hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
thequeensmum
Berichten: 3479
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:21

Zerena schreef:
Ts hoe lang zit jou hondje nu aan de prednison?


Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom je dit weten wilt.


meggiemeg

Berichten: 12155
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 12:23

truus1957 schreef:
Zerena schreef:
Ts hoe lang zit jou hondje nu aan de prednison?


Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom je dit weten wilt.

Prednison heeft een bepaalde tijd nodig om aan te slaan, vaak gaan ze er inderdaad weer van eten, het is een mooi middel wat jammer genoeg niet de kwaal aanpakt.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Zerena

Berichten: 3877
Geregistreerd: 29-12-04

Re: hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:27

Ik vroeg het omdat de hond van mijn ouders, met een ernstig geïrriteerd maag darm stelsel ook pas opknapte met prednison.
En hypoallergene voeding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:51

Zerena schreef:
Ik vroeg het omdat de hond van mijn ouders, met een ernstig geïrriteerd maag darm stelsel ook pas opknapte met prednison.
En hypoallergene voeding.


Mijn hond zit al 6 jaar aan de prednison

Popstra
Berichten: 13588
Geregistreerd: 21-06-08

Re: hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:05

Prednison kan net even dat ene zetje richting genezen zetten.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Zerena

Berichten: 3877
Geregistreerd: 29-12-04

Re: hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 19:38

Juist daarom vroeg ik het.
Ts zegt dat het nu eigenlijk sinds gister wel beter gaat.

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:47

Ts hoe lang zit jou hondje nu aan de prednison?
[/quote]

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom je dit weten wilt.[/quote]
Prednison heeft een bepaalde tijd nodig om aan te slaan, vaak gaan ze er inderdaad weer van eten, het is een mooi middel wat jammer genoeg niet de kwaal aanpakt.[/quote]


Niet helemaal mee eens sommige kwalen zijn niet te genezen maar wel goed te onderdrukken met prednisolon. . Er zijn mensen zat die die een ziekte hun hele leven lang op prednisolon staan eerst hoog en dan afbouwen tot de laagst mogelijke effectieve dosering . Nee je pakt niet letterlijk de kwaal aan maar zorgt wel voor een goed leven .
Vindt als dit er voor zorgt dat de hond nog een fijn leven heeft als is het maar 2 maanden extra prima toch ? Ook al kom je er nooit achter wat nu eigenlijk de kwaal is .

Ts niet zeggen dat ik vind dat je het heel goed aanpakt . Je bekijkt het realistisch en jullie hebben volgens mij voor jezelf heel goed een beeld tot hoever je wilt gaan . Helemaal prima jullie zien hem dag en nacht en weten wanneer het genoeg is geweest .Als ik lees hoe die nu is zou ik de keuze ook nog niet kunnen maken denk ik .
Volg je gevoel en laat je hier geen keuze opdringen of de dierenarts moet er anders over denken .

Onze hond van 11 heeft de laatste tijd ook een lastig iets . Overdag is het vrolijke echt blije hond die misschien iets meer slaapt . Maar zodra het bedtijd is wordt hij heel onrustig en eigenlijk niks mee te beginnen . Hij mag al boven slapen helpt iets .maar nog steeds veel ‘paniek ‘ allerlei onderzoeken gedaan en wel hartproblemen gevonden die behandeld worden . Maar hij zit nog steeds de hele nacht hijgend op je . Laat je hem inslapen ? Nee daar is hij overdag echt nog te blij voor . En hoe vervelend ook dan maar heel weinig slaap

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Re: hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:59

Klinkt als iets van dementie genja? Cholodin al geprobeerd?

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 00:57

Hoe gaat het nu ts?

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

meggiemeg

Berichten: 12155
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 07:38

Genja dat is toch ook wat ik zeg, prednison lost de kwaal niet op maar kan er wel voor zorgen dat het (tijdelijk) beter gaat. Laten we hopen dat dit voor nu net het duwtje in de rug is voor de hond van TS om weer lekker aan het eten te gaan waardoor hij zich in het algemeen weer wat beter gaat voelen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-22 09:36

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Berichten: 5592
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:43

Nobel01 schreef:
Dank jullie wel voor al jullie berichten en steun, dat doet mij echt goed.

@genja, dat is ook moeilijk als je hondje s’nachts zo onrustig is. Wordt dat ook erger of is het stabiel?

Gisteren heb ik smorens de dierenarts nog gebeld, en ze zouden nog achter de uitslagen aan gaan.

Gisteren avond belde de dierenarts. De uitslagen waren binnen, met goed nieuws en slecht nieuws.

De PA uit de maag is helemaal niets uitgekomen.
Uit de dunne darm wel, daar is toch een ontsteking geconstateerd.
Ze heeft het genoemd, iets met heel erg veel moeilijke woorden, waarvan ik alleen insufficiëntie onthouden heb.
Ze kunnen niet zeggen waar deze ontsteking vandaan komt of waar het door wordt veroorzaakt.
Ze heeft ook nog overleg gehad met een collega, de oplossing zou alleen voor langere tijd prednison zijn, die krijgt hij dan ook.

Ik hoop echt dat het nu klaar is en de medicatie gaat en blijft helpen.

Wat ik nog niet zo goed snap, is dat als er een ontsteking in de dunne darm is( heeft wel een paar dagen diarree gehad, met één keer bloed erbij), hij zo aan het spugen is geweest, en misselijk.
Dan zou je eerder denken dat hij dan alleen diarree zou hebben en bijvoorbeeld koorts erbij, maar hij is echt doodziek geweest.

Tot nu toe eet hij weer steeds vaker en meer, hij krijgt nog speciaal voer om nog aan te sterken, maar als hij zo blijft komt hij er wel doorheen, al ben ik er nog wel huiverig voor of er toch niet wat anders bij zit. Ik vind het namelijk heftige symptomen voor alleen een darmontsteking.


Waarom bel je de dierenarts niet met de vraag of ze de uitslag en de "Nederlandse vertaling ervan" op de mail zetten?

Want "iets met insufficiëntie" klinkt toch alsof het niet een "huis, tuin en keuken darminfectie" is, maar er dus een andere oorzaak is die een darminfectie als symptoom geeft.


Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-22 09:49

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:00

Ik zou inderdaad even vragen of ze het op de mail willen zetten. Dan kan je het altijd nog even rustig teruglezen. Een verslag typen ze sowieso, dus even mailen is weinig moeite.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Hannanas
Berichten: 12993
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 11:27

Nou ondertussen is het wel super dat hij wat opknapt!! Fijn :)

Je kunt gewoon even bij de assistente aangeven dan je graag alle (ALLE) uitslagen van de afgelopen maand op je mail wilt ontvangen. Echt, is super normaal. Jouw hond, jouw betaalde tests en bijbehorende uitslagen.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Jasmijn159

Berichten: 4427
Geregistreerd: 04-11-05

Re: hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 11:59

Juist met dunne darm problemen ga je spugen. Het voedsel komt in de maag, maar wordt door de dunne darm niet goed opgenomen/verteerd en verder getransporteerd (naar de dikke darm). Dat voedsel blijft dan in de maag hangen, of komt zelfs vanuit de darm weer terug naar de maag. De maag reageert daarop door te spugen.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6028
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 12:28

TS, wat fijn dat de uitslag er is en vooral dat ze wat gevonden hebben. Dat maakt het iets minder machteloos. Ik ga heel hard voor jullie duimen dat de prednison zo goed blijft werken, hij nog beter gaat eten en jullie nog lang van hem mogen genieten! <3 <3

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 13:09

Wat een verhaal! Ik duim heel erg dat je hond beter wordt. En wat een tijd en moeite steek je erin TS! Echt top hoe je handelt. De stress en ellende die dit met zich meebrengt is zo vreselijk en ik begrijp echt wel dat je nog doorgaat.

Ik ga voor je duimen!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

xMarianne
Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-07-08

Re: hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 17:07

Fijn TS dat er iets gevonden is. Duim heel hard mee met je!!

herr_balou
Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 19:30

Fijn dat je nu in elk geval weet wat er aan de hand is.
Dat overgeven door de ontsteking is niet heel vreemd.
Voorlopig zou ik het voer blijven geven waarop het nu goed gaat.
De prednison zal waarschijnlijk enige tijd op hoge dosis zitten en kan dan later langzaam voorzichtig geminderd worden. Het is geen prettige medicatie vooral gezien de vraatzucht die vaak ontstaat maar ondersteunt nu heel goed je hondje en zeker als het op een gegeven moment afgebouwd kan worden kan hij nog jaren een fijn leven hebben.

cinniz123

Berichten: 4372
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:11

Fijn een diagnose nu hopen dat hij op blijft knappen.
Hier staat mn hondje ook al jaren op een lage dosis prednisolon,een kwart tabletje om de 2 dagen en daar doet ze het goed op.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Re: hondje bijna drie weken ziek, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:31

Ts wat fijn dat hij nu al echt een paar dagen redelijk stabiel is en goed eet . En fijn (klinkt stom ) dat er tucht iets gevonden is.

Bij onze hond wisselt het heel erg soms paar dagen echt redelijke nachten zolang hij maar o bed mag slapen . En dan opeens dezelfde structuur heel onrustig en echt niet willen slapen .
En overdag eigenlijk altijd goed . Vrolijk hondje

Kabayo

Berichten: 13704
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:36

Oh wat fijn ts dat je tenminste iets weet en het nu steeds beter lijkt te gaan

Ik hoor de laatste tijd steeds meer dingen over darminfecties. Schijnt te heersen (?)
Mijn hond spoot bloed uit de anus. Direct naar de dierenarts. Ze is onderzocht en er kwam een zeer acute darm infectie uit. Ze kreeg medicitie en pijnstillers. Het was al half 9 savonds toen en het belangrijkste was dat ze ging ontspannen en rustig kon slapen. En dan de volgende morgen direct weer naar de dierenarts. Ze was ontspannen, had geen pijn. En ging slapen. Tot ze om 7 uur uit zichzelf overleed... een uur voor ik naar de dierenarts zou. Hartverscheurend. Ging ook heel snel (binnen 12u)
Een vriend van ons verloor even later ook een hond aan een acute darminfectie. Zijn dierenarts vertelde dat het heerste.
Zou er ergens een virus rondgaan onder de honden? Ik vind het maar niks

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 20:39

Kabayo, het type darminfectie wat jij beschrijft is anders dan wat de TS beschrijft. Bij de TS zit het in de darmwand wat zouden duiden dat het om IBD gaat. Dit is vaak ook niet terug te vinden in het bloed en heeft een autoimmune oorzaak. Het type infectie wat jij omschrijft betreft een extern(e) virus/parasiet/bacterie/wat dan ook, hoe dan ook niet lichaamseigen. De twee zijn dus eigenlijk niet te vergelijken.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kabayo

Berichten: 13704
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 21:01

Kaus schreef:
Kabayo, het type darminfectie wat jij beschrijft is anders dan wat de TS beschrijft. Bij de TS zit het in de darmwand wat zouden duiden dat het om IBD gaat. Dit is vaak ook niet terug te vinden in het bloed en heeft een autoimmune oorzaak. Het type infectie wat jij omschrijft betreft een extern(e) virus/parasiet/bacterie/wat dan ook, hoe dan ook niet lichaamseigen. De twee zijn dus eigenlijk niet te vergelijken.

Ahh okee.

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna79, IASCrawler, IMAY1990, Mo_Noah, silvericathy, Skye93, vordur, xRaisin en 84 bezoekers