Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:31

Fijn in ieder geval dat die dingen uitgesloten zijn! Hopelijk "gewoon" een virusje oid. Ik duim dat ze goed gaat/blijft eten :j


Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:07

Aan de andere kant kunnen opspelende hormonen ook nog wel eens zorgen voor ruzie, dus ik zou daar niet per se voor wachten. Bovendien zitten er gezondheidsvoordelen aan voor poezen, dus ik zou het zelf het liefst zo vroeg mogelijk doen. Maar dat is net wat je wil natuurlijk :)

Hoe oud is Blue nu? :)


Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:20

Echt he, ik heb dat ook. Loki was al 1,8 met 4 maanden :+

Ik zou wel al castreren, zeker op leeftijd van 1 jaar. Maar jij kunt dat het beste inschatten Marcella :j Hoop iig dat ze zich snel weer helemaal goed voelt :)

Edit: blue is een sibeer toch, klopt dat wel, die 1,6? Typfoutje misschien?

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 00:10

Hahaha ik heb standaard de XL van purizon. Maar mijn kater is vooral de brokken eter hier en dat is een grote vent van 6kg. Die kan dat hee goed hebben. In vergelijking met Orijen is het wel huge ja haha!

Wel jaloers, dat je Orijen zo goedkoop kan krijgen. Die is me toch duur haha!

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:51

Zit er niet een haarbal dwars? Loki gaat ook gek hoesten als ie daar last van heeft.

Beetje haarbalpasta geven misschien?

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:10

Alles kan op zich. Maar ik geef toe, je zou het niet direct verwachten zo jong.

Anders even filmen en naar de dierenarts sturen?

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:35

Kan nooit kwaad :j
You never know.. alles opeten wat ie tegenkomt, komt me bekend voor :’)

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:16

Ah dat is slim ja :j
Succes, hopen dat het meevalt :)

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:01

Maar Blue woog toch juist zo weinig?

Een buikje hebben ze al snel, door “te veel” vel. Als je de ribben nog gewoon kunt voelen met lichte druk zou ik niet direct minderen hoor :)

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:16

Marcella schreef:
SimoneeM schreef:
Maar Blue woog toch juist zo weinig?

Een buikje hebben ze al snel, door “te veel” vel. Als je de ribben nog gewoon kunt voelen met lichte druk zou ik niet direct minderen hoor :)

Ribben zijn niet meer te voelen. :')


Oh :’)

Ik verbaas me nog steeds zo over dat gewicht, kan er niks aan doen :Y) Maar dan idd wel slim om even op te letten :)

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:42

Kunnen die katten goed samen? Zoja, lekker samen ophalen.

Daarbij moet je wel zorgen voor voldoende bronnen. Dus; voldoende eetplaatsen, drinkplaatsen en minstens 2 kattenbakken.

Zorg ook voor voldoende ligplekjes. Als ze ook op punten een beetje de hoogte in kunnen wordt het nog “groter” qua oppervlak :)

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:25

Als ze zo goed samen kunnen, kan dat prima op die ruimte.
Stel ze “tolereren” elkaar, maar zijn geen echte vrienden, dan is het lastiger.

Voor jezelf is dat ook prima, al zal je misschien wat vaker moeten stofzuigen :) En je kunt altijd een luchtzuiveraar aanschaffen :D

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:40

En een dingetje kopen om je raam op een kier te zetten? (Bv kierr.nl, is zonder boren en plakken).

En daar evt kattennet overheen? Zodat ze de kier niet doorkunnen. Heb je ook wel “hekjes” voor, maar dat is ook boren of plakken.

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:59

Ah dat had Loki ook, maar dan met 2 kiesjes.
Zo gepiept gelukkig en handig dat het met de castratie meteen kan :j

Wel spannend altijd, onder narcose. Maar komt vast goed :)

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:08

Druif_01 schreef:
Ik had de dierenarts gebeld en ze gaven aan dat het inderdaad kon. Getver! Maargoed, beter eruit dan erin. Moet nu alleen wel over 3 weken nogmaals ontwormen ipv over een maand, dus dat doe ik dan maar.


Das waar :+ Maar wel getver idd.
Hoop dat ie er snel vanaf is :(:)

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:36

silvericathy schreef:
Even een vraagje tussendoor... Zijn er hier mensen bekend met versvlees van Barf? Vroeger kregen de katten altijd brokjes, gewoon de goedkoopste.... We wisten niet beter .

Inmiddels ben ik me over diverse soorten voeding aan het inlezen omdat ik het graag "beter" zou willen doen voor mijn kat. Ook in de hoop dat de kattenbak minder stinkt naar gebruik want mijn woning is niet zo groot hahaha.

Naast Barf, zijn er nog andere voedings mogelijkheden die jullie mij zouden willen aanraden om daar ook eens naar de kijken.

Dat het duurder zal worden dan de goedkope brokjes uit de dierenwinkel dat snap ik, maar het moet om eerlijk te zijn ook niet te gek duur worden.


Barfmenu bedoel je dan? Dat is een merk waar ik heel erg achter sta. Die zijn goed compleet.

Veel andere merken zijn compleet volgens barfprincipe en volgen dus puur percentages (verhouding spiervlees, bot, orgaan). Daar missen vaak wel een aantal voedingsstoffen helaas. Zeker Mangaan en Vitamine E zitten niet echt in vlees namelijk.

Ik stel volledig zelf samen en ben 55,- ong kwijt aan 2 katten per maand. Barfmenu zal ietsje hoger uitvallen miss maar niet veel.

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:14

silvericathy schreef:
J0anieke schreef:
Niet waar je om vroeg, maar houtpellets stinken minder dan die standaard korrels in de kattenbak. Ik ben zelf helemaal weg van peewee, het zaagsel komt dan ook onderin de bak. Je katten moeten er wel aan kunnen wennen, ik lees wel eens dat niet iedere kat het fijn vind. Hier gaan ze er gelukkig alle 3 nu op. Één van de kittens had er in het begin moeite mee en heeft wel eens een 'ongelukje' gehad, maar dat gebeurd gelukkig nu niet meer, *afkloppen*.



Dankje, ik maak op dit moment al gebruik van houtpallets :)
We hebben een paar jaar geleden de kat zelf laten kiezen en toen was daar gek genoeg al zijn voorkeur voor. Daarnaast woon ik in een gebied waar restafval lastiger weggooien is dan gft afval, dus vandaar dat houtpallets sowieso al mijn voorkeur had omdat ik het makkelijk weg kan gooien.. hihi :D


De kattenbak zelf ruik ik ook bijna niet, het is puur als de kat net zijn behoefte gedaan heeft...dan stinkt de hele kamer naar zijn luchtje. Haha


Ik had deze gezien online,maar ik twijfel over het aantal gram. Ik weet niet zo goed hoeveel de behoefte van een volwassen kat a 4/5 kilo is. Ja.. hij is niet dik, gewoon groot en zwaar :+

https://webshop.barfmenu.nl/barfmenu-compleet-kat.html


Bestel iig de rolletjes van 250 gram. Das handiger met een kat. Dan: weet je wat hij nu eet? Dan even bekijken hoeveel kcal dat zijn en dan kun je weer berekenen in hoeverre dat overeenkomt met barfmenu en hoeveel gram je dan daarvan moet voeren.

Intratuin heeft het ook; haal daar wat smaken (begin met kip ofzo), en probeer het dan even. Niets zo zonde als hele doos kopen en een kat die het niet eet. Al zal hij misschien wat overtuigingskracht nodig hebben sowieso hoor.

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:37

Je kunt ook na het kopen ietsje laten ontdooien, even doormidden snijden en dan de helft invriezen.

Maar goed; het is idd makkelijker als kat vrijwel volledig kvv eet.

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 00:05

Kvv kun je prima combineren met brokken. Is met kittens sowieso geen gek idee zodat ze de hele dag wat te snaaien hebben.

Zeker bij kittens zou ik wel altijd gaan voor een complete kvv zoals dus barfmenu.

Wat tandjes betreft: brokken doen evenmin iets voor de tanden. Ze vallen al uiteen op de punt van de tanden; gaat dus niet helpen tegen tandplak. Tandjes poetsen blijft de beste remedie :j
Er zijn geluksvogels waarbij het goed blijft met brokken, maar bij veel ook niet.

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:48

LoveUggs schreef:
Hier ook geen ervaring met slowfeeders. Ook tevreden met de surefeed!

Ik zoek een leuke kat-veilige plant (als in niet giftig). Ik heb nieuwe nieuwe meubels en tussen de tv kast en het dressoir zit een gat van +- 30 a 40 cm. Hier wil ik een krukje neerzetten met een leuke gezellige plant erop om het gat op te vullen. Het mag best een hoge plant zijn (1m a 1.20m?), maar moet uiteraard veilig zijn voor de heren. Wie heeft er suggesties voor ons? :D


Een calathea? :) die kunnen volgens mij best de hoogte in gaan, maar je kan m ook in zo’n pot op hoge poten zetten ofzo natuurlijk.

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:22

Dan lekker natvoer geven. Als ze maar eet :j
Ook goed voor het vocht :)

Wel vervelend, altijd naar, zorgen om je beestje. Hopelijk knapt ze snel op!

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 20:17

Haha, dan duurt wachten ineens lang! Spannend hoor :D

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 15:22

Carny is prima natvoer, bevat veel vlees.

Nadeel is dat het relatief veel orgaanvlees bevat en niet alle katten het daar goed op doen. Wat carny betreft vind ik het een kwestie van proberen of het werkt voor jouw kat :j

Ikzelf vind Wild Freedom een aanrader! Is ook relatief betaalbaar (maar wel duurder dan carny helaas). En alleen online te bestellen.

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 17:56

Dan lekker Carny blijven voeren, mits je geen ontlasting problemen krijgt :j
Katten zijn idd bijzondere wezens :D

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:47

Wat Natasja zegt is idd wat bij sommigen gebeurd. Het is volgens mij echt of je kat doet het er goed op, of het is meteen rampzalig :+
Hier was t ook geen succes helaas.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lizeeetjr, Mar_X en 54 bezoekers