De natuur in eigen omgeving

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nikass

Berichten: 16664
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 23:46

Oh prachtig Janouk <3


haffiefreak

Berichten: 1646
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:01

Afbeelding
Niet de mooiste foto. Is met mijn mobiel gemaakt.
In een natuurgebied vlak over de grens van overijssel in Friesland.

Raisa is moeder van een mooi hengste veulentje Geboren op za 23-juni-07 tussen 19.00 en 21.00

Tancreda4

Berichten: 24014
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:26

Tijdje terug zag een stalgenoot een marterachtige bij ons op stal. En vandaag zag ik eindelijk ook iets van hem, al waren het maar pootafdrukken. Ik heb nog geen idee wat het is, we hadden alleen een heel vage foto, dus het is nog een vraagteken.

Afbeelding

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:37

Zijn deze niet gewoon van ratten?

Schoentje, kerstmuts en [o]

anca

Berichten: 1778
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:12

Otter kan ook. Hebben jullie open water in de buurt?

hartelijke groeten,
anca

xYaartje
Berichten: 1460
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-22 14:20

Zou zeggen: Wildcamera aanschaffen en daar op die plek hangen :D . Dan ben je zeker wat er rond loopt!
Zo hebben mijn ouders ook al aardig wat mooi wild op hun vakantieboerderij vast kunnen leggen.
Van vos tot Marter. Zelfs een Ree op het erf gehad terwijl ze er niet waren!

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography

Tancreda4

Berichten: 24014
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 18:18

oomens schreef:
Zijn deze niet gewoon van ratten?


Ze zijn volgens mij te groot voor een rat. Maar die hebben we ook dus dat zou kunnen...

Het martertje dat er rondloop is ook echt heel klein.

Otter kan het niet zijn, daar zitten we niet in geschikt habitat en daarvoor zijn ze weer te klein.


Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 12:15

Mooie foto's weer allemaal :-)

Hier nog een blauwe kiekendief (man) veel gezien en verder het gebruikelijke gezien, maar het weer nodigt niet echt uit voor lange wandelingen of foto's. Wel een foto van de roodborst die dagelijks komt eten :D

Afbeelding

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 12:53

Trouwens.. Ik weet niet of het hier mag hoor, maar weet iemand biologische kwekers in Brabant te vinden van tuinplanten?

Ik wist niet dat de 'bee friendly' planten in tuincentra vol zaten met pesticiden, waardoor de bijen gewoon dood gaan. Echt schandalig en dan denk je dat je als consument de juiste planten koopt. Heb dit gezien bij een aflevering van Keuringsdienst van waarde afgelopen week.

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:47

Alpha89 schreef:
Trouwens.. Ik weet niet of het hier mag hoor, maar weet iemand biologische kwekers in Brabant te vinden van tuinplanten?

Ik wist niet dat de 'bee friendly' planten in tuincentra vol zaten met pesticiden, waardoor de bijen gewoon dood gaan. Echt schandalig en dan denk je dat je als consument de juiste planten koopt. Heb dit gezien bij een aflevering van Keuringsdienst van waarde afgelopen week.

Als dat programma van de eerste leugen afgeschoten was, had het ook al lang niet meer bestaan.

Een kritische blik op wat ze niet vertellen is daar wel op z'n plek.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 09:39

Maar heeft iemand een tip?

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

xYaartje
Berichten: 1460
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-22 13:37

Tancreda4: Hopelijk kom je er nog achter van wie de afdrukken zijn en zie je de Marter nog een keer! Vind ze zo leuk!

Alpha89: Prachtige foto van het Roodborstje! Ze zijn zo leuk! Jij boft echt zo met je woonplek! De Blauwe Kiekendief hoop ik ook nog ooit te mogen zien. Waar ik wandel is de kans aanwezig dat je hem kan zien, maar dan moet hij er natuurlijk ook maar net zijn wanneer ik er ook ben.
Durf het helaas zo niet te zeggen waar je biologische planten kan halen. Anders had ik je graag geholpen!

Ga mijzelf uitdagen en wat meer in een thema blijven: vogels in het riet. Waar ik wandel is de kans groot dat je verschillende vogels in het riet ziet. Of dat nu om de gewone vogels gaat zoals het Roodborstje of de Pimpelmees of zoals van het voorjaar/de zomer de echte rietvogels. De kans is aanwezig. En geeft mij een extra leuke uitdaging.
Vanochtend was dit Roodborstje zo lief om even te poseren in het riet voor mij.

Afbeelding

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography

Akires1

Berichten: 350
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Drenthe

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 13:50

O, die is ook prachtig, Yara.
Ik probeer met m’n mobiel ook al steeds een roodborstje te fotograferen (zitten hier om ons huis heel veel), maar dat is echt niet te doen :)

wendy1987

Berichten: 6909
Geregistreerd: 29-10-07

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 16:03

Roodborstjes zijn zo ontzettend leuk he! Die heb ik ook vaak als model te pakken :D

janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:37

[ITP] Konik in de Kennemerduinen

paar foto's uit het Nationaal Park Zuid Kennemerland

Een aanrader om eens te gaan wandelen of fietsen of te paard richting het strand. Wisenten / Koniks lopen hier vrij rond voor begrazing. En in het Vogelmeer (achter vogelscherm) vind je vaak speciale vogels tijdens de trek.

Soms is het er zo sprookjesachtig. Afbeelding

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 20:27

@tancreda, hoe groot waren de afdrukken? Als je een referentie lijntje op de foto kan tekenen, kom ik er misschien wel uit.

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

xYaartje
Berichten: 1460
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-22 21:08

Akires1: Dank je wel! Ja, die Roodborstjes zijn echt ontzettend vlug! Net als alle kleine vogeltjes eigenlijk. Altijd weer een uitdaging om ze op de foto te krijgen!

wendy1987: Ja! Helemaal mee eens! En ze zijn zo heerlijk ondeugend en brutaal!

janouk: prachtige foto's weer <3

Iemand een idee van wie deze sporen kunnen zijn? Gok op een Ree, maar weet het niet zeker? Vanochtend tegen gekomen tijdens het wandelen:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

En wie zou zo'n groot gat als dit kunnen maken? Gat is vakkundig uitgegraven door een of ander dier. Lag elke keer weer nieuw zand in de greppel. Greppel ligt langs de wei van mijn pony.

Afbeelding

En vanochtend ook nog een winterkoning tegen gekomen tijdens het wandelen :D . Hoorde hem al. Hij heeft zo'n typisch geluid en ja hoor! Daar was die!

Afbeelding

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:51

xYaartje schreef:
Tancreda4: Hopelijk kom je er nog achter van wie de afdrukken zijn en zie je de Marter nog een keer! Vind ze zo leuk!

Alpha89: Prachtige foto van het Roodborstje! Ze zijn zo leuk! Jij boft echt zo met je woonplek! De Blauwe Kiekendief hoop ik ook nog ooit te mogen zien. Waar ik wandel is de kans aanwezig dat je hem kan zien, maar dan moet hij er natuurlijk ook maar net zijn wanneer ik er ook ben.
Durf het helaas zo niet te zeggen waar je biologische planten kan halen. Anders had ik je graag geholpen!

Ga mijzelf uitdagen en wat meer in een thema blijven: vogels in het riet. Waar ik wandel is de kans groot dat je verschillende vogels in het riet ziet. Of dat nu om de gewone vogels gaat zoals het Roodborstje of de Pimpelmees of zoals van het voorjaar/de zomer de echte rietvogels. De kans is aanwezig. En geeft mij een extra leuke uitdaging.
Vanochtend was dit Roodborstje zo lief om even te poseren in het riet voor mij.

[ [url=m/3EYKUL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Thanks voor het meedenken iig!

Ik sprak de tuinman vandaag en vroeg het hem ook even, maar hij gaf precies hetzelfde probleem aan als wat op het TV programma te zien was. Er zijn helaas niet of nauwelijks biologische kwekers te vinden helaas!

En wat een schattige foto weer :D

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

xYaartje
Berichten: 1460
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-22 23:21

Alpha89 schreef:
xYaartje schreef:
Tancreda4: Hopelijk kom je er nog achter van wie de afdrukken zijn en zie je de Marter nog een keer! Vind ze zo leuk!

Alpha89: Prachtige foto van het Roodborstje! Ze zijn zo leuk! Jij boft echt zo met je woonplek! De Blauwe Kiekendief hoop ik ook nog ooit te mogen zien. Waar ik wandel is de kans aanwezig dat je hem kan zien, maar dan moet hij er natuurlijk ook maar net zijn wanneer ik er ook ben.
Durf het helaas zo niet te zeggen waar je biologische planten kan halen. Anders had ik je graag geholpen!

Ga mijzelf uitdagen en wat meer in een thema blijven: vogels in het riet. Waar ik wandel is de kans groot dat je verschillende vogels in het riet ziet. Of dat nu om de gewone vogels gaat zoals het Roodborstje of de Pimpelmees of zoals van het voorjaar/de zomer de echte rietvogels. De kans is aanwezig. En geeft mij een extra leuke uitdaging.
Vanochtend was dit Roodborstje zo lief om even te poseren in het riet voor mij.

[ [url=m/3EYKUL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Thanks voor het meedenken iig!

Ik sprak de tuinman vandaag en vroeg het hem ook even, maar hij gaf precies hetzelfde probleem aan als wat op het TV programma te zien was. Er zijn helaas niet of nauwelijks biologische kwekers te vinden helaas!

En wat een schattige foto weer :D

Dat is jammer zeg! Is het anders niet een idee dat je zelf zo iets begint? Of is dat bijna onmogelijk omdat je veel tussen Spanje en Nederland reist?

En okay, nog een foto voor vandaag! Sinds vorige week zie ik met regelmaat Buizerds en mag ze ook echt fotograferen (van flinke afstand uiteraard). Deze prachtige bijna witte Buizerd zat op een paal (vrij ver weg) en de Buizerd was dan ook echt niet onder de indruk toen de Kraai op de paal naast hem landde en daar rustig naast hem ging zitten.
Deze twee soorten komen normaal niet goed overeen met elkaar, maar vandaag wel!


Afbeelding

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2446
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 00:19

Ik vind die witte buizerds altijd zo prachtig!

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 16:06

Hihi, ja dat zou wel tof zijn! Misschien een idee voor later!

Net een sperwer in de tuin, die zat zeker uit te puffen vanwege de wind. Helaas weer te laat voor een foto :-(

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

Britta31

Berichten: 13127
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 18:41

Afbeelding
Avondrood.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 08:51

Afbeelding
Afbeeldingq

Mijn stal kipje is na 14 jaar overleden.

Ik heb haar laten schilderen door Bettina Regeling op haar eigen staartveren.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

anca

Berichten: 1778
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 09:43

Wat bijzonder en wat prachtig <3

hartelijke groeten,
anca

wendy1987

Berichten: 6909
Geregistreerd: 29-10-07

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 09:49

Ow wauw, wat is dat mooi zeg! Zoveel detail! Kipjes kunnen zoveel vrolijkheid brengen met hun eigen karaktertjes!

(lees meestal wat stiller mee, maar moest hier even op reageren :) )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers