Puppy erbij 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:29

KimD schreef:
Ik ben juist wel van de Engelse namen, ik vind de uitspraak echt vele malen mooier dan dat plat Hollands. Uiteraard is het op wedstrijd vaak een dingetje maar dat kan ik mensen niet kwalijk nemen. Dan wordt het Daaaanaaaaaa & Abbay werd standaard Abbaje. :') Guinness & Harvey zijn ook Engels maar daar kunnen ze niet de mist mee ingaan.

Bij jouw Djessey moet ik altijd aan Fuller house denken! Die spreken het ook zo uit. :D


En dan gaat het met Engels nog wel aardig vaak... Waar jij woont gaat Frans wel goed, maar ik ben geboren bij Arnhem... (Ivm werk v mijn vader, m'n ouders komen beiden uit t zuiden, moeder uit jouw regio, vader uit Brabant) Mijn moeder had voor mijn broer eigenlijk de naam 'Genaud' bedacht. Ja, op z'n Frans. Weet je hoe ze dat in Arnhem uitspreken? ;) Ze hebben uiteindelijk maar voor een andere naam gekozen, gezien het feit dat mijn naam al 'op z'n Hollands' wordt uitgesproken boven de rivieren ;)


KimD

Berichten: 20396
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:32

Skippy01 schreef:
KimD schreef:
Ik ben juist wel van de Engelse namen, ik vind de uitspraak echt vele malen mooier dan dat plat Hollands. Uiteraard is het op wedstrijd vaak een dingetje maar dat kan ik mensen niet kwalijk nemen. Dan wordt het Daaaanaaaaaa & Abbay werd standaard Abbaje. :') Guinness & Harvey zijn ook Engels maar daar kunnen ze niet de mist mee ingaan.

Bij jouw Djessey moet ik altijd aan Fuller house denken! Die spreken het ook zo uit. :D


En dan gaat het met Engels nog wel aardig vaak... Waar jij woont gaat Frans wel goed, maar ik ben geboren bij Arnhem... (Ivm werk v mijn vader, m'n ouders komen beiden uit t zuiden, moeder uit jouw regio, vader uit Brabant) Mijn moeder had voor mijn broer eigenlijk de naam 'Genaud' bedacht. Ja, op z'n Frans. Weet je hoe ze dat in Arnhem uitspreken? ;) Ze hebben uiteindelijk maar voor een andere naam gekozen, gezien het feit dat mijn naam al 'op z'n Hollands' wordt uitgesproken boven de rivieren ;)


Frans hier goed? Ik weet niet wie jij gesproken hebt maar over het algemeen zijn er maar weinig die goed Frans spreken hier. Dat is echt een ramp. _O-


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:35

KimD schreef:
Frans hier goed? Ik weet niet wie jij gesproken hebt maar over het algemeen zijn er maar weinig die goed Frans spreken hier. Dat is echt een ramp. _O-


Franse namen bedoel ik ;) ik ken in Limburg best veel mensen met Franse namen die wél correct worden uitgesproken :j
Daar hoef je niet de taal voor te spreken gelukkig, dan zou het alsnog mis gaan ja haha.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:48

Guinness en Harvey spreek je inderdaad wel automatisch goed uit, dat vind ik ook wel mooi. Maar Dana zou ik ook uitspreken als Dáná en niet als Déna.

Maar bijvoorbeeld een hond genaamd Max zou ik uitspreken als Max en niet als Mex (op zn Engels dus). Ondanks dat ik het misschien mooier zou vinden, werkt dat gewoon in Nederland niet helemaal voor mijn gevoel.

Zo wilden wij Floyd eerst Scott noemen maar Skot in het Fries betekent schat dus die naam hebben we maar niet gedaan :')

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Warboel
Berichten: 14673
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:09

Ik hou normaal ook veel meer van Engelse namen maar Otje past gewoon te goed :)) m’n vriend heeft een game-vriend in Zwitserland wonen waar ze dus altijd Engels mee spreken en die noemt Otje Oetsjie :') we noemen dr nu zelf ook regelmatig zo omdat het gewoon te grappig klinkt haha.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite


KimD

Berichten: 20396
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:15

Skippy01 schreef:
KimD schreef:
Frans hier goed? Ik weet niet wie jij gesproken hebt maar over het algemeen zijn er maar weinig die goed Frans spreken hier. Dat is echt een ramp. _O-


Franse namen bedoel ik ;) ik ken in Limburg best veel mensen met Franse namen die wél correct worden uitgesproken :j
Daar hoef je niet de taal voor te spreken gelukkig, dan zou het alsnog mis gaan ja haha.


Ohja! Dat klopt wel ja. :j



Warboel schreef:
Ik hou normaal ook veel meer van Engelse namen maar Otje past gewoon te goed :)) m’n vriend heeft een game-vriend in Zwitserland wonen waar ze dus altijd Engels mee spreken en die noemt Otje Oetsjie :') we noemen dr nu zelf ook regelmatig zo omdat het gewoon te grappig klinkt haha.


De fokker van Dana schreef standaard Dena, en zei Dunna. Maar wij zeggen Dunna tegen Döner omdat restaurant met buitenlandse eigenaren het vaak zo zeggen "Broodje dunna?" (Niet racistisch bedoeld!!). Zo komt Dana aan haar bijnaam Döner. :') Je kunt het ook op haar roepen, ze reageert er ook op.

Net zoals dat we Abbay meer "Sheltie" noemen dan Abbay, ze reageert er dan ook uitstekend op.

Ik heb trouwens nog eens grappig filmpje van Abbay, ik zal het even uploaden. :')


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:27

Warboel, dat soort dingen blijven hangen hè _O- Autocorrect maakt van Kelpie heel vaak -> Klepje dus Dexter is dan ook een rasecht Klepje :j

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

KimD

Berichten: 20396
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:30

Kijk, een wilde "Who gives a fiets" Sheltie. Ze luistert overigens prima maar als ze geen zin heeft, heeft ze geen zin. :')

Ik moest zo lachen, het was lastig om mijn gezicht in de plooi te houden. _O-


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:37

Denk je niet dat ze juist niet komt omdat je wat bozig tegen haar praat? Dundy heeft binnenshuis een issue met komen op het moment dat hij iets fout heeft gedaan (heb hem vanochtend nog de tuin uitgetild naar binnen omdat hij écht moest komen maar hij wilde niet opstaan). Ik word daar nooit boos om maar hij hoeft maar te dénken dat er iets mis is en hij werpt zich op zijn rug en dan kan je hoog en laag springen maar dan komt hij écht niet en moet je hem dus optillen of aanlijnen.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:48

Je komt uit het zuiden of niet Kim? Lekker eigenwijs. Morax heeft dit soms ook, ookal doe je enthousiast. Daarom noemen we em ook vaak "banaan".

KimD

Berichten: 20396
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:49

Kaus schreef:
Denk je niet dat ze juist niet komt omdat je wat bozig tegen haar praat? Dundy heeft binnenshuis een issue met komen op het moment dat hij iets fout heeft gedaan (heb hem vanochtend nog de tuin uitgetild naar binnen omdat hij écht moest komen maar hij wilde niet opstaan). Ik word daar nooit boos om maar hij hoeft maar te dénken dat er iets mis is en hij werpt zich op zijn rug en dan kan je hoog en laag springen maar dan komt hij écht niet en moet je hem dus optillen of aanlijnen.


Bozig? Dit is niet bozig. := Ik moest juist hartstikke lachen want die sheltie heeft schijt aan alles. :')

Nee joh, die komt niet omdat ze weet dat wat komen gaat. Ze wilt daar blijven omdat ze anders Puk niet in de zak kan bijten als ze lang rent.

Ze moet normaal terugkomen omdat ze Puk niet bij kan houden en dus geen kans maakt. Ze is er nu achter dat als ze niet komt ze dat wel kan. }:)

Hier zit ze er dus nog en mogen ze rennen maar dan gaat Puk dus niet want ze weet dat Abbay haar niet langs laat. Ze mogen van mij niet in het veld rennen, alleen op het gras. Dus dan is het stukje te smal om haar te ontwijken.


Hier kan Puk haar wel ontwijken


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD

Berichten: 20396
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:50

Detroit schreef:
Je komt uit het zuiden of niet Kim? Lekker eigenwijs. Morax heeft dit soms ook, ookal doe je enthousiast. Daarom noemen we em ook vaak "banaan".


Zou je denken? <<)

Ik val bij de voordeur aan twee kanten over de grens, haha! Zuidelijker gaat niet meer. :')


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:51

Oh het klonk zo boos := := Maar misschien komt dat door het accent, dat kennen we hier in Friesland niet _O-

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:53

Je hoort het duidelijk.

Maar Klaus... Fries klinkt wel goed wilde je zeggen? Heel accentloos _O-

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:58

Hahaha nee, dat zeker niet _O- Maar dat zuidelijke accent komt hier weinig voor, dat bedoelde ik :))

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:59

hahaha ide sheltie kim :+ :+ doet me denken aan (bij 1.29)


Floyd ziet er ineens weer mooi en verzorgd uit Kaus, super gedaan!

Detroit : Aan mij zou je niet horen hoor dat ik uit friesland kom :') Denk dat best wat friezen gewoon netjes ABN kunnen spreken omdat je op school ook standaard nederlands praat. Denk dat dat met een accent zoals achterhoek of limburg wel anders is

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

KimD

Berichten: 20396
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:00

Detroit schreef:
Je hoort het duidelijk.

Maar Klaus... Fries klinkt wel goed wilde je zeggen? Heel accentloos _O-



Ja dat dus. :')

Ik heb een keer gasten gehad uit Friesland die zich eraan stoorde dat wij onderling Limburgs met elkaar spraken. Ik zei dat ik dat begreep maar dat het een taal is net zoals Duits, Engels of jazeker net zoals Fries. Had ze geen begrip voor, nog geen 10 tellen later gaat ze in het Fries verder met haar gezin. Dus ik zeg "Nee, dát klinkt lekker en begrijpelijk voor ons!". Toen moest ze lachen. :')


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD

Berichten: 20396
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:02

Nynkster schreef:
hahaha ide sheltie kim :+ :+ doet me denken aan (bij 1.29)
[ Video ]

Floyd ziet er ineens weer mooi en verzorgd uit Kaus, super gedaan!

Detroit : Aan mij zou je niet horen hoor dat ik uit friesland kom :') Denk dat best wat friezen gewoon netjes ABN kunnen spreken omdat je op school ook standaard nederlands praat. Denk dat dat met een accent zoals achterhoek of limburg wel anders is



Ja hahahahaha! _O-

Het ligt er trouwens ook aan, op het werk verbloem ik het accent omdat ze me anders niet verstaan. Maar bij de honden doe ik dat uiteraard niet. :')


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

xLaraaj

Berichten: 3674
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:07

Ik ken niets van hollandse accenten maar ik vind dat je duits-ig klinkt :+

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:14

In begin begreep ik ook niks van dat taaltje. Als mijn man met zijn ouders praat had ik echt zoiets. Nu doe ik soms gewoon dat ik het niet begrijp. :+ Onze dochter pak ook al sommige woorden over.

Heb wel meegelezen maar niet zoveel tijd om op alles te reageren. :o

KimD

Berichten: 20396
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:16

xLaraaj schreef:
Ik ken niets van hollandse accenten maar ik vind dat je duits-ig klinkt :+


Is ook heel logisch, wij hebben ook ontzettend veel Duits in ons dialect. Er zijn collega's uit Sittard & Maastricht waar ik NL mee moet praten, die verstaan ons dialect niet.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

CupCakes_

Berichten: 3310
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:33

Ik vind het wel een leuk dialect! Wij praten hier ook dialect, wat 'mensen van de overkant' vaak niet kunnen volgen :+

KimD

Berichten: 20396
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:44

CupCakes_ schreef:
Ik vind het wel een leuk dialect! Wij praten hier ook dialect, wat 'mensen van de overkant' vaak niet kunnen volgen :+


Dat klopt. :+


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

JesdaJinn

Berichten: 10429
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:55

Ik kom uit het oooooooosten. Daar moeten ze ook vaak om lachen xD

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:01

JesdaJinn schreef:
Ik kom uit het oooooooosten. Daar moeten ze ook vaak om lachen xD

Almeloooooo

:')

Ik woon in Drenthe, maar kom oorspronkelijk uit Gelderland. Niet een uitgesproken accent (volgens mij)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers