Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 16:24

Druif_01 schreef:
Ik heb al gebeld naar de huisarts en zit, as we speak, te wachten in de wachtkamer...wist ik veel dat je eigenlijk direct moet komen. Voelde me nogal een aansteller haha, maar de assistente stelde me gerust ;)


Dan kon je mooi snel terecht! :D

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 16:27

Ik zou er ook niet aan denken hoor om voor een beet naar de ha te gaan.

Succes.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 16:30

DideH schreef:
Dan kon je mooi snel terecht! :D


Blijkbaar moet er meestal direct gestart worden met antibiotica, aldus de assistente.

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 16:51

Oh dat wist ik ook niet...
Had van de week ook nog een nagel van meneer compleet door mijn huid heen, heb het zelf ontsmet omdat de huid echt door was. Moet je normaal voor zoiets dan ook naar de huisarts? Lijkt mij niet toch?

Tetanus is overigen nog prima op orde, dus daarvoor hoeft het niet.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 16:52

Oef druif dat is wel wat.
Waarom beet ze of weet je dat niet?

Mijn knappe man is vandaag jarig en wordt vandaag 9 <3
Afbeelding

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:23

xoranlover schreef:
Oef druif dat is wel wat.
Waarom beet ze of weet je dat niet?

Mijn knappe man is vandaag jarig en wordt vandaag 9 <3
[ [url=m/bIA8cn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gefeliciteerd met de handsome guy! :D

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:30

Van harte!! *\o/*

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:38

Mevrouw heeft er af en toe een handje van om ineens uit het niets te bijten. Maar alleen als je op de bank zit, anders nooit. Heel bijzonder.

Ik ben in ieder geval weer een tetanus injectie en een antibioticakuur rijker... :roll:

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:16

Gefeliciteerd wat een knap mannetje.


Beterschap.

Hebben jullie dat ook.

Ik heb 5 zitplekken, zij hebben 22 ligplekken en dan moeten ze op mijn plekje liggen.

Naast me vind ik niet erg.


Afbeelding

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:32

Mando schreef:
Gefeliciteerd wat een knap mannetje.


Beterschap.

Hebben jullie dat ook.

Ik heb 5 zitplekken, zij hebben 22 ligplekken en dan moeten ze op mijn plekje liggen.

Naast me vind ik niet erg.


[ [url=m/vWHWr0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het leven van kattenpersoneel gaat niet over rozen!
Ik heb een hoekbank met zo'n mooi recht stuk waar je met je benen op kan liggen. Maarja... was het niet zo dat meneer daar altijd ligt op een immens groot kussen wat ik ooit voor mijzelf heb gekocht :')

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:42

Haha ben het wel gewend heb al 34 jaar katten maar blijf me er altijd over verbazen _O-

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:44

Herkenbaar! Zodra ik mijn kont van de bank af haal, ligt jessie op mijn plekje. Omdat ik momenteel veel thuis zit ivm geen werk, valt het ook op dat hij, als ik gewoon op de bank zit, standaard op het plekje van mijn vriend gaat liggen :+

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:28

Hier nu ook 2 boze katten wegen enten en bezoek Da, maar beide weer goedgekeurd.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 13:44

Hoihoi, ik heb lang geleden iets gepost in dit topic, maar geloof dat het bij voorstellen is gebleven. oeps.
Nu zou ik graag even iets aan jullie voorleggen. Misschien is het herkenbaar gedrag voor iemand. Uiteraard gaan wij naar een dierenarts als we het niet vertrouwen.

Yentle is inmiddels 15 en voor ons gevoel hartstikke happy en gezond. Eet, drinkt, wast zichzelf nog en speelt zelfs af en toe nog met speeltjes (of elastiekjes uit mijn haar :') ). Nu beginnen er alleen een aantal dingen op te vallen de laatste tijd:
- Is al een paar keer naar de kamer gelopen waar vroeger (lees 2 jaar geleden) haar voerbak stond. Is een paar keer gebeurd in de afgelopen maanden.
- Gaat steeds meer miauwen 's nachts. Dit begint dan onderaan de trap. Als je haar roept komt ze naar boven en dan gaat ze bij haar voerbakje verder miauwen. Hier zit dan overigens gewoon eten in en als je haar daarop wijst dan gaat ze ook eten. Ik moet wel zeggen dat ze dit altijd al wel doet. Dan wil ze dat je even met het bakje schud en dan gaat ze eten.
- Verder was het eerder gewoon zo dat ze wat at, dronk en dan heerlijk een aantal uur ging slapen. Dit gebeurt nog wel eens maar vaak is het nu ook zo dat ze even 20 minuten gaat liggen, gaat eten en dan weer gaat liggen om vervolgens na een korte tijd weer opnieuw te gaan eten?
- Als laatste puntje is het zo dat als ze naar de badkamer gaat en daar miauwt dan weten wij dat ze wil dat we haar drinken verversen in het bakje dat daar staat (ja verwend :') ). De laatste tijd doet ze dit dus ook en als we dan haar drinken verversen loopt ze gewoon weg.

Nu zijn wij gaan googlen en kwamen wij erachter dat dit wel wat weg heeft van een kat die dementeert. Ik ben gewoon eens benieuwd wat jullie hierover weten en of jullie ook denken dat dit het wel eens zou kunnen zijn.

Nogmaals ze oogt verder niet ziek. Ziet er goed uit en eet en drinkt ook gewoon. Ook al gaan daar soms gekke rituelen aan vooraf. Een aantal jaren geleden is er wel ontdekt dat ze een te snelwerkende schildklier heeft. Hiervoor krijgt ze speciale voeding en daar doet ze het al heel veel jaartjes super goed op.

op begint te vallen is dat ze super veel miauwt en met name 's nachts. Dit begint dan onderaan bij de trap. Als je haar roept komt ze dan al mauwend naar boven en gaat voor haar voerbakje staan (die dan gewoon gevuld is). Als je dan even met de brokjes in het bakje rammelt dan gaat ze er ook gewoon van eten.

Yentle 2 weekjes geleden in de tuin:
Afbeelding

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:23

Ik las het en dacht meteen aan dementie. Maar daar kwam je zelf ook al mee.
Wat je daar mee kan weet ik ook niet zo goed.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:26

Needje schreef:
Ik las het en dacht meteen aan dementie. Maar daar kwam je zelf ook al mee.
Wat je daar mee kan weet ik ook niet zo goed.


Ik dacht precies hetzelfde :j

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:38

Dementie was ook iets waar ik meteen aan moest denken.
Ik weet alleen niet precies wat je daarmee kunt. Er zijn wel mensen die ik ken die een kat hebben gehad met dementie. Maar hoe en wat precies weet ik niet. Zij zeiden ook al dat ze veel mauwde en "vergat" dat ze gegeten had.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:54

Mm dan misschien toch de dierenarts bellen voor advies over of we er iets aan kunnen doen.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:18

Volgens mij zijn er idd wel ondersteunende middelen, al zullen die wrs meer op eventuele stress die ermee gepaard gaat gericht zijn.

Verder kan ik me voorstellen dat zo’n kat vooral erg gebaat is bij veel routine, alles lekker voorspelbaar. Zorgen dat ze altijd bij je kan komen etc.

Lastig wel, maar het komt veel voor. DA zal ook ongetwijfeld nog tips hebben :j

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:00

Even een korte vraag:

De komende 2 dagen is hier een hond in huis, wat voor mijn kat natuurlijk niet zo vanzelfsprekend is.
Hij blijft voorlopig wel in de bench en 's nachts op een kamer met de deur dicht waardoor Tegeltje dan wel gewoon overal "hondvrij" kan rondlopen waar hij normaal komt.
Alleen staat de bench nu in dezelfde ruimte waar de kattenbak staat (leefruimte, bench moet daar omdat de hond anders vreselijk gaat blaffen als de eigenaars er niet bij zijn). Zou ik dan best de kattenbak even op mijn kamer zetten (waar de hond niet komt) of is dat te verwarrend dat de kattenbak verhuist en dan woensdag terug op de oude plaats komt?

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:11

Hier hebben ze het nooit een probleem gevonden als we de kattenbak verhuisde. Gewoon even laten zien waar die staat en dat hadden ze meteen door. Dus ik zou het proberen om die op een andere kamer te zetten. Anders houd Tegeltje het dadelijk op of gaat op een andere plek zijn behoefte doen.

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:14

Ja dat is inderdaad waar ik schrik voor heb :/
Zal misschien beter verhuizen dan.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:22

Iolanthe schreef:
Ja dat is inderdaad waar ik schrik voor heb :/
Zal misschien beter verhuizen dan.


Gewoon proberen. Terugzetten kan altijd nog. :j

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:59

Ik dacht misschien om hem deze nacht te laten staan (want dan kan hij wel gewoon naar beneden wanneer het rustig is), maar als blijkt dat hij niet gegaan is 's nachts dan toch verhuizen naar mijn kamer.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:04

Heb je geen 2e kattenbak? Dan zet je op beide plekken een bak neer.