Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:49

Hoi!

Ik wil me hier graag melden. Sommigen hebben mij wellicht al voorbij zien komen in het 'nieuwe kat in 2020' topic, maar ook hier wil ik me graag melden met mijn -jawel- nieuwe kat(ten). *\o/*

Zoals altijd start het verhaal met 'Ik wilde heel graag ... en ik kwam thuis met..' :') In mijn geval wilde ik heel graag een enkele volwassen kat die niemand anders wilde. Ik kwam thuis met twee kittens - die niemand anders wilde, dat dan weer wel. :D

Inmiddels heb ik sinds afgelopen zaterdag twee super leuke kittens van bijna 15 weken en 17 weken. Geen echte baby's dus. Heerlijk, want ze hebben ook geen ongelukjes oid op mijn nieuwe vloer gehad. _/-\o_

Evita (cypertje) is een pittig ding met haar eigen mening, heel lief, maar duidelijk. Als ze wil spelen - dan gaat er gespeeld worden. Dan interesseert het haar niet hoe, wat of wie. Overdag knuffelen doet ze niet. Daarnaast is ze dol op mijn ipad en specifieker klassieke muziek (dan gaat ze naast de iPad liggen). :') Heel stoer, maar met een klein hartje want s'nachts slaapt ze het liefst heel dicht tegen me aan. <3 Haar vriendje Pjotr is een super lieve knuffel-kat die altijd op zoek is naar eten, propjes papier en goede gesprekken met mij. :D Als hij geknuffelt wil worden gaat hij in je pad zitten zegt 'miauw' en laat zich dan omvallen. :')

Hun aandacht moeten ze verdelen met mijn werk/school, cavia en mijn lieve arabier en fjord. Die staan niet in mijn huis natuurlijk, maar daar ben ik wel bijna elke dag te vinden. :Y)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IG: @arabierjoep


Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:29

Gefeliciteerd! Iedereen gezond en wel gearriveerd?

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:06

Wat een lieve foto's. En snel met zijn oogje open!

Hopelijk knapt Blue ook snel weer op.

IG: @arabierjoep


Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:16

Mooie namen voor de kittens!

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:04

Ik vind die zwarte koppies zo schattig.

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:09

Druif_01 schreef:
Wat ik me afvroeg, kan een kat ook leren spelen met een soortgenootje? Woezel begint steeds meer toenadering te zoeken en ook uit te dagen, maar Pip lijkt niet zo goed te weten wat ze ermee moet.


Ik zou denken van wel. Wij hebben een paddock paradise aan huis en toen er een paard uit een 'traditionele' stal kwam dat vaak zonder vriendjes had gestaan moest hij echt paardentaal leren en ook leren spelen. Dat is gelukt. Ik kan me voorstellen dat katten dat ook kunnen leren.

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:32

1,6 klinkt inderdaad echt licht. Pjotr is met vier maanden (en heel slank) al bijna 2 kilo...

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:05

Pjotr heeft altijd honger. Evita eigenlijk nooit. Ik kan aan haar ook zien of ze net natvoer gegeten heeft of niet. Dan heeft ze een heel dik buikje _O-

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:48

Ik heb er nu 1 van 1.70 hoog, maar ik wil het allerliefste zo'n wand met plankjes. A) veel mooier en b) een stuk natuurlijker.

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:31

Zijn jullie katten ook van die praters? Pjotr is altijd met mij aan het communicerern. Zelfs als hij op schoot ligt, half slaapt en ontzetend veel aandacht krijgt presteert hij het om nog steeds 'Miauw' te zeggen. En dan ook echt heel klagelijk. Mi-aaauw. :+ Inmiddels neemt Evita het geklets over dus hoor ik ook soms een Miauw van haar kant komen. _O-

Afbeelding
Afbeelding

Verder groeien ze goed. Heel leuk om te zien

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:23

Dank jullie haha! Van Pjotr is niet zo'n briljante foto, maar hij is een minder enthousiast model dan Evita. _O-

Afbeelding

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:25

Pjotr heeft bij mij diaree. Nu tijdelijk opgesloten in de gang en straks in de bench. Morgen gaan we naar de dierenarts. :(

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:35

Mijn krabpaal begint nu al te wiebelen dus ik ben aan het sparen voor een mooie krabpaal. Ik wil zo'n mooie houten en sowieso wat planken op de muren waarop ze kunnen klimmen. Zeker Evita klimt graag (in boekenkasten en kapstokken bijvoorbeeld). _O-

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:42

Gefeliciteerd met de nieuwe huisgenoten!

Die van mij ontdekken inmiddels wat vogels zijn _O-

Afbeelding

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:23

Mooie leeftijd!

Die van mij krijgen zo nu en dan natvoer en brokjes nagenoeg onbeperkt. Soms laat ik ze de brokjes opeten omdat ze de irritante neiging hebben brokjes doormidden te eten en deze niet meer op te willen eten.

Uitslapen kan ik ook niet meer. Ik sta altijd om 6 uur op maar op de eerste vakantiedag had ik om half zeven Pjotr op mijn rug die met zijn poten op mijn wangen aan het tikken was :+

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:02

Bij mijn katten gaat het gelukkig ook goed! Pjotr is nadat hij ziek geworden is heel erg gegroeid. Hij wordt nu echt groot. Evita wordt steeds liever en knuffeliger. Ze ligt niet op schoot maar wel naast je. <3

Die van mij moesten ook geloven aan de kerstfoto. _O- Afbeelding
Afbeelding

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 21:58

Lisette0 schreef:
Oooh die strik! <3


Ja die kat kan je echt alles wijsmaken. _/-\o_ Zijn vriendinnetje is een stuk feller. Het kostte ons met twee mensen een kwartier tot ze een schattig halsbandje om had. Binnen no time liep ze er heel tevreden mee te spelen. Alleen zat het niet meer om haar nek. _O-

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:53

Wat leuk dat ding op het raam. Dat wil ik ook wel. :D

Ik had vandaag zo iets grappigs. Evita is niet mega aanhankelijk en heel erg zelfstandig. Knuffelen is prima maar alleen als ik net-wel-net-niet slaap. :+

Vandaag kwam ik thuis van mijn paard en meestal gaat ze dan passief agressief ergens zitten tot ik gedouched heb. Volgens mij vind ze het stinken. Nu kwam ze direct bij mij zitten en miauwen. Ze kroop zelfs op schoot en ik snapte het maar niet tot ik tijdschriften op de grond zag liggen. Wat bleek nou: haar lievelingsmandje was omgevallen en ze kon er niet meer in. Toen wist ze heel goed waar ze moest zijn om dat te regelen. _O- <3

Ter illustratie dit is haar lievelingsmandje. Ze heeft ook 1001 zachte mandjes maar haar ijzeren mandje met oud papier is favoriet. :+
Afbeelding

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:07

Een klein beetje een ego-post, maar ik heb een vraag waarop ik een antwoord nodig heb. :')

De online lessen zijn weer begonnen en de vorige keer was Pjotr maar klein en kon hij prima op schoot. Nu past hij niet meer op schoot onder mijn tafel en is hij ook nog eens ontzettend blij dat ik thuis ben. Hij ligt het liefste bij mij / op mij, maar als dat niet gaat, zoekt hij andere manieren om mijn aandacht te krijgen. Denk aan slaan tegen mijn laptop of sinds vanmorgen een favoriet: op de boekenkast klimmen via de kattenpaal en de deur waar hij vervolgens niet meer af durft. _O-

Hij is leuk hoor, maar zo krijg ik niets voor elkaar. Wat gebruiken jullie om je katten bezig te houden? Iets wat ze zelf kunnen doen?


Afbeelding
De situatie nu _O-

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 23:29

Leuk die veertjes! Ze houden hier elkaar ook wel bezig maar Evita is een echt dametje en is wat sneller klaar met spelen. Ook heb ik het idee dat het hem meer gaat om het feit dat ik thuis ben en hij dan meestal aandacht krijgt maar nu niet. Of nou ja, niet tijdens Teams-meetings :+

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:04

Goede tips! Hij ligt nu op een deken van mijn paard aan mijn voeten als een soort hond :+

Wat Pip doet, doen die van mijn ook. Dan moet ik ze over hun buikje aaien. Als ik dat niet doe, of niet snel genoeg hoor ik dat vanzelf. _O-

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:48

Pjotr ook. Het is net een labrador. _O- Haar overal.

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:19

Heeft dat niet gewoon te maken met zonlicht en zo? Mijn fjord staat 24/7 buiten maar zij begint ook al met verharen.

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:38

ah wat een leuke foto's. Heel lief.

Met mijn leukerds gaat het heel goed. Evita blijft wel echt een klein ding, maar ze is verrassend lief. Dat had de organisatie niet helemaal goed ingeschat :+ Pjotr is echt enorm groot. Hij is ook zwaar. Echt zwaar. Niet een maine coon, maar ik hoor van meerdere mensen dat hij echt vrij zwaar is. (Niet dik overigens). Hij praat ook ontzettend. Echt een gezellige lieve kat.

Ik loop stage in het onderwijs en hij zit ook vaak achter de camera als ik een les geef :D

Afbeelding
Zo geef ik dan les, haha.

Afbeelding

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 09:15

Wat vervelend zev. :( Bestaat er niet zoiets als osteopathie voor katten? Dat is wellicht iets laagdrempeliger dan weer naar de DA.

IG: @arabierjoep


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mizora en 27 bezoekers