De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 23:28

Hier krijgen ze ook wel bloemkoolbladeren als we het zelf eten. :) Ik geef vooral kruiden dus maar af en toe groenten en ze reageren er eigenlijk praktisch nooit op. Had hier wel een konijntje dat erg reageerde op fruit.

Herbie en Autumn liggen ondertussen dagelijks tegen elkaar aan. Heb ook Autumn al Herbie zien wassen.
Afbeelding

@moppie: welke AB geef je nu? Gelukkig hebben ze toch iets gevonden he..

@gonnie: ik zou ook niet te vroeg stoppen met behandelen. Anders grote kans op herval idd. Heb hier nog 1 maand extra behandeld na konijn geen symptomen meer had. Maar heel goed dat je verbetering ziet en ze het al zo goed doet!

@maartje: wat een schattig konijntje.. Al een naam ondertussen? Moeilijk he haha.

@NAIWL: Hier is Mokka al op volwassen grootte ongeveer. Woog vorige keer 1.4 kg, dus zal nog wel wat verzwaren wrs.
Afbeelding
Zien jullie dat het het kindje is van de 2 hierboven? *D
En amai hoe gaat Max/Checo op dat boompje zitten? :wow:

@mir: ik koop bij de bunny kruidenier. Heel tevreden van.

En zie wat een graafwerken Feather gemaakt heeft:
Afbeelding
Afbeelding
Ja.. die zwarte bult is Feather haha.
Afbeelding

Napoleon haar stoelgang is ook terug ok. Had het opgestuurd voor onderzoek maar kwam niks uit en dag later was het over..

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 23:46

Wilgentakken doen het hier ook heel goed, ik kan er alleen nogal moeilijk aan geraken helaas. Heb nu dus maar zo'n wilgentunnel voor ze gekocht. Waar ik dat bij Lou en Lilly na een aantal maanden weg moest gooien omdat hij echt te vies geworden was, is hij door Loesje een week later al bijna gehalveerd _O- .

Gigixponys, wat leuk dat ze al echt een koppeltje worden!

Ik geef nu marbofloxacine. Lastig wel dat die niet in siroopvorm bestaat, maar niets aan te doen.
Inderdaad!

Hier heeft Loesje ook al serieuze verbouwingen gedaan... Niet zo handig als ik Lilly moet vangen voor haar AB dus heb dat gedeelte maar even afgezet.

Gelukkig Napoleon weer oké!

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 08:26

Wow wat een graafwerk!
Ik vind jouw konijntjes zo leuk, en inderdaad, duidelijk een kind van zijn ouders :+

Onze dame is Fluffy gedoopt. Niet mijn keus, maar goed. Ik had genoeg leuke namen maar de kinderen schoten alles af. Wel blij dat het niet Flapoortje geworden is waar ze in eerste instantie allemaal heel enthousiast over waren :+

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 09:43

Wat een heerlijk graafwerk gigi :j

En hier krijg ik van een collega fruittakken. Zijn broer heeft een fruitteeltbedrijf en die neemt hij dan voor mij mee.

En ik kijk net naar buiten en zie dit:
Afbeelding

Dit is de groep met 6 rammen en 2 voedsters. Dikke mik zijn die ook met elkaar.

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 09:53

aah wat een gezellig plaatje <3

gonniee
Berichten: 510
Geregistreerd: 26-04-21

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 12:07

Wat een picture perfect NAIWHL! Ik hou het zelf toch maar bij 8 pootjes max. Dan vind ik de verhouding van tuin voor onszelf/konijnen nog goed te verdedigen. Maar ik zou soms wel willen dat ik er ook zoveel had lopen!

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 13:38

Als ik het zo tel kom ik op 76 konijnenpootjes. Dat is een hoop geluk.... :')
En erg confronterend in het aantal _O-

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 12:09

Haha wow 76 konijnenpootjes! Dat aantal heb ik serieus op de rekenmachine even gedeeld door 4 gedaan :') :D

Afbeelding

Een van mijn twee konijnen is ontzettend fluffy, ze lopen 24/7 buiten in de tuin en nu merk ik dat ze alhoewel ze in principe een zelfreinigende vacht heeft bij haar billetjes wat viezig is. Geen plakpoep oid, meer dat er wat vieze vacht samen gaat “klonteren” en ik wil vilten voorkomen. In principe hebben heb haar nog nooit eerder gewassen.
Ik heb t vanochtend even geprobeerd met water, (haar zoveel mogelijk droog proberen te houden) en dat lukte nog niet helemaal goed. Dus ik wil nu toch even een hele milde shampoo proberen. Zou een milde baby shampoo kunnen voldoen? Die heb ik hier namelijk toevallig nog staan.

gonniee
Berichten: 510
Geregistreerd: 26-04-21

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 15:00

76 is inderdaad een goeie kudde! ;)

Een van mijn konijnen heeft ook veel vacht. In plaats van wassen, knip ik soms de jaren wat bij, daar waar klitten in de vacht ontstaan of waar vuil zich ophoopt. Absoluut niet in de dekvacht, maar alleen de sierpluimen zeg maar. De rest houdt ze zelf goed schoon en gekamd.

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 21:37

Ik ga ook knippen. Met wassen moet je altijd voorzichtig zijn en maakt de klitten echt niet beter. Eerder erger.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 10:57

Maartje_M, Fluffy is inderdaad al beter dan Flapoortje :P

NAIWHL, zo schattig allemaal bij elkaar <3
76 pootjes kan al tellen ja :))

Sellyxx, ik zou ook zeker niet wassen. Lilly heeft ook dat probleem alleen op meerdere plaatsen en is totaal niet handtam dus daar laat ik de trimmer voor komen. Die weten wat ze doen en wat ze wel en niet kunnen knippen, maar er moet er maar net eentje in je buurt zitten natuurlijk.

sabine1979

Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 11:06

Vanm7ddag met Dibs na de da. Kwam gisteravond thuis, komenaltijd na mij toe, Dibs niet. Kon haar aaien en oppakken, lukt me anders ook nooit. Ze zit op de logeerkamer, kan ik haar in de gaten houden met de camera. Ze heeft wel wortel op, ook gedronken, niet grkeuteld, wel de blinde drm keutels denk ik. Duimen dat het meevalt :(

sabine1979

Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 17:25

Waarschijnlijk een blaassteen.
Da had dit nog nooit gezien bij een konijn. Yoshi zit nu ook gezellig boven bij Dibs
Afbeelding

Afbeelding

Het is het witte 'ei' links. Pijnstiller en poepspul meegekregen

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 17:41

Dat is best groot :oo . Arme Dibs :(:) Hopelijk snel beter!

Zou zoiets er dan vanzelf uit moeten komen?

gonniee
Berichten: 510
Geregistreerd: 26-04-21

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 23:26

Och toch! Wat goed dat je meteen herkende dat er iets mis was. Beterschap

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 00:03

Jeetje dat lijkt mij zeker een grote blaassteen :(:)

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 10:38

Wauw wat een steen! Arm dier

sabine1979

Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:00

Ze voelt zich gelukkig heel veel beter. Ik ga nig informeren bij een andere da of het vanzelf eruit komt of verwijderd moet worden. Het kost me nu een hoop moeite om haat te pakken voir de medicijnen. Ze zitten samen boven op de konijnenkamer, ramen open zodat het daar ook lekker fris is

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:17

Merken jullie ook dat de konijnen meer eten :=?

De baal hooi is al op 1/4 na op in 2,5 weken, normaal doe ik er een maand mee :)).

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 14:09

sabine1979 schreef:
Ze voelt zich gelukkig heel veel beter. Ik ga nig informeren bij een andere da of het vanzelf eruit komt of verwijderd moet worden. Het kost me nu een hoop moeite om haat te pakken voir de medicijnen. Ze zitten samen boven op de konijnenkamer, ramen open zodat het daar ook lekker fris is


Fijn dat ze zich beter voelt!
Plast ze wel nog nu? Want als het echt een blaassteen is die de boel volledig afsluit zou ik niet te lang wachten met even bij een andere dierenarts informeren.

_San87_ schreef:
Merken jullie ook dat de konijnen meer eten :=?

De baal hooi is al op 1/4 na op in 2,5 weken, normaal doe ik er een maand mee :)).


Hier merk ik er nog niet heel veel van eigenlijk.

gonniee
Berichten: 510
Geregistreerd: 26-04-21

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 15:04

Hier duidelijk meer hooi ook ja, alleen zou dat ook kunnen komen doordat ik er sinds een tijdje een handjevol kruiden doorheen mix ;) Maar ook de brokken gaan er weer goed in hoor

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 15:38

Die van ons zitten 24/7 buiten, ik merk dat ze echt stevig eten :D. Niet raar verder.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 18:32

Finke steen. Goed dat je direct merkt dat het niet goed met ze gaat. :j

En hier vliegt het hooi er ook doorheen. Een baal per week gaat er hier ongeveer doorheen.
Ik heb ze vandaag ook los laten lopen in de tuin als grasmaaiers. Dat scheelt weer 3 happen hooi :')

En het is zo leuk als ze dan vanuit alle hoeken van de tuin aankomen. Het is wel jammer dat het niet 1 hele grote groep van 19 konijnen is, maar het in 3 moet. Het liefst had ik alles bij elkaar. Maar alles is nu zo stabiel... ik ga het ook niet eens proberen. Zal je net zien dat het eindigt in ellende.

sabine1979

Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 09:32

Vanmorgen kwam ze alweer na mij toe om een stukje knabbelstokje te halen, ze heeft dus weer honger. De brokjes waren zo goed als op, wel een stuk minder gegeven als normaal. Ik heb gister versele cuni sensitive gehaald, dit krijgen ze nu gemengd met selective. Dit voer vinden ze veel lekkerder.

Schema gemaakt met selective om te vergelijken
Afbeelding

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:45

Sabine, er is ook selective speciaal voor blaas problemen. Zelf geen ervaring mee, maar misschien moeite waard om naar te kijken https://www.pharmacy4pets.nl/science-se ... fJEALw_wcB

Hier vreten ze ook een stuk meer. Zowel mijn binnen als buiten konijnen :')

Vandaag een hele lading wilgen takken op kunnen halen! Erg blij mee :) zal ook een deel meenemen naar stal, 4 konijnen krijgen dit niet zo snel op haha...

Afbeelding

Afbeelding