Wat voer jij je hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ir111

Berichten: 11952
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 10:44

Onze moeilijke eter eet graag Smuldier. Eerst at hij alleen de pens/vlees variant, nu ook de vleesvariant. Is een compleet voer. Ik vind het makkelijk in gebruik en veel minder smerig als de andere rauw vlees dat ik geprobeerd heb (en wat hij ook niet goed at).

Is goed betaalbaar en gewoon bij de supermarkt te halen.

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 10:52

Jennyj01 schreef:
Momenteel ben ik zoekende naar geschikt voer voor mijn honden. Nou heb ik dat al wel gevonden maar daar zit een behoorlijk kosten plaatje aan met 2 labradors. Momenteel voer ik een combinatie tussen Renske en Acana. Nu kwam ik online de volgende brok tegen: https://www.jachtinstinctdierenvoeding. ... envoeding/
Prijstechnisch wel een stuk interessanter maar ik ken het niet en kan er eigenlijk ook niet zo veel over vinden.
Een van mijn honden eet alleen: eend, konijn of hert. De andere is jong die eet nog erg veel maar vind alles lekker.



De mijne krijgt de Anallergenic van Royal Canin.. helaas is ander voer geen optie ivm allergieën.

Tieneke

Berichten: 21674
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 10:54

Ik vind de tip van snacks ook wel een goede. Mijn pup van vijf maanden heeft veel behoefte aan kauwen. Hij vraagt soms voer terwijl hij eigenlijk met bijvoorbeeld een varkensoor dan ook gewoon verder kan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 10:57

Ik ben voor die van mij via acana en wolf of wild naar profine gegaan aan brokjes dan. Alles wel graanvrij en op kipbasis. Ze krijgt nu op haar 16e de puppie kip minibrokjes van profine. Samen met smuldier kip en rundergehakt, aangevuld met gedroogde kipsnippers en kleine zachte beloningsbrokjes en ongezouten menseneten.

De beste manier om haar goed aan het eten en op gewicht te houden

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 11:02

Ik voer onze herders cavonbrokken en de bullterrier krijgt Prins hypoallergeen, vanwege haar allergie.

Ben zeer tevreden over beiden brokken. prijzen zijn zeer hoog, maar alles wordt duurder, vanwege een prijs zou ik niet overstappen naar een andere brok

Flux

Berichten: 2492
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 11:30

Mijn pup van 6,5 maand eet op een dag 400g van butternutbox aangevuld met zo'n 70g kvv en 60g brokjes ofzo. De Butternut voer ik altijd, kvv en brok wissel ik van merk. Nu bv natuurlijk puur kvv en essential brok. En Vesper is zeer actief op een dag omdat ze met mij mee naar werk is (hondendagopvang)

Een kilo per dag voor een labpup krijg ik toch vraagtekens bij.

karrij
Berichten: 1048
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 11:38

Hier krijgen onze 2 goldens in de ochtend smuldier, vlees compleet en savonds RC de croc cc brok.
We hebben al zoveel uitgeprobeerd maar komen elke keer hier weer op uit.

Voordeel voor ons is dat we de RC tegen inkoopsprijs kunnen kopen via een vriendin, ook de fokster van onze 2 kanjers! en Smuldier is ook nog te betalen.

_Christina

Berichten: 1487
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 12:24

Het klinkt als erg veel wat jouw pup krijgt, ik zou ook verwachten dat hij moddervet wordt zo en een wandelende poepfabriek is?

Mijn volwassen hond van 25kg krijgt 'slechts' 200g brokken (diverse smaken Real Nature uit Duitsland) verdeeld over twee voermomenten uit een slowfeeder en drie keer per dag met uitlaten/training nog wat losse brokjes ter beloning (dat is nog geen 50 gram extra). Daarbij krijgt hij wisselend wat supplementen, al dan niet met geitenyoghurt en 's avonds een gedroogde en/of hypoallergene snack (van kamelenhuid en hele vis tot Whimzees).

Hier wordt ook niet gezeurd om eten, hij heeft weleens zo'n bui gehad sinds hij eerder dit jaar gecastreerd moest worden en dus even moest wennen aan meer trek hebben, maar het was snel aangeleerd dat bedelen niet werkt/alternatief aanbieden zoals op een bot (dat ligt hier altijd) kluiven. Mocht het nou echt heel erg zijn geweest, had ik wat psyllium aan de supplementen toe kunnen voegen. Dat zou je eventueel nog kunnen overwegen om te geven? Dat kost niet zo veel, even er vanuitgaande dat je nu veel te veel voert. Alternatieven voor maagvulling zoals het voeren van groente resulteert hier helaas alleen maar in diarree, maar misschien werkt het voor jullie wel?

Al betwijfel ik of er tegenop te voeren is, als de pup mogelijk een bepaald gen mist en dus onverzadigbaar blijft. Dan moet je, denk ik, meer focussen op dat hij vrede leert hebben met wat hij krijgt en er niet wordt gebedeld.

MyWishMax

Berichten: 25287
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 12:30

Maar die 200g brokken voor een volwassen hond is toch niet te vergelijken met kvv voor een jonge hond? Bij dezelfde volwassen hond zit je al op de 400g kvv dan ongeveer en jonge honden eten juist meer.

Mijn duiste herder at rustig een kilo kvv per dag als jonge hond. Zelfs een tijdje anderhalve kilo. En geen gram te dik, juist eerder aan de magere kant. Later werd dat minder, een pup en jonge hond voer je gewoon meer als een volwassen hond. Mijn volwassen duitsers van tussen de 25 en 30 kilo aten ook meer als 200g brok of 400g kvv. Adviezen zij leuk, als de hond het er goed op doet. Als ze te dun blijven op advies moet je toch meer voeren, worden ze te dik op minimale hoeveelheid moet je ander voer zoeken.

Maar eten geven omdat ze erom vragen is voor mij ook geen reden om meer te geven als ze verder er genoeg aan hebben qua groei en gewicht. Dan komen er idd kauwspullen langs

_Christina

Berichten: 1487
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 12:38

MyWishMax schreef:
Maar die 200g brokken voor een volwassen hond is toch niet te vergelijken met kvv voor een jonge hond? Bij dezelfde volwassen hond zit je al op de 400g kvv dan ongeveer en jonge honden eten juist meer.

Dat klopt, maar volgens mij zoekt ze een brok ter vervanging en kostenbesparing. Als pup zal hij inderdaad wel wat meer nodig hebben, maar hij zal niet voor eeuwig pup blijven ;)

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 12:54

Hier krijgen ze brokken van dog lovers gold .

Verara
Berichten: 145
Geregistreerd: 09-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:38

Mijn 2 kleintjes (x terriër en Roemeense dinges) eten purizon single meat paard. In verband met de allergieën van de terriër, oa granen en gevogelte.

Mijn 2 groten (mechelaar en husky x) bleven wat schraal op dit voer, en eten nu Briantos eend.
De Briantos heeft me positief verrast. Mijn herder blijft moeilijk op gewicht, maar dat gaat met deze brok prima. Ze eten het heel erg graag.

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:53

Ik voer DARF brokken (zijn er ook in allergene versies met 1 eiwitbron) is mn hond helemaal gek op en vind de prijs mee vallen. Dat krijgt hij savonds, sochtends voer ik hem KVV van verschillende merken

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:57

Owgod... Ik ga vast een hele lading berichtjes krijgen :')

Wij voeren onze borders geperste brokken. Welk merk?
Waar ik maar zin in heb.

Momenteel hayes brothers. Maar ook wel eens inbalance en kenner, en kenner natuurlijk, cavom.
Zolang het maar geperst is.

Krokant gaat hier echt niet.
Bordercollies zijn van nature een beetje... Koekoek. Maar krokante brokken maken het erger. :')

En soms smuldier, voor extra smaak.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 14:04

Mijn werkende borders krijgen alle drie Purizon, krokante brok. Met 39% eiwit.
Dat gaat prima :D

Afbeelding

xxpetraxx
Berichten: 329
Geregistreerd: 11-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 14:16

maralyn schreef:
Owgod... Ik ga vast een hele lading berichtjes krijgen :')

Wij voeren onze borders geperste brokken. Welk merk?
Waar ik maar zin in heb.

Momenteel hayes brothers. Maar ook wel eens inbalance en kenner, en kenner natuurlijk, cavom.
Zolang het maar geperst is.

Krokant gaat hier echt niet.
Bordercollies zijn van nature een beetje... Koekoek. Maar krokante brokken maken het erger. :')

En soms smuldier, voor extra smaak.


Dat is de reden waarom ik niet plaatste wat mijn honden krijgen, mijn labradormix is altijd al een lastige eter geweest dit resulteerde in braken omdat de maag leeg was.
Door bijna dagelijks af te wisselen ging dat super goed na 3 keer een merk super smakelijk gegeten te hebben stopte ze :+ .
Nadat ze in mei een nestje heeft gehad is ze veel minder kieskeurig geworden en maken we eerst alles op wat open staat (eukanuba, prins, hills, en nog wel wat merken)

vers vlees ga ik niet aan beginnen ivm niet gepasteuriseerd waardoor de ontlasting ziekteverwekkers kan bevatten wat schadelijk is voor mensen en kinderen met een zwakkere gezondheid.

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 14:24

xxpetraxx schreef:
vers vlees ga ik niet aan beginnen ivm niet gepasteuriseerd waardoor de ontlasting ziekteverwekkers kan bevatten wat schadelijk is voor mensen en kinderen met een zwakkere gezondheid.


Zolang die mensen geen poep eten is er niks aan de hand.

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 14:33

Ik ruim de poep van mijn hond op, dus geen kind (of volwassene) met zwakkere gezondheid die risico loopt van het feit dat mijn hond KVV eet hoor. :)

veneri
Berichten: 876
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 14:35

Ik denk je dat je gewoon een brok moet gaan proberen die jou aanspreekt en dan moet gaan ondervinden hoe jouw hond het doet op de brok en aanbevolen hoeveelheid. (Bedelen om voer=geen honger)
Alle meningen en tips heb je niks aan, het zal echt een kwestie van uitproberen gaan worden.
Ik ben altijd pro vers geweest,maar vind het zelf onhandig en mijn hond blieft het niet of verdroeg het niet goed.
Hier naar volle tevredenheid purina pro plan of royal canin.
Dit zijn merken die goed onderzoek doen naar hun voer, waardoor je zeker weet dat je hond alles binnenkrijgt wat hij nodig heeft. Succes!

MarritdeG

Berichten: 433
Geregistreerd: 03-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 14:38

Wij voeren al jaren farmfood. Erg tevreden. Floki vind het erg lekker, we gebruiken het zelfs als beloningssnoepjes en hij wil er alles voor doen. Nou doet Floki gewoon alles voor welk eten dan ook dus hoeveel dat zegt over farmfood weet ik niet :=

Hij heeft mooie niet al te sterk ruikende ontlasting en ook geen enorme hoeveelheden. Gewoon goed voor een hond van zijn formaat denk ik.

Na een poosje vond hij die met zalmolie niet meer zo lekker en zijn we even overgestapt naar de schaap variant. Af en toe krijgt hij er wat vers vlees bij.

Afbeelding

xxpetraxx
Berichten: 329
Geregistreerd: 11-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 14:42

Tieme schreef:
xxpetraxx schreef:
vers vlees ga ik niet aan beginnen ivm niet gepasteuriseerd waardoor de ontlasting ziekteverwekkers kan bevatten wat schadelijk is voor mensen en kinderen met een zwakkere gezondheid.


Zolang die mensen geen poep eten is er niks aan de hand.


Via bijvoorbeeld een voetbal die erdoorheen rolt kunnen kinderen het bijvoorbeeld ook binnen krijgen hoe goed je het ook opruimt ook wassen honden zichzelf zo komen die ziekteverwekkers ook op de tong etc. ik wil absoluut voorkomen dat iemand ziek word door mijn hond.
Spoiler:
dat is waar de versvlees voerders niet aan denken helaas -O-

xxpetraxx
Berichten: 329
Geregistreerd: 11-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 14:46

Leo schreef:
Ik ruim de poep van mijn hond op, dus geen kind (of volwassene) met zwakkere gezondheid die risico loopt van het feit dat mijn hond KVV eet hoor. :)


een echte KVV voerder uitspraak helaas..
jou hond wast zichzelf niet nadat hij gepoept en geplast heeft en de urine vang je ook keurig op?

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 14:58

xxpetraxx schreef:
Leo schreef:
Ik ruim de poep van mijn hond op, dus geen kind (of volwassene) met zwakkere gezondheid die risico loopt van het feit dat mijn hond KVV eet hoor. :)


een echte KVV voerder uitspraak helaas..
jou hond wast zichzelf niet nadat hij gepoept en geplast heeft en de urine vang je ook keurig op?


Nee, jij? :)
In brokken worden helaas ook schadelijke stoffen aangetroffen.

Bijkomend voordeel van KVV voor mijn hond is dat hij 3 keer minder grote drollen heeft en veel steviger, waardoor het opruimen veel makkelijker gaat dan met brok.

Maar volgens mijn zullen KVV voerders en anti-KVV het nooit eens worden dus dat is een beetje een non-discussie en offtopic. Let's agree to disagree. :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 15:01

Ik lees mee voor eventuele tips.

Ons teefje is gevoelig en heeft verschillende voeren gehad voor allergie, maar niks helpt 100%

Haar broer is qua maag gevoeliger en reageert ook sneller qua energie en gedrag op voer. En zijn blaas is niet altijd 100% optimaal meer.

De border collie van ruim een jaar is net als zijn voorgangster best gevoelig op de darmen.

Ze eten wel mest en ook slobber resten :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34619
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 15:02

Hier Prins geperste brok, zo uit mijn hoofd de Active. Mogen pups ook al hebben. En voor de lekker gaat er wat blikvoer van de Aldi doorheen. Dat is puur vlees, verder geen toevoegingen. Hond ziet er heel goed uit. Wij krijgen altijd complimenten over oa haar vacht.