[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:49

Wat een dotje is Milo toch. Echt om te zoenen.

Overdag eet ze normaal maar in de ochtend niet echt enthousiast. Ze is trouwens ook enorm aan het puberen.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:18

Ooohh wat een droppie is het toch! <3

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 14:34

Zijn jullie pups ook aan het puberen of nog steeds? Neela is echt een puber nu. Ze luistert op zich hartstikke goed maar ALLES moet uitgeprobeerd worden. Dinsdag heb ik haar 3 keer van de bovenverdieping moeten plukken, woensdag 1 keer. De hele dag door probeert ze kattenkwaad uit te halen. Als ik dan boos wordt kijkt ze met echt met zo'n blik aan van; Wat is jou probleem? Doe relax.

Haar karakter brengt ook voordelen met zich mee hoor. Ik kan haar altijd uit laten, of het onweert of tijdens vuurwerk. Je kan gewoon klussen in huis en dan staat ze gewoon lekker te kijken ook al maak je een paasei. Iedereen en alles is leuk, ze kan overal mee naar toe maar soms, poeh.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:22

Daeva is echt uitgepuberd en is echt volwassen nu. Begint in het koppie ook veel meer aan te kunnen. Ze is nu ook 19 maanden. Kenai is 14 maanden maar begint nu pas voor het eerst te pubeeen. Hij is een beetje zen laatbloeier. Zit nu ook in een fase dat als mijn moeder (zij traint hem ook) hem vast heeft hij uitvalt naar sommige honden. Als ik of iemand anders hem vast heeft niet, het is dus echt zo’n uitprobeerfase.

Bo_Y

Berichten: 4560
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:25

Saar is bijna 16 maand en raakt nu uitgepubert.....

Tigress

Berichten: 8940
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:52

Hier eentje waarvan ik nu ook aardig kan zeggen dat 'ie een tweede puberfase in lijkt te gaan :P
Alles nog prima onder controle te houden verder, maar hij heeft her en der nog duidelijk zo zijn eigen trekjes :') Ach, hij is nog maar anderhalf. Ik geef hem er lekker de tijd voor :D

Gelukkig is hij nu wel zo ver dat ik hem gewoon alleen kan laten zonder dat ik bang hoef te zijn dat hij van alles sloopt. Laatst uit pure nood ongeveer 10 uurtjes alleen geweest al met al (tussendoor natuurlijk wel iemand thuis geweest voor een uurtje om ze uit te laten etc.), en hij deed het keurig. Trots op kereltje <3

Hij was voor het eerst weer samen met mij in het bos gisteren, sinds ongeveer een maand tijd. Ik was er echt weer aan toe om even in het bos te zijn en even te mogen fotograferen. Gelukkig is mijn operatie goed verlopen, en zijn we nu dus druk bezig met het herstel :D Mijn eerste echte boswandeling was dan dus ook echt iets waar ik naar uit heb gekeken <3
Afbeelding

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:21

Hier eentje van 13 maanden, (nog steeds) niet aan het puberen. Gaat eigenlijk allemaal heel makkelijk. Ook n gedrag naar andere honden heel makkelijk, niet dominant oid. Voorlopig mogen de ballies nog blijven... :P Het enige wat hij flikt, maar dat doet hij al van pup af aan, is weg lopen in het stuk tussen voordeur en auto en vice versa. En dan naait hij er écht uit. Hij mag dan ook nooit los, maar van de week was ik te laat met zijn riem pakken en hij liep al 3 blokken verder. >;)

Wat fijn Tigress, weer lekker naar het bos! En wat doet hij het toch goed op de foto.

Wij hebben een nieuw gebied ontdekt hier in de buurt, héérlijk wandelen. Gisteren een nieuw vriendje gemaakt en vandaag gewoon lekker alleen gewandeld. Genieten hoor met dat zonnetje van vanmiddag.
Afbeelding
Afbeelding

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:38

Zo fijn dat je weer lekker naar het bos bent geweest en foto's hebt kunnen maken Tigress!

Hier één die volgens mij eeuwig puber blijft, in april wordt ze twee en ze is nu nog flink aan het puberen :')

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:41

Grappig, dat puberen is hier de laatste tijd ook onderwerp.. :P Ik heb het idee dat Chick dat puber gebeuren net voorbij is. Die word 7 april 2 jaar. Ze lijkt ook echt Relaxter in haar kopje en minder ''onstuimig''. Boellie daar in tegen is momenteel een beetje een druk en zo nu en dan eens aan het kijken hoe ver hij kan gaan.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 22:30

Vervelend Boemklatch! wel leuke foto's.

Cita is inmiddels 20 maanden en voor de 2de keer loops. Ik heb wel het idee dat haar pubertijd stilaan voorbij is. Ze is in de afgelopen maanden ook "eenkenniger" geworden. Vroeger liep ze op stal naar alles en iedereen. Maar tegenwoordig blaft ze op echt vreemden, andere pensiongangers die niet "bevriend" zijn worden straal genegeerd, alleen vriendinnen worden enthousiast begroet. Loopt niet langer op eender welke andere vreemde hond af en als ze toch gaat is 1x roepen voldoende om haar vol op de rem te laten gaan en terug te keren. Kan zelfs haar spel afkappen.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:32

Kiko heeft hetzelfde karakter trekje als Cita. Blaffen naar iedereen die ze niet kent, waaks op alles wat op straat gebeurd. Gisteren helemaal feest want ze waren de bomen aan het snoeien voor de deur. 8)7 Ze luistert best goed hoewel we soms de trucendoos moeten gebruiken door om te draaien en de andere kant op te lopen.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:32

Zoe, fijn dat Daeva in ieder geval klaar is met puberen. Anders had je twee pubers in huis gehad.

Mooie foto's Tigress, zo te lezen zit het einde van de pubertijd bij de meeste tussen de anderhalf en de twee jaar.

Wat een heerlijk vrolijk ding op die foto's Boemklatsch, hij ziet er goed uit!

Oh nee classic, ik hoop toch dat mij dat bespaard blijft, zo'n lange pubertijd. :')

Zo te lezen komt er bij de meeste ooit een einde aan de pubertijd, godzijdank :')

Neela is op de cursus echt super, luistert als een van de beste, weet wat ze moet doen, echt een heerlijke hond. Maar thuis haalt ze af en toe het bloed onder mijn nagels vandaag. Ik probeer veel met haar te spelen, lange wandelen te maken op steeds nieuwe plekken maar misschien moet ik eens met hersenwerk aan de slag. Gisterenavond bleef ze maar klieren, proberen naar boven te gaan, achter de katten aanrennen, proberen haar dekentje te slopen, proberen dingen uit de prullenbak te vissen. Ik was op gegeven moment er zo klaar mee dat ik haar boos naar de mand heb gestuurd. Het beste half uur aan rust wat ik gehad heb gisteren :')

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:36

Idd bij "energieke"types idd opletten dat je ze niet overprikkelt en fysiek te veel uitdaagt.
Cita zal sneller iets slopen of minder correct gedrag vertonen na spelen of fietsen wanneer de adrenaline nog door haar lichaam raast.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:15

Pfff, ik zit hier met een zieke hond. Wilde vanmorgen niet eten, 2 keer gepoept waarvan de laatste helft van de 2de keer dun was. Haar buik maakt enorm veel herrie dus ik verwacht nog het een en ander. Ze is wat zeurderig en aan de andere kant nog goed actief, speelde nog met de bal en net in de bossen flink gerend.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:27

Agos, sneu Neonlight. Misschien wat kip of witvis koken en haar dat als ''water'' voorzetten? Werkt hier meestal wel goed. Verder ook niks erbij geven(behalve de gekookte kip/vis)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:36

Heb beide niet in huis.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 12:38

Oh das lastig :P

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:43

Ze heeft net haar bak leeggegeten. Even aankijken hoe het gaat met die rommelende buik. Hebben avonddienst en ik zou het toch niet prettig vinden als ze aan de schijterij raakt als we er niet zijn. Heb al wel geregeld dat ik eerder naar huis kan en met het eten gaan we altijd even naar huis.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:45

Balen Neon! Even kijken hoe dit eten blijft zitten, maar ik snap je gevoel heel goed. Fijn dat je eerder naar huis kan!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:51

Lijkt erop dat het nu weer goed gaat. Na het eten was het rommelen ook weg. Temperatuur was 37,9 en is voor haar iets aan de lage kant. Ben benieuwd hoe ze zich straks voelt.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:21

hopelijk voelt Kiko zich weer snel beter. Al maak ik mij niet zo snel zorgen van 1 of 2 dunnere poep en ene maaltijd overslaan. Ik wil niet weten wat die allemaal achter mijn rug opeten. Dus zo lang ze niet als idioten opeens rechtspringen naar de deur en amper kunnen ophouden, maak ik mij niet al te veel zorgen.

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:28

Als ik me druk moet gaan maken iedere keer als Flynn dun kakt..

Nee, wij zijn daar ook relaxt in. Standaard met buiten spelen is het dun, want dan gaan ze rennen en moet het lichaam leeg = sneller kunnen rennen. Best een geinig gezicht als we met het hele nest gaan, zitten ze nog net niet op rij met zijn alle dun te poepen :D

Verder is een maaltijd overslaan heel normaal hier, Flynn houdt zichzelf netjes in balans en dus als ‘ie genoeg heeft, eet hij niet :)
Pas als hij echt meerdere keren écht diarree heeft en piept omdat hij het niet meer houdt, dan kijken we verder. Anders is het gewoon ‘normale gang van zaken’ :D

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:26

Druk maken om het beetje ziek zijn doe ik me ook niet, wel over hoe ik straks mijn huis aan tref. Moet van 14:30 tot middernacht werken. En de geluiden uit de buik waren echt niet normaal. Ben zelf net weer een week beter van de darmvariant van de griep, begon ook met gerommel in de buik maar dat was nog niets vergeleken het gerommel wat ik bij Kiko hoorde. :+ En ik weet hoevaak ik in het uur naar de wc ging...... Maar het lijkt allemaal goed te gaan nu. Ze ligt er in ieder geval rustig bij nu.

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:26

Ik maak me ook geen zorgen als Babs een keer dunne poep heeft, als het echt dagen aanhoudt zou ik me pas zorgen gaan maken.

Heeft er iemand hier ervaring met homeopatische druppels oid? Mijn 3 jarige shih tsu is weer erg gestresst als ze even een uur alleen is, heb echt van alles al geprobeerd ;(

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 19:02

Fijn dat t goed gaat neon! Boellie had net ook ineens wat dunne poep.