Kind en hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Kind en hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 18:38

Over 1,5 maand krijgen wij weer een hond, na 3,5 jaar geen hond te hebben gehad.
Ik heb 3 kinderen van 7 jaar, 3,5 jaar en 1,5 jaar. De kinderen komen regelmatig in aanraking met honden, maar weer een eigen hond in huis is toch weer even anders.
Hebben jullie leuke tips om de regels met betrekking tot de hond aan de oudste te leren?


DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:48

Afbeelding
Wij hebben deze ingelijst in de keuken hangen

http://www.hplt.nl
Your dream can become your reality, if you allow it.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:50

DearDarling schreef:
[ [url=m/caZPmN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij hebben deze ingelijst in de keuken hangen


WoW deze had ik nog nooit gezien. Wat een goede poster is dat

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:52

Leuk!
Krijgen jullie een pup of volwassen hond, grote hond of kleine hond?


Maar de do's en dont's hierboven dat is al het begin inderdaad :)

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:54

Belangrijk is dat de hond een eigen veilige plek heeft waar de kinderen niet mogen komen.

Kinderen kunnen wel spelen met de hond.
Voertjes of speelgoed verstoppen.

Geen trekspelletjes doen met de hond of commando’s geven.
Kinderen onder de 12 jaar worden door honden als ranglagere gezien.

[o]

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:54

Hey die poster is een hele goeie!
Krijg je een puppy? Wij hebben ook een puppy, inmiddels hond. Hij kan heel goed met de oppaskinderen van 5 en 3. En ze moesten gewoon normaal met hem om gaan, wat ook wel een beetje met de poster staat. En de hond die groeit er dan mee op en went er ook aan.

No freedom till we're equal, damn right I support it.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:03

luuntje schreef:
Belangrijk is dat de hond een eigen veilige plek heeft waar de kinderen niet mogen komen.

Kinderen kunnen wel spelen met de hond.
Voertjes of speelgoed verstoppen.

Geen trekspelletjes doen met de hond of commando’s geven.
Kinderen onder de 12 jaar worden door honden als ranglagere gezien.


Dat laatste is toch niet bij alle honden zo? Ik was 9/10 toen wij onze hond (als puppy) kregen en hij heeft goed aangeleerd gekregen dat hij onderaan de rangorde stond :j. Bijv doordat eerst de kinderen door de deur gingen en dan pas de hond, het spelletje was meteen over als hij slecht of echt dominant gedrag vertoonde, als we op bezoek gingen werden eerst de kinderen begroet en pas als laatste de hond. :)

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Kind en hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:10

Eerst door de deur gaan heeft niets te maken met hoger in de rangorde. Laten we het nog leuker maken, de leider van een roedel wolven loopt altijd achteraan.

Zorg dat de hond een eigen plek heeft in huis waar de kinderen nooit mogen komen. Niet laten helpen met voeren en voer geven op een plek waar de kinderen er niet aan kunnen komen, in een halletje wat je afsluit met een kinderhekje oid.

blijf altijd bij de hond als de kinderen er zijn, een ongeluk is al snel gebeurd.

Dit waren de regels ongeveer toen ik opgroeide met minimaal 2 akita's.

Tegenwoordig heb je ook veel workshops voor de kinderen waar ze de taal van de hond leren terwijl ze lekker bezig zijn met hun eigen hond.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Kind en hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 19:20

Die poster is super idd.
Ik denk dat ik die ga pikken ;) Misschien kan mn oudste zoontje daar ook al iets mee.

Ik ben verder op de hoogte hoe ik met kind/hond om moet gaan en wat de regels zijn. Ik ben dus alleen op zoek naar een leuke manier om dat aan de kinderen (met name de oudste) duidelijk te maken.

We krijgen een middelgrote kruising van bijna anderhalf. Hij is al kleine kinderen gewend.

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Kind en hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:23

Weet niet hoe rustig je 7 jarige is, maar misschien is het leuk voor hem om mee te mogen naar de Hondenschool en samen met een van jullie een sport te mogen doen met de hond? Dat jullie de les volgen en dat hij daarna ook 1 rondje mag doen onder begeleiding?

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:25

Licg heeft daar een folder van super interessant.
Op de andere kant staan vragen. Hebben ze toevallig vandaag binnen gekregen in het pakket. Stuur even een pbtje als je interesse hebt

Afbeelding

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi


Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:34

StonedRomy schreef:
Eerst door de deur gaan heeft niets te maken met hoger in de rangorde. Laten we het nog leuker maken, de leider van een roedel wolven loopt altijd achteraan.


Dat wist ik niet, bedankt! Weer wat geleerd. :j

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Kind en hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:38

Je kan zoeken naar een hondenschool waar ze een hond/kind les hebben.
Dat heeft de hondenschool waar ik met mijn hond behendigheid doe.

Die hebben af en toe een middag hond - kind.
Of een serie van een paar lessen.
Dan mogen kinderen (als ze erg klein zijn natuurlijk onder begeleiding ouder) een les volgen.
Heel spelenderwijs wordt ze van alles geleerd.

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Kind en hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 20:29

Ik zal eens kijken of er hier in de buurt zo'n soort les gegeven wordt. Dat klinkt wel leuk en leerzaam.

Anoniem

Re: Kind en hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:23

Het boek Anton en Harley op stap kan ik aanraden. Heel duidelijk uitgelegd voor kinderen wat fijn en niet fijn is voor een hond.

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:33

StonedRomy schreef:
Eerst door de deur gaan heeft niets te maken met hoger in de rangorde. Laten we het nog leuker maken, de leider van een roedel wolven loopt altijd achteraan.


Klopt. Maar hier moet de hond wel wachten totdat wij binnen zijn. Met kinderwagen, dan jassen en schoenen uit, dan mag de hond naar binnen. Het gaat niet om de rangorde in dit geval maar wel om respect en gehoorzaamheid. Eerst wachten tot de rest binnen is, dus de hond zich niet laten opdringen.

Goede tips zijn al gegeven. Hondenschool waar kinderen welkom zijn en die poster is erg goed.

De beste kennis, is zelfkennis!

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Kind en hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:23

Mijn trainer heeft onderstaande op zijn website staan over kinderen en honden.

http://www.ronaldbrugman.nl/kind_hond.html

Belangrijkste is plezier hebben. Lekker naar het bos en strand met elkaar gaan.
Cursus kan nooit kwaad, wel bij een goede trainer.

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, Bo_Y, LieveLoes, Nickeltje, Reyndir en 131 bezoekers