Afbeelding

Wij zitten hier met twee zieke honden. Gaat even niet zo lekker. Enorm gebroken nacht gehad ook met plassen en overgeven... :\

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:03

Murosch, leukerd hoor! Denk dat daar idd nog wel wat centimeters bij gaan komen ;)
Lijkt wel een beetje berghond-achtigs in te zitten.
Kas, balen zeg! Beterschap :(:) Geen allergische reactie op de ab oid?

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:34

oh Kaus dat is niet fijn, enig idee waar het door kan komen? Mooie bulgaar trouwens <3


Bedankt allemaal, ik (nou ja wij alle drie) zijn zo blij met Rico. Gisteravond om 18 uur was ik daar om kennis te maken en het was LIEFDE. Dus om ruim 21 uur waren we thuis, met onze halfbakken baby. Tot nu toe lijkt hij een allemansvriend, open karakter en niet angstig, maar alles wat in het bekje past, moet even geprobeerd worden als hij de kans ervoor krijgt (materiaal, geen mensen).
Ik zie er ook iets berghond-achtigs in en dan denk ik richting Appenzeller (hij draagt zijn staart meestal ook omhoog gekruld) en ik denk ook iets herder-achtigs. Jullie denken dat er nog een stuk bij komt? Volgens de opvang zou hij een middelmaatje worden, geen hele grote. Maakt me trouwens niet heel veel uit hoor.