Waarom honden uit Spanje etc ipv Nl??

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mandy73_unes

Berichten: 300
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:44

EmptyWords schreef:
heb je al eens goed gekeken wat er in de nl'se asiels zit? voornamelijk powerbreeds en gedragsproblemen. de andere honden die hier niet onder vallen zijn ook gewoon zo weer weg naar een nieuw huis


Denk inderdaad dat dat zo is...de dieren in de Nederlandse asiels hebben het best "goed". Genoeg te eten, sociaal contact en lekker naar buiten. De "gewone" honden die hier zitten krijgen veelal weer een plekje. In het buitenland hebben de honden in asiels het echt super slecht. Er zijn er daar natuurlijk veel te veel (zwerfhonden) en de hond zien ze daar anders als dat wij de hond zien. Als de asiels te vol zitten worden ze allemaal vergast, dus vermoord...zo gaan zij daar met honden om. Daarom hebbben wij gekozen voor een hond uit Roemeniƫ, om dan in ieder geval een hond een fijn thuis te geven. En natuurlijk zie ik ze ook liever niet in de asiels in Nederland maar in het buitenland hebben ze het 10x slechter...


Mandy73_unes

Berichten: 300
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:03

Onze stichting was ook secuur in kijken wie wij waren. We hebben afgesproken bij het gastgezin en kennis gemaakt met de betreffende hond. Denk juist dat mensen die voor een hond uit het buitenland kiezen een hele bewuste keuze maken. Hondje via MP kopen is veel makkelijker en ik ben het met je eens dat veel mensen ook heel makkelijk hun hond weer wegdoen. Als je kiest voor en buitenlander is daar veel meer over nagedacht omdat je ze (meestal) via een stichting koopt en daar contact mee moet leggen en ook een bedrag moet neerleggen voor de hond wat wellicht meer is als je via MP iets koopt maar je koopt een buitenlander ook vaak met een andere insteek. Dat zijn geen impuls aankopen, wat mij betreft!

Mandy73_unes

Berichten: 300
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:51

mag schreef:
Met welke stichtingen hebben jullie goede ervaringen?


Hulp doet leven! Super fijne eerlijke stichting


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sastaic en 3 bezoekers