Puppy erbij 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 23:55

xLaraaj schreef:
Wat vinden jullie eigenlijk van een pup met 15weken in huis te nemen? ivm de importregels etc?

Ik heb een pup uit het buitenland nu. Weliswaar is het maar België maar ook voor België gelden de importregels.
Via de mail heb ik heel veel contact gehad met de fokster en we kregen ook regelmatig foto’s toegestuurd.
Brooke bleef samen met zusje Blake. Ze gingen regelmatig op stap met de pups, kleine wandeling in bod of op straat.
Pups konden ook van elkaar gescheiden worden.

Of er verschil is met een pup van 8 weken.
Ja! Die van 15 weken hebben je minder ‘nodig’. Steken eerder een middelvinger naar je op als je roept(al is dat laatste ook wel raseigen) en ze rennen harder als ze eenmaal bedacht hebben dat ze de andere kant op willen :o
Het duurt langer voordat er echt een band onstaat.
Brooke was zindelijk toen ze kwam, plast niet te pas en te onpas op het terras.

Dus voor - en - nadelen aan 15 weken.

Zorry
Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 07:29

Ik vind het een groot nadeel om een pup naar de eigenaar te doen met 15 weken.
We hebben er nu al heel veel naar het buitenland verkocht, maar zal eerlijk zijn dat ik ze niet allemaal tot 15 weken heb gehouden.
Laatste nest ging er eentje naar Engeland dus daar konden we niet anders dan pas met 15 weken, het is niet alleen voor de fokker veel werk maar vind ook de eigenaar de leukste en belangrijkste weken mist. De pup is gewoon mee gegaan in de roedel en was zo goed als zindelijk, helaas kreeg ze bij de nieuwe eigenaar weer een terug val en was ze daar opeens niet meer zindelijk.

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 07:48

Fijn dat Elin zo geniet van haar brokjes, maar wat smakt ze zeg!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 08:33

Ik zou persoonlijk ook niet een pup pas met vijftien weken willen. Al helemaal niet als je voor een lastiger ras gaat als een Akita of Mechel (jullie snappen we wat ik daarmee bedoel toch?)

DIVA2

Berichten: 1941
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 09:07

Hier dus een Amerikaanse Akita pup.
Dit doen ze dus het liefste de hele dag, spelen. Ze kunnen er beide geen genoeg van krijgen. Shun is helemaal door het dolle met Brooke.
Afbeelding

Wij hebben ze niet binnen, zolang Brooke nog niet los mag zit ze op het terras. Ik ben in principe altijd thuis dus op deze manier kan ik haar goed in de gaten houden. Als ‘t weer het toelaat dan staan de terras deuren open, of anders een raam. Waar ze regelmatig hebben haar snoet doorheen komt steken.
Afbeelding

Afbeelding
Hier was ze 15 weken, nu bijna 18(maandag)
Afbeelding

Natuurlijk heb ik ook gevraagd of we d’r niet eerder mochten halen maar fokster wilde zich aan de regels houden. Dus aan mij de keuze om het wel of niet te doen.
En de keuze is duidelijk.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:33

amai die is al groot :O

Ja heb het liever ook niet. Maar snap wel als je een bepaalde lijn wilt importeren ofz dat je het er dan wel voor over hebt. Wou gewoon jullie mening weten op dit :D

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:53

Gisteren heb ik alle foto's ontvangen van de shoot van vorige week maandag.
Ze zijn zo gaaf geworden, hier van alle pups een foto en de rest staat op de FB pagina Tessa&Arrow.

Captain Marvel(Cooper)
Afbeelding

Cosmo
Afbeelding

Captain America
Afbeelding

Cerise
Afbeelding

Countess(Polly)
Afbeelding

Crystal
Afbeelding

Catseye(Gitte)
Afbeelding

Clea(Amber)
Afbeelding

Calypso(Nala)
Afbeelding


A.s. dinsdag gaat de 1e alweer naar zijn nieuwe huisje, dat is captain America

Donderdag gaat Catseye

Vrijdag gaan Crystal en Calypso

1e paasdag gaan Captain Marvel en Clea

3 april gaat Cerise

12 april gaat Cosmo

Countess gaat waarschijnlijk woensdag, maar de dag staat nog niet vast.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 14:16

Ik vind het kleurverschil ook zo mooi!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:18

Wat een prachtige pups, die akita en Cooper ook :j

Hier is eergisteren gedekt, dus ik kan af gaan tellen *\o/*

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 14:22

Spannend! Heb je een foto van beide ouders? :D

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:29

kiwiwitje schreef:
Spannend! Heb je een foto van beide ouders? :D


Quate (foto had ik al gedeeld)
https://boktimg.nl/img/m/jnI4DU.jpg
Oksy
Afbeelding
Quate als frummeltje O:)
Afbeelding

Oksy is bruin als basis, Quate heeft een abrikoos moeder volgens mij.
Heb dus kans op zwarte pups, bruine pups, brindle en volgens mij ook sable. Dan nog die zilver en uiteraard harlekijn (gevlekt).
Met een nieuwe combi is het net een loterij die kleurtjes, heerlijk <3 O:)

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 14:32

Wat grappig. Ik blijf poedels zo grappig vinden.
Deze kwamen niet met stamboom toch? Of vergis ik me nu? :o Zijn er echt dingen in het ras waar je rekening mee moet houden qua gezondheid bijvoorbeeld? :o :o

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:37

kiwiwitje schreef:
Wat grappig. Ik blijf poedels zo grappig vinden.
Deze kwamen niet met stamboom toch? Of vergis ik me nu? :o Zijn er echt dingen in het ras waar je rekening mee moet houden qua gezondheid bijvoorbeeld? :o :o


Pap heeft een Amerikaanse stamboom, in Nederland zijn kleurtjes niet (meer) toegestaan. Blijf ik bijzonder vinden, hebben honden met kleur en stamboom geimporteerd uit Zweden, Amerika en Duitsland dus daar kan het wel.
Het zijn eigenlijk super gezonde honden, zijn een paar erfelijke ziekten bekend maar daar valt op te testen. Huidklachten zijn eigenlijk het grootste probleem, meestal is dat gelukkig met het dieet wel een heel eind op te lossen. Wratten krijgen ze ook als ze ouder zijn maar dat is vooral onhandig met scheren en je denkt elke keer dat er een teek zit :+

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 14:49

Zo gek dat dat in NL dan niet mag. Of zijn er meer (huid)problemen bij de kleurtjes bekend? Anders is het inderdaad wel heel gek. Wat voor erfelijke ziektes komen er voor in het ras? :o En is het dan zo dat net als bij de staffords dat er een aantal gewoon via DNA te testen zijn en dat als ouders vrij zijn je niet meer verder hoeft te testen? Ben maar een beetje nieuwsgierig.. :P

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:52

Er zijn wel meer landen met gekke regeltjes hoor. Zo zijn gekleurde border si bijna alle landen toegestaan. In Frankrijk zijn gekleurde borders toegestaan maar enkel als 1 ouder zwart is. Dus bruin x zwart krijgen de bruine pups een stamboom terwijl bruin x bruin ze dat niet krijgen. Terwijl hier geen gezondheidsredenen aan verbonden zijn.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:57

kiwiwitje schreef:
Zo gek dat dat in NL dan niet mag. Of zijn er meer (huid)problemen bij de kleurtjes bekend? Anders is het inderdaad wel heel gek. Wat voor erfelijke ziektes komen er voor in het ras? :o En is het dan zo dat net als bij de staffords dat er een aantal gewoon via DNA te testen zijn en dat als ouders vrij zijn je niet meer verder hoeft te testen? Ben maar een beetje nieuwsgierig.. :P


Kleurtjes hebben geen extra klachten, ze willen ze gewoon niet op shows :roll:
Hoe het testen officieel zit weet ik eigenlijk niet omdat we dus niet bij de stamboeken lopen, wij laten alle honden iig gewoon testen op de risico aandoeningen.
Weet dat dat iig HD is, PRA en von Willebrand.

Heb al een aftel app op de achtergrond van mijn telefoon staan :):)

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 15:48

Shows zijn t probleem dus.. dat maakt het alleen maar stommer...

Hopelijk slaagt de dekking. Al ben ik dan wel stik jaloers. :P

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:51

Wat is Brooke al een knoepert zeg! Maar wel een knappe ;)
Ennassil, de foto's zijn gaaf geworden zeg!
Azmay aan het aftellen, dat gaat echt snel, spreek ik uit ervaring :D En kans op allerlei kleurtjes dus, leuk!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 00:37

Huh, welke kleuren mogen die poedels dan wel hebben? Alleen wit? Ik vind die gevlekte juist leuk! Dat witte vind ik altijd een beetje truttig.

Dexter is vandaag fotomodel geweest op mijn oude school. Hij heeft de tijd van zijn leven gehad. Aandacht van ieeeedereeeeeen *\o/*

En Dundy heeft zich goed gedragen voor zijn doen de hele dag alleen thuis. Alleen de keukenrol en een zak bloembollen overhoop gehaald :D

Super trots op allebei dus <3

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 00:45

Hier mochten ze ook even fotomodel spelen. Ik ben aan t stoeien met photoshop dus had nieuwe foto’s nodig en wilde de halsband testen op de foto. Ik dacht dat ie voor Chick veel te grof zou zijn. Maar dat valt alles mee!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Fijn dat jouw draken zich goed gedragen hebben Kaus!
Ben het met je eens trouwens over de kleuren. Vind gevlekt of brindle mooier dan egaal of wit van kleur bij de poedels.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 01:03

Boeli zijn breed hoofd <3

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 01:14

Brindle poedels kende ik dan weer niet! Die zijn inderdaad erg gaaf. Worden ze wat stoerder van. Want dat rijke vrouwtjes stigma blijven ze voor mij toch wel wat houden. Al helemaal als ze netjes getrimd zijn.

Wat een massieve hond is die Boellie _O- Heb je een idee hoe hoog hij is en hoeveel hij weegt?

Dexter zit nog steeds op 8kg en 42 centimeter. Terwijl zijn zusjes maar doorvliegen met ruim 12kg ^)

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 01:19

Ik vind het ook zo leuk dat ie “lacht” op de foto <3

Boellie is 36 cm (niet officieel gemeten oid) en weegt 15,5 kg. :D
Chick is 41 cm. Ook niet officieel gemeten en weegt tussen de 12,5 en 13 kg. Afhankelijk van bespiering.

Boellie is voo zover ik terug kan vinden ook de kleinste van zn nest. :) weet niet hoeveel verschil er in zit maar heb een paar foto’s gezien van zijn zusjes(zus en halfzus) en die zijn beide groter. Wel minder massief.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 01:49

Jeutje bijna het dubbele van Dexter _O- Vind m wel erg gaaf zo! Mooi breed maar niet dat overdreven van die Engelse Bulldoggen wat je tegenwoordig wel eens ziet.

Zijn die oren natuurlijk trouwens? Er zit zo'n leuk boogje in :D Die van Dexter en Dundy zijn echt driehoekjes.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-18 02:14

Ik zeg altijd een grote hond in een klein formaat. De oortjes zitten uit zichzelf zo. Maar is niet de stand die ze het liefst willen zien. Chick heeft half staand. Half staand en rozen oortjes zien ze het liefst. Dus gevouwen. Dus de punten van boellie zijn (helaas) gaan staan. Hoe dat in genetica zit is iets wat heel lastig is. Chick haar oren zijn wel erfelijk. Haar moeder en opa hebben dezelfde oorstand. De ouders van opa hadden het overigens niet. Maar zover ik weer hebben de broertjes en zusjes van Chick het ook.