Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 09:47

Zit even te twijfelen of ik voor het balkon zelf zou bouwen of iets kopen. Neig heel erg naar zelfbouw en ben gelukkig zelf ook handig. Met iets kopen moet ik weer rekening houden dat het in de lift past namelijk. :o

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 09:53

Als je handig bent is zelf bouwen wel beter, dan kun je het precies op maat maken en is waarschijnlijk veel goedkoper. Wij hebben ook zelf een 'kooi' gebouwd van een stukje in de tuin. Was wel wennen, maar voor onze binnenkat wel heel fijn. Kan hij toch ook even een frisse neus halen en kunnen we in de zomer lekker samen buiten zitten!

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:33


Balou_k

Berichten: 14053
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:15

Marcella, ik zou zelf bouwen! Genoeg voorbeeldjes op internet. En heb je niet een beetje een handige vriend/vriendin/kennis/familielid?

Jaaa ik ben zo blij dat het de goede kant op gaat!

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:57

Heb op de tuin de pergola ook in mijn eentje gebouwd en vermoed dat de blokhut opzetten in de tuin ook in mijn eentje gaat worden.

Doe nu met verhuizen/opknappen ook alles in mijn eentje. Mijn vader blijf liever op de bank zitten dan moe te worden. :') En daarbij die weten nog niet dat er een kat gaat komen, want dat zou geheid heibel opleveren. :+

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 19:39

Natalie36 schreef:
HenriekeJ schreef:
Ik hoop dat ik even binnen mag vallen met een vraag.

Wij hebben zaterdag een 14-jarige poes uit het asiel gehaald. Heeft 1 maand enkel in een klein holletje gezeten in het asiel door de angst. Gelukkig is ze hier erg op haar gemak en wordt ze met de dag aanhankelijker. We zijn erg blij met haar :o

Nu merk ik wel dat ze 'redelijk vaak' niest. Voor de rest oogt ze wel gezond, ze heeft toen ze in het asiel kwam d'r entingen gehad (tegen nietsziekte onder andere) en eet en drinkt ook goed. Wel heeft ze nierfalen en krijgt dus dieetvoer. Is het noodzakelijk om de dierenarts te bellen met de vraag over het niezen? Of zou ik het een aantal dagen aan kunnen kijken?

Het valt me nu ook op dat ze geluid maakt als ze slaapt, kan dit gewoon snurken zijn? Of heeft het wellicht ook iets met het niezen te maken (verkoudheid?)



Wat weet je van haar leven voordat ze in het asiel kwam? Ik vind het vrij zorgelijk dat ze geënt is toen ze bij het asiel binnen kwam. Dit geeft imo aan dat ze in het asiel niets van haar verleden weten of dat ze weten dat ze niet correct geënt is.
Bink is als kitten ook nooit geënt en hij heeft latent niesziekte. Een verhuizing is voor een kat enorm stressvol dus wel het moment dat de ziekte de kop opsteekt. Bink heb ik toen hij 1,5 was uit het asiel gehaald en die heeft in het eerste half jaar een paar stevige prikken extra gekregen. Hij wordt nu 12, dus als je heel streng en correct laat enten is het goed onder controle te houden.
Kijk het nog een paar dagen aan maar als het neusje vies wordt zeker naar de da!


Sorry voor mijn late reactie. Het klopt dat het asiel niet veel weet van haar verleden. Ik heb het asiel gebeld en die zeiden doordat ze het verleden niet weten, dat ze dan na een maand nog een extra vaccinatie nodig heeft om te zorgen dat ze goed gedekt is voor het jaar.

Verder kon het niezen door de stress komen. Zolang het geen kleur kreeg of dikkig werd hoefde ik er niet mee naar de dierenarts. Dus ff in de gaten houden maar zoals het er nu uit ziet blijft het nog oke. Ik ga sowieso dinsdag naar de DA voor de extra vaccinatie en nog even een algehele extra controle.

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:15

Laat je goed voorlichten door je dierenarts! Maar zolang je zelf heel streng bent met inenten hou je het wel onder controle. Bink heeft er eigenlijk nooit last van. Alleen het jaarlijkse inenten ervaart hij als een grove inbreuk op zijn lichamelijke integriteit.

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:24

Hier krijgen de katten alleen een basisenting en evt herhaling na 4 weken, verder ent ik niet meer.

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:51

Entingen blijven niet een kattenleven lang werkzaam. Ik heb katten die veel buiten komen en ik woon aan de rand van agrarisch gebied. Katten hebben veel contact met andere (zwervende) katten en muizen, ratten, vogels en whatever hier allemaal loopt, kruipt, vliegt en rent. Ze worden dus elk jaar geënt, ieder kwartaal ontwormt en iedere 4 weken ontvlooit. En had ik al gezegd dat ik nogal neurotisch ben als het om mijn katten gaat? :P O:)

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 00:35

Die van mij komen niet verder dan de tuin, hebben een goede gezondheid en ik vang geen katten meer op.
Ontwormen en ontvlooien gaat in 1 spot-on, zo'n 2-3x per jaar.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 00:44

Hier elke 3 maanden een pipetje voor ontwormen + ontvlooien. Komen niet buiten, hooguit eens op balkon met het rolluik naar beneden. Ging laatst nog ff langs de assistente om het nog even na te vragen om de hoeveel tijd dit nu moest, ze zei: elke maand ontvlooien en elke 3 maanden ontwormen.

Ik heb 1x een vlo ontdekt toen we ze nog niet zo lang hadden en daarna nooit meer. Gaf aan dat ik al vanaf het begin deze pipetjes gebruik (stronghold) en het dus elke 3 maanden doe. Dat kan, zegt ze, maar dan zijn ze 2 maanden niet beschermd tegen vlooien. Moet zeggen dat het prima gaat zo hoor! En mocht ik toch wat ontdekken is een pipetje zo gehaald. Ik kan het uiteraard mee nemen van stal of van buiten, maar tot nu toe op die ene vlo na nooit last van gehad.

Balou_k

Berichten: 14053
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 00:46

Hier worden ze elk jaar geënt, elke drie maanden ontwormt en elke maand ontvlooit..

Verder geef ik tijdens het verharen extra vitaminen. :)

James gaat echt de goede kant op!
De andere poesjes zijn vooral bezig met Gerbils pesten.

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 00:57

Go James! En Balou_k ik hoop dat jij lekker slaap vannacht. Je zal vast veel stress hebben gehad. :(:)

Ik ontworm elk kwartaal en ent elk jaar. Het grootste gedeelte van het jaar gebruik ik de Seresto band tegen vlooien en teken en ik de wintermaanden is het afhankelijk van het weer of en hoevaak ik een pipet gebruik.
Ondanks dat ik altijd buitenkatten heb, heb ik ook nog nooit vlooien gehad.

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 06:21

Mooi dat het goed gaat. *\o/*

Dat gaat ook iets zijn voor mij om over na te denken betreffende ontvlooien en ontwormen. Als het kan wil ik graag met mooi weer de kat meenemen naar de moestuin, maar dit zal alleen in het voorjaar/zomer zijn. Of ze moet de smaak erg te pakken krijgen en aangeven dat ze mee wil als ik ga.

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:47

Ja ik ken ook wel mensen die een vlooienplaag hebben gehad in een flat terwijl de katten nooit buiten komen. Dus het buiten/binnen verhaal gaat ook niet altijd op.

Wil je dr dan aan een tuigje leren Marcella?

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:06

Ja ga geen risico nemen om los te laten lopen.

Vandaag in ieder geval grote dag dat mijn bed overgaat.

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:10

Nee zou ik ook niet doen.

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:27

Aife heeft eindelijk besloten dat Mahdu (de hond) ondanks dat hij soms erg irritant is best te pruimen is. :D
Met als resultaat oa deze foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Ben echt supersupersupertrots op mijn kleine stresskipje. <3

Balou_k

Berichten: 14053
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:30

Leuke foto's!!!
En wat een leuk hondje!

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:49

Lief!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:22

fijn dat het nu goed gaat

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:00

Leuke foto's! Fijn dat het goed gaat samen.

Onze katten zijn voor het eerst twee nachtjes alleen thuis geweest, want we waren een weekendje weg. Ze hebben het huis netjes gelaten en waren blij dat we weer terug waren. :))

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:06

Heb je automatische voer- en drinkbakjes? Of kwam er iemand langs?

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:14

Onze katten eten gelukkig alleen wanneer ze trek hebben, dus had de etensbak en drinkbakjes goed gevuld. Mijn ouders zouden in eerste instantie zaterdag nog even komen kijken hoe het met ze was, maar vanwege sneeuwval en gladheid zijn ze niet meer geweest. Baalde ik wel een klein beetje van, maar ze hadden genoeg eten en drinken, een schone bak en een warm huis.

Voerbak en drinkbak waren een eind leeg toen we thuiskwamen, maar ze hadden er in principe nog even mee kunnen doen.

Balou_k

Berichten: 14053
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:24

Mandyy schreef:
Heb je automatische voer- en drinkbakjes? Of kwam er iemand langs?


Ik heb een automatische waterbak! De katten zijn fan. Ik heb er nu een van 2L, maar ik wil een grotere. :)