Hèt vogeltopic !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11234
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:23

@ Meliaforever: ah, heb je meer nieuws? Komen ze dan beide ook van de fokker van Jack? Want die had toch niet zo snel weer jonkies, of vergis ik me nu? Wel weer een leuk vooruitzicht en nog redelijk snel ook! Fijn voor jou!!

Dat is waar! Ik zou ook andere namen kiezen. Extra voorpret!
Ik zeg maar wat : Suske en Wiske of , Cookie en Brownie :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110655
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:30

's nachts ook? :wow: Dat deden ze hier gelukkig niet!
De valken zijn 's nachts gelukkig doodstil. Alleen Hermes wil nog weleens een nachtelijke serenade geven :')
We hebben 's nachts ook gewoon de verlichting in de voliere aan. Zitten jullie vogels donker?

Lukasje
Berichten: 11234
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:59

Ja, 's nachts zitten ze bij mij pikkedonker.
's Avonds springt af en toe het licht onder de pergola nog wel eens aan en wanneer ze dan ook nog geluid horen, komt 1 van de 2 met zijn kopje uit het nachthok piepen.

Doe jij het licht sinds er vorig jaar paniek was?

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:09

Lukasje schreef:
@ Meliaforever: ah, heb je meer nieuws? Komen ze dan beide ook van de fokker van Jack? Want die had toch niet zo snel weer jonkies, of vergis ik me nu? Wel weer een leuk vooruitzicht en nog redelijk snel ook! Fijn voor jou!!

Dat is waar! Ik zou ook andere namen kiezen. Extra voorpret!
Ik zeg maar wat : Suske en Wiske of , Cookie en Brownie :)


Ja zijn beide van de kweekster van Jack. Ze heeft nu een stel popjes zitten die weg mogen. Maar ik zocht natuurlijk een man, en ze heeft dan nog een nestje Engelse nu, die zijn 4/5 weken volgens mij.

Afbeelding


En hier de rechter
Afbeelding

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:23

Toen de ouders nog geen jonkies hadden was het ook dood stil gelukkig. Ze staan bij mij naast mijn bed en slapen in het donker gezien ik dat zelf ook graag doe :D Hoop dat de kleintjes 's straks ook stil zijn 's nachts.

xReetch

Berichten: 349
Geregistreerd: 28-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:47

Gefeliciteerd Meliaforever! Ik kijk uit naar nieuwe spam :D Wat betreft de namen, ik speel nu een spel en kom niet verder dan Link en Zelda

Jeetje! 's Nachts gekrijs en dat nog naast je bed ook :wow: Ik ergerde me al aan een hamster in de kamer naast me.
Hier zitten ze trouwens in het semi-donker. Er komt alleen wat licht door het raampje van de voordeur, dat weer door het raampje van de woonkamerdeur schijnt. Lugia en Mew zitten dan nog voor de helft onder een doek, omdat Lugia 's avonds aangeeft rust te willen als ik nog in de woonkamer ben. Ze schrikken gelukkig zelden in het donker.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110655
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:55

Wat zijn de grasjes leuk zeg! <3

Hier doet Hermes 's nachts nog weleens een auto alarm na. Dat kan hij echt levensecht :=
De eerste paar dagen dat we hem hadden is vriendlief een paar keer in z'n pyama naar buiten gerend omdat hij dacht dat de auto werd gejat :')
Inmiddels zijn we er aan gewend, maar helaas doen 3 andere vogels nu het geluid na. Dus hebben we vier auto alarmpjes in de voliere :')

Lukasje
Berichten: 11234
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:48

Nee echt? Hahaha _O-

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:18

Cayenne schreef:
Wat zijn de grasjes leuk zeg! <3

Hier doet Hermes 's nachts nog weleens een auto alarm na. Dat kan hij echt levensecht :=
De eerste paar dagen dat we hem hadden is vriendlief een paar keer in z'n pyama naar buiten gerend omdat hij dacht dat de auto werd gejat :')
Inmiddels zijn we er aan gewend, maar helaas doen 3 andere vogels nu het geluid na. Dus hebben we vier auto alarmpjes in de voliere :')


:')

maitestar23

Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 17:09

Vogels zijn zo leuk <3
Wij hebben sinds een tijdje 2 grasparkieten, overgenomen van iemand die er niet meer voor kon zorgen, een heerlijk verliefd stelletje!

Weet iemand in de buurt van Meppel nog een betrouwbaar adres voor grasparkieten? Een kennis heeft net haar hond laten inslapen, maar door ziekte kan ze geen hond meer nemen. Het is natuurlijk ontzettend stil in huis en bij ons geniet ze enorm van de vogels.
Nu heb ik nog een mooie volière over die we aan haar willen geven, maar natuurlijk wel gevuld :D
Op marktplaats is natuurlijk genoeg te vinden, maar ik zelf vind dat altijd eng en zul je net zien dat ik een ziek koppeltje tref en verdriet heeft ze al even genoeg gehad.

JesdaJinn

Berichten: 10442
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:58

Dit is volgens mij meer een parkieten topic.. Zie die het meeste voorbij komen en dan de meeste soorten parkieten..

Ik heb lachduifjes en de 1e jongen zijn geboren.

Afbeelding
Hier zijn ze een dag of 3 oud. Ouders waren er even af om te eten dus heb gelijk een foto gemaakt.

Afbeelding
Dit is een foto van een week ofzo geleden.

Fotos van de jongen hoe ze nu zijn heb ik nog niet..

Afbeelding
Foto is niet helemaal gelukt maar dit is de moeder.

Afbeelding
Dit is de vader.

De bedoeling is eigenlijk om wat meer bruin te krijgen. De moeder is te wit en de vader is te bont en ik wil daar wat tussen in gaan zitten.. Gewoon omdat het leuk is.

Daarnaast heb ik nog een koppel die gepareld is maar volgens mij wordt die schimmel genoemd. Die zal ik ook nog es laten zien

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110655
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:20

Dit is toch niet per sé een parkietentopic? Ik denk dat er gewoon toevallig veel bokkers met parkietsoorten zijn :D
Leuk die lachduifjes!

JesdaJinn

Berichten: 10442
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:38

Ja, dat bedoel ik ook. Je ziet vooral parkietsoorten

Lukasje
Berichten: 11234
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:28

Ik vind je duifjes ook heel erg leuk hoor :j

Lukasje
Berichten: 11234
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:30

maitestar23 schreef:
Vogels zijn zo leuk <3
Wij hebben sinds een tijdje 2 grasparkieten, overgenomen van iemand die er niet meer voor kon zorgen, een heerlijk verliefd stelletje!

Weet iemand in de buurt van Meppel nog een betrouwbaar adres voor grasparkieten? Een kennis heeft net haar hond laten inslapen, maar door ziekte kan ze geen hond meer nemen. Het is natuurlijk ontzettend stil in huis en bij ons geniet ze enorm van de vogels.
Nu heb ik nog een mooie volière over die we aan haar willen geven, maar natuurlijk wel gevuld :D
Op marktplaats is natuurlijk genoeg te vinden, maar ik zelf vind dat altijd eng en zul je net zien dat ik een ziek koppeltje tref en verdriet heeft ze al even genoeg gehad.


Oh, wat een lief gebaar van je!
Meliaforever hier in het topic verwacht binnenkort 2 jonge grasparkietjes van een fokker met een goede reputatie. Zij kan je mss helpen? Succes!

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 00:15

Maitestar, waar ik mijn grasparkieten haal zit in Capelle a/d Ijssel. Maar ik ken ook wel iemand dichtbij Meppel, namelijk in Emmen. :) Weet alleen niet of hij binnenkort jongen heeft, maar misschien weet hij wel iemand in de buurt.

Duifjes zijn ook leuk hoor <3

Lukasje
Berichten: 11234
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:42

Vannacht werden wij om kwart voor 2 wakker door het geblaf van onze hond. Dat bleef niet aanhouden dus sliepen we verder. Maar toen ik vanochtend buiten kwam (het was nog donker) zaten Jef en Juul niet meer in hun nachthokje. Ik vrees dat ze dus door iets opgeschrikt zijn geweest en de rest van de nacht in de volière hebben doorgebracht. Ocharm en het was zo koud :( .

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 16:32

Het is toch wel weer een tijd voor een update. De 2 oudste zijn intussen echt prachtig in hun verenpak gekomen, al zeg ik het zelf :o

Dit is vogeltje 1


Afbeelding

Vogeltje 2


Afbeelding

Vogeltje 3


Afbeelding

En nummer 4 heeft nog wel even te gaan, erg pluizig nog _O- maar de kleur die er onder vandaan komt.. Volgendsmij word die heel mooi


Afbeelding

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 16:37

Ach die duifjes zijn ook hartstikke welkom hoor, zo schattig! <3

Die in Emmen is ook zeer betrouwbaar :j die werkt vaak samen met de kweker uit Capelle ad IJssel waar meliaforever haar vogeltjes vandaan komen. Die van mij komen daar ook vandaan overigens :D

Ach Lukasje gaat het wel goed met ze nu? Het is zeker koud ‘s nachts... sterkte voor je vogeltjes :*

Aw de babies zien er goed uit zeg! Knappies <3

xReetch

Berichten: 349
Geregistreerd: 28-10-10

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 17:58

Wat een fluffige duifjes! <3 Hebben ze allemaal zo'n zwart half ringetje om de nek?

En de baby aga's zijn ook zo leuk! Volgensmij zie je aan de foto's al een beetje de karaktertjes af, of niet? Dan zal de jongste wel een dondersteentje worden

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:12

xReetch schreef:
Wat een fluffige duifjes! <3 Hebben ze allemaal zo'n zwart half ringetje om de nek?

En de baby aga's zijn ook zo leuk! Volgensmij zie je aan de foto's al een beetje de karaktertjes af, of niet? Dan zal de jongste wel een dondersteentje worden


Klein beetje wel haha. Al moet ik zeggen dat ze per dag nog wel verschillen. De ouders vliegen gewoon los door de kamer en ik had de kleintjes op bed gezet om het broedhok schoon te maken, maar waarbij die eerste normaal altijd heel angstig leek en op een bolletje bleef zitten, begon die vandaag toch ineens over het bed heen te rennen :') En die 2e en 4e gingen er ook achteraan, heel komisch gezicht. Papa heeft het zooitje toen snel maar weer bij elkaar geroepen.


Afbeelding

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:11

Parkieten kweker in Emmen?
Wat voor vogeltjes kweekt die?
Wij wonen heel dicht bij Emmen (kids gaan maar school in Emmen)

Lukasje
Berichten: 11234
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:16

@ Warboel: overdag heb ik niks meer aan ze gemerkt. Ze hebben goed gegeten en waren actief. Gelukkig maar!

Deze foto heb ik nog gemaakt. Zo lief <3
Afbeelding

@ Dani: wat zijn ze mooi! En zo grappig op het bed :) .

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:26

blokje schreef:
Parkieten kweker in Emmen?
Wat voor vogeltjes kweekt die?
Wij wonen heel dicht bij Emmen (kids gaan maar school in Emmen)


Je kan hem opzoeken op Facebook of internet. :)
Hobbykwekerij emmense grasparkieten.
Hobbykwekerij emmense valkparkieten.

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:27

Wat een schatjes Dani! <3