gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 11:45

Kreeg de baal er amper boven op ,dus op de voerton even hoofd eronder en erop geduwd :') . Dit adres liet mij alles ruiken en zien kwa hooi en na 5 stuks kwam dit pakje en hij is perfect :)) ,zeer tevreden hier keer ik weer na terug

Frits laat mij ook niks doen , even doorzetten het is voor zijn hem beter

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:05

We hebben net een grote zak Science Selective aangeschaft voor de nijntjes, omdat dat toch echt beter voer is en die kleine zakjes van de Delhaize zo op zijn :') . Heb al een paar brokjes gegeven en ze vinden het super lekker! :D

Edit: Een zak van 1,5 kilo kostte € 10,95. Is dat een normale prijs? Als je het vergelijkt met andere zakken kost het wel echt veel geld :') .

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:12

Ik vind SS ook veel te duur :')

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:13

Snap ik _O- . Scheelt ook wel dat het dwergjes zijn :) .

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:40

Ik vind het ook super duur en je moet bet zoveel geven als een ander merk :’).
Hier krijgen ze we korrels en geen supermarkt merk, maar het scheelt wel best in de prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 19:42

Ik haalde bet altijd in bulk uit Engeland ,voor rond 100 euro klaar voor het jaar met 2 A 4 bunnies toen

Gigixponys

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:05

Ik haal altijd 10kg zakken bij de dierenarts. Wel duur, maar kom er best lang mee toe.

_Tarzan

Berichten: 11155
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:14

Ik geen de brokken van havens, ideaal want de voerleverancier van m'n paard heeft het, hoef ik niet voor de konijnen ergens anders heen :P

Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:42

Ik voer Hope Farms Super trio! Erg tevreden mee!

Hebben jullie konijnenspeeltjes waar ook daadwerkelijk mee gespeeld wordt? Ik koop regelmatig dingen die na 5 minuten niet meer interessant voor ze zijn :')

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:02

@MoppieFilou, het leukste zou zijn als het kan en soms lukt het wel 2 rammen maar het is geluk hebben. Hier heb ik een gecastreerde ram en volle ram samen zitten en het zijn beste vriendjes, de gecastreerde is wat onzeker en hij heeft echt zijn vriend gevonden in die andere ram. Deze is trouwens zelf vol maar heeft enkel in maart/april eens zin de rest van het jaar ligt die er naast te niksen :+ .

Qua het borstelen heb er hier ook die het niet leuk vinden, andere die er wel enorm van genieten maar deze die het niet graag hebben probeer het zoveel mogelijk weg te knippen niet met de punt richting de huid en enkel als je zeker bent dat er geen vel tussen zit en verder laagje voor laagje wegkammen of uitpluizen. Desnoods hulp vragen aan iemand die je konijn van voor wat vasthoud, desnoods kan het je ook plaatselijk wegscheren als je een apparaat hebt ervoor. Er bestaan konijnentrimmers ook.

@Temeraire, Jammer altijd als er eentje plots overlijd. :(:)

@Rebecca, groot verschil dat oude ziet er niet top uit nee.

Hier voer ik basis biks van de aveve (bij jullie boerenbond) maar vooral veel hooi. Heb gekeken voor science selective maar dat is niet te doen met 9 konijnen en tegen eind het jaar 12 waarschijnlijk. Vind wel veel voeren eigenlijk qua inhoud erg vergelijkbaar met het graanloze voer die ik geef aan mijn pony's :') .

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:28

Ik ga het gewoon even proberen en misschien wel ergens ineens een grote hoeveelheid kopen. Moest het echt te duur worden moeten ze maar iets anders eten :P .

Lori: Ik hoop dat het goed blijft gaan!

En qua klitten werkt het soms ook nog wel met eten maar niet als ik aan haar achterste kom :') .

fedjeraketje

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-07-11

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:34

Hier krijgen ze wel sciences selective te eten. Maar nu we 5 konijnen hebben ga ik maar si kijken wat verder nog een goede mogelijkheid is.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:41

Met twee dwergjes is het nog doenbaar.

anne_joy

Berichten: 983
Geregistreerd: 22-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 22:12

MoppieFilou schreef:
Ik ga het gewoon even proberen en misschien wel ergens ineens een grote hoeveelheid kopen. Moest het echt te duur worden moeten ze maar iets anders eten :P .

Lori: Ik hoop dat het goed blijft gaan!

En qua klitten werkt het soms ook nog wel met eten maar niet als ik aan haar achterste kom :') .


Bij mij vinden ze science selective ook erg lekker. Ik meng het met ander voer, maar ze zoeken de science selective er tussenuit. De hoeveelheid die je koopt scheelt echt veel in prijs. In de winkel waar ik werk is 1,5kg €9,95 en 3kg €12,95.

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:01

Ik voer Hope Farms super trio. Prima brok, met SS nogal vaak last gehad van tandproblemen zoals haakjes en ook de voernijd bij mijn Fiona kwam helemaal terug.
Daarbij geef ik dusdanig weinig biks dat ik dat geld liever spendeer aan goed hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:06

Goed hooi kost bijna niks ...

Heb voor 3 50 voor 6 konijnen (ouders gebruiken het ook voor de 2 konijnen daar ) ,super spul en kan er paar maanden mee .

Ik voer ook HFST :)


Zot trouwens te denken om Frits en Lana bij ouders te koppelen ,en ze daar laten . Dan de bijna 7 jarige Luna en Bob ook bijna 7 hier heen te halen ,ben bang dat als ze wat ouder worden mijn ouders het niet inzien

Ken de dieren goed , zijn familie van elkaar en van Nynke

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:16

Sky schreef:
Ik voer Hope Farms Super trio! Erg tevreden mee!

Hebben jullie konijnenspeeltjes waar ook daadwerkelijk mee gespeeld wordt? Ik koop regelmatig dingen die na 5 minuten niet meer interessant voor ze zijn :')


Wij hebben een spelletje waar je snoepjes in doet en dan doe je de deksels dicht. Wij gooien er soms ook groente of gewone brokjes in en dan zijn ze wel ff zoet. Al gaan ze er soms ook mee gooien om het los te krijgen :’).

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:27

Ben ik het niet mee eens ;) ieder zijn ding maar ik heb nu Duits kruidenhooi wat €10 per baal kost. Wordt beter gegeten als hetgeen wat ik afgelopen jaar bij de boer kon halen. Buiten dat gaan er hier (12 konijnen) zo'n 4-5 balen per maand doorheen.
Dan nog is SS mijn merk niet en volgens mij ging het daarom ;)

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:45

Ik voer ook Science Selective. Ik bestel het altijd op internet, veel goedkoper en altijd de 10kg zakken. Betaal dan voor 10kg een euro of 30.
Doe met een zak ruim een half jaar :).

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 00:12

Qua hooi hebben we hooi van eigen land. (Nouja, van Mn verzorgpaard). Ideaal!

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 11:11

Coconut schreef:
Ik voer ook Science Selective. Ik bestel het altijd op internet, veel goedkoper en altijd de 10kg zakken. Betaal dan voor 10kg een euro of 30.
Doe met een zak ruim een half jaar :).


Dat is een serieus verschil in prijs zeg! Het
Blijft het dan wel lang goed?

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 13:37

Zo lang je het goed bewaard blijft dat lang goed omdat het droogvoer is maar er mag geen vocht bij.

Hier in twijfel, ik ben nog een konijnendame aangeboden geweest een siam Rhöne voedster enkel ze is qua oortjes goed, bouw op zich ook maar ze weegt bijna het dubbele al van wat ze zou moeten wegen op deze leeftijd. Natuurlijk kan het dat ze een voorsprong heeft en dat dan zal stabiliseren terug maar kan ook dat ze zal blijven aankomen enorm tot ze volgroeid is. Lastig dit het kleur spreekt mij wel aan en 't konijntje zelf ook uiteraard :+ .

Het nu aan mede fokkers gevraagd wat hun denken.. pfft soms zijn de keuzes echt moeilijk. |o

Hier krijgen ze het zelfde hooi als de pony's ook. Merk wel ook dat ze het ene lekkerder vinden dan het andere.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:00

MoppieFilou schreef:
Coconut schreef:
Ik voer ook Science Selective. Ik bestel het altijd op internet, veel goedkoper en altijd de 10kg zakken. Betaal dan voor 10kg een euro of 30.
Doe met een zak ruim een half jaar :).


Dat is een serieus verschil in prijs zeg! Het
Blijft het dan wel lang goed?


Ja hoor! Ik bewaar het altijd in voertonnen die je ook voor paarden gebruikt. Afgesloten met een luchtdichte deksel. Ideaal! :D

Voordeel is dat wij een tuinkamer hebben beneden. Daar staan de tonnen onder de caviakooi. Kan niks bij, geen weer en wind :)

fleurvosje

Berichten: 378
Geregistreerd: 07-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:31

Hoi allemaal, ik hoop hier mijn vraag kwijt te kunnen.

Helaas is vandaag 1 van mijn 2 konijnen overleden, en zit de ander dus nu alleen. Ik zou er graag een nieuw vriendje voor bij zoeken maar er is echter een probleem.

De konijnen zijn van mij, maar ik ga in anderhalf jaar op kamers, en mijn moeder heeft ermee ingestemd dan voor hen te zorgen. Nu er een is overleden wil ze liever niet een nieuw konijn aangezien ze weinig tijd en affectie met de dieren heeft etc.
Weet bokt toevallig nog een oplossing?

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:41

Een konijn alleen is behoorlijk sneu. Een maatje is altijd beter :).
Het is natuurlijk de vraag of je bij je kamer wel de ruimte hebt om twee konijnen te houden. Plus, het moet wel mogen van de huurbaas natuurlijk.

Weinig tijd is in principe niet erg als ze met zijn tweeën zijn. Als het hok maar lekker schoon is, ze water en hooi hebben, dan zijn ze wel tevreden :). Dus een vriendje erbij zoeken en thuis laten bij je moeder kan prima.

Mocht zij er toch "weinig mee hebben", dan zou ik heel eerlijk zijn naar je konijn toe en hem/haar naar een opvang brengen. Dan kan hij gekoppeld worden en lekker mee met een baasje die wel tijd en ruimte heeft :).

Lastig hoor!