Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 00:00

Mensen .
Ik ga stoppen met mijn reptielen hobby
Ik verkoop daarom mijn laatste drie tijgerpytons.
Een hypo graniet poss green man bewezen kwerkman uit 2014
Een Ivory man uit 2017
Een patternless green 100 % albino green graniet vrouw uit 2015 . Nog niet mee gekweekt .,
Als jullie iemand weten of zelf geïnteresseerd bent stuur maar een pbtje .

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 09:32

DezeNaam schreef:
Kan iemand mij een goede winkel aanraden (BE of NL) die leveren? :+ Ik zit al dagenlang te zoeken maar ik kan niks vinden wat me zint. Heb al regelmatig bij AvonturiaShop besteld, goede service maar ik ben specifiek op zoek naar 'decoratie'. Wat meer schuilplaatsen, dikke takken, planten en een hoge platte 'rots' voor mijn skink. Bij Blue Lagoon heb ik ook al gekeken maar opnieuw niet extreem veel variatie.

Misschien dat ik ook bij de vissenafdeling kan kijken- het is echt zoveel zoekwerk. :')

Edit: ik heb net de website Junai gevonden. Hebben diverse artikelen maar andere suggesties zijn altijd welkom.


Ik bestel altijd bij Happy reptiles, maar denk dat ze vooral voeder hebben en weinig decoratie.. wel echt goede service!

edit: toch ook decoratie blijkbaar! https://www.happy-reptiles.eu/c-3650499 ... nrichting/

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 17:29

Ik heb deze voor een krokodilgekko, maar die is natuurlijk wel wat kleiner dan een skink. Maar zoek je zoiets?

https://www.wellediertotaal.nl/a-506040 ... escription

Voor onze childreni hebben wij deze: https://www.wellediertotaal.nl/a-602354 ... escription

Beetje op de groei wel.. :') Het beestje weegt nog geen 80 gram, haha. Maar die klimt heel graag en gaat dan lekker bovenop liggen. Wij hadden hem nog over, dus bij haar in de bak gezet omdat ze telkens op de hides ging liggen. Verder heeft ze ook 2 kleine schuilplaatsen aan de koude en warme kant.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 18:05


BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:17

heeft hier iemand in de buurt van Hellevoetsluis nog een terrarium staan misschien in de afmetingen van ongeveer 60 x 30 x 30 met fittingen?

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 12:01

BarbaraNova schreef:
heeft hier iemand in de buurt van Hellevoetsluis nog een terrarium staan misschien in de afmetingen van ongeveer 60 x 30 x 30 met fittingen?


voorzien

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 12:17

Misschien niet een super bijzonder dier maar ik heb een groep Australische flappentakken. :)
Dit is mijn grootste, een subadult dame die nog 1 vervelling te gaan heeft voor ze op volwassen formaat is:
Afbeelding
Ze wonen in een vlinderkooi van 60*60*90cm waardoor ze lekker de ruimte hebben en overbevolking niet zo snel gebeurd:
Afbeelding

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 05:09

Die takken hierboven zijn mijn ding niet direct maar ik vind ze erg gaaf!

Ik kom hier opnieuw met de vraag over de slakkenskink, ik wil er toch wel erg graag eentje hebben. :’) Mijn vraag is eerder; hoe ‘geraak’ je aan zeldzamere reptielen? (Niet dat de slakkenskink op zich zeldzaam is, maar in België helaas wel...)
Ik wou de komende maanden naar enkele reptielenbeurzen gaan in BE. Ik zag net dat er vandaag ook een is in Breda maar dat zal dus niet meer lukken. Zou een advertentie op marktplaats plaatsen kunnen helpen, of is het gewoon een kwestie van geduld hebben?

Ik ben ondertussen nog steeds erg blij met mijn blauwtongskink. Al is het zeker niet het mooiste exemplaar van de hoop -ik had extreem slaaptekort toen ik mocht kiezen- ben ik erg blij dat ik mijn ‘Kitten’ (ja, dat is zijn naam...soms ook wel ‘Kitty’ :o :') ) mee naar huis genomen heb, echt een geweldige persoonlijkheid!
Misschien dat ik binnenkort eens wat foto’s zal plaatsen. Ik heb hem ondertussen al zeker een jaar.

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 08:21

DezeNaam schreef:
Die takken hierboven zijn mijn ding niet direct maar ik vind ze erg gaaf!

Ik kom hier opnieuw met de vraag over de slakkenskink, ik wil er toch wel erg graag eentje hebben. :’) Mijn vraag is eerder; hoe ‘geraak’ je aan zeldzamere reptielen? (Niet dat de slakkenskink op zich zeldzaam is, maar in België helaas wel...)
Ik wou de komende maanden naar enkele reptielenbeurzen gaan in BE. Ik zag net dat er vandaag ook een is in Breda maar dat zal dus niet meer lukken. Zou een advertentie op marktplaats plaatsen kunnen helpen, of is het gewoon een kwestie van geduld hebben?

Ik ben ondertussen nog steeds erg blij met mijn blauwtongskink. Al is het zeker niet het mooiste exemplaar van de hoop -ik had extreem slaaptekort toen ik mocht kiezen- ben ik erg blij dat ik mijn ‘Kitten’ (ja, dat is zijn naam...soms ook wel ‘Kitty’ :o :') ) mee naar huis genomen heb, echt een geweldige persoonlijkheid!
Misschien dat ik binnenkort eens wat foto’s zal plaatsen. Ik heb hem ondertussen al zeker een jaar.


Benieuwd naar foto's!

Ik zou inderdaad eens naar beurzen gaan en daar de betrouwbare fokkers proberen uit te filteren. Mijn varanen (kom je ook wat moeilijker aan) heb ik ook via via van een hobbyfokker die ik echt 100% vertrouw. Ben je ook aangesloten bij de FB pagina van reptielen? Daar kan je ook eens polsen.

@lor: super leuk die flappentakken! Echt coole dieren <3

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 17:24

Houten volgende week, al denk ik dat de kaartjes mogenlijk zijn uitverkocht (of misschien in de middag nog iets.)

En kwekers vinden, die weten meestal waar ze het over hebben en geven garantie.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 13:22

Bedankt voor de tips! Die in Houten heb ik gezien maar is ies te ver (zeker aangezien er geen zekerheid is dat er slakkenskinken zullen zijn).
Ik had gisteren nieuwe foto’s gemaakt met mijn camera en kwam er toen achter dat mijn laptop geen SD poort heeft.:’)

Dag van aankoop (we verjaren samen met mijn vader op dezelfde dag :D)
Afbeelding
Afbeelding

https://64.media.tumblr.com/0766c0ca5a0 ... 625c36.jpg

https://64.media.tumblr.com/c5ffb444831 ... f29f9b.jpg

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Zijn ‘wat mot je’ attitude.:’) (Hij ging graag in mijn schoenen liggen, ondertussen past hij er bijna niet meer in zoals op de laatste schoenfoto te zien is.)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto van februari (meest duidelijke foto om de groei te laten zien. Voor een Merauke is hij eigenlijk nog redelijk klein.)
Afbeelding

Ik had nog een gifset van hem gemaakt, hij houdt ongelooflijk veel van braambessen. :')
https://toocrazy-tb-straight.tumblr.com ... -a-kilo-of

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 14:45

Oohh blauwtongskink <3 I love them.
Ooit ga ik er een (of 2..3...) nemen <3
Hier bijna naar houten gegaan. M'n broer en bonuszus gaan altijd en hebben ook spul nodig. Ik ga vaak mee voor fun en kijken. Maar niks nodig.
Dus nu ticket maar vrij gehouden voor iemand die het wel echt kan gebruiken voor aankoop nieuwe spullen.. Volgende keer maar weer mee.

En reptielenbeurs in hamm schijnt in December weer te zijn. Dan ga ik wel mee =D

Wendy_Komen

Berichten: 6299
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 09:49

Sinds kort trotse eigenaresse van 3 van deze:

Afbeelding

Zijn nog jonge dieren maar worden niet heel veel groter. Dus dat is... Best klein:

Afbeelding

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 10:23

Oh wat leuk! Niet een van de makkelijkste soorten toch?

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 11:46

Gaat iemand nog naar snakeday morgen in houten ?

Wij staan er met terrariums en 4 korenslangen :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 23:18

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Een van de twee takken soorten. Dit zijn twee van de oudsten. Flappentakken. Dame Bobby en een van de heren Forrest. <3

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:29

Die zijn knap geworden!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:37

Ja he, de mooie gember kleur ook. En ze zijn tammer dan de jongeren. En topzwaar. Forrest is een miezertje in vergelijking met Bobby

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:03

Iemand hier misschien tips voor een baby rattenslang die niet eet? Hebben al veel geprobeerd, gekookte pinkies, schedeltje inprikken van de pinkie, door tonijn water, nachtje in bakje met pinkie, shoot me, ik weet het niet meer

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:34

BarbaraNova schreef:
Iemand hier misschien tips voor een baby rattenslang die niet eet? Hebben al veel geprobeerd, gekookte pinkies, schedeltje inprikken van de pinkie, door tonijn water, nachtje in bakje met pinkie, shoot me, ik weet het niet meer


Heb je de pinkie al wel eens gewoon voor zijn neus gelegd en de slang verder met rust gelaten? Jonge gutten eten meestal niet direct goed uit de hand. Heel voorzichtig een pinkie in de opening van de schuilplaats leggen en een nachtje laten liggen werkt vaak het beste. En als dat niet werkt, heb je al eens levend geprobeerd?

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 13:44

Wat zijn de maten van je terrarium en hoe jong is het diertje?

Heeft hij trouwens al lange tijd niet gegeten? Baby gutten gaan niet heel lang zonder voer. Als het je nou echt niet lukt om hem aan het eten te krijgen, wil ik eventueel wel aanbieden om hem even tijdelijk op te vangen om hem aan het eten te krijgen. Ik heb diverse voedselsoorten in huis (levend, pre-killed, diepvries. Muizenpinkies en veeltepelpinkies heb ik ook altijd liggen). Ook kan ik dwangvoederen en heb ik de spullen daarvoor in huis. Dat is echter wel het allerlaatste wat ik zou doen.

Ik zou het in ieder geval eerst zelf nog even proberen als ik jou was. Door hem in het terrarium te voeren of levend te proberen. Check ook nog even de temperaturen goed. Vervoeren geeft natuurlijk ook stress. Maar mocht het je echt niet lukken, kan ik je eventueel helpen om hem weer goed aan het eten te krijgen.

Een bevriende kweker van rattenslangen hoort wel eens vaker dat er jonge rattenslangen overlijden doordat ze niet willen eten en mensen niet snel genoeg actie ondernemen. Een koningspython of boa kan bijvoorbeeld veel langer zonder eten dan colubriden. Colubriden hebben een snellere stofwisseling.

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 07:47

Wat een lief aanbod Animal!



Ik zou ook zeggen 'probeer eens levend' in de hoop dat je het jachtinstinct even aanjaagt.

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 11:09

Bij mij was slecht eten vaak een indicatie dat de bak te koud is.

BarbaraNova

Berichten: 4202
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 08:08

Ze heeft een lamp in haar terra, die is overdag 37 graden ongeveer. Ik heb al inderdaad geprobeerd dat ik pinkie in haar terrarium heb laten liggen een nachtje. Bedankt voor je aanbod Animal, ik kan hier nergens aan levende pinkies komen. Heb vorige week een pinkie in tonijn sap van blikje gedoopt, daar is ze met haar lijf tegenaan gegaan en toen heeft ze dus twee keer in zichzelf gehapt, dus daarna een stuk tonijn een nacht in haar terrarium laten staan en dat was dus wel weg. Dus we komen wel ergens maar nog niet wat ik graag wil. Dwangvoeren kan ik zelf mits nodig btw

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 14:44

37 graden is wel heel erg warm. Ik zou de thermostaat wat omlaag draaien. Hoe groot is de terra? Heeft ze ook de mogelijkheid om wat af te koelen als ze wil?

Ik zou stoppen met aanbieden van tonijn en tonijnsap, maar gewoon kijken waar je een levende pinkie kunt vinden. Want hoe lang heeft ze ondertussen al niet gegeten? En hoe oud/zwaar is het dier?

Ik denk dat de huisvesting nog eens kritisch bekijken en een levend eendagsmuisje ergens oppikken het probleem wel oplost. Korenslangen zijn van zichzelf niet de meest lastige eters. Zeker als het dier al wel eerder gegeten heeft bij de kweker, zijn het vaak de omstandigheden die ervoor zorgen dat ze niet eten.