Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:54

Nee idd het is wel een dure vermoed ik ;) aangezien ook hartruisje erger word bah.. al zijn daar ook medicijnen voor


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:09

Hartruis heeft die van mij ook ja. Een behoorlijke zelfs. Daarom hebben we die goudkorrels zo lang uitgesteld. Maar ze bleef maar leven met die hartruis :D . En ze werd wel depressief van het niet meer fijn kunnen bewegen. Dus op de gok gedaan (ze moeten ook onder narcose en met zo n hartruis is dat riscant. Alhoewel ze wel een speciale oude-honden-narcose kreeg. Dat herstellen van die narcose ging nog het lastigst. Ook door die denentie. Maar ook daar heb je happy pillen voor :D . Het is nu bijna 2 jaar geleden dat die korrels erin zijn gegaan. Ik had uitgerekend dat ze nog 3 jaar mee moest gaan om kiet te spelen met de kosten van de pijnstillers. Dus ze moet nog even mee := <<)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 15:25

Vandaag was Miep voor t eerst echt even de weg kwijt. En mij ook. We waten aan het wandelen en het stormt verschrikkelijk. Ze bleef wat achter met snuffelen en ineens is ze in de stress en loopt ze terug naar huis. Dus ik roepen (eigenlijk meer blèren, tegen de wind in). Toen keek ze om en en kwam ze snel achter ons aan. Daarna was het nog een hele tijd dat ze steeds achterom keek of ik er nog wel was.

Ze gaat echt achteruit...

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:32

Met pokkeweer moet je toch wat: Miep koekjes zoeken.
https://youtu.be/pQIQPqIPytc

Miep was een serieus opgeleide speurhond. Maar met de leeftijd gaat ook de neus wat achteruit := .

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:48

Fabster schreef:
Met pokkeweer moet je toch wat: Miep koekjes zoeken.
https://youtu.be/pQIQPqIPytc

Miep was een serieus opgeleide speurhond. Maar met de leeftijd gaat ook de neus wat achteruit := .


Wat een leuk filmpje! Ze doet wel echt haar best.

Hier zit ik zo met gemengde gevoelens mijn hondje gaat echt met ups en downs. Hij staat op hartmedicatie, maar blijft maar hoesten. Plaspillen en codeine werken niet meer. Van de week heeft hij snachts zijn kleed onder geplast. Ook sta ik zo'n 4 a 5 in de week snachts in de tuin met hem dat hij dunne poep heeft.

Steeds als ik bedenk dit was het krabbelt hij weer op. Zo heeft hij soms dat niet wil eten of 3 dagen niet meer wil lopen met uitlaten.

Vanmiddag film middagje met mijn zoontje en dan ligt de hond er zo lief bij en ben ik bang voor als hij er niet meer is. Vind het zo moeilijk de knoop door te hakken wanneer genoeg, genoeg is

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:21

Ceetje_bokt schreef:
Vorige week is Jack geopereerd aan een gezwel in haar bek en gisteren kregen we de uitslag: helaas kwaadaardig |( Ze is 11 jaar en geven haar nog een geweldige resttijd. Heel gek idee, want ze is nog heel actief en vrolijk en vreet als een dijker.

Ik was dit topic kwijt. Helaas hebben we Jack al op 25 oktober laten inslapen. Ik ben heel erg blij met hoe alles gegaan is (da bij ons thuis, rustig ingeslapen, in een zelfgetimmerde kist gelegd, zelf begraven in de tuin en een mooie boom op haar grafje geplaatst. Maar Sjee, wat een verdriet (en nog hoor) We dachten eerst dat onze andere hond er niet zoveel last van had, maar ze werd steeds hysterischer als we thuiskwamen. Via een vriendin kennisgemaakt met een cocker spaniël van 4 jaar, hond woonde nog bij de fokker en dat ging meteen goed met onze oude dibbes. Dus meteen meegenomen. Eigenlijk hebben we nu een pup van 4 jaar erbij, want ze woonde in een kennel dus kende bijna niks. Het fijne is dat ze ook geen negatieve ervaringen heeft, dus langzamerhand leert ze vanalles. Voor ons komt dit hondje te vroeg, maar het is goed voor Walker, we zijn uiteraard heel goed voor haar, maar het veroveren van ons hart duurt wat langer.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:17

Dat snap ik, Ceetje. In mei mijn andere oudje in laten slapen. Vanaf juli een nieuwe hond. Een schatje, echt waar. 2-3 jaar oud. Miep weer blij. Maar ik mis mijn Jens nog iedere dag.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 09:08

Sterkte Ceetje :(:)

Hier begint Dommel ook oud te worden. Hij raakt soms uit het niets in paniek, vooral ‘s nachts. Ook is hij vaak verward. Hij gaat bijvoorbeeld bij het lopen bij elke deur stilstaan omdat hij denkt dat hij thuis is, en hij blaft als we de gordijnen in de ochtend open doen tegen zijn eigen spiegelbeeld.
Ook moest hij vorige maand een operatie ondergaan: hij heeft nu nog maar 10 tandjes over :x
Laten we hopen dat hij nog even meegaat...

Afbeelding

"I myself have never been able to find out precisely what feminism is. I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat." - Rebecca West

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:56

Bij dementie (en je ksn wel aannemen dat hij dat dus heeft) helpt Cholodin goed. Even googlen. Scheelt echt veel in angst.

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:18

Ik ben vandaag met mijn oude trouwe viervoeter van 8jaar voor een gebitsreiniging bij de dierenarts geweest. Ingreep zelf duurde toch best lang. 1,5uur namelijk. Met als resultaat 1 kies eruit.
Omdat meneer zelf niet zo’n fan is van de narcose zelf ben ik vanaf het moment van ontwaken bij hem gaan zitten.
Hij heeft namelijk 1x eerder een narcose mee gemaakt waar hij zo boos uit ontwaakte dat ze hem aan de verwarming hadden vastgemaakt -:(-
Hij trok de radiator haast van de muur af!
Ik ben toen ook naar een andere dierenarts vertrokken door deze belachelijke actie.

En nu, bij mijn huidige dierenarts gaat alles zo fijn en rustig voor hem :o
Rustig wakker worden uit de narcose
Afbeelding
Nog een beetje duf
Afbeelding
Hier lekker thuis op zijn dekbed uitslapen.
Afbeelding
Foto van de kies zet ik even in een spoiler.
Spoiler:
Afbeelding


Ik ben natuurlijk super trots op hem :o

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:29

Inderdaad een vreemde actie van zo n da >;) Maar gelukkig is alles nu goed gegaan.

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 20:51

Altijd spannend zo’n ingreep. Onze Walker én Saar moeten allebei hun gebit gereinigd worden. We hebben laatste een seniorenconsult gedaan met bloed en urine onderzoek en gelukkig bleek de oude in orde, op wat tandsteen (wisten we) en een gevoelige rug na. Voor de rug hebben we nu Flexadin advantage. Erg dure koekjes, maar ze werken wel.
Moeilijk hè Fabster, ik ben wel blij dat de nieuwe hond een totaal ander karakter heeft dan de ingeslapen hond. Vergelijken is niet mogelijk.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:32

Hier ook een heel andere hond, maar heb liever weer 1 terug zoals mijn jens.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 12:32

Afgelopen woensdag 13 december hebben we ons oudje in laten slapen. Ons oudje was Sheela, een collie van ruim 13 jaar. Dinsdag heeft ze zich met wandelen waarschijnlijk verstapt en toen was ze plots achter verlamd. Ze kon haar achterpoten niet meer gebruiken. Het was bij mijn zoon zijn huis, dus die heeft mijn man en hond naar huis gebracht. Gauw de dierenarts gebeld waar we gelukkig direkt terecht konden. Conclusie: zwelling in de rug met uitvalverschijnselen in de achterhand. De reflexen waren waardeloos. Prednison en zware pijnstillers gespoten en 24 uur om te verbeteren. Ook pijnstillers en prednison mee naar huis. Er was nog een optie: CT scan en operatie. Maar goed, zo'n oud besje wat slecht horend, slecht ziend en wat dement is doe je dat niet meer aan. Het was een drama in huis want ze snapte er niks van waarom het niet ging zoals ze wilde. We hadden zo'n band mee die we om haar buik konden doen om haar te ondersteunen met wandelen. Ik werd snachts wakker omdat ik haar hoorde piepen. Ze lag in de kamer en wist het ook niet meer. Smorgens in de tuin uit gelaten maar ze plaste zelden in de tuin dus nu ook niet. later in de morgen samen met mijn dochter even een stukje langs de straat gelopen en bij een plantsoentje moest ze erg nodig plassen en ook poepen. Het was misschien 30 meter heen en 30 meter weer terug en daar deden we een kwartier over. Dus nee, dit werd em niet. Smiddags kwam mijn man in huis en toen hebben we de dierenarts gebeld en nu ook konden we snel terecht en Sheela laten inslapen.
Vanmiddag wordt ze gecremeerd.

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:15

He wat ontzettend :(
Zo’n oud beestje. Sterkte vandaag!! :(:)

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:07

Heel veel sterkte.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 15:40

Sterkte Misty. Nooit leuk. Maar wel de beste beslissing, denk ik.

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 16:07

Ahh sterkte!


Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:59

Sterkte, ook al zijn ze oud en weet je dat het goed is... het valt niet mee.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 20:21

Sterkte Y;(

"I myself have never been able to find out precisely what feminism is. I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat." - Rebecca West

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:54

Afbeelding

2018 alweer. Miep wordt in maart 14. Ook dit jaar moesten we de paardenweer verhuizen en zaten we in een hotel vlak bij de Drunense Duinen. Miep is panisch voor vuurwerk. Maar in het hotel
zitten we aan de achterkant, dus daar hebbenwe erniet zo n last van. En dan samen met dat ze doof wordt, is het goed te doen met haar.

Het was even spannend, want ze heeft ook geen controle meer over haar sluitspier. We moeten dus regelmatig drollen rapen in huis. Niet zo heel erg, want we hebben vinyl op de vloer. Maar in het hotel hebben ze tapijt....En aangezien het met de verhuizing van de paarden mis ging (pech met de auto), waren we veel later in het hotel dan gepland. Normaal gaan we nog even flink wandelen met de honden, maar nu was het snel even plassen en poepen, eten geven en wij als een dpeer naar het restaurant (want dat ging ook vroeg dicht). Gelukkig was het aan onze kant dus rustig én we zaten op de begane grond, dus kon voor 0.00 uur de honden nog makkelijk een keer mee naar buiten nemen. ‘s Nachts nog wel een x drollen moeten rapen, maar ik was voorbereid met een flinke hoeveelheid schoonmaakmiddelen, dus het viel mee.

1 januari begon gelukkig droog, dus nog flink kunnen wandelen met de honden in de Drunense Duinen. Zijn we bijna weer bij de auto, zijn we Miep kwijt -O- . We zijn Miep nooit kwijt! En aangezien ze doof wordt en dement is, maakte ik me echt zorgen! Hoge geluiden hoort ze nog wel, dus ik liep als een gillende keukenmeid naar haar te roepen. Gelukkig hadden we haar snel weer, maar moet haar toch beter in de gaten gaan houden!

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:42

Oooo dat is niet grappig een weg lopende miep. Fijn dat ze oudjaar goed is door gekomen.

Morgen een spannende dag voor ons oudje. We vonden een plek op zijn buik eerste kerstdag waar ik van al meteen riep das een tumor. De volgende dag de da (oproep) gebeld maar die zei wacht even een dag en ga naar je eigen da, wij kunnen er nu niks aan doen. Dus volgende dag naar onze eigen da en helaas had ik gelijk. Maar de da wilde eigenlijk toch wel opereren. Jamie is nu 13 (wordt 14 in maart) maar zijn hart klinkt nog zo sterk en goed dat ie het wel aan durfde. Dus morgen is de grote dag en wordt ie geopereerd. Hopelijk is dit de enigste plek die ze vinden maar ben er bang voor. Zit toch in de buik en dan is het toch vaak al uit gezaaid. Maar we blijven positief. Moet er niet aan denken om hem te moeten missen. Loopt nog dik 2 1/2 uur per dag en behalve artrose heeft ie nergens last van. Nog super super vrolijk en komt nog met zijn bal aanzetten om te spelen.
Dus duim voor ons.

Jamie na zijn wandeling op oudjaarsdag. Hij wordt een beetje doof dus het vuurwerk hoort ie niet meer.
Afbeelding

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:09

Kunnen ze niet eerst een echo maken om te kijken of er meer tumoren zitten?

Miep is ook op oude leeftijd nog geopereerd. Zijnheeft een flinke hartruis, dus daar zijn ze wel voorzichtig mee. Alhoewel de operaties goed zijn gegaan, heeft ze daarna nog heel lang last van de narcose gehad. Heel depressief. Vond ik echt zielig. Heb nu besloten om haar niet meer onder narcose te doen. Is ook een risico. Maar Miep wordt ook 14 in maart en ergens houdt t op. Zowel wel als niet opereren geeft risico.

Ik vind t echt jammer dat ze zo oud is. Miep is (op de vuurwerkangst na) echt een perfecte hond. Moet zeggen dat ik een waardige opvolger heb gevonden, maar echt een gouden hond

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:15

Dat weet ik eigenlijk niet, daar heeft ie het niet over gehad. Maar deze moet sowieso weg dus ja.
Jamie is 2 jaar geleden nog onder narcose geweest voor een grondige tanden schoonmaak ( hij had een kikker op gegeten maar die was aan zijn gehemelte blijven plakken....) en die is ie ook goed door gekomen.

Ja jammer is het he dat ze opeens zo oud zijn. Jamie is erbij gekomen toen onze vorige hond 7 was. En dus was hij de pup en nadat de vorige is overleden hebben we er een andere pup bij genomen en opeens was Jamie de opa. En nu met bij passende leeftijd. Als ik hem had kunnen klonen... Het is gewoon zon heerlijke hond met een geweldig lief speels en ontzettend slim karakter.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:11

Succes en sterkte morgen mala26
Ik snap heel goed die spanning voor morgen!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: s1993, Ubermetrics en 30 bezoekers