Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:14

Zou me er niet druk om maken.
Zal vast te maken hebben met de grootte van de brokjes ofzo.
In het wild maken ze ook geen onderscheid hoor!
:-)

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:02

Sonja is kwijt -O- . Ze zal vanmorgen wel met man en dochter mee naar buiten zijn geglipt, maar ik vind het maar niks. Ze is nogal van het eten en ze heeft nu dus haar eten gemist....

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:26

Ik hoop dat ze snel terug komt fabster!

Wij rijden net weg bij de DA. Vond het goed dat we kwamen want jonge katten die snurken hebben vaak een poliepje in de keel, net achter het zachte gehemelte. Hij klonk goed, en de DA kon ook niets zien toen hij in de keel keek, maar misschien dat het net wat dieper zit. Voor nu in elk geval druppeltjes mee gekregen die we 4x daags in de neus moeten druppelen. Het kan namelijk ook gewoon een ontsteking zijn die hiermee weg gaat.

Als we hem echter na deze week nog blijven horen moeten we toch terug en moet hij onder narcose om verder te kunnen kijken. Voor nu dus goed nieuws. Hopen en duimen dat het hier na weg is.

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:49

Sonja is terecht. Lag in de kast van dochter... {:)-:( . Heb de hele ochtend naar dat beest lopen zoeken. Tjongejonge. Heb r hoofdpijn van.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:53

Fabster schreef:
Sonja is terecht. Lag in de kast van dochter... {:)-:( . Heb de hele ochtend naar dat beest lopen zoeken. Tjongejonge. Heb r hoofdpijn van.


*\o/* _O-

Moet er stiekem wel om lachen, zo hebben wij toen die van ons nog echt klein waren ook heel het huis afgezocht om dat een van de 2 gewoon foetsie was. Bleek mijn vriend zijn sokkenla een beetje open gelaten te hebben. Had al gevoeld in die la maar niks te vinden! Waren die twee monsters er achter gekropen. Kwamen eruit gesprongen toen ik de la dicht wilde doen :+ en ook dan heb je alles afgezocht en ga je je afvragen of je niet iets open hebt laten staan..

Ik ken je gevoel! :(:)

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:53

Fabster schreef:
Sonja is terecht. Lag in de kast van dochter... {:)-:( . Heb de hele ochtend naar dat beest lopen zoeken. Tjongejonge. Heb r hoofdpijn van.


Ohja heel herkenbaar {:)-:(
Ik was purrr van de week ook kwijt, ik roepen en overal zoeken. Zat hij in het ketelhok |o

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:56

Heb t inderdaadook eerder gehad, met de kat die in feb is overleden. Die was ook nog doof, dus roepen had weinig zin. De buurt al gemobiliseerd, was ie via de achterkant van een kast (die was kapot, bleek dus later) in de kast gekropen. Sjongejonge. Altijd wat met die beesten.... :roll: >;)

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:59

Fabster schreef:
Heb t inderdaadook eerder gehad, met de kat die in feb is overleden. Die was ook nog doof, dus roepen had weinig zin. De buurt al gemobiliseerd, was ie via de achterkant van een kast (die was kapot, bleek dus later) in de kast gekropen. Sjongejonge. Altijd wat met die beesten.... :roll: >;)


Als ik mij ooit in een angstige situatie moet verstoppen volg ik mijn kat :')

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:04

Oh ik dacht dat ik de enige was... Eerst dag met de kittens thuis. Na ze de hele dag om me heen te hebben waren ze 's avonds laat ineens helemaal verdwenen. Het hele huis wel 100 keer nagelopen, alles over hoop gehaald, zelf buiten gezocht, al wist ik zeker dat ze daar niet konden zijn.

De volgende ochtend, na een hele onrustige nacht, weer alles afzoeken. Toen begon de hond ineens tegen de kast te blaffen. Bleek de plint aan de achterkant niet tot aan de grond te komen zoals aan de voorkant het geval was. De kittens waren er onder gekropen... Ben nog nooit zo opgelucht geweest!

daantjuhhh

Berichten: 26856
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 01:45

Nou mijn oude asieler heeft weer de niesziekte.
Hij is wel geënt tegen niesziekte.
Maar heeft vorig jaar december ook de niesziekte gehad.
Zo ontzettend zielig. Hij is er nog niet zo ziek van als de vorige x.
Vorige x was op het randje. Hij heeft toen een volle week bij de dierenarts gewoond.
Ik hou hem strak in de gaten.
Tot nu drinkt en eet hij wel. ( wel wat minder dan normaal met eten) maar hij heeft wat overgewicht dus daar maak ik mij nu nog niet zo druk om.

Ik heb al contact gehad met de da en we hebben afgesproken dat als hij slecht wil drinken of eten, of veel neus vloeiing krijgt dat ik dan direct kom.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:04

Sorry dat ik nog eens binnenval en misschien is het al een besproken maar wat voor kattenbak vulling hebben jullie en tevreden/ontevreden.

Ik loop er momenteel tegenaan met 2 katten en deze van mijn broer dat onze vuilniszak te zwaar durft zijn bij het ophalen. Ze namen 'm tot nu toe altijd mee maar vrees ervoor dat ze hem zo eens zullen laten staan. Ik vroeg mij af of er kattenbakvullingen zijn die op dat vlak beter werken.

lor1_1984

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:40

Je hebt gewone grit neem ik aan?
Dan zou ik kijken of de katten op een houtkorrel oid willen, is een stuk lichter. :)
Ikzelf gebruik cat's best eco plus, erg licht, klompvormend en geurabsorberend.
Ik haal er alleen poepjes en klompjes uit en wanneer het grit klein wordt vervang ik het geheel en sop de bak even goed uit, ik doe er ong 4 weken mee (3 bakken, 2 katten) itt gewone houtkorrel/grit waar ik 9 dagen mee doe.
Helaas wel een verschrikkelijke uitloop, als ik de kattenbakken weer normaal neerzet ligt het grit binnen no time tot voorbij mijn voordeur. :+

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:43

Ik heb vanmiddag weer een afspraak met Mel bij de dierenarts. Haar oog ziet er niet goed uit. :(
M'n eigen dierenarts is ziek, maar kon terecht bij een andere locatie.

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:33

Dinsdag wordt ze geopereerd. Tot die tijd aan de metacam, antibiotica en een kap om. Het is een pittige operatie met kans op complicaties. Ook kans dat het na operatie terug kan komen..

Kan wel janken...

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:46

Mandyy schreef:
Dinsdag wordt ze geopereerd. Tot die tijd aan de metacam, antibiotica en een kap om. Het is een pittige operatie met kans op complicaties. Ook kans dat het na operatie terug kan komen..

Kan wel janken...


Nee wat erg! :(:)

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Jis_

Berichten: 11566
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:56

Ach wat naar Mandy, sterkte..

Beterschap voor je oudje Daantje, hopen dat het dit keer een mild geval zal zijn.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:59

Mandyy schreef:
Dinsdag wordt ze geopereerd. Tot die tijd aan de metacam, antibiotica en een kap om. Het is een pittige operatie met kans op complicaties. Ook kans dat het na operatie terug kan komen..

Kan wel janken...


Dat klinkt niet goed :(:) . Sterkte maar en op hoop van zegen.

Denisejazz

Berichten: 297
Geregistreerd: 01-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:31

Vandaag toch maar naar de dierenarts gegaan, me kat ademde weer heel erg benauwd en hij heeft al medicatie voor zijn hart en voor het vocht. Bij aankomst constateerde ze gelijk dat die heel erg benauwd was en heeft hij een injectie kregen om het vocht af te nemen.. Als we over 2 dagen geen verschil zien moeten we opnieuw een foto maken. Maar als het goed is moeten we vanavond al verschil zien, altijd hou ik me hart vast :(

_Hedi

Berichten: 1690
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:57

Wat een pechvogels :(
Ik hoop dat alles goed gaat!

Ik heb eigenlijk twee vraagjes. Wij hè ben sinds een week een kitten van 5 maanden in huis. Het eerste punt is dat hij af en toe de dolle 15 minuten heeft en overal op klimt waar hij niet mag komen zodat ik hem er steeds weer af moet vissen. Hoe kan ik zoiets het beste aanpakken?
Het andere is dat hij zowel boven als beneden een kattenbak heeft maar hij weigert 1 van de 2 te gebruiken. Degene die hij niet gebruikt ziet er ook heel anders uit dwn hij grwend is (die vonden we mooi voor beneden namelijk) en de ander is gewoon heel standaard. Hij heeft geen moeite met het klepje openmaken. Nu heb ik de bakken omgewisseld zodat hij die andere wel 'moest gebruiken vannacht maar hij was nog steeds niet gebruikt dus hij heeft het de hele nacht opgehouden :( heb inmiddels toch het klepje eruit gehaald om de bak wat toegankelijker te maken. Hebben jullie tips?

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:03

_Hedi schreef:
Wat een pechvogels :(
Ik hoop dat alles goed gaat!

Ik heb eigenlijk twee vraagjes. Wij hè ben sinds een week een kitten van 5 maanden in huis. Het eerste punt is dat hij af en toe de dolle 15 minuten heeft en overal op klimt waar hij niet mag komen zodat ik hem er steeds weer af moet vissen. Hoe kan ik zoiets het beste aanpakken?
Het andere is dat hij zowel boven als beneden een kattenbak heeft maar hij weigert 1 van de 2 te gebruiken. Degene die hij niet gebruikt ziet er ook heel anders uit dwn hij grwend is (die vonden we mooi voor beneden namelijk) en de ander is gewoon heel standaard. Hij heeft geen moeite met het klepje openmaken. Nu heb ik de bakken omgewisseld zodat hij die andere wel 'moest gebruiken vannacht maar hij was nog steeds niet gebruikt dus hij heeft het de hele nacht opgehouden :( heb inmiddels toch het klepje eruit gehaald om de bak wat toegankelijker te maken. Hebben jullie tips?


Wat de kattenbak betreft zou ik hem zijn zin geven. Als je dat niet doet kan het namelijk heel goed dat hij een geheel andere plek gaat vinden om te plassen... :')

En je andere vraag is eigenlijk gewoon blijven herhalen van wat niet mag... duurt soms heel lang bij katten. Maar er is geen quick fix.

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:03

Sterkte voor alle bezorgde baasjes en hun katjes.

_Hedi

Berichten: 1690
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:26

Jessix: dank je wel :) misschien moet ik deze wel omwisselen voor eenzelfde kattenbak.

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:12

Hebben jullie ervaringen met kappen/kraagjes?

Het lag hier net al af.. :roll:

xxIsaa

Berichten: 768
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:24

Hee allemaal! :)

Ik zie dat dit topic heel actief is, dus misschien kan ik hier mijn verhaal kwijt.. :7

Onze kater van 2,5 (wij hebben hem vanaf dat hij 8 weken is, en al die tijd in het zelfde huis met dus dezelfde omgeving) is een super lieve, redelijk aanhankelijke kat waar geen kwaad in zit.

Hij is dol op buiten spelen, en is het liefst de hele dag buiten (wel vaak dagen dat hij 's middags of 's avonds binnen is en op de bank of op je schoot ligt te slapen, en tussendoor komt hij binnen om te eten en gaat dan vaak weer naar buiten). Als ie er 's avonds rond een uur of 8 nog niet is en we fluiten dan komt hij daar op af, en houden we hem 's nachts binnen, dat is hij ook zo gewend. Bij harde wind (zoals vandaag) is hij vaak binnen, want daar houdt ie niet van.

Hij komt altijd binnen via zijn kattenluik (elektronisch, via zn chip) en heeft daar nooit problemen mee gehad.

Nu is het probleem dat hij sinds 4-5 dagen ineens heel bang is zodra hij binnenkomt, hij komt sluipend binnen en duikt dan meteen bang in een hoekje op de bank. Hij laat zich wel aaien, en na een tijdje ontspant ie wel iets maar hij blijft toch wat gespannen, niet zoals wij hem kennen. Hij eet en drinkt wel als hij binnen is, maar nu sinds 2 dagen durft hij amper nog naar binnen te komen, en is ie ook heel weinig binnen geweest, zelfs met dit slechte weer waar hij echt geen fan van is..

Vanochtend is hij na een nacht binnen te zijn geweest (met gisteravond wel weer een hoop angst) weer naar buiten gegaan maar de hele dag, en nog steeds niet, niet binnen geweest ook niet om te eten.. Hij is wel in de buurt en als je hem dan ziet en roept of naar hem toe loopt rent ie weg.. terwijl hij dit normaal nooit deed.

Wij zijn het spoor een beetje bijster waar dit nou vandaan kan komen ineens. Mijn moeder heeft vorige week een vlooi bij hem ontdekt, waarna hij direct een pipet heeft gekregen (Die hij keurig om de 2/3 maanden krijgt), kan het daar aan liggen?

Daarnaast hebben wij een hoop buurtkatten waarvan 1 dikke grote zwarte kater die hem soms een beetje terroriseert, maar dit is al langer. Zou hier iets gebeurd kunnen zijn waardoor hij bang is? Hoewel dat bij ons binnen natuurlijk niet gebeurd is..

Iemand een idee hoe het kan dat zo een lief katje, die er van houdt om lekker warm op een kleedje op de bank of op je schoot te slapen en houdt van een beetje aandacht, waarbij er in huis niet is verplaatst/veranderd, ineens bang is en niet meer naar binnen durft?

Hebben jullie adiezen? Binnen houden? Afwachten? Ik hoop zo dat hij gewoon weer binnen durft te komen en weer zijn oude knuffelige katje word..

Alvast bedankt.. :)


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:43

Dat is lastig uit te vogelen. Ik zou hem, denk ik, wel een week binnen houden, ofzo. Maar een goed gefundeerd advies kan ikje niet geven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 27 bezoekers

cron