Puppy Erbij 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:18

Te veel haar zou hier wel op kunnen gaan.

Toen ik mn border nog had waren de tollers er nog maar amper(zo’n 20 jaar geleden) en er was er 1 hier in de wijk dat was met die van mij water en vuur en waarom echt geen idee,ze moesten elkaar gewoon echt niet.
Vind ze wel leuk om te zien maar denk mede daardoor dat ik er niet snel 1 zou nemen.
Ik houd t wel bij naakies.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:21

Skippy01 schreef:
Kaus schreef:
Ben niet per se anti haar. Wel een voorkeur voor weinig haar, maar zou bijvoorbeeld ook wel graag een Borzoi willen en die hebben ook redelijk wat haar := Maar mijn interesse in andere rassen is gewoon te smal om een toller in te passen. Ik vind een heleboel rassen heel tof maar die komen er hier allemaal niet in. Kelpies for life :)) En misschien oooooit iets erbij.


Zegt zij, met ook nog een cattle dog in bezit ;)

Nee, ik snap je.
Ik ben iets minder 'rasvast' en zie hier van alles passen, maar heb wel genoeg rassen die ik echt niet vind passen dan weer... (maar dan blijft er nog heel veel over)


Ja, de cattle dog was er eerst _O- Kan m moeilijk weg doen :(:) Maar zou hierna geen cattle dog meer kiezen. Vind het heerlijke honden maar ze zijn mij iets teveel 'eerst doen dan denken' terwijl kelpies juist enorm 'eerst denken dan doen' zijn. Daar hou ik van.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:24

Haha, zo'n ACD is dus het drijvers-equivalent van een labrador? :Y)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:43

Hahaha daar zeg je wat _O- Tot op zekere hoogte wel ja :)) Dundy kan, niet alleen in het drijven, gewoon écht domme dingen doen omdat hij niet nadenkt. Dat die hond nog nooit wat gebroken heeft verbaast mij elke dag. Gelukkig doet hij het dan vaak niet een tweede keer nadat ie zichzelf flink heeft bezeert :')

Zo wilde hij laatst op een houten spoel springen (je weet wel, waar van die grote touwen dan omheen zitten) maar hij schatte de diepte volgens mij verkeerd in dus in plaats van eróp, sprong hij vol tegen de onderkant aan. Wie bedenkt dat nou :roll:

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:47

_O- 8)7
Oh jeetje, dat is wel errug onhandig!
Maar ik snap wel dat dat vaak erg onhandig is, zo'n lomperik :')
Zijn ogen werken wel gewoon naar behoren? Het is echt gewoon dom en lomp doen? :+

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:59

Kaus: beschrijf jij nu niet mijn Charlie ? :P
Wij zeggen het ook constant: dat die nog niets gebroken heeft.. En die hond voelt nu ook gewoon GEEN pijn. 8)7

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:06

Ja zijn ogen werken prima :)) Hij is gewoon erg hoog in zijn adrenaline om je te pleasen dus zodra hij denkt dat hij je ergens mee kan pleasen geeft hij álles. Combineer dat met totaal geen zelfbehoud en je krijgt dus een Dundy.

Lara, dat gedrag ken ik inderdaad wel van Aussies en is ook precies waarom ik nooit een Aussie heb gewild _O- Ik vind het heeeerlijk, een hond die eerst de situatie aftast om te kijken of wat hij gaat doen echt de beste optie is of dat het ook slimmer, veiliger, sneller kan. Zo is Dexter geen hond die in de schapen hangt om ze in beweging te krijgen, dat is soms wel wat lastig maar lost hij zelf wel op. Hij verstopt zich dan achter een hoge pluk gras, een bosje of een boom, wacht daar even en springt dan opeens op. Dan schrikken de schapen en komen ze in beweging, voilà, precies wat je wilde :))

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:07

Haha, ahhh, hij bedoelt het in ieder geval goed! <3 :')

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:35

Welkom, tollers zijn wel leuk, maar mij iets te vocaal, in ieder geval degene die ik ken. ( we hebben er een aantal op club)
Kelpies vind ik wel leuk, maar te weinig haar ;)
ACD is niet mijn type hond en ook niet wollig genoeg.
En wat betreft nadenken, Roetsj denkt soms iets teveel na en bedenkt dat het ook anders kan, wat dan niet altijd de beste oplossing is :+

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:37

fannetje schreef:
Welkom, tollers zijn wel leuk, maar mij iets te vocaal, in ieder geval degene die ik ken. ( we hebben er een aantal op club)
Kelpies vind ik wel leuk, maar te weinig haar ;)
ACD is niet mijn type hond en ook niet wollig genoeg.
En wat betreft nadenken, Roetsj denkt soms iets teveel na en bedenkt dat het ook anders kan, wat dan niet altijd de beste oplossing is :+


Dat zijn mijn lievelingshonden. Zelf nadenken en dan nóg het minst slimme antwoord geven :')
(ik hou oprecht van eigenwijze exemplaren <3 'eigenwijs is óók wijs', toch? )

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:22

Dat gedrag herken ik helemaal niet van de cattles waarmee ik werk :p juist enorm intelligente honden :p denk dat je gewoon “pech” hebt met dundy hahahha

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:13

Wauw wat praten jullie veel haha

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:56

Zoe_97 schreef:
Dat gedrag herken ik helemaal niet van de cattles waarmee ik werk :p juist enorm intelligente honden :p denk dat je gewoon “pech” hebt met dundy hahahha


Mwah ik interpreteer zijn gedrag absoluut niet als onintelligent hoor, gewoon extreem enthousiast. Want hij leert er wel van en doet domme dingen geen tweede keer. Ik herken het juist enorm in de cattles die ik ken maar ik denk dat daar ook wel een flink verschil zit tussen showlijn en werklijn.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:50

Even geen bijlees post maar ego post.

Heerlijke wandeling gehad vanochtend :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En een tip post op insta en Facebook gezet over het gebruik van zwemvest bij de hond :)

Afbeelding
Afbeelding

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:29

x_Jeanine_x, wat leuk puppies en wat veel!

cinniz123, wat ziet die slaapzak er comfy uit :D

JesdaJinn, wat ziet Jaxx er schattig uit, lekker fluffy <3

Marlis, wat groeit ze hard!

meisie94, Woody groeit ook al zo hard!

Chubby, wat een leukerd! <3

Nynkster, wat een verschil tussen die 2 :D

Nayomie, leuk die 2 tinten zo in haar vacht.

Kiimm_, weer leuke wandel foto's van Cody.

kiwiwitje, spannend! Succes met wachten :D

CupCakes_, wat is Jip Groot!

cursebreaker, leuk om een nestgenoot te ontmoeten. Ze lijken wel op elkaar :D
Hier hebben we een groepsapp met alle mensen met een pup uit het nestje en zodra het mogelijk is, spreken we ook wat af. Maar niet alle pups zijn in NL gebleven dus dat duurt nog even.

xelle, wat een schatje <3

Haar of geen haar, ik hou van haar dat niet verhaard _/-\o_
Heb dus een schnauzer die geplukt wordt en een poedel.

x_Jeanine_x, leuke foto's!

Hier wordt Otis morgen al weer 7 maanden, wat gaat het toch snel.
Dinsdag heeft hij zijn diploma voor zijn 2e cursus gekregen, de jonge honden cursus.
Binnenkort gaan we met de 3e cursus beginnen, hij vindt het zo leuk om te oefenen en naar school te gaan.
Inmiddels heeft ie daar ook echt vriendjes van de les waar hij heel leuk mee kan spelen na de les.

Gisteren voor het eerst echt gezwommen, zwemles gehad van zijn grote vriend Riley de labrador.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De langpootmug, er blijft weinig over als ie nat is :')

Afbeelding



Ik ben voor Otis op zoek naar een trimtafel, zijn er mensen die er ook eentje hebben en tips waar te kopen en waar op te letten?
Heb al wel vanalles op internet gevonden maar er is zoveel keus...

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:53

Marije en Jeanine, ziet er beide goed uit.
Wij hebben vanmiddag lekker getraind tijdens een workshop van Jacco Mager.
Roetsj is nu lekker voldaan, moe koppies denk ik.Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 20:06

Lekker bijkomen Roetsj!

Hier ook eentje in coma
Afbeelding

Afbeelding

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:47

Afbeelding

Hier ook in dromenland (allebei inmiddels, nu de 2 oudste kinders nog)

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 21:01

Ik hou zo niet van fluf. Maar voor die lapjes heb ik wel een zwak hoor <3

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:12

MarijeR schreef:
x_Jeanine_x, wat leuk puppies en wat veel!

cinniz123, wat ziet die slaapzak er comfy uit :D

JesdaJinn, wat ziet Jaxx er schattig uit, lekker fluffy <3

Marlis, wat groeit ze hard!

meisie94, Woody groeit ook al zo hard!

Chubby, wat een leukerd! <3

Nynkster, wat een verschil tussen die 2 :D

Nayomie, leuk die 2 tinten zo in haar vacht.

Kiimm_, weer leuke wandel foto's van Cody.

kiwiwitje, spannend! Succes met wachten :D

CupCakes_, wat is Jip Groot!

cursebreaker, leuk om een nestgenoot te ontmoeten. Ze lijken wel op elkaar :D
Hier hebben we een groepsapp met alle mensen met een pup uit het nestje en zodra het mogelijk is, spreken we ook wat af. Maar niet alle pups zijn in NL gebleven dus dat duurt nog even.

xelle, wat een schatje <3

Haar of geen haar, ik hou van haar dat niet verhaard _/-\o_
Heb dus een schnauzer die geplukt wordt en een poedel.

x_Jeanine_x, leuke foto's!

Hier wordt Otis morgen al weer 7 maanden, wat gaat het toch snel.
Dinsdag heeft hij zijn diploma voor zijn 2e cursus gekregen, de jonge honden cursus.
Binnenkort gaan we met de 3e cursus beginnen, hij vindt het zo leuk om te oefenen en naar school te gaan.
Inmiddels heeft ie daar ook echt vriendjes van de les waar hij heel leuk mee kan spelen na de les.

Gisteren voor het eerst echt gezwommen, zwemles gehad van zijn grote vriend Riley de labrador.

[ [url=m/mBihFB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rPrTf4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EwKFWP.jpg]Afbeelding[/url] ]
De langpootmug, er blijft weinig over als ie nat is :')

[ [url=m/0w2C9H.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ Video ]

Ik ben voor Otis op zoek naar een trimtafel, zijn er mensen die er ook eentje hebben en tips waar te kopen en waar op te letten?
Heb al wel vanalles op internet gevonden maar er is zoveel keus...


Ik heb er 1 voor in de salon.
Helaas heeft hij vorige week na 16 jaar de geest gegeven.(hoop dat ie nog te maken valt.)
Ik vind elektrisch verstelbaar echt een must maar hydraulische kan ook prima zijn voor 1 hond.
Wat ik echt niet zou willen is er 1 met beugel van voor naar achter maar goed dat is meer voor koppies knippen en een gewenning van mij.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:02

Afbeelding

*\o/*

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:25

Chubby, zo lief als ze slapen he! <3

Kiwi, heerlijk toch als ze zo bij je liggen!

Fannetje, ik zag het voorbij komen op FB, zag er goed uit!

Otis heerlijk aan het zwemmen geweest

Jeanine had ook een waterratje


Wij hadden gisteren last minute een wandeling met Fleur & Ziggy in de Roestelberg bij de Loonse & Drunense duinen. Ondanks dat het redelijk warm was, hebben ze zich prima vermaakt in het water.

Zou het familie zijn denk je? :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Ziggy is een broer van Jip <3
En die twee lijken in heel veel opzichten kwa gedrag, houding en bepaalde trekjes enorm op elkaar. Best wel tof om te zien. :D


Heeft hier iemand ervaring met Jos Oosting? Ik ben dat boek 'door de ogen van je hond' aan het lezen en het is echt interessant. Ik ben het niet met alles eens


Mijn moeder wil eigenlijk naar die zogenaamde uitwaaiweek. Maar daar heb ik m'n twijfels over. :o

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:29

Ik weet dat jullie hier allemaal vast al alert genoeg op zijn, maar toch: hond van een bekende is vorige week gestikt in zijn bal (chuckit bal). Eigenaar heeft haar vinger gebroken zelfs in een poging die bal er nog uit te krijgen, ook hulpdiensten hebben niks meer kunnen betekenen...
Dit was een oud-duitse herder, dus een hond die die volledige bal in z'n mond kon nemen.
Even een hele pijnlijke reminder om goed op te letten met speeltjes dus weer. ;(

cursebreaker

Berichten: 11438
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:35

Ja, zeker goed om even een waarschuwing te geven.

Ik zag dat bericht idd ook voorbij komen in de ODH facebook groep; verdrietig en naar ongeluk.

Met ballen letten we hier sowieso wel op dat we een formaat pakken wat groot genoeg is waarbij dit in principe niet kan gebeuren. van de chuckit zijn veel van de ballen idd niet heel groot, maar daarom hebben wij ballen met dik touw eraan (om te gooien ook), dus daar kan dat in principe niet zomaar mee gebeuren (krijgt ze ook alleen onder toezicht als we apporteren buiten bv). Al gebruik ik de chuckit al even niet meer, maar meer de ietwat grotere foam ballen met touw. Die drijven beter :') (laatst nog een dure chuckit bal met touw kwijt geraakt, die zonk zo naar de bodem. blup blup). Nu hebben we hier tot 1 jaar sowieso niet echt met balletjes gespeeld en veel in huis gehad daarvan en dat wat we aan ballen hebben waar Arya zelf mee kan spelen tussendoor (ook onder toezicht want ben er dan altijd bij), zijn allemaal formaatje GROOT haha :j

Wat moet dat vreselijk zijn geweest om mee te maken als eigenaar zijnde.
Ongeluk zit toch in een klein hoekje, brr.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 14-05-21 18:44, in het totaal 4 keer bewerkt

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:37

Poeh wat naar! Hier altijd alleen onder toezicht, vrijwel alle speeltjes. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje. -O-