Puppy Erbij 2021

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 18:18

Dagahra, bij Kiwi :D

Succes CB! Gaat helemaal goedkomen :(:)

Canadalisa, wat zitten die jasjes mooi. Veel mooier dan op mijn kale scharminkels :')

Ja, er is wel iets uit de test gekomen maar niet wat we verwachtte. Vandaag hebben we een aanvullende test gedaan waarvan ik hoop dat het duidelijkheid geeft. Eind deze week of begin volgende week de uitslag.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!


_KimmeL
Berichten: 201
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: In 't Zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:16

Kaus, hmm nog even afwachten dus.. hopelijk snel meer duidelijkheid!

Dagahra, Ik bestel wel vaker bij hondenschoolonline, hiervan gebruik ik de vleesballetjes voor training en bestel dan meteen gedroogde snacks mee. Mooie grote/dikke kwaliteit, snacks uit de normale dierenzaken zijn hap-slik-weg bij Koda.

Ennnnn als het goed is komt morgen ons pakketje van Barkkings (kiwiwitje uit het topic). Breder assortiment dus wat nieuwe dingen uitgekozen om te proberen, ben benieuwd! :D

Dagahra

Berichten: 811
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:15

Bedankt voor de tips! Ik noem alles bot, waar ze op kauwen :o Maar heb weleens prijzige dingen gekocht, wat zo op was :+ En dat vind ik dan wel weer zonde van mijn geld.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 08:02

Dagahra, ik ken die struggle _O- Ik dacht gisteren ook een snackje gegeven te hebben waarmee ze wel een uurtje konden doen en toen was het na zo'n 10 minuten opeens weg :Y) Bij BarkKing heb je een filter die je kan aanklikken om alleen snackjes te zien waar ze wel een tijdje mee kunnen doen. Ik heb ook mijn eigen lijstjes gemaakt met hoe lang ze ongeveer waar mee doen.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 08:10

Kaus schreef:
Dagahra, ik ken die struggle _O- Ik dacht gisteren ook een snackje gegeven te hebben waarmee ze wel een uurtje konden doen en toen was het na zo'n 10 minuten opeens weg :Y) Bij BarkKing heb je een filter die je kan aanklikken om alleen snackjes te zien waar ze wel een tijdje mee kunnen doen. Ik heb ook mijn eigen lijstjes gemaakt met hoe lang ze ongeveer waar mee doen.


Gefeliciteerd Myrthe! *\o/*


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


cursebreaker

Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 08:28

Kaus
Dankjewel! En van Harte gefeliciteerd met je verjaardag!! 
Maar meh, wat rot dat je nog steeds in zo’n onduidelijke situatie zit nu en er een uitslag was die dan ook nog niet verwacht werd. Hopelijk dat je deze week nog wat te horen krijgt en meer duidelijkheid hebt.

KimmeL
Benieuwd wat je ‘knager-extreme’ van de nieuwe snackies gaat vinden haha.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-21 08:48

Succes zo melissa! En gefeli kaus

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

cursebreaker

Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 09:28

Dankjewel <3

Ben net thuis. Ze zullen d'r nu aan't intuberen zijn. Ze doet het allemaal super braaf. Ze wilde eerst wel niet de behandelkamer in, en ging even achteruit. Geen groot protest ofzo haha maar even wat terughoudendheid. Maar was weer snel goed; netjes meteen op tafel als ik vraag en wel de staart wat tussen de benen germ maar snap ik wel; ze voelt gewoon dat er wat gaat gebeuren. Maar het scheren, inbrengen van infuus e.d. doet ze allemaal heel erg braaf en laat ze over zich heen komen en na de eerste spuit ging ze al snel liggen en zakte ook al redelijk goed weg.

Nu maar mezelf bezig gaan houden en afwachten :j

Afbeelding

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 09:49

cursebreaker schreef:
Dankjewel <3

Ben net thuis. Ze zullen d'r nu aan't intuberen zijn. Ze doet het allemaal super braaf. Ze wilde eerst wel niet de behandelkamer in, en ging even achteruit. Geen groot protest ofzo haha maar even wat terughoudendheid. Maar was weer snel goed; netjes meteen op tafel als ik vraag en wel de staart wat tussen de benen germ maar snap ik wel; ze voelt gewoon dat er wat gaat gebeuren. Maar het scheren, inbrengen van infuus e.d. doet ze allemaal heel erg braaf en laat ze over zich heen komen en na de eerste spuit ging ze al snel liggen en zakte ook al redelijk goed weg.

Nu maar mezelf bezig gaan houden en afwachten :j

[ [url=m/gLplL6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Succes

cursebreaker

Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 09:51

Dankjewel <3

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 13:21

Ivy is lekker wezen ravotten en baggeren met der vriendin Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 14:21

Afbeelding

Afbeelding

Mocht d’r om half 2 ophalen net.
Ze heeft nu zilverspray op de wond en voor de rest laten we het zoveel mogelijk open - inpakken als we slapen. Ze is nog wel helemaal van de wereld nu thuis. Wat onrustig met momenten en piepen maar trekt wel bij.

Voor wie de freak show wil zien:
Je ziet een beetje opgedroogd bloed dus is niet heel bloederig- maar wel gek gezicht.

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik moet nog even wennen zeg maar :')
Lab onderzoek konden ze nog niet veel van zeggen helaas hoelang dat zou gaan duren. Over 10 dagen controle dus dan zal de uitslag er hopelijk sowieso wel zijn.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 01-12-21 14:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

cursebreaker

Berichten: 11368
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 14:21

Marlis schreef:
Ivy is lekker wezen ravotten en baggeren met der vriendin [ [url=m/jPUVzI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PZ4IDA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heerlijk!

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:13

Netjes hoor CB! Nu maar lekker verwennen :(:)

Dankjulliewel :D Y)(^)

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Oshaa
Berichten: 1041
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:13

candalisa schreef:
Oshaa leuk welke heb je besteld?


Die met de beren, omdat hij Beer heet ;). Ik las ergens dat jij de hele collectie hebt gekocht?

Kaus gefeliciteerd!

cursebreaker dat ziet er netjes uit! Hopelijk is ze snel weer helder en geneest het mooi. En is de uitslag zoals je hoopt!

Helaas was de uitslag van het oog vd hond van een vriendin niet goed. Het is iets genetisch (wat vaker bij tatras voorkomt), en het andere oog loopt dus ook risico. Dat wordt nu de rest van haar level 2x per dag druppelen, anders riskeren ze het andere oog ook te verliezen. Wel problematisch, want deze hond heeft enorme angst agressie, en alleen zij gaat dit kunnen doen waarschijnlijk. Door de angst agressie kan de hond ook niet mee met alles, waardoor het flink plannen wordt (voor werk moet ze bijvoorbeeld weleens een nachtje weg, als de hond dan niet meekan wordt het al lastig). Het gaat even puzzelen worden voor ze!

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 20:50

Curse ziet er netjes uit zo hoor! Hopelijk gaat de genezing ook snel en kan ze snel weer rond hollen

Oshaa ow die is leuk ja! Hahaha zo erg is het ook weer niet ik heb voor alle 3 de meiden 1 gekocht en voor een van mijn verkochte pups.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dus valt mee toch _O-

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:06

Die gingerbread heb ik ook gekocht! :))

✰ P I N T O ✰

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 22:21

Ziet er netjes uit bij arya

En vervelend van die hond zijn ogen zeg als het zo lastig is met druppelen. Hopelijk vinden ze een oplossing

Themba

Berichten: 1444
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 16:39

Iemand nog sleeplijn tips? Zie door de lijnen het bos niet meer. Puur voor de stukken waar die aangelijnd moet zijn in het bos om hem wat meer vrijheid te geven.

You make my world perfect

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 17:15

Themba schreef:
Iemand nog sleeplijn tips? Zie door de lijnen het bos niet meer. Puur voor de stukken waar die aangelijnd moet zijn in het bos om hem wat meer vrijheid te geven.


Biothane zonder lus heeft nog altijd mijn voorkeur. :j


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Jamiefris

Berichten: 885
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 21:22

Themba schreef:
Iemand nog sleeplijn tips? Zie door de lijnen het bos niet meer. Puur voor de stukken waar die aangelijnd moet zijn in het bos om hem wat meer vrijheid te geven.


Heb een biothane lijn van honden-lijnen.nl
Heel tevreden mee. Gebruiken ze ook op het asiel veel. Makkelijk afneembaar hebben verschillende diktes, lengtes en met en zonder luis.

~

Dagahra

Berichten: 811
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 21:56

Jamiefris schreef:
Themba schreef:
Iemand nog sleeplijn tips? Zie door de lijnen het bos niet meer. Puur voor de stukken waar die aangelijnd moet zijn in het bos om hem wat meer vrijheid te geven.


Heb een biothane lijn van honden-lijnen.nl
Heel tevreden mee. Gebruiken ze ook op het asiel veel. Makkelijk afneembaar hebben verschillende diktes, lengtes en met en zonder luis.

Ik zou wel voor een lijn gaan, zonder luis :o

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 22:02

Biothane zonder handvat is inderdaad ideaal :j

Wij hebben vanavond de uitslag gekregen. Wéér niet wat we verwachtten. Ik weet het niet zo goed meer allemaal. Ik wilde qua diagnose niet teveel op de zaken vooruit lopen omdat ik het alweer zag gebeuren dat Dexter die ene procent uitzondering was. En je raadt het al...

Kortgezegd. Vorige week woensdag bloed laten prikken, ontlasting en urine opgestuurd. Hieruit kwam een iets hoge nierwaarde, iets lage rode bloedcellen en een érg laag cortisol gehalte. Vermoeden voor de ziekte van Addison dus.

Dexter had een waarde van 14,6 nmol/l oftewel 0,52 ug/dl. Bij een waarde lager dan 55 nmol/l en 2 ug/dl wordt een ACTH test gedaan. Deze zijn we dus afgelopen dinsdag wezen doen. Ik had op internet al gelezen dat uit een onderzoek van zo'n 500 honden, 98,2% vd honden met een cortisolwaarde lager dan 28 mmol/l of 1 ug/dl, Addison heeft. Eigenlijk had ik de diagnose al voor mezelf gesteld en de diagnose bevestigde alles wat er het afgelopen jaar aan symptomen is gebeurd. Alles!

En toen de uitslag... Geen Addison... Dexter hoort dus bij die 1,8% v.d. honden met een laag cortisol gehalte maar géén Addison. Waarom Dexter, waarom?

En nu... weten we het even niet meer. We laten het maar even voor wat het is. Hij gaat op dit moment verre dood maar hij is ook niet goed. Op een gegeven moment weet je gewoon niet meer waar je moet zoeken en dat punt hebben we nu bereikt.

(Overigens zou het in Dexters geval zijn gegaan om een atypische vorm van Addison omdat zijn nierwaarden prima waren).

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-21 20:17

Ik weet niet of sommige nog weten dat we een tijdje geleden voor een huisje zochten voor een hond van ons omdat t uitplaatsgezin niet passend meer was?
Zou dit ventje blij zijn? Haha
Afbeelding

En onze pup <3

Afbeelding

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Themba

Berichten: 1444
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 20:41

Gewoon even een foto van een pup die uit zijn mand is gegroeid. Opzoek naar een nieuwe!

Afbeelding

You make my world perfect


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gambler99 en 3 bezoekers