Puppy erbij 2018

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
fannetje

Berichten: 3530
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:56

Komt zo een hoop bij kijken als je wil fokken met een hond, dat beseffen veel pupkopers niet.

Mijn toekomstige pup moet ook getest worden op e.e.a. Sowieso ECVO + PL en ik denk dat ik ook HD en ED wil laten testen, weet ik in ieder geval of ze voor de sport gezond is. Maar dat duurt nog wel even, heb ze nog niet eens in huis.

Maar leuk hoor al dat geklets, maar ik wil PUPPYSPAMMMMM! :D :P


StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:00

Fokken is behoorlijk lastig ja! En de kosten....

Maar ik ben geslaagd voor mijn theorie examen :) nu alleen nog praktijk.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

fannetje

Berichten: 3530
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:02

Gefeliciteerd!

XxDiandraxX

Berichten: 3975
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:03

Ow vandaag weer een te leuk filmpje gekregen van de fokker.. <3
Zaterdag ga ik er weer heen, nog twee dagen geduld hebben...

Mijn pup word op alles getest ivm evt een nest maar ook HD en ED ivm de sport.

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo)
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt)
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

Zoe_97

Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:09

Dat dna bewijs is sinds april 2017 pas standaard bij de stamboom in België. Kenai is nog in 2016 geboren, dus ik moest er voor betalen. :)
Fokken is idd duur. Maar een hobby voor mij :) mensen willen idd alles zo goedkoop mogelijk, maar als je de kosten opnoemt en de voordelen die ze daardoor hebben draaien veel mensen wel bij.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:25

StonedRomy schreef:
Fokken is behoorlijk lastig ja! En de kosten....

Maar ik ben geslaagd voor mijn theorie examen :) nu alleen nog praktijk.


Gefeliciteerd! *\o/*


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-18 21:43

Gefeliciteerd Romy!

Fokken is zeker duur. Overigens was jij volgens je berekening goedkoper uit met HD en ED dan ik hoor Zoe :P
Hier is het voor nu ook echt hobby, ik hoop een leuk teefje uit deze combi te kunnen houden. Mijn vader wil een reu uit deze combi..

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:48

Gefeliciteerd Romy!

Is het een puppy ding om spontaaaaan dingen te 'vergeten'?

Dexter kent al vanaf de eerste week het commando 'plat' waarbij hij dus plat gaat liggen. En opeens, midden in een korte training doet hij het niet meer. Gewoon niet. Met geen mogelijkheid. Ik ken dit wel van Dundy maar dan is het puur uittesten om te kijken of het ook op een luiere manier kan (cattles hè :Y) ). Maar dit lijkt me niet de redenatie van een pup.

Iemand een idee hoe dat zit?

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:00

Uiteraard kunnen ze het vergeten of de omstandigheden niet begrijpen. Daarom is het aan te leren ieder commando in stapjes aan te leren en liefst met hulpmiddel ( bijvoorbeeld een target stick of een kleed oid )

Gewoon een stapje terug en kijken wanneer je weer succes hebt met de gevraagde oefening. Dat een aantal keer herhalen ( de makkelijkere stap ) en dan morgen weer beginnen met opbouwen.

Zit is bijvoorbeeld prima gekend bij een pup op beton, maar vraag je het op gras lijkt het een hele nieuwe oefening. Dit is het ook voor de hond. Ze leren, zeker een pup, niet alleen het commando te herkennen, maar de gehele situatie.

Maw. Om er zeker van te zijn dat een commando goed gekend is in iedere situatie zul je het commando in heel veel situaties opnieuw moeten aanleren. Uiteraard gaat het aanleren iedere keer weer sneller.

Je zegt dat het tijdens de training ineens niet meer gekend leek. Heb je veel nieuwe dingen geoefend of een oefening net aangeleerd die erop leek of vanuit de plat houding aangeleerd is? Want dan kan het verwarring zijn en zat je plat er dus nog niet helemaal in.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:13

Ik was inderdaad bezig vanuit het plat liggen het rollen aan te leren. Maar opeens wilde hij dus niet meer plat liggen en als ik hem wilde assisteren (zo heb ik het enigszins aangeleerd) schoot hij geschrokken naar achteren.

Uiteindelijk met zn tweeën aangeleerd. Zijn heupjes gingen namelijk steeds de andere kant op. Zijn schouders gingen wel plat.

Ik heb juist even gewacht met nieuwe oefeningen aanleren en eerst het zit, blijf, af, poot, kom en plat goed bevestigd. Maar kennelijk nog niet goed genoeg. Dan laten we het rollen voor nu dus nog even achterwege :D

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:18

Hoe heb je het rollen aangeleerd? Of in ieder geval de basis?

Ik vermoed dat hij meer baat zal hebben bij een techniek waar je hem niet aanraakt maar gewoon hem in de houding likt met een snoepje en vervolgens steeds meer vraagt van hem. Dus eerst krijg je je brokje als je je schouder plat legt, vervolgens alleen als je je heupen meebeweegt etc.

Ook nooit een commando geven voordat de oefening gekend is bij de hond. En hou er rekening mee dat plat liggen makkelijker is dan omrollen. Omrollen is echt een hele pittige oefening die je het makkelijkste aanleert zodra de hond je vertrouwt en dan een klein beetje ondersteuning geven met een heuveltje ( dus eerst plat liggen leren, dan op de rug liggen leren ( door bijvoorbeeld iedere keer als hij zo ligt te belonen en zeggen ' dat is rug! Goed zo! Dat is rug! ' ) en vervolgens langzaam laten omrollen vanuit de zwaartekracht.

Edit: als je andere hond bepaalde dingen wel al kent zou ik proberen veel dingen aan te leren door de pup te laten observeren. Mijn reu heeft nooit het commando zigzag tussen de benen geleerd, maar mij wel iedere keer bezig gezien met Olivia. Raad welke hond nu perfect de zigzag tussen mijn benen doet op commando zonder ook maar 1 keer individueel getraind te hebben.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:32

Ik heb omrollen geprobeerd aan te leren door hem plat te laten liggen en dan met een snoepje lokken om hem door te laten rollen. Zo heb ik ook plat liggen vanuit normaal liggen geleerd maar in het begin ging dat echt niet. Na een paar keer assisteren ging dat dus foutloos.

Ook omrollen ging drie keer achter elkaar foutloos en opeens snapte hij het plat liggen dus niet meer.

Dundy en Dexter kunnen helaas niet echt in dezelfde kamer zijn als we ze trainen. Dan gaat Dundy als een blaffende malloot zn hele repertoire opvoeren om de aandacht te krijgen :Y)

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:37

Dan dexter in een bench of even vastleggen aan de lijn en met dundy trainen. Dexter moet nog oefeningen leren, dus moet je met dundy trainen voor de ogen van dexter. Die honden krijgen echt meer mee dan je denkt van gewoon kijken. Hier een hond die zo Flyball heeft geleerd en eigenlijk al zijn oefeningen. Is niet mijn hond, dus ga er niet mee trainen als ik nog minimaal 2 honden per dag thuis heb zitten om te trainen.

Mmm denk dat hij dus verward is geraakt of toch geschrokken is van de omrol beweging. Gewoon een pasje terug en morgen weer beginnen met het plat liggen. Ook nooit vanuit een commando een nieuw iets leren. Geef de handbeweging of hulpbeweging voor platliggen, maar vraag niet het commando platliggen om vanuit dat verder te werken. Gewoon manipuleren met het snoepje en verder gaan gaan dan je normale platlig manipulatie.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.


Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 00:30

Hoe bedoel je niet vanuit een commando iets nieuws leren? Ik laat hem zeg maar plat liggen, belonen en dan met een snoepje laten omrollen.

We moeten Dundy echt afleiden als we Dexter trainen door ze tegelijk te trainen. In de bench of in een andere kamer gilt ie alles bij elkaar. Gevalletje beetje jaloers. Maar dat komt nog wel. Hij is natuurlijk lange tijd alleen geweest.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

XxDiandraxX

Berichten: 3975
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 17:44

Vandaag weer gaan knuffelen, ze word echt met de dag leuker.. 8-)

Afbeelding

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo)
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt)
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

fannetje

Berichten: 3530
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 17:50

<3 <3
Tja, daarom wil ik eigenlijk ook nog zo eentje en dat gaat ook nog gebeuren denk ik, over een jaartje of 2, als ik een gewoon huis heb ;) Lijkt me zo een leuke combi een flatcoat met een aussi. Ik vind het beide leuke honden, ze zijn beide wel anders, maar toch ook wel allebei een hoog blij ei gehalte.

Ik ga morgen weer knuffelen, leuk!

xLaraaj

Berichten: 3668
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 08:56

Zo cute diandra ! hoe ontwikkeld ze zich ? :)
Fannetje: lijkt inderdaad wel eel leuke comni: blij ei, meestal ook beide waterratten en actief :) Ken iemand die een auss heeft met een golden en dat past ook wel leuk

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds

XxDiandraxX

Berichten: 3975
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:07

Het is een heerlijk vrolijk en ondernemend ding die niet gauw terug deinst. Fokker heeft een grote roedel en ze huppeld er vrolijk tussendoor.


Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo)
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt)
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

fannetje

Berichten: 3530
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:12

Ze doet het leuk en fijn dat mams ook zo mooi rustig met haar speelt.
Heb ook nog even naar je behendigheidsfilmpjes die daarna komen gekeken. Ook leuk, met nog genoeg ruimte voor verbetering ;) Wat loop je nu met hem? Zie dat je ook naar Almere gaat, leuk! Vind dat zo een gezellige wedstrijd. Als er van mijn club mensen gaan, ben ik er waarschijnlijk ook weer te vinden.

XxDiandraxX

Berichten: 3975
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:40

We lopen nu A klasse. Hij is in oktober behoorlijk ziek geweest waardoor we ook weer een stapje terug zijn gegaan maar we vinden het beide leuk dus dan komt de rest vanzelf.

Ja almere ben ik vorig kaar ook geweest, super leuke wedstrijd dus dir jaar ook gelijk ingeschreven.

Is de bedoeling dat Elin te zijner tijd ook behendigheid gaat doen, verder wil de fokker haar showen dus ze krijgt een drukke agenda.. :p

Mams is echt een topper, zo lief en relaxed!

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo)
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt)
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 10:56

Ahh wat lief Diandra! Wat een bolletje FLUFFFF

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 11:18

Ooh schattige Aussie <3

follow your dreams, they know the way

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:11

Net zo'n swiffer dweil puppy. Schattig diertje!

Jullie honden goed voorbereid de Russische beer tegenmoed? Heb net voor satan een trui gekocht want ze weigert normaal uit te gaan met deze kou. Ze vond het prachtig. Heb een training gegeven aan mijn vader en Jasper en mevrouw vond het zeer noodzakelijk om alle sprongen die ik had opgezet als afwisseling ook te springen en verder alleen maar rond te rennen. :')

Afbeelding

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 18:15

Satan <3

Voor boellie en chick heb ik deze, chick heeft meestal al onder de 4 graden een jas aan

Afbeelding

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:36

Hier gelukkig voor allebei niet nodig. Dexter mag toch nog niet lang genoeg lopen om kou te vatten en Dundy krijgt het niet koud. Alleen even opletten dat ie het zwakke ijs niet op gaat.

Even een vraagje, Dexter is erg schrikkerig naar harde 'knallen'. Gisteren één knal vuurwerk en hij heeft vijf minuten strak rechtop gezeten. Ook dingen laten vallen, stampen, klappen en dat soort dingen.

Is dit een puppyding een groeit hij hier vanzelf uit door normale blootstelling, of is het handig om hier wel extra aan bloot te stellen?

Dundy geeft gelukkig geen ruk om vuurwerk en andere harde geluiden dus dat geeft wel steun, en verder is Dexter gelukkig ook nergens bang voor.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kayleigh__, Mizora en 5 bezoekers