Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
KimD

Berichten: 20337
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 15:03

Of een stretcher, valt niet veel aan te friemelen.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


IMANDRA

Berichten: 9775
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 15:05

KimD schreef:
Of een stretcher, valt niet veel aan te friemelen.


Oh das ook een goede. Heb je tips voor kwalitatieve merken die dat hebben? Kan me voorstellen dat er veel kwaliteitsverschil tussen zit

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Drico

Berichten: 4488
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 15:10

Ik heb voor Sebbie een orthopedisch bed van Petlando! Hoorde veel verhalen over de Lima maar had al een ander soort gelijk bed, en daar ligt ze eigenlijk nooit op :+ Ze vind een plat kussen fijner, dus ik toen de Verona gekocht.

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

EmptyWords

Berichten: 10483
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 15:23

Hier komt nog even niks duurste, sky sloopt vanalles.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

KimD

Berichten: 20337
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 15:27

Ik heb ze van Amazon Basics, super tevreden mee.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

kiwiwitje

Berichten: 20080
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-23 15:27

IMANDRA schreef:
KimD schreef:
Of een stretcher, valt niet veel aan te friemelen.


Oh das ook een goede. Heb je tips voor kwalitatieve merken die dat hebben? Kan me voorstellen dat er veel kwaliteitsverschil tussen zit

Op de kyno staat er vaak eentje van transportbanden geloof ik. Iets van industrial dog bed ofzo

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

xSannee

Berichten: 4321
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 16:59

Ik ga al jullie tips eens bekijken, maar voorlopig ligt ze nog even op een deurmat _O- Vertrouw d'r nog voor geen meter haha. Slopen is hobby nr 1 en dat mag ze doen met d'r speelgoed :P

Iemand toevallig tips voor leuke huisjes in NL om een weekendje weg te gaan met de hond? Bijvoorbeeld aan het strand of ergens anders met mooie (wandel)gebieden.
Ben al lid geworden van een paar FB groepen maar wie weet heeft iemand hier de ultieme tip!

cursebreaker

Berichten: 11343
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 17:08

Ik zou dan zoals kiwi zei eens naar een vetbed kijken. Eventueel icm een stretcher ja. Maar die vetbedden zijn echt mega leuk geprijsd dus ook niet erg als t niet lang overleeft en het licht zacht. Wij hebben ‘m in de auto bench liggen, in de gewone bench bovenop t matras en ze gaan mee naar m’n ouders bv wanneer ze daar slaapt. Krijgt het in leuke kleurtjes ook.

De maat die ik koop voor formaat Arya zit tussen de 8-15e bv. Ik heb die anti slip variant met drie kleuren altijd, vind ze zo leuk 8-)

https://www.witjesverzendhuis.com/honde ... ndendekens

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 17:17

IMANDRA schreef:
KimD schreef:
Of een stretcher, valt niet veel aan te friemelen.


Oh das ook een goede. Heb je tips voor kwalitatieve merken die dat hebben? Kan me voorstellen dat er veel kwaliteitsverschil tussen zit

Ik weet niet hoe groot je hond wordt maar ik heb er een waar mijn honden niets mee doen.
Mag voor een zak kluiven opgehaald worden, kan evt ook verzonden worden tegen vergoeding vd verzendkosten. :)

Deze:
Bedsure Hondenbed, outdoor, kleine honden, grijs, voor binnen en buiten, camping, verhoogd hondenbed, maat M 90 x 63 cm, hoogte 20 cm https://amzn.eu/d/95jviD5

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Zoe_97

Berichten: 9441
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 17:33

Stretchers met sloopgarantie zijn kurandabed. Ik heb ze hier in de kennels. Honden zijn er gek op en zijn super stevig

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

fannetje

Berichten: 3520
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 18:16

CupCakes_ schreef:
IMANDRA schreef:
Wat leuk allemaal die insta’s! Ik heb er geen voor Maisie maar ga wel eens snuffelen bij die van jullie :D

Hebben jullie nog tips over fijne hondendekens of -manden? Maisie zit nog in de frot-en-sloopfase dus ben een beetje voorzichtig met dingen onbeheerd laten liggen. Maar ze ligt ook wel graag ergens op, vaak wat hardere ondergronden met een zacht laagje (bijv op de uitloopmat).

Wat zijn hondendekens of -manden die jullie heel fijn vinden? Wil eens gaan snuffelen voor iets wat een beetje sloop-proof is maar wel fijn is voor Maize haha



Ik heb met dank aan Roetsj (boktnaam kwijt) een heel fijn bed voor Jip van Dog companion. Hufter proof, zelfs voor Jip zijn gekke buien. Wel raad ik aan als ze hun sloop fase gehad hebben pas een kwalitatief bed/mand aan te schaffen. Ik spreek uit ervaring. :+

iets met spontane sneeuw in huis..


[ [url=m/ezXNrh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Yep, dit kussen is echt Roetsj haar favoriet en die kleine kan hem ook al waarderen. Verder heb ik een stretcher van Cranenbroeck, een biabed en verbedden liggen. Ook zo'n huggle fleecemat ( nepschaap). Die laatste ligt op de bank en is Roetsj haar plek daar.

Lughnassadh

Berichten: 1764
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 11:07

KimD schreef:
In huis iets begrenzen voor een andere hond is heel erg lastig, want je kunt de oudere hond niet het gevoel geven dat hij/zij voorgetrokken wordt of een gevoel van macht geven, dan kan het vaak van kwaad tot erger gaan. Bij ons hebben we juist de oudere honden geleerd zich terug te trekken als ze er niet mee om willen of kunnen gaan. Ik ga vaak even met de pup trainen of 10 minuten iets anders doen zodat ze ook volledig van het irritante idee af zijn, dan zijn ze alweer vergeten waar ze mee bezig zijn. Máár, ik laat de oudere honden de pup ook vaak corrigeren, ook als het lang duurt voordat dit punt bereikt wordt. De oudere honden zullen ook moeten leren aangeven waar de grenzen zijn en de pup hier zelf aan houden. Daar hebben ze later alleen maar profijt van, want dan is een kleine subtiele waarschuwing vaak voldoende.

Bij ons is Guinness ook veel meer een goedzak dan bijvoorbeeld Puk, bij Puk kennen ze die grens met 24 uur, bij Guinness duurt dit vaak een aantal maanden tot een jaar, die pakt niet snel genoeg door en denkt veel langer #FML #SENDHELP voordat hij doorpakt.


Precies dat laatste heb ik hier dus ook.

Zoals jij het doet, doen wij het dus ook. En inmiddels lijkt het hier beter te gaan. Mijn oudje begint ook beter te leren op welke manier hij wel mee kan doen zonder dat de uk hem terroriseert. En ik weet gewoon dat de hele duidelijke correctie pas zal komen als hij ouder is. Ik bemoei me er het liefst zou weinig mogelijk mee.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

EmptyWords

Berichten: 10483
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 22:29

Ik ben er ook achter dat je de oude hond niet volledig in bescherming kunt nemen. De jonge hond blijft dan toch doorgaan/proberen. De oude hond zal zelf op zijn/haar strepen moeten staan.

Afbeelding
:+

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

CupCakes_

Berichten: 3259
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 23:11

Ik ben wel benieuwd of meerdere dit herkennen.

Jip is echt enorm gevoelig. Maar ook als er zieke mensen zijn, psychisch of somatisch, kan hij daar echt heel erg heftig op reageren. Op het christelijke, psychische herstel oord een paar deuren verder slaat hij altijd aan als we deze mensen tegen komen.

De schoonmoeder van mijn zus, waarmee wij als familie ook heel close zijn heeft een terminale ziekte. Deze was vrij stabiel tot 2-3 weken terug. Toen durfde Jip niet meer in haar buurt te komen, vond haar dood en dood eng. Trillen, shaken etc. Terwijl hij normaal bleef staan voor een aai van haar. Op dit moment zitten we te waken bij haar en een dezer dagen zal ze komen te overlijden. :knuffel:

Ik vind het best bijzonder dat hij op mensen die ziek zijn of terminaal zijn zo heftig kan reageren.

Leo

Berichten: 50009
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 23:35

Agchos Jip :(:)
Ik kan het me goed voorstellen, oa Aussies zijn daar erg sensitief op. Klinkt alsof hij een hoop binnenkrijgt wat hij op dat moment niet kan plaatsen.

Dieren zijn daar toch echt heel bijzonder in hè..
Sterkte komende tijd :(:)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 01:01

Niet zo heftig als Jip maar ik merk direct aan Dívka wanneer mijn hoofd weer gaat spoken.
Dívka spiegelt mij enorm, wanneer ik druk in mijn hoofd ben gaat ze heel erg hyperen, hysterisch doen en moet ik niets van haar vragen omdat we dan botsen.
We houden het dan op enkel wandelen en tussendoor een half uur fietsen, maar geen opdrachten uitvoeren oid.

Mahdu voelt het ook heel goed aan maar hij klimt dan op mijn schoot, geeft me een lebber over mijn neus en leunt lekker tegen me aan.
En gewoon door er te zijn is hij op zo'n moment een enorme steun. <3

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

kiwiwitje

Berichten: 20080
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-23 06:20

Indd niet zo heftig als jip. Maar vooral Chicka is ook heel gevoelig. Bas heeft schade gehouden door een hersenschudding. En ik kan precies aan chicka zien wanneer dat bij bas t emmertje vol raakt.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Flux

Berichten: 2456
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 11:45

Oh ja herkenbaar. Ves is ook enorm gevoelig. Mijn partner is chronisch ziek en als hij een slechte dag heeft zit ves tegen hem aangeplakt de hele dag. Mensen met een handicap in welke vorm dan ook moet ze ook altijd heen. Juist zeer uitnodigend en lief naar dat soort mensen heel schattig.

Ves is nu loops en zit op dag 9. Vandaag zeer veel buikpijn en ongemak. Wil niet meer eten en staat vooral gras te kauwen. Ook misselijk geweest en 2x gebraakt vandaag. Ze kan ook geen plek vinden om te liggen. Staat steeds op, drentelt, veel rekken en zuchten. Ik zou het graag makkelijker voor haar maken, iemand ideeën? Zo sneu te zien.

Ze voelt niet warm en tandvlees is goed. Ga haar straks toch even tempen. Ze is doodmoe maar heeft geen rust genoeg om te slapen. Ze staat gewoon wat te dommelen en schrikt dan op als ze balans verliest. Zo moe. Dit had ik niet verwacht van een eerste loopsheid en maak me toch wat zorgen zo..

Edit: 37,9 temp


En oh, ze was ook jarig vrijdag.
Afbeelding

fannetje

Berichten: 3520
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 14:43

Sterkte CC, heftige periode. En honden voelen dat soort dingen feilloos aan, dus ik vind dat geen vreemde reactie. De ene hond vindt het spannend, andere trekken er juist naar toe. Ik hoop voor haar dat het snel voorbij is.

Flux, arme Ves, hopelijk knapt ze snel weer op. Bij Roetsj was de 1e loopsheid en de 2 weken ervoor en 3 maanden erna echt super sneu. Daarom ook direct besloten haar direct te castreren, want dit wilde ik haar niet nogmaals aan doen. Bovendien had ik haar niet voor de fok, dus dan is de keuze makkelijk.

kiwiwitje

Berichten: 20080
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-23 16:55

Ze kunnen echt van de eerste loopsheid wat ongemakkelijk zijn. Is ook niet raar met die hormonen. Vaak is afleiden gewoon t beste en hoe meer je er zelf mee bezig bent hoe meer ze dat vaak ook overnemen. Tel daarbij op dat veel honden die misselijk zijn niet willen eten en dan juist misselijker worden.

Hier top resultaten met monnikspeper. Kan gewone monnikspeper zijn of de provarium breeding(groene os) of de puur hormoon balans(geloof ik)
Gaat schijndracht ook tegen en zorgt , hehe verrassend, dat de hormonen in balans komen. Kun je ook bij de start van de loopsheid mee beginnen.

Voor nu zou ik zeggen; afleiding, lekker bewegen(helaas regen hier al heel de dag) en zorgen dat er eten in gaat. Vaak knappen ze dan vanzelf op. Maarja niet eten, misselijk zijn, word je moe en ellendig van. Dus dat is een beetje het een houd het andere in stand.
T kan zelfs puur toeval zijn en niets met de loopsheid te maken hebben.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

StalMelyn

Berichten: 1981
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 18:06

Wat vervelend dat Jip zo reageert op andere mensen gemoedstoestand, ook voor Jip zelf dat hij dat zo voelt.
Zelf geen ervaring mee, vorige twee honden reageerde op mij/ons en niet op anderen.

Ook geen ervaring met loopsheid, alleen ervaring met reuen maar het lijkt me heel vervelend. Ik vind het bij mezelf ook vervelend haha

Hier een tuigje gekocht en een lange lijn. Dat is verplicht bij de puppycursus alleen zelf geen fan van tuigjes dus moest deze nog aanschaffen. Bonne moet nog even oefenen, die vindt het ook nog niets.
Afbeelding
Bonne is ook al goed zindelijk en speelt graag zelf buiten in de tuin bij mijn ouders. Was inmiddels bijna 10 minuten portier dus hebben een begin gemaakt met het hondenluik introduceren. Hij is zo klein dat we een trapje moesten bouwen
Afbeelding
Afbeelding

Welsh NWR ruin Naud Melyn ~ Welsh WPBR/NRPS ruin Fier Melyn
Welsh B premie/sterhengst Pytron's Brenin
Welsh B merrie Cadlanvalley Flamboyant Oife ~ Welsh B merrie Pipp

Leo

Berichten: 50009
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 18:19

Wat grappig zo met een luikje! :))
Gewoon nieuwsgierig hoor, want iedereen moet doen wat bij hen past, maar waarom ben je niet zo'n fan van tuigjes?


Arme Vesper :(:) het is wel intens wat ze doormaakt voor de eerste keer zo. Wel nog van harte gefeliciteerd met haar verjaardag! *\o/*

Fitz is er ook heel goed in dat soort zaken aan te voelen, maar hij raakt er niet door van slag zoals Jip. Als ik overprikkeld thuis kom, gaat hij strak tegen me aan liggen. Als ik me niet goed voel, checkt hij veel bij me in. Als pup eens meegenomen naar mijn werk (kinderen met EMB, VB en autisme) en dat deed hij ook super knap, heel rustig en lief. Ik wil daarom wel gaan onderzoeken of we daar iets mee kunnen (ik start in juni met een opleiding).
Mijn overleden kat was net zo, mijn paard ook. Mijn paard is er heel sterk in. Op onze vorige stal heeft hij me eens heel resoluut meegetrokken (hij trekt nooit, dus ik wist niet wat me overkwam) naar een stalgenoot. Hij is bij haar gaan staan met zijn neus tegen haar aan en gewoon zo blijven staan. Na een poosje zei ze dat ze een hele slechte dag had en slecht in haar vel zat, maar dat ze zich helemaal voelde ontspannen door Rock. Heel bijzonder om te zien. Sindsdien als hij zo duidelijk aangeeft ergens heen te willen, laat ik hem hier in gaan.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

StalMelyn

Berichten: 1981
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 19:17

Leo schreef:
Wat grappig zo met een luikje! :))
Gewoon nieuwsgierig hoor, want iedereen moet doen wat bij hen past, maar waarom ben je niet zo'n fan van tuigjes?

Mijn ervaring is dat ze er sneller in gaan hangen/trekken en blijven in het bos nog wel eens ergens achter hangen. Ik heb altijd maar kleine (jacht) hondjes gehad dus misschien gebeurd het daar sneller bij. Mijn voorkeur heeft een halsband, als ze goed luisteren en vooral loslopen een halve slipketting want die kan makkelijk om en af.

Welsh NWR ruin Naud Melyn ~ Welsh WPBR/NRPS ruin Fier Melyn
Welsh B premie/sterhengst Pytron's Brenin
Welsh B merrie Cadlanvalley Flamboyant Oife ~ Welsh B merrie Pipp

lor1_1984

Berichten: 11990
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 19:30

Hier één die niet aan een halsband kan worden uitgelaten.
Hij is mishandeld door iemand die ik ermee dacht te kunnen vertrouwen en heeft sindsdien een beschadigd keeltje waardoor hij bij de minste druk erop loopt te hoesten en kokhalzen.
Hij trekt in het begin vd wandeling even, wanneer hij zijn behoeften gedaan heeft is dat ook gelijk over en loopt hij netjes mee.
Wel aan het eind vd lijn maar zonder sleuren etc.

Ik moest wel mijn eigen mindset veranderen, ik dacht altijd 'hij mag niet trekken' en mijn houding, uitstraling etc toonden dat ook en dan ging hij juist lopen hangen in de lijn.
Sinds ik denk 'we gaan gezellig wandelen en netjes lopen' en dat ook uitstraal is het gesleur zo goed als over.
Bij anderen flikt hij het nog wel, puur om te testen waar hij mee weg komt. :+
Als die hem niet tot de orde roepen kan hij daarna ook niet los bij ze want dan rent hij weg, komt niet als je roept, neemt veel meer afstand etc. :')
Laten ze hem weten dat hij netjes hoort te lopen en waar de grenzen liggen dan is er niets aan de hand.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

kiwiwitje

Berichten: 20080
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-23 20:58

Hier loopt alles aan een tuig. Maar geen trekkers. Hoogstens in een jolige bui dat ze eens verkeerd inschatten hoe lang de lijn is.
Ik oefen er zelfs al mee in t nest en ze krijgen in t puppypakket een tuigje mee.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers