PVC of antislip laminaat met hond

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
annepaardoes

Berichten: 7153
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

PVC of antislip laminaat met hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 15:59

Binnenkort gaan mijn vriend en ik verhuizen en komt er een nieuwe vloer in de woonkamer. Omdat wij in de toekomst wel honden willen wil ik daar nu al rekening mee houden met de keuze van de vloer.
Nu twijfel ik tussen twee soorten vloeren: PVC (dan gaat onze voorkeur uit naar click PVC) of antislip laminaat. Een houten vloer vind ik geen optie vanwege het niet vocht bestendig zijn (vloer komt ook in de keuken) en plavuizen is niet onze smaak.

Laminaat heeft weer als voordeel dat het voordeliger is, zelf zeer goed te leggen (wat we ook willen doen), maar als nadeel dat ik heel kritisch moet zoeken naar een antislip variant omdat het anders te glad is en alleen de vloeren met coating enigszins waterbestendig zijn.
PVC is over het algemeen minder glad en waterbestendig, maar wel prijziger en ik ben bang dat PVC toch krasgevoeliger is.

Wie heeft er honden en een PVC of laminaat vloer? Ik hoor graag de bevindingen.
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 18-01-18 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt


Nachocheese
Berichten: 780
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:01

Hier laminaat. Doe het nooit weer :+ als ik net gedweild heb, en ze spelen even zit het alweer onder de pootjes. Al zullen er vaste verschillen soorten laminaat zijn, en bij een ander zal het niet voorkomen.

Edit lees net dat jij het over antislip hebt. Dat hebben wij niet. Dus een beetje overbodig berichtje dus :')

annepaardoes

Berichten: 7153
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 16:03

Nachocheese schreef:
Hier laminaat. Doe het nooit weer :+ als ik net gedweild heb, en ze spelen even zit het alweer onder de pootjes. Al zullen er vaste verschillen soorten laminaat zijn, en bij een ander zal het niet voorkomen.


Heb je een glad laminaat (als het droog is) of een ruw/antislip laminaat?

jordal
Berichten: 77
Geregistreerd: 06-09-09

Re: PVC of antislip laminaat met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:06

Wij hebben een pvc vloer die normaal in werkplaatsen ligt. Makkelijk zelf te leggen, net als laminaat, hufterproof en niet glad.

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Re: PVC of antislip laminaat met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:11

Waar hebben jullie dat gekocht Jordal? Zijn er bepaalde codes of normen voor die vloeren om aan te geven dat ze geschikt zijn voor dergelijk zwaar gebruik?

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:14

Wij hebben hier deels laminaat(goedkoopste bij de hornbach) en bij mijn schoonouders natuursteen. Mijn vader heeft een echte houten vloer. Over alle 3 de vloeren ben ik voor de honden niet te spreken. Maar we hebben nu tapijt, en dat moet ook op niet al te lange termijn vervangen worden.

Wij hebben gekeken bij de Gamma en Praxis, (hornbach staat nog op de planning) en ook wij willen nu voor een echt ruwer laminaat gaan.
Deze vind ik helemaal geweldig! :
https://www.gamma.nl/assortiment/gamma- ... b021470083
Hebben ze dus ook nog in betonlook, ook een optie! Alleen wel wat duur. Deze voelt ook echt niet glad.

Bij de hornbach moeten we dus nog kijken, maar daar kun je ook vergelijken op de site, en dan is laminaat wel betaalbaarder dan PVC. :) Uiteraard afhankelijk van wat je wil.
Bij de hornbach kun je ook makkelijk zien hoe de ''voegen'' zijn. Wat ook scheelt in gladheid

https://www.hornbach.nl/shop/SKANDOR-La ... tikel.html
Deze heeft dus een zichtbare en voelbare structuur en echte voegen.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: PVC of antislip laminaat met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:16

Mijn ouders hebben goede kwaliteit PVC gehaald met een antislip die precies op echt laminaat lijkt. Prachtig en goed schoon te houden met puppyplas etc.

Na jaren intensief gebruik zie je amper dat het niet nieuw is.

Goof

Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: PVC of antislip laminaat met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:24

Ik heb laminaat liggen, gewoon de gladde variant. Nooit problrmen gehad, ook niet als de hond liep te dollen. Ze is nu 13 en ik merk nu pas dat ze het soms wat glad vindt.
Ik zou het hierna weer zo doen hoor.

ingvdh

Berichten: 6358
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:28

ik heb nu laminaat en wil graag een nieuwe PVC vloer.

Ja, het is wel duurder maar gaat ook langer mee en blijft beter. Met het click systeem is PVC net zo makkelijk te leggen als laminaat.

Nog een tip, investeer in een goede ondervloer. Ik ben blind gevaren op de stoffeerder die mijn huidige vloer heeft gelegd, maar doordat deze niet echt geschikt was voor de ondergrond is het laminaat gaan werken en ligt hier en daar los. Was er een ondervloer ingegaan die de hoogte verschillen beter op had gevangen had ik daar ook geen last van gehad.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: PVC of antislip laminaat met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:10

Ik heb gebakken tegels.
Laminaat met anti-slip houdt te veel vuil vast, en het trekt er ook sneller in. Zeker met een lichte laminaat, als je iets knoeit krijgje het lastig nog eruit. Gewone laminaat is inderdaad vrij glad, maar mijn hond vind het juist leuk om een aanloop te nemen bij mijn ouders thuis en dan een paar meter door te glijden :') In een gekke bui slipt ze de bocht uit en dat maakt een kabaal met die nagels die over de vloer krassen.. Er komen daardoor ook vrij snel krassen in.
Met PVC vloeren heb ik zelf geen ervaring, maar houd er wel rekening mee dat PVC giftig is, en er bv bij brand gevaarlijke stoffen vrij komen.
Ik vind de gebakken tegels persoonlijk erg fijn. Ik heb een tegel met wat ruwere structuur, lekker stoer, hond slipt er niet op uit, ik kan zonder problemen met lekker heet water de vloer schrobben, vuil en geurtjes trekken er niet in (onze hond heeft wel eens diarree gehad ‘s nachts, moet er niet aan denken dat t tussen de voegen van laminaat zou zijn getrokken!) en tegels zijn te koop in veel verschillende soorten en maten en kleuren, zelfs in houtlook. Ze voelen wel wat kouder aan dan laminaat, maar in de zomer is dat juist weer fijn.
Heb je vloerverwarming of radiatoren?

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

annepaardoes

Berichten: 7153
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 21:44

8nnemiek schreef:
Ik heb gebakken tegels.
Laminaat met anti-slip houdt te veel vuil vast, en het trekt er ook sneller in. Zeker met een lichte laminaat, als je iets knoeit krijgje het lastig nog eruit. Gewone laminaat is inderdaad vrij glad, maar mijn hond vind het juist leuk om een aanloop te nemen bij mijn ouders thuis en dan een paar meter door te glijden :') In een gekke bui slipt ze de bocht uit en dat maakt een kabaal met die nagels die over de vloer krassen.. Er komen daardoor ook vrij snel krassen in.
Met PVC vloeren heb ik zelf geen ervaring, maar houd er wel rekening mee dat PVC giftig is, en er bv bij brand gevaarlijke stoffen vrij komen.
Ik vind de gebakken tegels persoonlijk erg fijn. Ik heb een tegel met wat ruwere structuur, lekker stoer, hond slipt er niet op uit, ik kan zonder problemen met lekker heet water de vloer schrobben, vuil en geurtjes trekken er niet in (onze hond heeft wel eens diarree gehad ‘s nachts, moet er niet aan denken dat t tussen de voegen van laminaat zou zijn getrokken!) en tegels zijn te koop in veel verschillende soorten en maten en kleuren, zelfs in houtlook. Ze voelen wel wat kouder aan dan laminaat, maar in de zomer is dat juist weer fijn.
Heb je vloerverwarming of radiatoren?


De kamer wordt verwarmd d.m.v. radiatoren.
Tegels zijn super praktisch, maar het is mijn smaak niet.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: PVC of antislip laminaat met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:50

Wij hebben een goede kwaliteit pvc vloer laten leggen door een projectstoffeerder.
Nu na 7 jaar ziet hij er nog steeds als nieuw uit en is helemaal niet krasgevoellig. Leven ook dieren hier in huis en ook de puppy laat geen krassen achter.

Daarnaast echt super makkelijk schoon te houden, heerlijk! Wil niets anders meer

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: PVC of antislip laminaat met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:11

Tegels in houtstructuur en vorm. Laminaat zie je bij veel kleuren alles op. Pvc geen ervaring mee. Hier komt volgend jaar een Andere tegel erin maar dan in houtlook

KarmaChansy

Berichten: 6924
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:13

Wij hebben ook glad laminaat van de ikea, 2 honden (redelijk zware) 25 kilo en 20 kilo en hier hebben wij geen krassen :)

Wij hadden ook gekeken voor het anti slip maar wij werden er voor gewaarschuwd dat het lastig is schoon te houden (ik wil perse een lichte vloer :P ). Dus gekozen om dit te proberen het ligt nu 2 jaar en ziet er nog goed uit

wij hebben deze http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20284903/

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

jordal
Berichten: 77
Geregistreerd: 06-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 03:50

eveline_B schreef:
Waar hebben jullie dat gekocht Jordal? Zijn er bepaalde codes of normen voor die vloeren om aan te geven dat ze geschikt zijn voor dergelijk zwaar gebruik?


Uit mijn hoofd bij pvcvloeren in Apeldoorn. Zal er morgen een foto van maken.


joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 05:54

100% PVC leggen. Wij hadden in er oude huis laminaat maar toen onze pup kwam is de vloer gaan bollen omdat meneer erg knoeit met drinken en dir in de nacht ook is gebeurd. Ook met plas ongelukjes is her niet handig want her trekt in je ondervloer. Me onze pup hebben we veel gedweild in her begin dir is ook niet bevordelijk voor je vloer.

in ons nieuwe huis dus gekozen voor PVC en wil nooit meer anders. Dweilen kan gewoon (PVC kan zelfs in badkamers) Wij hebben wel de plak variant en deze was flink prijzig maargoed als her ook 30 jaar ligt hadden wij het er voorover

annepaardoes

Berichten: 7153
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 08:53

jordal schreef:
eveline_B schreef:
Waar hebben jullie dat gekocht Jordal? Zijn er bepaalde codes of normen voor die vloeren om aan te geven dat ze geschikt zijn voor dergelijk zwaar gebruik?


Uit mijn hoofd bij pvcvloeren in Apeldoorn. Zal er morgen een foto van maken.


Nou dat is in de buurt. Heb je toevallig nog specificaties van die vloer of een naam van het type vloer?

petitparis

Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:02

mijn tante heeft PVC en een hond in huis. Heel onderhoudsvriendelijk, ziet er afgewerkt uit als een houtenvloer en heeft ook een structuur ondanks dat het maar enkele mm's dik is.
Zelf heb ik laminaat op zich geen ramp qua gladheid. Kunnen gewoon rondlopen, recht/uit/in de zetel springen. Alleen als ze echt idioot doen en eenmaal schuiven, dan duurt het wel even vooraleer ze rechtkrabbelen. Maar dat is dan ook omdat ze letterlijk zoals in tekenfilms gigantisch snel blijven krabbelen en springen.
Zou persoonlijk zelf gaan voor PVC (mits tegels geen optie zijn), want waterbestendige slijtvaste laminaat met fijne structuur is ook best prijzig.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:06

Ik weet dat het niet je smaak is maar er gaat niets boven tegels met dieren, qua schoonmaken dan.
Je kunt het prima schoonhouden, zelfs met een stoomapparaat. 1 keer een ongelukje met poep/diarree/pies/kots of wat ze nog meer kunnen uitspoken en het trekt echt wel door kieren naar je ondervloer. Het is geen compleet dichte vloer dus altijd kieren.
Wij hebben het op de vide en dus een kat die zo van slag is geweest door de verhuizing dat hij dus daar ging ...... Ik moet er niet aan denken hoe die onderplaten er nu uitzien......
Bovendien hebben onze dieren altijd zand aan hun vacht van buiten liggen, lopen en rollen. Je ziet dus prima waar ze in huis liggen en waar een soort van zandbak ontstaat die bij laminaat zou gaan krassen.
Persoonlijk vind ik ook het geluid van laminaat vreselijk als je er overheen loopt.

scrabbel

Berichten: 932
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:03

Pvc is echt super. De klick variant is nog makkelijker en sneller te leggen als laminaat. De dikte van de slijtlaag bepaald de kwaliteit. Wij hebben het afgelopen zomer gelegd.

Teach me how to fight and I will show you how to win :)

annepaardoes

Berichten: 7153
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: PVC of antislip laminaat met hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 12:43

Zo te horen gaan de meeste goede ervaringen toch naar pvc. Badankt voor de reacties.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: PVC of antislip laminaat met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:45

Wij hebben hier klik pvc die ook krasbestendig zou zijn. Ook flink voor betaald ook.
Nou ik kan zeggen dat de goedkope vinyl die hiervoor lag een stuk beter was betreft kwaliteit.
Voor de hond is het niet glad, dat gaat wel prima.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: PVC of antislip laminaat met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:23

Wij hebben het toen door een projectstoffeerder laten leggen (plakvariant) en voor de woonkamer en de gang een zwaardere kwaliteit genomen. Voor de bovenverdieping hebben we toen een iets goedkopere variant genomen (volgens mij iets van 5 euro per m2 goedkoper).

De vloeren liggen er bij ons nu zo'n 8 jaar in en ze zijn nog als nieuw. Verder ook heel onderhoudsvrij en kan tegen ongelukjes van de hond en kinderen etc. Doekje erover en klaar :).

Vanillia

Berichten: 7655
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:26

Je hebt tegenwoordig hele mooie tegels met houtlook, is dat niet iets?

Afbeelding

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: PVC of antislip laminaat met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:24

Ik heb klik pvc, dempt ook het tikken van de nagels en je ziet er geen pootjes op wat je wel bij laminaat hebt ( behalve als hij door de klei heeft gebaggerd) ik zou echt niks anders meer willen! Het is daarbij ook niet zo glad als laminaat.

Heb zo snel even geen betere foto’s

Afbeelding
Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Colinda20, fro, IASCrawler, runnerfan, YandexBot en 23 bezoekers