Wat spin? is dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:42

Ik geloof dat dit een hooiwagen is. Overigens ongevaarlijk voor mensen. :D Ik vind alleen zijn pedipalpen (de korte voorste pootjes) er wat apart uit zien.

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!


Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:55

Onali schreef:
Nee het lichaam is echt veel platter dan een hooiwagen. Ik heb hooiwagens altijd alleen maar omhoog zien staan, deze is echt helemaal plat tegen mn kussensloop.

En aangezien er niks vreemds gebeurd is met mn was kan hij niet geplet zijn :+


Internet zegt dat het een strekpoot is (een hooiwagen). De vorm van de pedipalpen van de strekpoot komt ook overeen met de "spin" op de foto.

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 13:57

Yes, inderdaad! :D Daphne was ons ook al voor zo te zien.
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 15-08-17 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:00

Palmera schreef:
Als ik dit in mijn wasgoed tegenkom verbrand ik mijn wasgoed, gewoon voor de zekerheid. :')


Ach, nergens voor nodig. Ze hebben geen gifklieren. :)

Als je één van mijn pluizige vogelspinnen had gevonden op je wasgoed, ja dan gaf ik je wel gelijk. :D

Edit: Oh ja, hier een foto van de strekpoot.


Afbeelding

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:06

Insect? -O-

Laat mijn spinnen dat maar niet horen. Dan komen ze je vannacht nog opzoeken. ~~}>

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!


Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:09

Geen dank. :*

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:14

Mooie Brachypelma albopilosum, LoveGlove. :D Is ze van jou?

Hier gaan de vogelspinnen alleen 's nachts aan de wandel. Met etenstijd willen ze ook weleens actief worden, maar voor de rest van de tijd zitten ze stil. Eigenlijk zijn ze maar saai. :=


Ik doe ook maar even wat familiefoto's showen. :D

Mijn A. geniculata a.k.a. mrs. Fluffbutt
Afbeelding

Mijn Pluisje ( G. rosea)
Afbeelding

Mijn Blue (C. cyaneopubescens)
Afbeelding

Oedipus(E. pachypus)
Afbeelding

En ik heb nog een paar Brachypelma en Poecilotheria soorten en een N. incei "gold". De laatste gaat binnenkort naar zijn nieuwe chickie, want hij is nu volwassen.

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:31

Leuk! Ik heb zowel de Mexicaanse roodknie (B. smithi, inmiddels heeft deze soort een andere naam gekregen: B. hamorii) als de Chileense (G. rosea).

Er zijn trouwens genoeg behoorlijk giftige vogelspinnen, bijvoorbeeld de Afrikaanse en Aziatische soorten. Met die spinnen zou ik dat ook niet aandurven hoor, om zo'n foto te maken. :D

IMJ, kom je gezellig langs om mijn spinnen te knuffelen? *\o/*

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 23:53

Saab99 schreef:
Prachtige beesten die spinnen <3

De pumpkin patch tarantula staat nog op mijn lijstje van dieren die ik wil.
[ [url=m/mFlaFp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Doen! Ze zijn vrij goedkoop, ook in onderhoud. Zo'n dwergvogelspin heeft ook niet zo'n grote bak nodig.

Ik heb ooit een dwergje gehad met een hart op het abdomen. Dat was wel een graver en liet zich dus nooit zien. Duurde ook wel even tot ik erachter kwam dat 'ie dood was.. -O-

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:05

De meeste spinnen hebben boeklongen. Het zijn erg kwetsbare dieren. Een ritje stofzuiger overleven ze dus vaak echt niet.

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 06:55

lor1_1984 schreef:
En als ze een scheurtje/gaatje in hun lijf krijgen overleven ze dat ook niet.
Dan lopen ze letterlijk leeg.


Eigenlijk best wel gek als je je bedenkt dat ze best een paar poten kunnen missen (met de volgende vervellingen zal deze weer aan het lijfje groeien), maar een scheurtje in het abdomen wordt hen fataal. Vogelspinhouders maken een gescheurde abdomen soms dicht met lijm, het is gelukkig dus niet altijd einde oefening voor een spin. Is de spin te ernstig gewond, dan gaat 'ie in de vriezer.

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:36

Nee.

Maar vaak overleeft een spin de val niet.

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:15

Ayasha schreef:
Maar als ie toch dood gaat, gaat ie dan de vriezer in om het "zachter" te laten verlopen (weet niet of spinnen pijn voelen maar zuurstoftekort kan voor geen enkel wezen aangenaam zijn.) of echt voor de geur? En in geval van het laatste, wat is daar dan het nut van?


Het is niet tegen de geur, hoor. Inderdaad, om te zorgen dat een spin sneller en "zachter" sterft. Door de kou worden ze een stuk trager en uiteindelijk sterven ze.

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:09

soesie schreef:
Is dat dan pijnlozer of sneller dan een flinke stamp op zijn kop?


Aangezien flink stampen op zo'n dier best wat zooi geeft (vrij groot dier, komt best wel wat spul uit en het geeft ook nog eens zo'n naar geluid), zal die manier niet mijn voorkeur hebben. Maar het zal vast een snellere en pijnloze dood zijn (indien het goed gebeurt). Invriezen is echt geen dieronvriendelijke methode om een stervende spin aan zijn einde te helpen.

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:36

Ik heb het gelukkig zelf nooit ervaren, maar volgens de dierenwinkel, waar ik altijd mijn voedseldieren koop, klinkt het als een "krak".

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 09:22

Ayasha schreef:
Hier wel eens spinnenbeten gehad en ik reageer best heftig op hun gif. Heb dan vaak een paar gewone 'beetjes' en een die duidelijk alergisch gereageerd heeft, begreep dat al nooit maar dat zal dan een écht bange/nijdige spin geweest zijn of de maat was gewoon vol (mijn man zegt elke nacht dart ik best agressief ben in mijn slaap dus die spinnen hebben dan vuur met vuur bestreden gok Ik).

Een keer iets in mijn Mouw gehad van mijn trui, was ook een spin (heb m zien vallen toen ik die trui uit gooide omdat het ineens zo stak) maar dat voelde haast als brandnetels, :\ werd ook meteen vuurrood rondom de 'blaasjes'. Trok gelukkig ook na een paar uur weer weg.

Die diepvriesspinnen he... Is er onderzoek dat uit wijst of zo'n spin temperatuur anders ervaard? Als je ze in twee hakt (lekker luguber) is dat dan niet sneller en pijnlozer? (En met minder drab dan pletten plus preciezer?)
Zo'n vogelspin pletten moet vreselijk klinken... Ze hebben allemaal een soort uitwendig skelet toch?

Ik ben panisch voor ze en vind ze tegelijk ontzettend boeiend, zo'n tarantula, zeker zo'n mooi gekleurde, vind ik dan minder eng dan die kleine snelle... (ze geven me de mogelijk valse indruk dat ze voorspelbaarder zijn door hun grootte en 'loggere' manier van doen)


Hoe bedoel je deze zin precies? In vergelijking met zoogdieren? Spinnen zijn koudbloeden en daarom zijn zij afhankelijk van hun omgevingstemperatuur om warm te blijven. Invriezen is géén pijnlijke of niet-humane manier om een spin in te slapen. De lage temperatuur zorgt voor een trager metabolisme waardoor ze uiteindelijk sterven. Ik heb geen artikelen paraat die dit voor je kunnen bevestigen. Mijn reptielenarts raadt deze methode in ieder geval aan. Ik kan haar eens vragen of zij hier wat meer over kan vertellen.

De kop eraf hakken zou sneller zijn, maar dat gaat simpelweg niet. Nieuwe Wereld (Zuid-Amerika) spinnen hebben brandharen die ze gegarandeerd zullen afschieten. Aziatische soorten en spinnen uit de Oude Wereld (Afrika) zijn pijlsnel (nee echt, ze teleporteren gewoon) en serieus giftig. Je kan een spin niet zomaar uit zijn terrarium halen, laat staan zijn kop eraf hakken. :D De meeste spinnen laten vanzelf het leven, maar bij ernstig gewonde spinnen of oudjes waarvan de poten eraf beginnen te vallen, moet je vaak wel even "helpen". Een spin uitvangen, deze in een zak stoppen en er een ferme klap op geven met een baksteen zou ook kunnen, maar opnieuw: die beestjes bewegen zó snel! Voor jij de zak dicht hebt gemaakt, is de spin er al uit geklommen, vlucht hij via je hand weg en ben je met een beetje pech ook nog eens gebeten. Dan mag je die arme spin ook nog eens gaan zoeken, want ze zijn meester in verstoppertje spelen. Conclusie: Invriezen geeft de minste stress voor jou en je dier en is bovendien de meest veilige methode.

Het is inderdaad mogelijk om allergisch te zijn voor spinnengif. Om die reden heb ik altijd antihistamine in huis. Gelukkig ben ik nooit gebeten door mijn pluisjes. Ik beschouw al mijn spinnen als zeer giftig. Hanteren doe ik dan ook niet. Dat is ook ernstig af te raden i.v.m. het risico op vallen en omdat ze kunnen bijten en vluchten. Ik heb ooit weleens een G. rosea over mijn handen laten lopen. Dat voelde als acht wattenstaafjes die zich over mijn handen voortbewogen. :')

Nog even over dat uitwendige skelet, dat hebben ze inderdaad. We noemen dat het exoskelet. Spinnen vervellen eens in de zoveel tijd (afhankelijk van de soort hoe snel dit gaat). Zoek maar eens een filmpje op van een vervellende spin. Heel interessant om te zien. :D

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 09:48

Het is inderdaad best wel gaaf om zo'n spin op je hand te hebben. :D

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 16:33

ALLEMAAL! ~~}>

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:47

KM_Ris schreef:
Weet iemand wat voor spin dit is??
[ [url=m/SdSkmu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik geloof een mannelijk exemplaar van de grijze huisspin. :D

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 21 bezoekers