Bokkers & Beagles

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xMriit
Berichten: 75
Geregistreerd: 08-02-13

Bokkers & Beagles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 21:37

Joejoe!

Ik zag dat er al een topic was over Beagles en Bokkers, maar dit is al een aardig oud topic.

Nadat wij in dec. ons allerbeste maatje veeeeeel te vroeg (ze was van augustus 2019) hebben moeten laten gaan. Zijn we afgelopen zaterdag bij een nestje wezen kijken.

En ja, wij zijn verliefd. Nee nog niet perse verliefd. Want onze Billy blijft nog steeds in onze gedachte, en bijna dagelijks hebben we het nog wel over haar. Maar weer wat leven in huis is meer dan welkom, en net zo geliefd als dat we Billy nu nog liefhebben.

Hopelijk kunnen we met dit hummeltje net zo genieten als dat we met Billy deden van de behendigheid, rondjes los in het bos, met de wagen mee en bovenal heel veel spelen met andere hondjes op het veldje in de buurt.


Nu nog een naam.
We hebben nog even de tijd, na de carnaval gaan we ons meisje (eindelijk) ophalen.
Heeft iemand van jullie nog wat suggesties?

Oooh en daar draait het natuurlijk om, welke bokker heeft er nog meer één of meerdere beagles?

Liefs

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 07:10

Och wat leuk! Wij hebben afgelopen September onze Beagle pup opgehaald als maatje voor onze ex straathond en we zijn zo onwijs gek met haar :j

Hier nog wat kleiner
Afbeelding

Inmiddels bijna een half jaar oud en growing
Afbeelding

Afbeelding

Ze heet Aloy en ondanks dat iedereen ons zei dat Beagles nogal wat werk geven, moet ik zeggen dat ze makkelijker is dan mijn Sint Bernard als pup, een stuk socialer naar alles om haar heen en gewoon erg nieuwsgierig en leergierig.
Wel is ze een typische Beagle qua eten : We hebben na een dag al een antischrokbak gehaald omdat ze letterlijk niet kauwde en bijna stikte in de brokken. En verder zijn we nu enorm aan het trainen op rustig koekjes/kluifjes aanpakken en vooral een beetje de fixatie van alles wat maar eetbaar is proberen te verminderen.

Doel is ook dat ze uiteindelijk mee gaat op de menwagen, maar we moeten eerst de paarden wat stabieler ervoor hebben ;)

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 08:37

Wat leuk! Hier ook een Beagle! Ons Neela is nu 5,5 jaar oud, ze komt bij Basic Drives Beagles vandaan.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 09:38

Het wat leuk een Beagle topic!

Leuk zeg dat je een pup gaat uitzoeken xMritt, spannend!

Cheytjuh, wat een leukerd, grappig zo met dat wit in het oor. Zo te zien zijn ze goed gezelschap voor elkaar :j


En Neela is een flinke Beagle zeg! Ze lijkt wel een reu.
Wat is dat trouwens voor iets, Basic Drives Beagles? Zegt mij niks.

Toen ik nog bij m'n ouders woonde hadden we altijd Rottweilers, maar ik mocht hier niet mee wandelen omdat ze op het erf moesten blijven, dus vroeg ik een eigen hond waar ik wel mee op pad mocht en ik wilde een Beagle! We hebben toen een heel lief Beagle teefje van 5 jaar bij mensen opgehaald die er geen tijd meer voor hadden. Ik was super blij! Wat een lieverd was het. Ze is ondanks veeeel gedokterd helaas "maar" 10 jaar geworden omdat ze het aan haar nieren had.
Maar mijn ouders waren toen helemaal om en na haar hebben we een Beagle reu van 2 jaar uit het asiel gehaald.
Hij is helaas vorig jaar aan een tumor in z'n hersenen overleden. Ook een geweldig leuke hond was hij. Ontzettend veel kilometers mee gewandeld en veel vakanties mee gevierd.
Inmiddels woon ik al even niet meer thuis maar zij willen nu alleen nog maar een Beagle. En ze zijn nu ook weer op zoek naar een herplaatser.

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Bokkers & Beagles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:31

Basic Drives is de fokker waar we haar gekocht hebben. Ze is momenteel een 1,5 kilo te zwaar.

Hebben je ouders facebook Mischa?

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Re: Bokkers & Beagles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 21:07

Oh vandaar, daar ben ik niet zo in thuis.
Lastig hè, beagle’s op goed gewicht houden. Ze zijn ook zo gehaaid als het om eten gaat.

Ja mijn moeder heeft Facebook. Weet jij nog een groep waar ze herplaatsers aanbieden?

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 22:28

Mischa schreef:
Oh vandaar, daar ben ik niet zo in thuis.
Lastig hè, beagle’s op goed gewicht houden. Ze zijn ook zo gehaaid als het om eten gaat.

Ja mijn moeder heeft Facebook. Weet jij nog een groep waar ze herplaatsers aanbieden?


Ja 2 zelfs:

Herplaatsing Beagles - 4everhome

Herplaatsing Beagles - Beagle sucht sofa

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 01:46

Prachtige dame Amandavd <3 !

Hier heeft vandaag onze terror de hondenkoekjestrommel volledig leeg gesnaaid (die hoog op de bench stond en dicht was) terwijl ik in bad zat. Vervolgens de hele dag een enorme pens, dus maar even geen voer vanavond gedaan.
Over gehaaid zijn wat voer betreft :7

Mevrouw vetpens
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nu wel flink aan de dunne zei mn kerel, dus morgen maar even aan de rijst :') En de koekjes alleen nog hoog in de voorraadkast vanaf nu want blijkbaar zijn de eettafel en bench geen veilige optie

xMriit
Berichten: 75
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 15:01

Hahahah, ooh wat een mooie leeftijd heeft die van jullie gehaald Mischa, 10 jaar!
Idd is het nog te jong, maar bij welke leeftijd is dat niet?

Wij hebben ons pupje uitgekozen, bij een officiële fokker.
23 feb. (op mijn verjaardag *\o/* ) gaan pap en mam haar ophalen.
Het wordt voornamelijk hun hond, maar ik ben momenteel nog thuiswonend, dus zal er ook veel mee gaan doen.
Teefje, is vandaag 5 weken en 3dagen jong <3
Nu kan ik nog even geen foto's plaatsen, maar zodra ze bij ons is, komt dat wel!

Aan de naam zijn we nog steeds niet uit.
Misschien scheelt het omdat ik zelf bij een dierenartsenpraktijk kom, en daardoor vele namen aan dieren link? of weet dat 'n naam echt hééél veel gebruikt wordt.
Bij Mam staan Pip & Balou hoog op het lijstje. Waarvan ik denk dat het de laatste gaat worden...

Het verdriet van onze Billy is nog niet weg... en dat zal ook nog wel even duren gok ik.
Het was ook allemaal zoo intens snel gegaan! niet normaal...
Helaas mocht ze maar 2 jaar (en bijna 4 mnd) oud worden ;(


@Cheytjuh
Wat een lekker dier! <3
Dat linker oortje ook, met dat wit erin, heel geinig!
Is ze een kruising?

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Bokkers & Beagles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:02

Oh heel leuk xMriit ! Vooral veel foto's spammen he ! <3
Idd niet oud, jeetje, hoop dat jullie meer geluk hebben met deze nieuwe aanwinst :j

Aloy is een echte Beagle, de fokster zei ook dat ze dit nog niet eerder hadden gefokt zo met dat wit, de rest van het nest had ook wel het typerende Beagle 'zadel' en de aftekeningen. Ik vond Aloy direct erg leuk en gelukkig was ze nog niet gereserveerd ;)

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Bokkers & Beagles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 16:54

Dankjewel Cheytjuh! Wat een mooie aftekeningen heeft Aloy! Waar komt ze vandaan?

Wat rot Mritt van jullie Billy.
Was ze ziek? Waar komt jullie nieuwe pup vandaan?

xMriit
Berichten: 75
Geregistreerd: 08-02-13

Re: Bokkers & Beagles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 11:04

Ja, midden dec. was ze niet helemaal lekker, maar at opzich nog OK (met name kip met rijst), aangezien ik bij de dierenarts werk, weet ik dat er ook het een en ander heerste onder de honden/katten.
Maar ze was nog alert, speelde nog volop met ons en andere honden.
Maar toch zagen wij als eigenaren dat ze niet helemaal zichzelf was.
Hierdoor toch besloten om verder onderzoek te doen. Toen ze eenmaal op de OK lag, omdat we tijdens het maken van een rontgenfoto iets zagen zitten in haar darm, wat leek op iets wat ze misschien zou hebben kunnen opgegeten. Bleek het compleet foute boel te zijn, flink uitgezaaide darmkanker, en een "gat" in haar darm... We staan er nog steeds allemaal van versteld hoe groot ze zich heeft gehouden al die tijd... zelfs voordat ze onder het mes ging, had ze nog met de dierenartsen op de praktijk gespeeld... het is nog een beetje onwerkelijk allemaal.

Ons nieuwe pupje komt straks uit de achterhoek, Heino.

Cheytjuh,
Ja echt een bijzondere verschijning Aloy!
Heeft de fokker er uiteindelijk meer op deze aftekeningen gefokt?

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 01:11

@XMriit : Nee de rest van het nestje had de gebruikelijke aftekeningen wel. Ben benieuwd naar jullie pup straks :j

Mensen vinden Aloy eigenlijk allemaal erg bijzonder getekend, voor mij was dat niet de doorslag, maar ze ging vrijwel direct bij het kennismaken met het nestje op mijn schoot zitten van : Ja, dit is nu mijn vrouwtje :o
En zo het geschiedde :')

Hier de 3 musketiers netjes aan het wachten tot ze naar binnen mogen
Afbeelding
De rechtse is mijn oppashondje waar Aloy inmiddels dikke vriendinnetjes mee is

En vandaag lekker aan de wandel, Moira heeft maar een zwaar leven met de kleine
Afbeelding

Afbeelding

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Bokkers & Beagles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 23:44


xMriit
Berichten: 75
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 13:29

Jaa idd zo sneu altijd!
Het is dat ik het nu pas zie, en het niet handig is om 2 (beagles) tegelijkertijd te moeten opvoeden.
Anders hadden we het ook wel geweten.

Op de een of andere manier lukt het me niet om hier foto's in te voegen.

Maaaaaar voor de geïnteresseerden, Baloe is haar naam geworden, heeft haar "eigen" instagrampagina. :D
Hier ben ik niet dagelijks actief omdat het niet altijd haalbaar is.
Maar dagelijks een story probeer ik er wel te plaatsen, en zo nu en dan een post.

Dus voor de liefhebbers, volg gerust, ik zou het wel leuk vinden als je een DM stuurt op insta.
Lijkt me leuk om te pijlen waar welke volgers vanaf komen.