Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:16

mijn stalkatten worden verondersteld ongedierte te consumeren, maar om ze op stal te houden, worden ze 2 x per dag verwend met blikvoer (goedkoopste an de Lidl) en brokjes van de Welkoop. De zwarte jat echter paardenbrokjes en is pas tevreden als ie een scheutje lijnzaadolie over z'n natvoer krijgt 8)7

De thuiskat eet Kenner brokjes voor oude katten en 1 x per dag een kuipje van de Lidl, is ie al 17 mee geworden en hij doet het nog steeds *\o/*


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:37

IMJ schreef:
Kat met identiteitscrisis Mor!!
Ik ben een Arabisch volbloed! Heus!!

met het uiterlijk van een forse Bels..... die kat is werkelijk vierkant in de winter, je kan hem niet eens meer rollen :wow: In de zomer komt er weer model in.....

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:53

mijn huiskat loopt altijd voor ons uit de trap op en blijft dan ergens stilstaan, dat zie je niet als je je handen vol hebt, we vallen ons nog es te pletter van die trap (20 treden wenteltrap).
We staan ook regelmatig op de kat, of rijden met een bureaustoel over z'n staart, maar hij leert er dus ook niets van, hij blijft in de weg zitten/liggen

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:23

IMJ schreef:
Onze kat heeft de viering van de bank aan de onderkant weten los te maken en dat ligt hij nu.. in de bank..jemig.
Vanavond eerst bank op zijn kop om die onderkant dicht te maken.

toen wij gingen verhuizen, zat mijn kat meteen in de onderkant van de bank, die heb ik toen dichtgemaakt met alufolie (en een nietmachine), hij is er zelfs nooit meer in de buurt geweest!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:46

1 van mijn stalkatten wil graag mee naar huis :+ (dit doet ie helaas bij iedere auto die er staat met open deur of raam.....)

Afbeelding

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:57

ik heb alleen maar zwarte/zwart-witte/wit-zwarte katten, die passen het best in de collectie, zeg ik altijd maar. Ik heb ook een bont paard (en een ezel, maar die valt sowieso een beetje overal buiten :+ )

Bij ons in de buurt (stal) lopen eigenlijk hoofdzakelijk zwart-witte, omdat de stammoeder (helaas vorig jaar dood gegaan) hoofdzakelijk zwart-witte jonkies gaf.

Maar nu hebben de buren een drachtige lapjespoes en een rood/witte kater aangeschaft, dus er is hoop voor een ander kleurtje binnenkort **\O/**

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:57

mijn zwarte stalkat Aloys wordt vaak Bolle of Ali genoemd, dat laatste moeten we mee uitkijken, want de buurvrouw heet ook Alie 8-) :') _O-

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:25

IMJ schreef:
Ik zie d'r al aankomen! :D

haha, jij kent haar.......ze komt per dag diverse keren langs.... :D

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:17

beste krabpaal IMJ, ik heb een superslanke Turkse Van thuis, die heeft in z'n 18 jarig bestaan al veel krabpalen gesloopt. Niet doordat ie zo zwaar is, maar doordat ie zo lomp is :+

Mijn stalkatten hebben sinds de storm van 18-1 hun eigen krabpalen voor de deur liggen

*klik*

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:33

de luifel was wel ingestort, maar die is alweer gerepareerd inmiddels :P

Ahhhh Aloys aka Ali <3

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:00

Afbeelding
Aloys heeft een zware nacht gehad zo te zien :') :roll: :O

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:02

IMJ schreef:
Och jee..
Ratten wegjagen..
Bomen verslepen..
Paarden en ezels bewaken. Ik begrijp het wel

%)


IMJ schreef:
Ja katten houden van dozen!! :j
Om ondefinieerbare reden..

mijn Turkse Van thuis geeft niets om dozen, maar dat is dan ook een halve hond w.b. gedrag :roll:

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:50

mijn stalkat kwam vanmorgen op schoot toen ik op de smid zat te wachten, lekker warm.... maar hij had wel 2 teken op z'n kop! (de kat, niet de smid :+ )
Nu al teken....... %)


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:10

Bloodymary schreef:
Ik heb al heel mijn leven katten, maar eigenlijk nog nooit nagels geknipt.

ik ook niet :o

Mijn huiskat hangt nooit ergens in en mijn stalkatten hebben hun nagels hard nodig

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:49

stalkat Aloys is ervan overtuigd dat de winter voorbij is en dat het lente is :D


Afbeelding

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:28

mijn huiskat is een superschootkat, tot voor 2 jaar alg ie altijd bij mij, maar nu ligt ie bij mijn man. Soms heeft ie niet eens in de gaten dat de kat weer op schoot ligt. Het begint al aan het ontbijt en zo gaat het de hele dag door. Zodra mijn man ergens dreigt te gaan zitten, komt de kat eraan :+
Op bed komt ie gelukkig niet (de kat dan :') ) maar hij zit wel vanaf een uur of 4 's nachts op het kleedje voor mijn bed mij aan te staren, best wel spooky........

Op stal heb ik een schoot-stalkat, ook zo'n portret, we zitten bijna nooit op het bankje, maar ALS we gaan zitten, zit het beest ook meteen op schoot...... 8-)

De andere stalkat niet, die mag je, als ze een goede bui heeft, met 1 vinger aaien en dan nog uitkijken dat je niet aan alle kanten open ligt omdat madame het niet aanstaat :Y)

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:12

ik heb thuis een oude Turkse Van (van de straat geraapt als kitten in Griekenland) die een paar jaar geleden chronisch niesziekte ontwikkelde. Hij eet en drinkt prima, ondanks dat ie amper nog tanden/kiezen heeft, krijgt geen medicijnen en het gaat op en af. het enige irritante is dat ik blijf schoonmaken, want hij niest overal op en tegenaan.

Hoe hij er aan komt, is me een raadsel: binnenkat. Mijn stalkatten (die 6 km verderop wonen) hebben het gelukkig niet overgenomen (via mij)

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:41

IMJ schreef:
ja je kan het zelfs aan je schoen meenemen. Of het zich ontwikkelt ligt geloof ik ook aan de weerstand op dat moment. Daarom ent ik mijn binnenkatten maar wel..

Het snot schijnt echt inderdaad overal op te zitten als ze het hebben!


ja dat snot is walgelijk, bij voorkeur in je gezicht, midden in de nacht, als meneer denkt dat het etenstijd is...... overdag ligt ie de hele dag te snurken en 's nachts zit ie mij strak aan te kijken vanaf het matje voor mijn bed. Gewoonweg creepy... zal er eens een foto van maken....

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:28

bij ons mag de kat niet op de klavieren en pedalen van de orgels/piano's liggen. We hebben in 2 ruimtes van die apparaten staan (jaja man met hobby in huis).
In de ruimte waar wij zijn, doet iet het niet, maar als we even niet opletten, sneakt ie toch een kamertje in en gaat ie lekker op een orgel/piano/pedalenbak liggen pitten en niezen (chronisch niesziekte)...... als we dan binnenkomen, negeert ie ons gewoon en blijft gewoon (zogenaamd) doorpitten.
Kwestie van deuren dichtdoen en alert blijven dus....

bloemen en planten zijn overigens kansloos bij ons, evenals verjaardagsslingers...... :roll:

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:52

Afbeelding


Deze glimmende mooiboy woonde vroeger bij mij, maar is overgelopen naar de buren (stalkat)
Zo te zien gaat het geweldig goed met hem :D

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 10:26

AnnemiekvM schreef:
Wat een lieve foto Morrie. Fijn dat het goed met hem gaat. Wel jammer dat hij is overgelopen.

zo gaat dat met stalkatten hier, ze kiezen zelf wel bij wie ze gaan wonen, hij komt nog wel eens langs, zijn broer woont nog bij mij. Bij de buren heeft ie z'n eigen prive "huis"met warme dekentjes enzo, bij mij moet ie in het hooi slapen :roll:

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 13:34

ahhh kittens <3
Mijn stalburen hebben er 3, ik ben pas gaan kijken toen ik wist dat ze alle 3 al een tehuis zouden krijgen...... zo schattig!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 17:54

thuis kan ik er geen kat bij nemen omdat mijn 18 jarige Turkse van chronisch niesziekte heeft.
Op stal heb ik altijd een variabel aantal katten. Ik heb nog 2 "vaste"katten die echt van mezelf zijn en er komt nog wel eens eentje langs die een poosje blijft en weer gaat. 1 van mijn eigen stalkatten gaat ook wel es een poosje op sta[, maar komt altijd weer terug (tot nu toe en hij wordt morgen al 7)

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:01

verwenmomentje bij de baas <3
Afbeelding

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:46

pillen voor de kat, gat in de markt om dat te verbeteren..... moet je halfwilde stalkatten hebben, dan is pillen erin duwen echt kansloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers