Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:33

Wat een prachtige katten allemaal! <3
Ik heb een Europese korthaar van volgens mij ondertussen alweer 3 of 4 jaar. We hebben Minx samen met haar broertje mee naar huis genomen, maar helaas raakte de kater na een jaar vermist. Sindsdien is Minx ontzettend gehecht aan de hond!
Afbeelding
Afbeelding

Balou_k

Berichten: 14053
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:47

Elias93 schreef:
Djinn blijft lekker binnen. Soms loop ik met hem een rondje om het huis :D
[ [url=m/WERP7d.jpg]Afbeelding[/url] ]

En lieve Djinn is vandaag 1 jaar geworden!

[ [url=m/VmE5q8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gefeliciteerd!

Hier blijven ze ook binnen! :j

Ik heb Ollie vandaag naar de dekkater gebracht. Mis haar nu al! ;(

Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:13

Djinn is mooi! Gefeliciteerd nog.

Wat lief Minx samen met de hond.

Hopelijk kan Ollie snel weer terug. Spannend!

Van de week is hier in de buurt een katje door het ijs gezakt. Stond een heel verhaal met foto's op FB. Kan dat dan zo volgen en meeleven. :oo
Gelukkig snel gehandeld door oplettende mensen en in de kliniek onder een warmtelamp gekomen. Dagen lang werd de eigenaar gezocht..

Ik heb gisteren een tunnel gekocht voor mn meisjes. Had niet verwacht dat ze er gelijk iets mee zouden doen maar ze zijn er allebei al in geweest.

Oh en Lor misschien leuk te melden dat je gelijk hebt gehad: Mel ligt regelmatig op me. Enkel in bed op de deken maar het is een begin! ;)
Is wel gekomen na alle dierenarts ellende. Is ze zo aanhankelijk door geworden.

Heb toestemming van de dierenarts gekregen om haar medicijnen een weekje over te slaan zodat ik op vakantie kan. :D
Hij denkt niet dat het verschil maakt gelukkig.

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:36

Yes huis bijna af. *\o/*

Kan niet wachten tot mijn bed er staat. Ga vrijdag misschien wel even kijken bij de kattenmand om te testen hoe ik reageer op veel katten bij elkaar en maandag longfunctie test dus dan kan ik gelijk informeren hoe of wat. :):)

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:35

Wat een knappe katten komen er voorbij!

Hoe doen jullie dat eigenlijk met jullie katten als jullie op vakantie gaan? Met een weekend of een week weg heb ik nu vrienden gevraagd of ze op willen passen in ons huis omdat ik niet wil dat Zazu zo lang helemaal alleen thuis is en alleen wat eten krijgt. Maar deze zomer gaan wij 3 weken weg en dat vind ik toch wel wat lastiger om van vrienden te vragen, dus zit nu aan een pension te denken. Dat deden wij met de honden vroeger ook altijd, maar een kat is toch wel een ander dier dan een hond dus ik twijfel een beetje. Heeft iemand daar ervaring mee?

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:02

Hier krijgen de katten oppas aan huis als ik langer dan 2 nachten weg ben.
Er zijn mensen die dat aanbieden, in overleg doen ze vaak gelijk de planten en post even.

Mandy, wat fijn om te horen dat Mel steeds aanhankelijker wordt. *\o/*

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:15

Moet Mel altijd aan de medicijnen Mandy, of kan je het uiteindelijk afbouwen?

Duurde het bij jullie katten lang voor ze op schoot kwamen?
Die van ons zouden op schoot komen volgens het asiel, de zwarte heeft dat de eerste week twee keer gedaan maar nu merk ik er weinig meer van. :+ Houd het er nog maar op dat het nog wel komt, ze kijken wel vaak maar heb het idee dat ze nog niet 'durven'.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:38

Nanna; wij vragen eigenlijk altijd onze buurvrouw om de beestjes te komen voeren en aandacht te geven. Zij is met pensioen, en heeft dus ook veel tijd en vindt het hartstikke leuk om op te passen :j

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:57

Mijn schoonouders komen voeren en 's avonds koken ze bij ons, kijken wat tv, geven weer eten en gaan pas naar huis als het tijd is om naar bed te gaan. Ideaal, schoonouders op 5 min afstand haha

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:12

Nanna, mijn ouders komen dagelijks langs als ik op vakantie ben.
Ik zou ze nooit naar een pension doen omdat ze vreselijk eenkennig zijn. Katten hechten zoveel waarde aan eigen omgeving ook.

Nathalie, het is onzeker hoe het zal lopen, dus er valt nog niets over te zeggen. De situatie is nu met medicijnen stabiel en we zijn in afwachting wat het lichaam doet. Het zou kunnen dat het lichaam het laatste restje zelf afstoot (wat een jaar kan duren) of ze krijgt eerder pijn en moet nogmaals een pittige operatie (of meerdere) ondergaan.

Mel komt na 2,5 jaar op schoot (maar enkel in bed). Ze ligt op de bank wel vaak dicht tegen me aan, dat deed ze eerder ook minder. Noa weet ik eigenlijk niet meer, maar die ligt het liefst de gehele dag op schoot.

Balou_k

Berichten: 14053
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:18

Hier gaan ze ook niet op pension, ik heb altijd iemand die thuis de katten komt verzorgen.

Bloemetje75
Berichten: 1985
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:23

Bij mij komt iemand aan huis voeren. 8 katten in pension vindt mijn vakantiebudget niet leuk.... Bovendien zijn ze graag thuis met hun tuin etc.

Moet alleen nog verzinnen hoe we dat komende zomer gaan doen. 1 van mijn katten krijgt 2 keer per dag medicatie dus dat is best een belasting en we gaan 4 weken weg. Het is medicatie voor te snel werkende schildklier dus niet geven is geen optie. Alleen die naar pension is wellicht een idee. Ik denk toch dat het een vriendin van me wordt en dan wellicht de medicatie tijdelijk 1 keer per dag geven.

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:33

Jinte zit altijd op schoot. Lizzy is daarin wat moeilijker en ligt eigenlijk alleen in bed mij me

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:34

Weet je wat de gevolgen kunnen zijn als je de medicatie tijdelijk halveert?

Mel krijgt ook 2x per dag medicatie, maar de dierenarts denkt dat een weekje het verschil niet zal maken. Medicatie kan vooral effect hebben op lange termijn. We weten uberhaupt niet of de medicatie iets doet. Test ik liever niet uit ook. :+

Mogelijk lukt het m'n ouders ook 1x per dag medicatie te geven, maar ga er niet vanuit dat het ze gaat lukken.

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:37

Vandaag zijn jinte en Lizzy 2 jaar! *\o/*
Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:43

Gefeliciteerd! Het wordt uitgebreid gevierd zo te zien? :))

Balou_k

Berichten: 14053
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:50

Bloemetje75 schreef:
Bij mij komt iemand aan huis voeren. 8 katten in pension vindt mijn vakantiebudget niet leuk.... Bovendien zijn ze graag thuis met hun tuin etc.

Moet alleen nog verzinnen hoe we dat komende zomer gaan doen. 1 van mijn katten krijgt 2 keer per dag medicatie dus dat is best een belasting en we gaan 4 weken weg. Het is medicatie voor te snel werkende schildklier dus niet geven is geen optie. Alleen die naar pension is wellicht een idee. Ik denk toch dat het een vriendin van me wordt en dan wellicht de medicatie tijdelijk 1 keer per dag geven.


Oeph, 8 katten. Ik mag er van dromen zoveel katten te hebben. Mijn hubby heeft de grens nu op 4 gezet.. Incl. toekomstig kitten van mijn Ollie. :+

Hier komt er 3/4 keer per dag iemand langs, dit is iemand die de katten ook kennen. Is dat niet mogelijk?

Balou_k

Berichten: 14053
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:51

claudiadvx schreef:
Vandaag zijn jinte en Lizzy 2 jaar! *\o/*
[ [url=m/jTop2p.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een mooie katten! <3

Bloemetje75
Berichten: 1985
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:19

Mijn vriendin die handig is met dieren en hier in de straat woont, kan max 2 keer per dag komen (ze moet ook werken en heeft kinderen en haar eigen dieren en moestuin). Maar in principe is alleen 's middags of s'avonds voeren, water geven en een knuffel voldoende.
Voor dat we weg gaan, heb ik nog contact met de dierenarts. Eventueel is op werkdagen van vriendin 1 keer per dag medicatie en op niet werkdagen 2 keer per dag ook een optie.

Balou_k schreef:
Oeph, 8 katten. Ik mag er van dromen zoveel katten te hebben. Mijn hubby heeft de grens nu op 4 gezet.. Incl. toekomstig kitten van mijn Ollie. :+

Hier komt er 3/4 keer per dag iemand langs, dit is iemand die de katten ook kennen. Is dat niet mogelijk?


Gefeliciteerd Jinte en Lizzy!

AnnetteFlame

Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:09

Ik breng ze twee weken naar pension. Die van mij vinden dat prima

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:41

Bedankt voor jullie meningen! Ik ga er nog maar even over na denken.

Wat doen jullie eigenlijk met de nagels, knippen jullie ze of juist niet? Onze dierenarts raad het af, maar toch lees ik dat er best wel wat mensen zijn die het wel doen, dus ik ben wel benieuwd wat jullie doen en waarom.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:08

Wij hebben de 2e kat aangeschaft voor we op vakantie gingen (maanden ervoor) ook wij hadden moeite met zo lang alleen laten. Of de kat dat ook erg had gevonden weet ik niet hoor! :D
Ouders/schoonouders doen de katten.

Nagels knippen wij zelf met speciaal nagelschaartje! Waarom raad je DA het af?

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:10

Als ik terug kom merk ik wel dat ze me heel erg hebben gemist, maar dat doen ze vooral zelf door zo eenkennig en angstig te zijn en zich te verstoppen voor m'n ouders. :+

Ik knip de nagels ook zelf.

Balou_k

Berichten: 14053
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:14

Nanna schreef:
Bedankt voor jullie meningen! Ik ga er nog maar even over na denken.

Wat doen jullie eigenlijk met de nagels, knippen jullie ze of juist niet? Onze dierenarts raad het af, maar toch lees ik dat er best wel wat mensen zijn die het wel doen, dus ik ben wel benieuwd wat jullie doen en waarom.


Ik heb de nagels van Ollie geknipt nu ze naar dekkater moest.
Maar durf anders ook regelmatig de nageltjes te knippen.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:15

Oh en waarom? Omdat het net vlijmscherpe messen zijn die krengen! :D