Hèt vogeltopic !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:32

Wat gaan jullie hard :=

JesdaJinn, wat leuk, ik kende nog geen lachduifjes. Zijn ze zo genoemd om een geluid wat ze maken? En ik begrijp dat je er zelf mee fokt?

Wat fijn dat je weer twee vogeltjes op komst hebt meliaforever! Leuk vooruitzicht :j

Dani <3 ik denk dat ik verliefd ben, wat een schatjes zeg. Heb je ook een foto van mama? Wat gaaf dat je er zo'n bonte bende kids uit hebt gekregen. Wat zijn je plannen met ze?

Awh Lukasje, wat een lieve foto!

Ik las iets over het nadoen van een auto-alarm, maar kan niet zo snel terugvinden van wie dat was, maar oh jee := .. Wat een feest s'nachts!
Cap begint steeds meer geluidjes na te doen (o.a. drinken :'), kusjes, lachen, wolfwhistle)

live a life you will remember


Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:56

b0hemian schreef:
Wat gaan jullie hard :=


Dani <3 ik denk dat ik verliefd ben, wat een schatjes zeg. Heb je ook een foto van mama? Wat gaaf dat je er zo'n bonte bende kids uit hebt gekregen. Wat zijn je plannen met ze?


Ja echt heel leuk inderdaad, allemaal anders. <3
Dit is de meest recente foto waar mama op staat. Ik denk dat ukkie 3 een look a like van mama word, en dan ukkie 2 een look a like van papa, en die andere 2 zijn compleet anders. Vooral die eerste is echt net een regenboog zoveel kleuren, en de 4e ben ik nog heel benieuwd naar wat het word, op zijn rug zit nu een soort aquablauwe kleur.
Ik denk dat ik ze ga houden :D ben altijd zo bang dat ze anders bij een verkeerde eigenaar terecht komen, waar ze de hele dag in een kooitje zitten, of alleen zijn ofzo.



Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 02:29

Wat leuk dat je ze gaat houden, Dani! Ze zijn ook supermooi! <3
Maar hoe ga je dat dan met volgende nestjes doen? :P Want ze hebben nu natuurlijk de smaak te pakken.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:50

Cayenne schreef:
Wat leuk dat je ze gaat houden, Dani! Ze zijn ook supermooi! <3
Maar hoe ga je dat dan met volgende nestjes doen? :P Want ze hebben nu natuurlijk de smaak te pakken.


Geen volgend nestje meer haha. Deze 2 hebben sowieso heel erg snel de smaak te pakken, ook zonder broedblok, nestmateriaal en andere dingen leggen ze nog eieren, maar dan op de bodem van de kooi.. Ga de eieren gewoon vervangen voor neppers denk ik.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:10

Vogeltje 1 heeft vandaag voor het eerst gevlogen *\o/* Had ze vandaag allemaal weer op het bed gezet tot vogeltje 1 ineens weg vloog, wel een aantal keer gecrasht onderweg, maargoed, dat hoort er natuurlijk ook bij, al hield ik af en toe wel mijn hart vast.
Het word nu wel chaotisch, die ene kan dus al vliegen, die blauwe probeer het en die andere 2 kunnen al erg goed rennen. Tot een week terug bleven ze allemaal op de handdoek als ik ze daar plaatste, maar nu is het een zooitje ongeregeld die alle kanten op gaan en indien mogelijk word ik ook nog als klimboom gebruikt


Afbeelding

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:27

Awhhh <3 gefeliciteerd met je uitvliegers
Leuk dat je ze zelf gaat houden!

live a life you will remember

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:35

Oh geweldig, ik zie het al zo voor me! Dat wordt wat wanneer de jonkies straks allemaal ongecontroleerd door je kamer sjeezen :):) .

Heb je trouwens al namen voor ze?
En is je nieuwe kooi nu volledig ingericht en in gebruik?
(Had ik al ergens vermeld dat ik nieuwsgierig ben O:) ?)

Don't take anything for granted

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:28

Nog geen namen dus als iemand suggesties heeft O:)
De kooi is nog niet in gebruik, ik wacht nog even een paar dagen/weken, want ik weet niet of ik de ouders en de kleintjes bij elkaar kan laten, mochten mama ze er uit willen hebben dan zet ik de 4 kleintjes in de nieuwe kooi. Mocht het toch goed blijven gaan dan verhuizen ze met zijn alle

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:48

Suggesties: ;)

Uit "de 4 musketeers" ...
jongensnamen: Athos, Portos, Aramis, D'Artagnan.
Meisjesnamen: Milady en Constance.

Van de "Duck"-familie: Donald en Daisy zelf, ouders van Donald: Snater en Hortensia, ooms Dagobert en Driekus, tantes Doortje, Zwaantje en Trijntje en neefjes Guus, Diederik, Wisse, Kwik, Kwek en Kwak

Biscuit, Cookie, Brownie, Muffin

Don't take anything for granted

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:08

Wat leuk! Ik had anderhalf jaar geleden een nestje met indianennamen :P (of nou ja, indianenstammen).
Het waren er 5: Chinook, Dakota, Sioux, Cheyenne en Apache.
En dan hebben veel van mijn eigen vogels namen van goden, edelstenen, sterren uit het sterrenstelsel en mythische namen.
En onderling worden ze ook nog wel eens naar elkaar vernoemd. Zo is Halo vernoemd naar mijn overleden Aura.

Ik denk erover om van het voorjaar met mijn trio te kweken, maar ik vind het zo moeilijk :')
Eigenlijk kan ik de stress er niet bij gebruiken, maar aan de andere kant haal ik er ook veel plezier uit en is het goed voor de vogels.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:25

Bij jou valt er inderdaad veel inspiratie te halen qua namen! Steeds leuk een thema!

Gewoon een nestje doen Cayenne, ik wil weer volgen :) .
Maar ik begrijp je twijfel wel hoor ... Eigenlijk zou je vooraf de garantie willen dat het dit keer vlekkeloos verloopt. Je laatste binnennesten hebben je bergen energie gekost en je gezondheid wil al niet altijd mee. Dat heb je dan wanneer je zo betrokken bent. In ieder geval, mocht het er van komen, ik volg weer trouw :j , zoooo leuk!

Don't take anything for granted

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:15

Wat worden ze knap Dani!
Weet je al of het popjes of mannetjes zijn?

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:53

IMJ schreef:
Wat worden ze knap Dani!
Weet je al of het popjes of mannetjes zijn?


Nog geen idee, daarvoor moet ik eigenlijk veertjes plukken, maar dat durf ik niet zo goed :o
Aan de andere kant, ik ga ze toch niet verkopen en als ik ooit nog is een nestje neem doe ik het met het koppel dat nu ook een nestje gehad heeft, dus zo heel belangrijk is het eigenlijk ook niet. Moet ze maar "universele" namen geven denk ik. Genderneutraal _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:54

Dat stelt echt helemaal niets voor! Ik vond het erger als zij. Ze gaven geen kik :')
Ik had er ook moeite mee in het begin, maar nu is het een snelle beweging en klaar. Ik heb nog nooit een piepje gehoord.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:54

Ik spam ondertussen dit hele topic vol, maar de 2e kan ook vliegen!! *\o/*
Nu met zijn vieren op de uitkijkpost, nog 2 te gaan en dan is de bende compleet


Afbeelding


Afbeelding

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:02

Oh nog een leuke video. Soms gaat het goed, maar ze moeten nog wel even oefenen. De keer hier na lukte het gelukkig wel, maar heb de blooper mooi vast kunnen leggen.
Jullie kunnen denk ik wel raden wie het kleintje is :')


Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:12

Och de arme schat, wat een duikelvlucht. Zo schattig <3 !

Don't take anything for granted


Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:10

Hebben jullie bij Aliexpress al spulletjes voor jullie vogels besteld?

Don't take anything for granted

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:22

Lukasje schreef:
Hebben jullie bij Aliexpress al spulletjes voor jullie vogels besteld?


Ja al het speelgoed van onze vogels komt daar weg

<3 <3 <3 <3

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:38

blokje schreef:
Lukasje schreef:
Hebben jullie bij Aliexpress al spulletjes voor jullie vogels besteld?


Ja al het speelgoed van onze vogels komt daar weg


Oh echt? Ben je dan tevreden van de kwaliteit? Toevallig linkjes :) ?

Don't take anything for granted

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:02

Ja ben er blij mee. Zal morgen eens wat linkjes zoeken

<3 <3 <3 <3

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:29

blokje schreef:
Ja ben er blij mee. Zal morgen eens wat linkjes zoeken


+:)+

Don't take anything for granted

xReetch

Berichten: 349
Geregistreerd: 28-10-10

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:40

Ik heb er ook wat speeltjes vandaan. Kleurstoffen ben ik wat huiverig voor, dus dat koop ik niet (meer). Plastic al helemaal. Dingen met stro, riet en loofa vinden ze hier erg leuk en gaan lang mee, maar let wel goed op de veiligheid. Lange strootjes draaien om pootjes en de meeste haakjes kunnen ze verbuigen of openen. Van die in-duw haakjes en ringetjes.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:27

1 st Rvs Papegaai Speelgoed Vlees Kabob Voedsel Houder Stok Fruit Houder Vogel Behandelen Tool Duurzaam Vogel kooi accessoires
http://s.aliexpress.com/ZZRFbimI?fromSns=Kopiëren naar klembord
(from AliExpress Android)

2016 Nieuwe Collectie Papegaai Vogel Zitstokken Stand Huisdier Budgie Opknoping Kooi odontoprisis Loofah cane Sepak Takraw speelgoed Vogels Accessoires
http://s.aliexpress.com/jQnQJV7z?fromSns=Kopiëren naar klembord
(from AliExpress Android)


Huisdier Kauwen Speelgoed Papegaai Vogel Bijten Speelgoed Vogel Tak Rotan Ballen Kooien Kaketoe Parkiet Valkparkiet Swing Spelen Toy Birdcage
http://s.aliexpress.com/meqiaMVf?fromSns=Kopiëren naar klembord
(from AliExpress Android)


Kun je ze zo zien?

<3 <3 <3 <3

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 12:21

xReetch schreef:
Ik heb er ook wat speeltjes vandaan. Kleurstoffen ben ik wat huiverig voor, dus dat koop ik niet (meer). Plastic al helemaal. Dingen met stro, riet en loofa vinden ze hier erg leuk en gaan lang mee, maar let wel goed op de veiligheid. Lange strootjes draaien om pootjes en de meeste haakjes kunnen ze verbuigen of openen. Van die in-duw haakjes en ringetjes.


Goed dat je de veiligheid nog even vermeldt +:)+ . Van de katoenen touw die ik heb hangen aan bv. schommels, heb ik de flossen afgeknipt.

Don't take anything for granted


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers