Ervaringen hondenuitlaatserice

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:09

Als ik het zo lees zou onze hond niet geschikt zijn voor een uitlaatservice.
Ze luistert goed naar 'haar vertrouwde mensen' en zal dat waarschijnlijk ook met de uitlaatpersoon doen,
maar passerende vreemden vind ze soms nog erg eng en dan durft ze er weleens achteraan te gaan en te sneppen. Daarom heeft ze bij ons met loslopen een snuitje of korf aan. Met honden is ze trouwens wel erg sociaal, alleen soms wat lomp in de benadering.
Dit gaat steeds beter, maar ik denk niet dat een uitlaatservice dat risico wil nemen :\

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:25

Chips ik had vanmorgen een bericht getypt zie ik hem hier nu niet bij staan en ik heb toch echt op versturen geklikt :?

Toen we naar een uitlaatservice zochten wilden eerst niemand onze 2 staffords niet aannemen.
Na veel gezoek een uitlaatservice gevonden die niet naar het ras keek. Op zich was het een fijne uitlaatservice maar was er niet blij mee dat ze een grote groep honden meenam (min 15 honden) en vaak de enige begeleider was. Plus het merendeel van de groep liep alle kanten op en verdween vrij lang uit zicht. Mijn reu trok er zich gelukkig niks van aan en bleef in de buurt van de begeleider maar mijn puberende teef nam het helaas over dus iedere keer als ze mee geweest waren moest ik mijn teef weer heropvoeden daarin.

Deze uitlaatservice stopte er op een gegeven moment mee en via een adver bij de dierenwinkel kwamen we bij onze huidige uitlaatservice terecht. De 2 vaste begeleiders (waarvan 1 de opleiding Hondenuitlaatservice op de Martin Gaus Academy in Lelystad heeft gedaan) kwamen voor een intakegesprek en kennismaking bij ons op bezoek. Vond het een heel prettig gesprek.

De groep is max 8-10 honden groot met min. 2 begeleiders, en beschikken over een omheind bos met ven. Onze teef is normaal gesproken een pittige tante tegen andere teven maar tijdens de uitlaatservicewandeling kan ze met alles en iedereen door 1 deur...euh...poort...of bos

De uitlaatservice komt haar thuis ophalen, gaan 1 uur in het bos wandelen en brengen haar daarna weer thuis. Heeft je hond speciale behoeften, dan is dat geen probleem daar vinden ze een oplossing voor. Zo heeft onze hond een (blijvende) blessure in de rug waardoor ze maar een half uur mag rennen. Ze klikken haar het tweede half uur vast aan de riem. Ook honden die niet los kunnen, blijven aan de riem. Na bijna iedere wandeling krijg ik foto's of filmpjes.

Ze krijgt van ons genoeg beweging en uitdaging maar we kunnen nu eenmaal andere honden niet vervangen, ze vindt het heerlijk dat contact en spelen met andere honden.
We betalen geloof ik zo'n 9 euro per wandeling.

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:32

x_Anne_x schreef:
Onze hond gaat af en toe mee met de uitlaat Service als het nodig is.
Ze vindt t geweldig!

Deze uitlaatservice neemt maximaal 4 honden tegelijk mee en gaat naar het grote hondenstrand hier in de buurt.


Zijn nog 2 uitlaatservices hier in t dorp en die zeggen met maximaal 8 honden te lopen. Maar die vergeten er bij te vermelden dat ze ook bij eigen honden meenemen en altijd samen lopen. Die lopen zo met 20 honden met zn 2en -O-
En dan zie ik ze helaas zeer regelmatig binnen een half uur weer bij hun bus....


Ik werk zelf in pension en dagopvang. Heb zelf 6 honden thuis... durf uit ervaring te zeggen dat 3 uur op een dag lopen, rennen, spelen en ravotten leuk klinkt maar als 20 honden tegelijk los ravotten is een half uur echt lang genoeg. Daarna ga je zeker in zo'n groep problemen kweken. Honden worden moe, lontjes worden korter, frustraties gaan ontstaan, allemaal dingen die je wil en ook kan voorkomen.

Nee ik zet geen 20 honden bij elkaar!! Ligt aan de honden hoeveel ik er samen zetten en hoe lang. Ik ben er ook altijd bij en heb aantal honden die gerust spelen en ravotten maar ik na zo'n 10 minuten apart zet omdat ze het dan wel beu zijn. De rustige relaxte super sociale honden kunnen zeker veel langer op de weide. De drukke onbezonnen honden met kortere lontjes gaan dus niet te lang in de groep of er 2 en met toezicht. Daarnaast wandel ik nog zeker 1x per dag met ze gewoon aangelijnd lekker de polder in. Honden komen hier graag en zijn s avonds moe en tevreden

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Ervaringen hondenuitlaatserice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:04

Ik heb ook een kleinschalige opvang thuis. Persoonlijk geen fijne ervaring met uitlaatservice :) inderdaad 20 honden worden zomaar los gegooit en Mogen het uitzoeken.

Voor mij maakt het ras niet uit behalve akita's zelfs met trainen begrijpen mijn honden ze slecht. Staffords en pitbulls zijn onze favoriete rassen omdat mijn honden echt van dat soort mentaliteit houden :D

Ik heb maximaal 5 honden anders is het te veel. Ik zou persoonlijk naar een prive opvang kijken

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:29

Eerst hadden we er 1 om de hoek wonen, ideaal, maar zij staat zo goed bekend dat ze haar hele rooster vol had/heeft met vaste klanten die vaak per week mee gingen. Mijn hond ging wisselend mee, en dan was er niet altijd plek. Dus bij een ander ingeschreven. Daar moest hij best lange tijd aan de lange lijn, want ja, Beagle, luisteren.. En toen was hij los, en toen was hij hem kwijt. Belde hij mij op 'ben je hond kwijt' -:(- %)
Ik ben hem nog nooit kwijt geweest, neem hem overal mee naar toe, laat hem overal los was het kan, gaat los mee op buitenrit enz. En dan was hij ook nog midden in een bos waar wegen door heen lopen, hoezo durf je daar te gaan lopen met een roedel loslopende honden %) :n
Sindsdien het vertrouwen kwijt en inmiddels verhuisd en geen uitlaatservice meer nodig gelukkig.
Zorg dus voor een service waar je vertrouwen bij hebt, iemand waar je hond naar luistert in plaats van het ras te veroordelen.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:36

Goof schreef:
Kan de hond overdag niet een rondje mee met bijvoorbeeld buren of vrienden die toch al hun eigen hond uitlaten?
Ik ben persoonlijk geen fan van die uitlaatclubs, ik kom ze soms tegen en dan loopt er 1 grietje met een stuk of 12 honden die alle kanten opvliegen en totaal niet onder controle staan. Sterker nog, vaak zien ze volgens mij niet eens waar de honden lopen en wat ze doen. En als een groep van 12 honden op mijn hond afvliegt ben ik echt not amused. Dit is de reden dat ik zelfs op bepaalde plekken al niet meer kom met mijn hond.
Leuk idee zo'n uitlaatservice, maar vaak heel verkeerd ingevuld. Denk dat ervaring wel voor een groot deel meespeelt.

Ik vind het grote voordeel van onze uitlaatservice dat we een zakelijke overeenkomst hebben en we hen betalen i.p.v. afhankelijk te zijn van vrijwilligheid. Maar jouw beschrijving van die te grote groepen... brrrrrr.

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:56

Wij hebben voor het hondje van mijn oma iemand via deze site: https://www.hondenoppas.nl/
Echt ideaal. Ze komt gewoon alleen met het hondje lopen, zonder andere honden.

jordal
Berichten: 77
Geregistreerd: 06-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:47

Cayenne schreef:
Als ik het zo lees zou onze hond niet geschikt zijn voor een uitlaatservice.
Ze luistert goed naar 'haar vertrouwde mensen' en zal dat waarschijnlijk ook met de uitlaatpersoon doen,
maar passerende vreemden vind ze soms nog erg eng en dan durft ze er weleens achteraan te gaan en te sneppen. Daarom heeft ze bij ons met loslopen een snuitje of korf aan. Met honden is ze trouwens wel erg sociaal, alleen soms wat lomp in de benadering.
Dit gaat steeds beter, maar ik denk niet dat een uitlaatservice dat risico wil nemen :\


Ik heb zelf een uitlaatservice en een van mijn eigen honden kan angst agressie vertonen naar passerende vreemden en dan ook sneppen. Hij loopt standaard met een korfje als hij los loopt. Verder heb ik nog 2 honden met een korfje lopen, een vanwege een kort lontje en dan schade kunnen maken en de andere wil bij angst ook wel eens zijn gebitje inzetten en happen naar mensen. Dus waarom zou een uitlaatservice dat risico niet willen nemen? Ik vind het juist een uitdaging om honden met een rugzakje mee te nemen en te zien groeien.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:50

Mag ik, als hondenliefhebber en qua werk nog weleens contacten met uitlaatservices, een waarschuwing plaatsen?

In mijn beleving kan elke zot een service beginnen en gebeurt dat ook.
En ik vraag mij oprecht af of sommige mensen weten aan wie ze hun hond meegeven.

Ik heb in ieder geval geleerd dat ik bij aanschaf van een hond heeel goed zou opletten aan wie ik hem/haar meegaf. Want er zit veel kaf tussen het koren.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:53

Ik werk zelf bij een hondenuitlaatservice. Ik ben van mening dat het voor de hond heel erg leuk is, vooral omdat ze in groepen gaan. In jou situatie kan dit dus ook zeker helpen.
MAAR kijk wel heel goed naar welke uitlaatservice je hem brengt. Niet iedereen is even zorgvuldig met de honden, ik heb zelfs verhalen van een vriendin gehoord dat haar hond wel werd opgehaald, maar dat er ondertussen ook gewoon eten mee werd gepakt uit de keuken bijvoorbeeld, of dat de hond ineens in een half uur al weer terug was.. Wat natuurlijk nooit kan.
Kijk naar de grote van de groepen, zelf zou ik voor een uitlaatservice gaan die 4-8 honden mee heeft per keer.
Kijk ook naar de bus waarin ze vervoert worden, zorg dat deze aparte hokjes heeft, ik heb wel is uitlaatservice'en gezien waar alle honden gewoon hop bij elkaar gaan, idee is leuk, maar als je rijd kan er niet ingegrepen worden als er iets gebeurd, daarnaast worden ze bij het iets te hard nemen van de bocht door de bus geslingerd.
Vraag verder in welke gebieden ze lopen, mogen de honden hier wel los? is het dicht bij een weg? Wat doen jullie als mijn hond toch ineens er vandoor gaat?

De ideeën van andere hier om bijvoorbeeld buren te vragen om uit te laten zijn leuk, maar ik denk persoonlijk dat dat voor jou hond geen toegevoegde waarde heeft omdat hij zich voornamelijk verveeld, en niet zo zeer uitgelaten moet worden.

De honden die ik altijd ophaal staan echt te springen om mee te gaan en als je ziet hoe veel plezier ze met elkaar hebben is echt heel leuk, de meest angstige of lastige honden thuis zijn vaak de vrolijkste en makkelijkste in het bos, ze voelen zich heel snel op hun plek als ze maar in de juiste roedel geplaatst worden. Op de terugweg liggen ze vaak allemaal te snurken in de bus :D

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaringen hondenuitlaatserice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:07

Ik heb ook een uitlaatservice, bij mij zijn de groep niet groter dan 6 honden waarvan er 2 van mezelf zijn. Kan een hond niet los dan blijft hij aan de lange lijn, al streef ik er altijd naar dat de honden los kunnen lopen. Ik loop op openbaar terrein en zorg dat ik de honden bij me houd als ik andere mensen/honden tegenkom. Verder streef ik naar rust in de groep, rustig meelopen en rondsnuffelen en kijken, ik loop dan ook redelijk vlot door. Bij hoge energie in de groep ga je idd problemen krijgen van korte lontjes enzo. Ik kom wel bij mensen in huis, maar haal de hond op en ga weer, doe daar verder niks, wil ik ook niet.

Kijk naar de grootte van de groepen, loop een keer mee, kijk hoe ze met de honden omgaan, een kennismakingsgesprek is er volgens mij altijd wel. Er is kaf onder het koren, maar er zijn er ook veel die wel serieus met hun vak omgaan, de kunst is die te vinden..

Sweetgirl1
Berichten: 4548
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Ervaringen hondenuitlaatserice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:30

Volgens mij is het tinkermuts op bokt die een uitlaatservice heeft.

Wat ik van haar zie aangezien ze 1 in mn straat heb is dat ze netjes aanbelt bij de mensen en keurig is met de honden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:34

jordal schreef:
Cayenne schreef:
Als ik het zo lees zou onze hond niet geschikt zijn voor een uitlaatservice.
Ze luistert goed naar 'haar vertrouwde mensen' en zal dat waarschijnlijk ook met de uitlaatpersoon doen,
maar passerende vreemden vind ze soms nog erg eng en dan durft ze er weleens achteraan te gaan en te sneppen. Daarom heeft ze bij ons met loslopen een snuitje of korf aan. Met honden is ze trouwens wel erg sociaal, alleen soms wat lomp in de benadering.
Dit gaat steeds beter, maar ik denk niet dat een uitlaatservice dat risico wil nemen :\


Ik heb zelf een uitlaatservice en een van mijn eigen honden kan angst agressie vertonen naar passerende vreemden en dan ook sneppen. Hij loopt standaard met een korfje als hij los loopt. Verder heb ik nog 2 honden met een korfje lopen, een vanwege een kort lontje en dan schade kunnen maken en de andere wil bij angst ook wel eens zijn gebitje inzetten en happen naar mensen. Dus waarom zou een uitlaatservice dat risico niet willen nemen? Ik vind het juist een uitdaging om honden met een rugzakje mee te nemen en te zien groeien.


Bedankt voor de reactie! Mocht het dan toch verkeerd gaan, ben je als eigenaar verantwoordelijk voor de schade van de hond of valt dat onder de verzekering van de uitlaatservice?

En over goede en slechte ervaringen gesproken. Onze vorige overburen hadden een hond die iedere week 2 keer met de uitlaatservice mee ging. Het busje parkeerde standaard om 10 uur 's ochtends voor de deur om de hond te halen en om 12 uur werd hij weer keurig thuis gebracht. Dus dat konden we zo mooi controleren :+

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:56

Hier ook gekozen voor dagopvang. Ik vind het in verhouding met de kosten van een dagopvang, erg duur. Uitlaatservice die alleen een rondje van half uur of een uur aan de lijn loopt vind ik niks. Hij moet lekker los kunnen lopen. En een uitlaatservice met 5 of meer honden vind ik ook 3x niks. Zie ze regelmatig lopen en vaak hebben ze ze niet bepaald onder controle. Knap lastig als er 1 weg loopt en je hebt er dan nog 4-5 loslopen. Of een hond die gaat knokken. Grote kans dat andere honden zich ermee gaan bemoeien. Daar sta je dan in je eentje met een paar aan de knok. Die van mij ging naar een dagopvang voor 15 euro per dag. Van 7.30 uur tot 17.30 uur. Kon hem brengen of ze haalden hem op. Groot omheind veld waar zo'n 25 honden liepen en een aantal begeleidsters die de boel in de gaten hielden. Leidster was zelf hondentrainster en gedragstherapeut dus ze wist precies of een hond in de groep paste. Tussen de middag gingen de honden de kantine in. Een deel los. Lekker slapen op kleedjes of in manden en een deel in benches. Beesten waren zo moe dat dar ze echt niet kon schelen. Bij slecht weer liepen de honden in een overdekte hal.

Ook nog een paar x bij een andere opvang geweest maar dat was niks. Zaten ze de hele dag in een bench en werden ze er 3x voor een half uur uitgehaald om in hun eentje in een klein afgezet stuk veld te lopen.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:07

Misschien ook een idee om te kijken op http://www.hondjeuitlaten.nl? Op deze site kunnen mensen zich aanmelden die op zoek zijn naar mensen om hun hond (extra) uit te laten en juist mensen die op zoek zijn naar honden om uit te laten. Zo kun je elkaar helpen :)

Mijn vriend en ik hebben toevallig zondag een kennismaking met iemand uit de buurt. Wij willen dolgraag meer gaan wandelen, liefst met een hond (zijn gek op honden) dat is toch een stuk gezelliger en geeft meer motivatie. Alleen helaas nu zelf geen ruimte en tijd voor een eigen hond :)

grizzlybear

Berichten: 360
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:29

Toen ik nog thuis woonde hadden wij een stafford uit het asiel en zochten wij daar ook een uitlaatservice voor. Alle uitlaatservices van heel de stad en omstreken afgebeld, maar ze wilden allemaal geen stafford accepteren. Uiteindelijk vonden we iemand die we staffords accepteerde. Hij is bij ons langs geweest om kennis te maken met ons en onze hond en uit te leggen over de groep en de service.
Hij gaat altijd naar het bos met de groep, en zet vaak foto's op Facebook en instagram. Hij en onze hond zijn echt maatjes en onze hond kan het ook ontzettend goed met de groep vinden.
Hier dus echt hele positieve ervaringen met de uitlaatservice!!

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:58

Ik heb een eigen uitlaatservice, sleutel is een kwestie van vertrouwen. De meeste klanten hebben iPads, autosleutels en alles op tafel liggen. Ik voel me al ongemakkelijk als ik het toilet gebruik (waar ik bij kennismakingsgesprek toestemming voor vraag).

Als het goed is komt de uitlaatservice eerst op kennismakingsgesprek, daar kan je alles vragen. Ik doe een eerste gratis wandeling, om ook van mijn kant te kijken of het klikt en of de hond in de groep past. Eerste keer is sowieso vast tot de hond op z'n gemak is en netjes komt, soms na kwartier al (meestal hond met uitlaat ervaring), soms na een paar wandelingen pas.

Ik loop met 8-10 honden max tegelijk in groot duingebied, vaste groepen. Lopen z'n 1,5 uur en dan zijn ze echt wel afgemat. Het is zeker niet overal een half uurtje even plassen.

1 keer een hondje echt kwijt geweest, dat kan altijd gebeuren, was heel erg geschrokken. Hebben hier een goede communicatie met alle services in het gebied.

Dagopvang is niet voor elke hond geschikt, ik heb er een aantal meelopen die daar nauwelijks wat deden, die moeten echt afstanden lopen, anders gaan ze liggen tot ze naar huis mogen.

Tinkermuts

Berichten: 9385
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 07:42

Sweetgirl1 schreef:
Volgens mij is het tinkermuts op bokt die een uitlaatservice heeft.

Wat ik van haar zie aangezien ze 1 in mn straat heb is dat ze netjes aanbelt bij de mensen en keurig is met de honden

Dat ben ik idd. Ik heb al 19 jaar een HUS. Grote trouwe klantenkring. Geniet nog iedere dag van m'n hondenkinderen. De grote van mijn groepen varieert. Het ligt helemaal aan de karaktertjes die ik bij me heb. Vier kleine druktemakers verreist meer oplettendheid dan acht grote rustige honden. Ik heb een groepje honden die inmiddels behoorlijk op leeftijd zijn en die zeg ik ook niet bij een hele drukke groep. Verder gaven we al aantal jaar les bij een kynologen vereniging, dus de kennis was er al. Ik denk dat ervaring en feeling met honden belangrijker is als een of ander certificaatje. Alhoewel wij die zat hebben. Maar je bent nooit te oud om te leren hé . Wij hebben een eigen afgezet terrein waar we met de honden lopen die lekker jong en druk zijn of honden met jachtinstinct of honden die gewoon niet los kunnen op een buitengebied. Met groepjes die wel vertrouwd los kunnen lopen we op diverse plekken. Hier heb je een vergunning nodig op de meeste buitengebieden. Die wij ook hebben. Daar hangen wat regels aan en een prijskaartje maar dat is prima. We hebben net staats bosbeheer en beheer vd wandel gebieden om de tafel gezeten om alles door te spreken. Prima samenwerking waaruit ook een klachten aanspreekpunt voortgekomen is waar particulieren hun ongenoegen over een HUS kwijt kunnen. Want helaas als mensen 1 HUS zich slecht ziet gedragen er al snel negatief over HUSSEN in het algemeen gesproken word. Wij hebben ook in de oprichting van HUS nl gezeten dat is de belangenvereniging voor hussen, maar helaas werd dat idd door Martin Gaus overgenomen,daarom zijn wij er uitgestapt. Helaas zit er sindsdien weinig leven meer in de belangenvereniging. Verder doe waar je je goed bij voelt, hus dagopvang of de buurvrouw. Kijk ook wat bij jouw hond past.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:30

Goof schreef:
Kan de hond overdag niet een rondje mee met bijvoorbeeld buren of vrienden die toch al hun eigen hond uitlaten?
Ik ben persoonlijk geen fan van die uitlaatclubs, ik kom ze soms tegen en dan loopt er 1 grietje met een stuk of 12 honden die alle kanten opvliegen en totaal niet onder controle staan. Sterker nog, vaak zien ze volgens mij niet eens waar de honden lopen en wat ze doen. En als een groep van 12 honden op mijn hond afvliegt ben ik echt not amused. Dit is de reden dat ik zelfs op bepaalde plekken al niet meer kom met mijn hond.
Leuk idee zo'n uitlaatservice, maar vaak heel verkeerd ingevuld. Denk dat ervaring wel voor een groot deel meespeelt.

Daarom is zo een dagopvang zo ideaal. Lopen allemaal op eigen terrein dus andere mensen hebben er geen last van

jordal
Berichten: 77
Geregistreerd: 06-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:12

Cayenne schreef:
Bedankt voor de reactie! Mocht het dan toch verkeerd gaan, ben je als eigenaar verantwoordelijk voor de schade van de hond of valt dat onder de verzekering van de uitlaatservice?

En over goede en slechte ervaringen gesproken. Onze vorige overburen hadden een hond die iedere week 2 keer met de uitlaatservice mee ging. Het busje parkeerde standaard om 10 uur 's ochtends voor de deur om de hond te halen en om 12 uur werd hij weer keurig thuis gebracht. Dus dat konden we zo mooi controleren :+


In principe blijf je als eigenaar verantwoordelijk en aansprakelijk voor je hond tenzij de uitlaatservice zich niet aan de afspraken heeft gehouden.

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Ervaringen hondenuitlaatserice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:31

Even een schopje in dit topic... Ik zit er over na te denken om kleinschalige dagopvang te bieden, heb kennels maar ben daar niet zo fan van, in principe is het de bedoeling dat ze gewoon met mijn eigen twee honden mee in en uitlopen ( halve hectare zwaar omheinde tuin) en dat ze eventueel af en toe lekker mee gaan naar het strand/bos...
Wat zouden jullie hier een redelijke prijs voor vinden per dag? Vind dat best lastig daar ik ze bijna gratis zou willen opvangen omdat ik er zelf van geniet haha...

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:00

Hier een super ervaring! Mijn twee honden worden privé uitgelaten door de allerliefste hondenuitlaatmevrouw van Nederland. Ze doet ze twee keer per dag. Ze is ook tijdens vakantie bij ons in huis komen wonen en past op als wij een keer een dagje weg willen.

Uitlaatservice in een groep vind ik niks. Niemand heeft 10 armen of ogen. Dat massale spreekt mij niet aan. 1x mijn JR meegegeven maar dat arme dier kwam super gestresste thuis en had niet durven plassen doordat er honden waren die continue wilden spelen. Hij liet het gewoon lopen zodra hij thuis was. Je hond moet dus wel tegen een hoop drukte kunnen en vooral niet onzeker zijn.

Stoer, ik betaalde €8,50 per dag voor een kleine hond. Dit was een dagopvang die geen wandelingen buiten het terrein maakte. 5/6 honden per veld (20x5) met aansluitend een kennel.

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:03

Omdat ik helaas genoodzaakt ben om van baan te wisselen en niet meer altijd optijd thuis zal zijn ivm langere reistijd zoek ik ook een oplossing voor mijn hond. Echter heeft mijn hond een probleem, hij wil niet aangeraakt worden door vreemden (een erg eigenzinnige hond) . Dus aanlijnen / de riem aandoen wordt dan erg lastig. Iemand suggesties hiervoor?

s1993

Berichten: 2120
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:08

MiniMaxi schreef:
Omdat ik helaas genoodzaakt ben om van baan te wisselen en niet meer altijd optijd thuis zal zijn ivm langere reistijd zoek ik ook een oplossing voor mijn hond. Echter heeft mijn hond een probleem, hij wil niet aangeraakt worden door vreemden (een erg eigenzinnige hond) . Dus aanlijnen / de riem aandoen wordt dan erg lastig. Iemand suggesties hiervoor?


Hoelang is iemand voor hem 'vreemd'? Een optie zou kunnen zijn een vaste uitlater te vinden die dan eerst een aantal keer komt kennismaken totdat hij zich door deze persoon laat aanlijnen?

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:25

s1993 schreef:
MiniMaxi schreef:
Omdat ik helaas genoodzaakt ben om van baan te wisselen en niet meer altijd optijd thuis zal zijn ivm langere reistijd zoek ik ook een oplossing voor mijn hond. Echter heeft mijn hond een probleem, hij wil niet aangeraakt worden door vreemden (een erg eigenzinnige hond) . Dus aanlijnen / de riem aandoen wordt dan erg lastig. Iemand suggesties hiervoor?


Hoelang is iemand voor hem 'vreemd'? Een optie zou kunnen zijn een vaste uitlater te vinden die dan eerst een aantal keer komt kennismaken totdat hij zich door deze persoon laat aanlijnen?


Nou dat kan hij heel lang volhouden. Vriendinnen van mij die regelmatig langskomen kunnen hem nog steeds niet aanhalen. Maar hij legt wel zijn kop bij ze op schoot meg maar. Initiatief moet bij hem vandaan komen qua aanraking.