Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:42

Van sommige in dit topic vraag ik mij echt af: ook een leven buiten bokt? :+
Kom op mensen. Doe je zegje (heb ik 50 pagina's geleden ook gedaan) en ga dan verder met je leven.
Nu zitten we al bij laster. Wat is het volgende? Aangifte van de kat? :P


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:47

Janine1990 schreef:
Anoniem schreef:
Naar aanleiding van jouw vraag wilde ik eerst opzoeken of het onder civiel recht of strafrecht viel want dat weet ik niet. Dus na deze vraag te googleen kwam er een item over laster via de media wij helpen u. Dan kwam je op de link uit die ik geplaatst heb.
Als het civiel recht is dan kun je het namelijk gewoon af met een advocaat en de gerechtskosten zijn dan voor de verliezer. Of er ook maar een advocaat is die dit aanneemt is een tweede verhaal. Ik ken de wet niet goed genoeg ( en ik denk vandaar mijn angst voor dit hele gebeuren, onbekend maakt onbemind ). Ik heb de site niet helemaal doorgenomen maar het triggerde me omdat ze hier dus gewoon reclame voor maken.

https://appelman.nl/smaad-laster/


Hoezo reclame? Het is gewoon een pagina op hun website, waarin ze uitleggen wat het is en hoe en wanneer ze je kunnen helpen.

Als ik een dressuurstal heb, ga ik toch op mijn website ook uitleggen wat de mogelijkheden zijn?
Dat hoort bij dienstverlening. Als je klanten wil, moet je duidelijk zijn in wat je te bieden hebt, anders gaan ze wel naar een ander :+


Ja op de website maar in de zoekresultaten adverteren ze ermee.
Waarom ik de vraag civiel recht en strafrecht had is door een eigen ervaring. Op het moment dat ik politie nodig had ( en details wil ik per pb vertellen, het gaat om een ongeluk ) had de politie geen tijd en moest ik de persoon die het ongeluk veroorzaakt had maar volgen, daar waar hij woonde konden ze later gaan bemiddelen. Dit was onmogelijk en later heb ik politie nogmaals gebeld om mij dit uit te leggen. Het bleek dat dit onder civiel recht viel terwijl ik er toch heilig van overtuigd was dat het strafrecht was. Politie is niet meer dan bemiddelaar in civiele zaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:50

upendo schreef:
Je kunt overal artikelen googelen die spreken voor jouw standpunt. Of dat ook de realiteit is, dat is een ander verhaal.


Dit heb ik echt niet gedaan om te spreken in mijn standpunt. Ik leg nu expres alles uit omdat ik niet weer een verkeerde indruk wil maken. Behalve dat ik fel en primair ben heb ik ook het probleem dat ik kreten gooi waarvan ik denk dat iedereen het begrijpt. Dit doe ik als ik boos ben. Ik weet en besef onderhand heus wel dat mensen dit niet begrijpen. Dus nu probeer ik alles zo duidelijk mogelijk weer te geven, in de hoop dat ik het nu goed doe.
Daarnaast ben ik er van overtuigd dat iedereen mijn standpunt onderhand wel kent. En een mazzel die ik heb, er is voor mij geen standpunt meer want het verhaal is niet meer te redden. Dan heeft het voor mij geen zin mijn standpunt te handhaven. Alle kansen zijn voor mij zeg ik bewust verkeken wat betreft de kat dus hief geen standpunt meer te hebben.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-01-18 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Douce

Berichten: 3502
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:51

Stiekem word ik wel nieuwsgierig van het feit dat de recensie van TS is verwijderd.. Ik ben ondertussen aan het hopen dat ze hier nooit onze erfhonden van het erf af komen plukken, er zijn nu al wel eens mensen die ze zielig vinden omdat ze (zelfgekozen) in de regen staan...
Edit: hoezo laat TS de kat nu stikken? Zelfs de vorige eigenaar mag m nu niet meer ophalen.
Laatst bijgewerkt door Douce op 17-01-18 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”

Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:51

Ts: Il vind get heel erg kwalijk wat het asiel heef gedaan naar jou toe maar ook totaal niet in het belang van de kat. Wel vind ik het erg jammer om te lezen dat je jouw kat nu ook gewoon laat "stikken "

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:58

Dit topic gaat ontzettend snel.. Dus heb niet constant alle pagina's gevolgd en gelezen maar hoe rot ik de situatie voor de TS ook vind. Ik weet vrij zeker dat je geen poot hebt om te staan.. zowieso zou ik ook mijn kat terug halen. Lekker naar huis. Zorgen dat alles voortaan geregeld is qua adres dat je kat op jou naam staat ect. En ja ik lees hier dat er zeggen 'later bekvechten ' maar ik denk als ik eerlijk ben dat je dan hier zelf nog meer stress en ellende van krijg maar uiteindelijk nog niet wat je wil.. aangezien het asiel gewoon hun werk doet en die gaat echt die kosten niet laten zitten hoor! Dat geloof ik niet.. Je zal heus niet de enige zijn waarbij dit is voorgekomen.

- Dus mijn mening is haal je kat lekker op
- regel meteen alles wat geregeld moet worden en dat ie op jou naam staat
- verder zou ik dit hoofdstuk sluiten

Het is heel vervelend voor je TS daar ben ik het echt mee eens. Maar bekijk ook hun kant..

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:59

ik begrijp niet helemaal waarom dit topic een wending krijgt naar laster, volgens mij is dat niet de discussie in dit forum. Je hebt hier mensen die zijn het met TS eens en je hebt hier mensen die het standpunt van het asiel innemen. Gewoon een open discussie op een open forum, waar ieder zich in kan mengen met zijn eigen mening. Nergens staat om welk asiel het gaat, ik zou in ieder geval niet weten om welk asiel het gaat. En geloof me, ik ben best nieuwsgierig aangelegd, maar ik heb het niet kunnen achterhalen uit dit topic.

Ik ben wel geen mod. maar zullen we of on topic gaan of stoppen met discuseren in dit topic? Vele bokkers hebben hun standpunt onderhand wel (meerdere keren) aangegeven, TS heeft haar mening weergegeven en beslissingen genomen, dus eigenlijk is er wel een eindpunt in dit topic bereikt.

p.s Dit topic mag wel op de nominatie van actiefste topic van 2018.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:05

bridgetF schreef:
ik begrijp niet helemaal waarom dit topic een wending krijgt naar laster, volgens mij is dat niet de discussie in dit forum. Je hebt hier mensen die zijn het met TS eens en je hebt hier mensen die het standpunt van het asiel innemen. Gewoon een open discussie op een open forum, waar ieder zich in kan mengen met zijn eigen mening. Nergens staat om welk asiel het gaat, ik zou in ieder geval niet weten om welk asiel het gaat. En geloof me, ik ben best nieuwsgierig aangelegd, maar ik heb het niet kunnen achterhalen uit dit topic.

Ik ben wel geen mod. maar zullen we of on topic gaan of stoppen met discuseren in dit topic? Vele bokkers hebben hun standpunt onderhand wel (meerdere keren) aangegeven, TS heeft haar mening weergegeven en beslissingen genomen, dus eigenlijk is er wel een eindpunt in dit topic bereikt.

p.s Dit topic mag wel op de nominatie van actiefste topic van 2018.


Omdat mensen uit het topic actief zijn geweest op de site van het asiel. Dus toch wel ontopic

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:07

Anoniem schreef:
Ja op de website maar in de zoekresultaten adverteren ze ermee.
Waarom ik de vraag civiel recht en strafrecht had is door een eigen ervaring. Op het moment dat ik politie nodig had ( en details wil ik per pb vertellen, het gaat om een ongeluk ) had de politie geen tijd en moest ik de persoon die het ongeluk veroorzaakt had maar volgen, daar waar hij woonde konden ze later gaan bemiddelen. Dit was onmogelijk en later heb ik politie nogmaals gebeld om mij dit uit te leggen. Het bleek dat dit onder civiel recht viel terwijl ik er toch heilig van overtuigd was dat het strafrecht was. Politie is niet meer dan bemiddelaar in civiele zaken.


Google eens hoe Google werkt ;)
Als dit kantoor adverteert op Google, en dus betaalt om zo hoog mogelijk in de resultaten te komen (waar er Adv. voor/achter staat), dan betekent dat dat zij op basis van deze zoektermen bij jou boven komen.
Zie jij banners van dit bedrijf, is dat omdat je cookies toestaat, hierdoor kan Google als het in jouw computer zien wat jou bezig houdt, op basis waarvan ze je advertenties tonen. Zo ook deze pagina.

Bij ongelukken komt de politie al sinds jaar en dag niet meer, hooguit om het verkeer te regelen in een benauwde situatie (wegversperring door ambulance/brandweer/trauma etc.)
Verkeersongevallen zijn nooit strafrecht natuurlijk, de veroorzaker is slechts schuldig en dient via zijn verzekering de schade te betalen. Dat vechten beide verzekeringen onderling wel uit.
Inbraak, vandalisme etc. dat zijn strafrechtelijke gevallen.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:08

bartjeminoes schreef:
Dit topic gaat ontzettend snel.. Dus heb niet constant alle pagina's gevolgd en gelezen maar hoe rot ik de situatie voor de TS ook vind. Ik weet vrij zeker dat je geen poot hebt om te staan.. zowieso zou ik ook mijn kat terug halen. Lekker naar huis. Zorgen dat alles voortaan geregeld is qua adres dat je kat op jou naam staat ect. En ja ik lees hier dat er zeggen 'later bekvechten ' maar ik denk als ik eerlijk ben dat je dan hier zelf nog meer stress en ellende van krijg maar uiteindelijk nog niet wat je wil.. aangezien het asiel gewoon hun werk doet en die gaat echt die kosten niet laten zitten hoor! Dat geloof ik niet.. Je zal heus niet de enige zijn waarbij dit is voorgekomen.

- Dus mijn mening is haal je kat lekker op
- regel meteen alles wat geregeld moet worden en dat ie op jou naam staat
- verder zou ik dit hoofdstuk sluiten

Het is heel vervelend voor je TS daar ben ik het echt mee eens. Maar bekijk ook hun kant..


Even een beetje meer lezen, of op z'n minst de berichten van TS...
Zowel TS als de vorige eigenaresse mogen de kat niet meer ophalen tegen betaling.

Leuke mening, maar niemand heeft er nog wat aan. Zelfs de kat niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:12

Janine1990 schreef:
Anoniem schreef:
Ja op de website maar in de zoekresultaten adverteren ze ermee.
Waarom ik de vraag civiel recht en strafrecht had is door een eigen ervaring. Op het moment dat ik politie nodig had ( en details wil ik per pb vertellen, het gaat om een ongeluk ) had de politie geen tijd en moest ik de persoon die het ongeluk veroorzaakt had maar volgen, daar waar hij woonde konden ze later gaan bemiddelen. Dit was onmogelijk en later heb ik politie nogmaals gebeld om mij dit uit te leggen. Het bleek dat dit onder civiel recht viel terwijl ik er toch heilig van overtuigd was dat het strafrecht was. Politie is niet meer dan bemiddelaar in civiele zaken.


Google eens hoe Google werkt ;)
Als dit kantoor adverteert op Google, en dus betaalt om zo hoog mogelijk in de resultaten te komen (waar er Adv. voor/achter staat), dan betekent dat dat zij op basis van deze zoektermen bij jou boven komen.
Zie jij banners van dit bedrijf, is dat omdat je cookies toestaat, hierdoor kan Google als het in jouw computer zien wat jou bezig houdt, op basis waarvan ze je advertenties tonen. Zo ook deze pagina.

Bij ongelukken komt de politie al sinds jaar en dag niet meer, hooguit om het verkeer te regelen in een benauwde situatie (wegversperring door ambulance/brandweer/trauma etc.)
Verkeersongevallen zijn nooit strafrecht natuurlijk, de veroorzaker is slechts schuldig en dient via zijn verzekering de schade te betalen. Dat vechten beide verzekeringen onderling wel uit.
Inbraak, vandalisme etc. dat zijn strafrechtelijke gevallen.


Ja dat heb ik toen dus geleerd. Het ging om iemand die ongeluk veroorzaakt had maar niet wilde blijven staan. En dat schijnt toch een civiele zaak te zijn

En voor wat betreft Google het was een gewone zoekopdracht met de woorden laster civiele of strafzaak. Geen banner van het bedrijf
Wel deze tekst
Last van smaad en laster op social media en op zoek naar een advocaat? ... openbaarmaking indien er ruchtbaarheid wordt gegeven aan een besloten groep van 25 personen (HR 5 juli 2011, LJN BQ2009, strafzaak).
U heeft deze pagina bezocht op 17-1-18.
Beoordeling
9/10(5)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-01-18 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:14

Onzin
Dat is het verlaten van een plaats ongeval. Strafbaar in de WVW. En dus strafrecht.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:18

Anoniem schreef:
Ja dat heb ik toen dus geleerd. Het ging om iemand die ongeluk veroorzaakt had maar niet wilde blijven staan. En dat schijnt toch een civiele zaak te zijn

En voor wat betreft Google het was een gewone zoekopdracht met de woorden laster civiele of strafzaak. Geen banner van het bedrijf
Wel deze tekst
Last van smaad en laster op social media en op zoek naar een advocaat? ... openbaarmaking indien er ruchtbaarheid wordt gegeven aan een besloten groep van 25 personen (HR 5 juli 2011, LJN BQ2009, strafzaak).
U heeft deze pagina bezocht op 17-1-18.
Beoordeling
9/10(5)


Hmmm, dat is wel bijzonder te noemen, afhankelijk van de situatie. Want als je gewoon NAW van die persoon hebt, dan is er in principe niets aan de hand. Kwestie van auto's/vervoersmiddelen af laten slepen en thuis afwachten wat de verzekering zegt.
Is de persoon echt niet van plan om ook maar iets van informatie te geven, dan is het een heel ander verhaal.

Dan is het geen reclame, dan is het gewoon een zoekopdracht in Google. Het is Google, niet de gouden gids ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:20

gekvanfleur schreef:
Onzin
Dat is het verlaten van een plaats ongeval. Strafbaar in de WVW. En dus strafrecht.


Je hebt pb met hele verhaal

veneri
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:21

Pfff wat een geneuzel allemaal.
Kijk steeds in het topic in de hoop dat er een reactie is van ts.maar het is steeds hetzelfde gelul.
Ga hier niet meer in meelezen. Gaat nergens meer over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:22

Janine1990 schreef:
Anoniem schreef:
Ja dat heb ik toen dus geleerd. Het ging om iemand die ongeluk veroorzaakt had maar niet wilde blijven staan. En dat schijnt toch een civiele zaak te zijn

En voor wat betreft Google het was een gewone zoekopdracht met de woorden laster civiele of strafzaak. Geen banner van het bedrijf
Wel deze tekst
Last van smaad en laster op social media en op zoek naar een advocaat? ... openbaarmaking indien er ruchtbaarheid wordt gegeven aan een besloten groep van 25 personen (HR 5 juli 2011, LJN BQ2009, strafzaak).
U heeft deze pagina bezocht op 17-1-18.
Beoordeling
9/10(5)


Ook jij hebt pb

Hmmm, dat is wel bijzonder te noemen, afhankelijk van de situatie. Want als je gewoon NAW van die persoon hebt, dan is er in principe niets aan de hand. Kwestie van auto's/vervoersmiddelen af laten slepen en thuis afwachten wat de verzekering zegt.
Is de persoon echt niet van plan om ook maar iets van informatie te geven, dan is het een heel ander verhaal.

Dan is het geen reclame, dan is het gewoon een zoekopdracht in Google. Het is Google, niet de gouden gids ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:23

Ik kan het allemaal niet meer volgen hoor.
Waar gaat dit nog in vredesnaam over :')

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:43

janine1990: wat ik al aangaf ik heb echt niet alles kunnen volgen en lezen en het is niet dat ik TS haar berichten niet wil lezen maar je ziet zelf ook het aantal pagina's in korte tijd neem ik aan?

En daarnaast lijkt mij ook vrij logisch dat zowel TS als oude eigenaren de kat niet meer op mogen halen gezien de gemaakte kosten en de verwarringen die er zijn geweest, want die zijn er voor het asiel net zo goed. Kat is van TS en de oude eigenaren halen hem op? Ik snap dat dat onderling gedaan wordt zodat er gehoopt word geen kosten te maken maar zo werkt het in praktijk toch niet..

En nee misschien heeft de kat niks aan mijn opmerking. Zou wel mooi zijn maar helaas..

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:44

bartjeminoes schreef:
janine1990: wat ik al aangaf ik heb echt niet alles kunnen volgen en lezen en het is niet dat ik TS haar berichten niet wil lezen maar je ziet zelf ook het aantal pagina's in korte tijd neem ik aan?

En daarnaast lijkt mij ook vrij logisch dat zowel TS als oude eigenaren de kat niet meer op mogen halen gezien de gemaakte kosten en de verwarringen die er zijn geweest, want die zijn er voor het asiel net zo goed. Kat is van TS en de oude eigenaren halen hem op? Ik snap dat dat onderling gedaan wordt zodat er gehoopt word geen kosten te maken maar zo werkt het in praktijk toch niet..

En nee misschien heeft de kat niks aan mijn opmerking. Zou wel mooi zijn maar helaas..


Je klikt op geplaatst in een bericht van TS en je krijgt alle berichten van TS ;)

Edit: Chip staat op naam van de oude eigenaar, is iets misgegaan bij het overzetten. Het asiel belt oude eigenaar, die geeft het nummer van TS. Ze bellen TS en geven aan dat ze haar kat tegen betaling weer mag ophalen. Niet veel later mag dat niet meer, omdat de kat niet op naam van TS staat. Dus gaat de oude eigenaar naar het asiel, krijgt de kat niet mee, niet eens tegen betalen. Terwijl op de chip staat dat de kat nog van de oude eigenaresse is.

Ik snap dat het verhaal wat lastig te volgen is, maar het loont de moeite om de berichten van TS op z'n minst even te lezen. Want reacties zoals de jouwe hebben dit topic aan de 100+ pagina's doen komen. Puur en alleen omdat men maar halve zinnen heeft onthouden en daarop reageert. Vervolgens wil men niet meer al die pagina's door en dan krijg je zo'n verhaal zoals ze dat bij ik hou van holland doen.

bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:47

Janine1990 schreef:
bartjeminoes schreef:
janine1990: wat ik al aangaf ik heb echt niet alles kunnen volgen en lezen en het is niet dat ik TS haar berichten niet wil lezen maar je ziet zelf ook het aantal pagina's in korte tijd neem ik aan?

En daarnaast lijkt mij ook vrij logisch dat zowel TS als oude eigenaren de kat niet meer op mogen halen gezien de gemaakte kosten en de verwarringen die er zijn geweest, want die zijn er voor het asiel net zo goed. Kat is van TS en de oude eigenaren halen hem op? Ik snap dat dat onderling gedaan wordt zodat er gehoopt word geen kosten te maken maar zo werkt het in praktijk toch niet..

En nee misschien heeft de kat niks aan mijn opmerking. Zou wel mooi zijn maar helaas..


Je klikt op geplaatst in een bericht van TS en je krijgt alle berichten van TS ;)


Ah super! Dankje.. Dat wist ik dan weer niet

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:52

Tja, even over het chippen en registreren. Ook al had de chip op naam en adres van ts gestaan. Kat is gelokt en meegenomen en pas daar nagekeken op chipgegevens, dus de uitkomst was exact hetzelfde geweest, ook dan had ts moeten betalen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:56

bigone schreef:
Tja, even over het chippen en registreren. Ook al had de chip op naam en adres van ts gestaan. Kat is gelokt en meegenomen en pas daar nagekeken op chipgegevens, dus de uitkomst was exact hetzelfde geweest, ook dan had ts moeten betalen.


Klopt.
Het issue/de vraag is nu alleen vooral; waarom mocht TS in de eerste instantie wel zelf de kat ophalen tegen betaling, moest vervolgens de eigenaar volgens de chip dat doen en mogen nu beide de kat niet meer ophalen tegen betaling.

Dat levert toch op z'n minst gefronste wenkbrauwen op. Mij geeft het de indruk dat het asiel niet helemaal correct handelt.

kiki1976

Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:03

Zoals ik al tich pagina;s terug zei, dit asiel heeft dit soort geintjes al veel vaker geflikt.
En iedere keer werd er niet aan het aan het belang van het dier gedacht.
Wat ze nog wel eens "lijken" te vergeten
* Of de kat als vermist op gegeven staat bij hun, amivedi etc
* Controleren op chip
* Dieren herplaatsen binnen de periode van 2 weken

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:05

an sich zou men toch van het asiel mogen verwachten dat ze het beste voor hebben met de dieren, en dieren geplaatst worden waar ze het beste tot hun recht komen (als in waar het dier zich het prettigste zal voelen, volgens de maatstaven en kunde) En dat aan dat doel nu geheel voorbij wordt gegaan vanwege een principe, eigenlijk meerdere:
- ts die niet wil betalen voor het terug krijgen van haar kat omdat het dier door voeren weg gelokt is van huis.
-asiel omdat er een topic (zonder dat hun naam genoemd werd, en zelfs beschermd werd door ts) op een paardenforum (bokt werd met name genoemd)
-er ergens een fout is gemaakt met de registratie van de verblijfplaats van de kat door oa het asiel, waarbij opgemerkt mag worden (vind ik) dat het totaal niet relevant is/was omdat het dier niet gevonden is maar gelokt/gevangen, het niet verplicht is, mij de meerwaarde ontgaat omdat je schijnbaar zonder bewijs zomaar een dier 'op naam' kan zetten. (misschien iets voor de partij van de dieren, hebben ze weer een insteek om belastingcentjes te verspillen met kamervragen die dan eindelijk wel eens meerwaarde hebben)

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:29

Anoniem schreef:
upendo schreef:
Je kunt overal artikelen googelen die spreken voor jouw standpunt. Of dat ook de realiteit is, dat is een ander verhaal.


Dit heb ik echt niet gedaan om te spreken in mijn standpunt. Ik leg nu expres alles uit omdat ik niet weer een verkeerde indruk wil maken. Behalve dat ik fel en primair ben heb ik ook het probleem dat ik kreten gooi waarvan ik denk dat iedereen het begrijpt. Dit doe ik als ik boos ben. Ik weet en besef onderhand heus wel dat mensen dit niet begrijpen. Dus nu probeer ik alles zo duidelijk mogelijk weer te geven, in de hoop dat ik het nu goed doe.
Daarnaast ben ik er van overtuigd dat iedereen mijn standpunt onderhand wel kent. En een mazzel die ik heb, er is voor mij geen standpunt meer want het verhaal is niet meer te redden. Dan heeft het voor mij geen zin mijn standpunt te handhaven. Alle kansen zijn voor mij zeg ik bewust verkeken wat betreft de kat dus hief geen standpunt meer te hebben.


Ik wens je een flinke portie nuchterheid en realiteitszin toe. Niet om onaardig te doen of omdat ikzelf daar zozeer behoefte aan heb, maar omdat ik oprecht denk dat het voor jou allemaal veel leuker wordt om te discussieren als het je lukt te relativeren en je primaire reactie even uit te stellen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rachral en 36 bezoekers