Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 19:54

Oef wat een schrik! Gelukkig zijn jullie beiden weer helemaal opgeknapt maar je wilt er niet te lang over nadenken wat er had kunnen gebeuren.
Hopelijk gaat de huisbaas hier snel iets aan doen.

Tango1979

Berichten: 2526
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:19

Oei das eng zeg! Vind het zo leuk om jullie te volgen, fijn dat ze zo'n goed plekje heeft.

sas66
Berichten: 631
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:24

Jeetje, dan schrik je je toch ook een versuffing. Gelukkig heb je het op tijd opgemerkt, maar je moet er niet aan denken bij wat als.... Of dat je een kaarsje had aangestoken, brrr. Gelukkig gaat het weer goed met jullie.

axel_1997

Berichten: 1790
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:12

dat is dan wel een redelijk gedateerd gaskacheltje. die horen tegenwoordig beveiligd te zijn zodat ze automatisch de gastoevoer afsluiten als de vlam uit gaat. ik hoop dat je huisbaas een nieuwe kan regelen.

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 23:01

axel_1997 schreef:
dat is dan wel een redelijk gedateerd gaskacheltje. die horen tegenwoordig beveiligd te zijn zodat ze automatisch de gastoevoer afsluiten als de vlam uit gaat. ik hoop dat je huisbaas een nieuwe kan regelen.


Nou.. We zijn er inmiddels achter waarom ik niks rook. Het was dus naar ale waarschijblijkheid geen gas maar CO(2?). Dus geen direct explosiegevaar maar desalniettemin levensgevaarlijk :x Meest enge gedachte is dat de waakvlam mogelijk is afgeslagen door gebrek aan zuurstof.. Dan is het echt al wel heel extreem geweest..

Mijn huisbaas is inmiddels ingelicht. Mogelijk is er iets mis met de pijp van de kachel. Sinds ie afgesloten is hebben we nergens meer last van gehad (behalve kou :Y) )

Bmo galoppeert vrolijk door de kamer . Ik zit te bibberen onder een dekentje. Ik wil ook zo'n vacht en het genot van passen in het raamkozijn onder het zonnetje *D

axel_1997

Berichten: 1790
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 23:02

:= := := koolmonoxide dat is pas eng!

senna21

Berichten: 11839
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 23:11

:oo Morgenvroeg een koolmonoxide melder kopen. Te koop in iedere bouwmarkt etc.
En plaats deze laag bij de grond. Dit gas is zwaarder dan zuurstof.
Aan een gecombineerde rook-koolmo oxide melder heb je niets.

janouk
Blogger

Berichten: 17864
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 23:41

Blijkbaar is poes niet voor niets op je pad gekomen. <3

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 23:59

senna21 schreef:
:oo Morgenvroeg een koolmonoxide melder kopen. Te koop in iedere bouwmarkt etc.
En plaats deze laag bij de grond. Dit gas is zwaarder dan zuurstof.
Aan een gecombineerde rook-koolmo oxide melder heb je niets.


Reeds gekocht, geïnstalleerd en in gebruik sinds dit "akkefietje" :D 30 euro viel me echt reuze mee! Dacht dat die krengen veel duurder zouden zijn. En van de week komen er nog mensen langs voor de kachel/kachelpijp om te kijken wat er fout gaat :) Daarin heeft mijn huisbaas heel snel gehandeld wat heel fijn is :)

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 01:11

Afbeelding
Nadat ik voor het eerst in maanden weer een andere kat heb gezien viel het me op wat een wurmpie ze eigenlijk is. Dat is er 30 cl flesje :') Ze is echt mini! vergeleken met de gemiddelde kat. Ik schat haar gewicht ook op 1,5 max 2,5 kilo :=

Ze doet het gelukkig heel goed <3 Enige wat heel hard tegen valt is een vriendje vinden. Ik wil graag voor haar een maatje vinden, maar bij voorkeur 12+, MET chronische niesziekte gezien zij dat ook heeft, maar ik word bij de asiels gewoon weg gelachen en ik moet de website maar in de gaten houden :n Niks niet meedenkend, terwijl ik juist denk een "kneusje" een mooi plekje te geven. Ik snap Corona enzo, maar ik ben toch geen halve zot? Is het dan zo raar om een profiel op te geven van oudere kat + gezondheidsprobleem, geef me een seintje als je iets tegen komt want 3/4e van de informatie komt sowieso niet op de site te staan? Hoe veel mensen willen nou bewust een "zieke" kat? >;)

Dus ik moet nu gewoon op honderden berichtjes gaan reageren met de hoop dat er een tussen zit? := Tijdsverspilling voor zowel mezelf als het asiel.. Dus we gaan denk ik gewoon de "Corona drop off" afwachten en dan ook om ik hopelijk een leuk maatje tegen voor Beemo. Ze doet het goed hoor, maar ik ga straks weer hele dagen naar kantoor en dan zit ze 8 uur per dag alleen.

Gelukkig gaat het met mijn liefje heel goed :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pluisbeer

Berichten: 960
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 08:14

Misschien kun je bij kattenherplaatsing.nl kijken. Dat is geen asiel maar iemand die mensen bij elkaar brengt. Daar hebben wij een leuke match gevonden voor onze kat.

Wat een geluk heb je gehad me de koolmonixide.
Voor 20 euro heb je een elektrisch ventilatorkacheltje om wat warm te blijven.

Hevonen

Berichten: 5611
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:05

Wat een fijne foto's. Je ziet gewoon dat ze heel happy is. Ondanks haar angsten toch heel erg ontspannen. Geweldig dat jij haar in huis hebt genomen!

Kijk voor een maatje ook eens bij kattenopvang Bastet, die hebben heel veel 'kneusjes'.

MonaLieske

Berichten: 1520
Geregistreerd: 01-08-08

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:59

Zo leuk om te zien hoe ze in een blije kat is veranderd! :)

Dat Nederlandse asiels niet met je mee willen denken, herken ik helaas ook van voor corona. Ik heb mijn kat uiteindelijk uit het buitenland geadopteerd via Little Tigers. Zij hebben echt goed met me mee gedacht over wat voor type kat een match zou zijn en hebben daar vervolgens bij al hun buitenlandse opvangadressen actief naar gevraagd.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 15:48

Ik hou anders ook wel evt in de gaten voor een maatje. Zoals je weet ben ik opvang voor een stichting dus zie de opvangkatten eerder dan dat ze op onze site staan.

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 23:38

Ik heb je een pb gestuurd, ik denk dat wij een heel geschikt maatje hebben voor Poes.....

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-21 23:14

Bedankt voor iedereen die mee denkt <3 Ik woon wel aan de grens richting Frankrijk, dus Nederland is al snel ver weg :D Maar voor een perfect maatje is het niet snel te ver.

Ze is gelukkig inderdaad heel relaxed. Ze gaat inmiddels ook wel eens zonder toezicht de tuin in (met een opengeplakt luikje.. watje :D ) en ze blijft netjes in de tuin (even afkloppen..).

Jorex

Berichten: 9933
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 00:09

Stille meelezer reageert ook even. Ik las je verhaal over de hoofdpijn en hoe poes zich anders gedroeg en schrok me echt dood. Echt fijn dat poes haar anders gedroeg. Vroeger gebruikten ze kanaries in mijnen om koolmonoxide op te sporen, als de vogel flauw viel dan wisten de mijnwerkers dat ze weg moesten gaan. Het is een hele goede sluipmoordenaar. Goed dat je nu een melder hebt.

En ook echt geweldig om te lezen hoe poes is opgebloeid. Hier ook een dame die helemaal is opgebloeid nu ze bij ons woont. Lekker op haar zelf en een binnenpoes zijn, dat bevalt onze dame prima.

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 19:12

Jorex schreef:
Stille meelezer reageert ook even. Ik las je verhaal over de hoofdpijn en hoe poes zich anders gedroeg en schrok me echt dood. Echt fijn dat poes haar anders gedroeg. Vroeger gebruikten ze kanaries in mijnen om koolmonoxide op te sporen, als de vogel flauw viel dan wisten de mijnwerkers dat ze weg moesten gaan. Het is een hele goede sluipmoordenaar. Goed dat je nu een melder hebt.

En ook echt geweldig om te lezen hoe poes is opgebloeid. Hier ook een dame die helemaal is opgebloeid nu ze bij ons woont. Lekker op haar zelf en een binnenpoes zijn, dat bevalt onze dame prima.


Ja, echt heel eng. Er is iemand langs geweest, die heeft niks gevonden. Schoorsteen ook goed, dus mogelijk een gekke wind geweest. Nu met de melder hebben we iig. een waker. En de buren weten dat als dat kreng af gaat en ik niet thuis ben ze de ramen mogen mogen inslaan :')

Fijn dat bij jullie de poes ook zo is opgebloeit! <3 Ze voelen het denk ik toch wel aan dat we het beste voor ze willen!

Dikkie (die helemaal niet dik meer is, maar een slanke sportkat met wat overschot aan vel :D ) is echt heel bijzonder voor mij geworden in een hele korte tijd. We zeggen voor de grap wel eens dat ze door de grinder is geweest met haar halve oortje, slecht werkende oogje, half verlamde bekkie en een de helft van haar tandjes, maar ze is hier thuis en blijft ook lekker de rest van haar leven bij mij. Ik ben nog altijd de enige die haar mag aaien en kroelen en waarbij ze soms op de bank komt en het is goed zo. Mijn meisje is gelukkig en dat is het belangrijkst van allemaal!

Tijdens het spelen vanochtend <3 Daar word je toch ook gewoon spontaan verliefd op? *D
Afbeelding

Afbeelding

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:14

Liefffff! <3

'Mijn' leenpoes is geadopteerd door een bokker, ze woont nu in Amerongen. :))

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 17:49

cissy schreef:
Liefffff! <3

'Mijn' leenpoes is geadopteerd door een bokker, ze woont nu in Amerongen. :))


Wat fijn! Voelt toch altijd goed als ze bij iemand "bekend" terecht komen :D


Afbeelding
Wedstrijdje snoepjes staren :Y)


Afbeelding
En lekker met haar gat op het natte gras haha.

Vandaag ook voor plantjes gezet bij het raam voor aan de buitenkant. Dan zit ze iets minder in het zicht, maar kan ze wel lekker naar buiten turen. Mensen tikte toch best vaak op het raam of gingen haar uitgebreid bestuderen (die laatste snap ik wel :D ), maar madam vind dat niet echt een succes. Logisch, ze is nog steeds behoorlijk mensenschuw dus zo is het mooi opgelost en het geeft nog een leuk aangezicht ook :j

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 07:48

Fijn zo'n jachtluipaard in huis <3 oud huis en regelmatig duiken er hele dikke spinnen op.. Maar mijn meisje lust ze wel! Enige nadeel is dat ze vol trots haar vangst wil delen. Dus ze crepeerd ze, gaat vervolgens staan schreeuwen tot ik kom kijken en eet ze nadat ik het heb gezien snel op :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Knappe dame!

sas66
Berichten: 631
Geregistreerd: 18-03-15

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:16

Nu zijn het nog spinnetjes....

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 11:10

sas66 schreef:
Nu zijn het nog spinnetjes....


Ja, denk dat ze binnenkort een keer met een vogeltje thuis komt..

Zo mijn best gedaan haar in de tuin te houden, maar ze heeft een nieuwe weg gevonden die ik ook niet kan blokkeren..

Afbeelding
Ze klimt links dus door de struiken heen de muur op en gaat dan naar het dak.. Ze zit me ook echt aan te staren :') Rotzak.

Het is een huurhuis dus even weghalen gaat me niet in dank afgenomen worden. Zou zonde zijn ook := Elektrisch kabeltje..? Maar nergens aansluiting, plus hoe goed werkt dat nou als het in de struiken zit? Als iemand nog een goed idee heeft hoor ik het graag :')

Prairy
Berichten: 9065
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:19

Wij hebben katten net, misschien kun je dat ervoor spannen (klimt lastig, is een soort visdraad) en dan ook nog horizontaal op een bepaalde hoogte en dan aan het frame vastmaken op voldoende plekken dat ze er ook niet onderdoor kan?

Telpeva

Berichten: 14704
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:23

Ik zag laatst een constructie met spijlen voor regenpijpen en bomen, misschien dat zoiets daar vast te maken is?

Zoiets als dit, volgens mij zijn er ook meer merken die zoiets verkopen, ik heb er eens eentje gezien met noppen of een soort coating om de uiteinden zodat een dier zich er ook niet aan zou bezeren maar die kan ik niet 123 terug vinden
https://www.junai.nl/marter-en-katten-a ... 3mEALw_wcB

Ik ben wel een beetje jaloers op je spinnenvanger :') geweldig!