Puppy erbij 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:15

Ik zou ook niemand adviseren de vogels op KVV te zetten. := Wel andersom overigens. Één van de katten heeft wel een keer vers geprobeerd, hij wilde zijn vlees graag zó vers dat hij de dwegpapegaai uit de kooi heeft gevist en gegeten. Het is tot op de dag van vandaag een raadsel hoe hij die vogel uit een gesloten kooi in een gesloten woonkamer heeft gekregen. Toen we thuis kwamen vonden we het bloedbad boven en een tevreden kat. ^)

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:27

Die em tekenbanden met keramische kralen zou ik voor tekenrijke gebieden in het buitenland echt niet aanbevelen. Hier in België gewoon krijgen mijn honden natuurlijk lookgranulaat onder hun voer en heb nooit teken of vlooien. Maar wanneer we naar het buitenland gaan zoals Hongarije. Maar bijvoorbeeld ook Spanje waar Zandvliegen zitten krijgen ze hier een seresto band om. Dat is 1 van de weinige dingen die daartegen beschermd.

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:33

Hier kregen we ook niks mee toen we Senna gingen ophalen.

Hier nu alles een week op Edward Cooper en tot nu toe heel tevreden.

Zoe volgens mij blijf Deniese met vakantie gewoon in Nederland.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:35

Ja ik wil ook wel kvv proberen hoor.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:39

Nee hoor, ik blijf gewoon in Brabant :P En we verplaatsen ons van hondentuin + huisje naar hondenwandelpad en weer terug.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:42

Oh dat had ik verkeerd begrepen dan :D

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:44

Heerlijk al die puppy spam en leuk om de updates te lezen <3

Superleuk zo'n puppy pakketjes kiwi

De website ziet er super uit KimD!

Ik heb eerder deze week zo'n kralenband voor Arya gekocht bij de winkel waar we onze leren producten altijd laten maken/kopen en die hadden ze toevallig ook in een mooi beige kleurtje - had ik geweten dat je ze ook had gemaakt Kim, dan had ik jou liever gesponserd hihi... niet aan gedacht om naar te vragen/kijken, maar zal het wel onthouden voor de toekomst - ik zag ook een hele mooie halsband voorbij komen op je site net waar ik hebberig van werd. Niet dat ik een halsband gebruik maar toch haha. Uiteindelijk heb ik die kralenband meer gekocht voor de leuk als dat ik denk dat het echt super goed zal helpen. Maar niet geschoten, altijd mis denk ik ook weer haha. Vooralsnog hebben we dus nog geen seresto band om, maar denk dat ik dat wel ga doen als ik echt meer teken zou aantreffen want hoor idd Seresto telkens heel goed naar voren komen - heb wel al een band klaar liggen. Tot nu toe nog niks gevonden aan teken gelukkig, terwijl ze wel veel door hoog gras en struiken enz. rent. Hopelijk is Arya ook gewoon minder gevoelig.

Wat puppy pakketjes betreft. Wij kregen wel wat dingen mee, maar niet zoveel als wat ik hier voorbij zie komen zoals bij kiwi bv haha. We kregen een nest knuffel mee (die heeft ze nu nog) , een zak brok (Royal Canin Duitse Herder waar we even op door zijn gegaan maar na een paar weken ben ik over gegaan omdat ik dat niet wilde voeren. Bij de fokster kregen ze dus brok maar ook vlees), gedroogde snacks zoals dat wat kiwi verkoopt, een hoop folders voor van alles en nog wat en op kosten van de fokster werden we ingeschreven bij de rasvereniging als lid (bood ze aan aan alle pup kopers en ik wilde sowieso lid worden van de vereniging dus dat kwam mooi uit). Op zich vond ik dat al heel netjes allemaal. Wat sommigen ook zeggen; fokkers maken op zich al veel kosten, dus ik verwachtte idd geen berg aan 'goodies' < al vond ik wat we kregen toch nog heel netjes :j En wij kregen nog lekkere taart toen we d'r gingen ophalen hihi :j <3 *\o/*

De kat krijgt hier applaws brok en vlees van applaws 1x per dag (brok onbeperkt) en ze pikt in de ochtend ook nog wat brokjes van Arya mee :'). Maar met katten moet je idd opletten. Daar is niet eten veel sneller gevaarlijk tov wat dat met een hond doet idd. Sansa zit nu tegen de 5kg met 11 maanden :') Maar het is nog een sprietje hoor als je aan d'r voelt. Ze is mooi op gewicht qua verhouding in ieder geval - qua grootte is ze wel net zo groot als een volwassen htk kater. Benieuwd wat ze aantikt straks als ze volwassen is.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 23-05-20 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:49

xDenies schreef:
KimD, ik zie op jouw website ondertussen de EM-tekenbanden staan, wat zijn je ervaringen hier mee? Is dat ook iets wat ze continu moeten dragen, dag in dag uit?
Wij gaan over een paar weken op vakantie en dan banjeren ze door van alles en nog wat met gevaar op teken. Maar ik wil eigenlijk geen pipetten toedienen dus ik zit al een tijdje over die EM-tekenbanden na te denken ..


Sorry! Ik had je berichtje helemaal gemist.

De ervaringen zijn wisselend, veel mensen geloven er niet in, de ander zweert erbij. Wij hebben ze enkele jaren gebruikt en ik was zeer tevreden over het resultaat, ook in dichte tekengebieden hadden wij nauwelijks een teek. Ze moeten wel dag in dag uit gedragen worden ja, maar ik ervaar daar zelf helemaal geen problemen mee. Ik stelde me daar ook de nodige horror van voor, maar die was niet gegrond. Ze moeten overigens wel enkele weken om voordat de werking ervan optimaal is.

Ik heb afgelopen jaar een foutje gemaakt met het bestellen van Seresto banden waardoor we er (geloof ik) 12 kregen, dus die gebruik ik 'even' op maar daarna krijgen ze ook weer een EM-band om.

Zelf ben ik geen voorstander van pipetten omdat de werking vaak verminderd wordt door zwemmen, regen of wassen. Ook geen voorstander van Bravecto of iets wat van binnenuit moet werken omdat dat 95% van de tijd werd door de bloedbaan.

Grote voordeel van EM banden is dat ze makkelijk te onderhouden zijn, iedere 14 dagen even wassen en in de zon laten drogen, dan zijn ze weer 'opgeladen'. In mijn geval is dat dus honden laten zwemmen en honden in de zon laten drogen. :Y)

Die vrienden met de herder en die vriend met de staff x border gebruiken alleen nog maar deze banden en zijn absoluut tevreden.

Ik maak die banden in ieder geval aan de lopende band voor en in het seizoen en krijg weinig feedback van mensen die ontevreden zijn.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:53

cursebreaker schreef:
Heerlijk al die puppy spam en leuk om de updates te lezen <3

Superleuk zo'n puppy pakketjes kiwi

De website ziet er super uit KimD!

Ik heb eerder deze week zo'n kralenband voor Arya gekocht bij de winkel waar we onze leren producten altijd laten maken/kopen en die hadden ze toevallig ook in een mooi beige kleurtje - had ik geweten dat je ze ook had gemaakt Kim, dan had ik jou liever gesponserd hihi... niet aan gedacht om naar te vragen/kijken, maar zal het wel onthouden voor de toekomst - ik zag ook een hele mooie halsband voorbij komen op je site net waar ik hebberig van werd. Niet dat ik een halsband gebruik maar toch haha. Uiteindelijk heb ik die kralenband meer gekocht voor de leuk als dat ik denk dat het echt super goed zal helpen. Maar niet geschoten, altijd mis denk ik ook weer haha. Vooralsnog hebben we dus nog geen seresto band om, maar denk dat ik dat wel ga doen als ik echt meer teken zou aantreffen want hoor idd Seresto telkens heel goed naar voren komen - heb wel al een band klaar liggen. Tot nu toe nog niks gevonden aan teken gelukkig, terwijl ze wel veel door hoog gras en struiken enz. rent. Hopelijk is Arya ook gewoon minder gevoelig.

Wat puppy pakketjes betreft. Wij kregen wel wat dingen mee, maar niet zoveel als wat ik hier voorbij zie komen zoals bij kiwi bv haha. We kregen een nest knuffel mee (die heeft ze nu nog) , een zak brok (Royal Canin Duitse Herder waar we even op door zijn gegaan maar na een paar weken ben ik over gegaan omdat ik dat niet wilde voeren. Bij de fokster kregen ze dus brok maar ook vlees), gedroogde snacks zoals dat wat kiwi verkoopt, een hoop folders voor van alles en nog wat en op kosten van de fokster werden we ingeschreven bij de rasvereniging als lid (bood ze aan aan alle pup kopers en ik wilde sowieso lid worden van de vereniging dus dat kwam mooi uit). Op zich vond ik dat al heel netjes allemaal. Wat sommigen ook zeggen; fokkers maken op zich al veel kosten, dus ik verwachtte idd geen berg aan 'goodies' < al vond ik wat we kregen toch nog heel netjes :j En wij kregen nog lekkere taart toen we d'r gingen ophalen hihi :j <3 *\o/*

De kat krijgt hier applaws brok en vlees van applaws 1x per dag (brok onbeperkt) en ze pikt in de ochtend ook nog wat brokjes van Arya mee :'). Maar met katten moet je idd opletten. Daar is niet eten veel sneller gevaarlijk tov wat dat met een hond doet idd. Sansa zit nu tegen de 5kg met 11 maanden :') Maar het is nog een sprietje hoor als je aan d'r voelt. Ze is mooi op gewicht qua verhouding in ieder geval - qua grootte is ze wel net zo groot als een volwassen htk kater. Benieuwd wat ze aantikt straks als ze volwassen is.


Jij had beloofd niks meer te kopen, alles wat jij besteld annuleer ik! _O-

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:55

Ooh dat is niet erg! Wij gaan 15 juni een aantal dagen weg dus als er een pipet op gaat is dat ruim van te voren. Altijd wel tevreden geweest over de Advantix maar voor Lupa is die te heftig. Mera heeft nog niets gehad, alleen toen ze hier net was (vanuit het nest) de Bolfo. Er wordt hier nauwelijks gezwommen of gewassen, alleen op vakantie is Bo veel in het water te vinden dus dat scheelt dan weer. Bravecto is echt iets waar ik niet aan begin.

Dus het is best lastig om een goede keus te maken. Bodhi heeft tot nu toe één teek gehad dit jaar zonder behandeld te zijn. Geen vlooien. Dus ik dacht dan zijn die banden wel iets om te overwegen :)

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:57

xDenies schreef:
Ooh dat is niet erg! Wij gaan 15 juni een aantal dagen weg dus als er een pipet op gaat is dat ruim van te voren. Altijd wel tevreden geweest over de Advantix maar voor Lupa is die te heftig. Mera heeft nog niets gehad, alleen toen ze hier net was (vanuit het nest) de Bolfo. Er wordt hier nauwelijks gezwommen of gewassen, alleen op vakantie is Bo veel in het water te vinden dus dat scheelt dan weer. Bravecto is echt iets waar ik niet aan begin.

Dus het is best lastig om een goede keus te maken. Bodhi heeft tot nu toe één teek gehad dit jaar zonder behandeld te zijn. Geen vlooien. Dus ik dacht dan zijn die banden wel iets om te overwegen :)


Zeker, en voor hetgeen wat die EM-kralen kosten was het hier een paar jaar geleden een 'baad het niet schaad het niet' aankoop en ik ben er dus erg over te spreken. :j

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:58

KimD schreef:
cursebreaker schreef:
Heerlijk al die puppy spam en leuk om de updates te lezen <3

Superleuk zo'n puppy pakketjes kiwi

De website ziet er super uit KimD!

Ik heb eerder deze week zo'n kralenband voor Arya gekocht bij de winkel waar we onze leren producten altijd laten maken/kopen en die hadden ze toevallig ook in een mooi beige kleurtje - had ik geweten dat je ze ook had gemaakt Kim, dan had ik jou liever gesponserd hihi... niet aan gedacht om naar te vragen/kijken, maar zal het wel onthouden voor de toekomst - ik zag ook een hele mooie halsband voorbij komen op je site net waar ik hebberig van werd. Niet dat ik een halsband gebruik maar toch haha. Uiteindelijk heb ik die kralenband meer gekocht voor de leuk als dat ik denk dat het echt super goed zal helpen. Maar niet geschoten, altijd mis denk ik ook weer haha. Vooralsnog hebben we dus nog geen seresto band om, maar denk dat ik dat wel ga doen als ik echt meer teken zou aantreffen want hoor idd Seresto telkens heel goed naar voren komen - heb wel al een band klaar liggen. Tot nu toe nog niks gevonden aan teken gelukkig, terwijl ze wel veel door hoog gras en struiken enz. rent. Hopelijk is Arya ook gewoon minder gevoelig.

Wat puppy pakketjes betreft. Wij kregen wel wat dingen mee, maar niet zoveel als wat ik hier voorbij zie komen zoals bij kiwi bv haha. We kregen een nest knuffel mee (die heeft ze nu nog) , een zak brok (Royal Canin Duitse Herder waar we even op door zijn gegaan maar na een paar weken ben ik over gegaan omdat ik dat niet wilde voeren. Bij de fokster kregen ze dus brok maar ook vlees), gedroogde snacks zoals dat wat kiwi verkoopt, een hoop folders voor van alles en nog wat en op kosten van de fokster werden we ingeschreven bij de rasvereniging als lid (bood ze aan aan alle pup kopers en ik wilde sowieso lid worden van de vereniging dus dat kwam mooi uit). Op zich vond ik dat al heel netjes allemaal. Wat sommigen ook zeggen; fokkers maken op zich al veel kosten, dus ik verwachtte idd geen berg aan 'goodies' < al vond ik wat we kregen toch nog heel netjes :j En wij kregen nog lekkere taart toen we d'r gingen ophalen hihi :j <3 *\o/*

De kat krijgt hier applaws brok en vlees van applaws 1x per dag (brok onbeperkt) en ze pikt in de ochtend ook nog wat brokjes van Arya mee :'). Maar met katten moet je idd opletten. Daar is niet eten veel sneller gevaarlijk tov wat dat met een hond doet idd. Sansa zit nu tegen de 5kg met 11 maanden :') Maar het is nog een sprietje hoor als je aan d'r voelt. Ze is mooi op gewicht qua verhouding in ieder geval - qua grootte is ze wel net zo groot als een volwassen htk kater. Benieuwd wat ze aantikt straks als ze volwassen is.


Jij had beloofd niks meer te kopen, alles wat jij besteld annuleer ik! _O-


Hou oppp :')

Het is dat ik Lucien idd al een tijd terug gezegd had dat ik die band moest hebben en ik niet eerder als van de week naar die shop kon gaan - die ligt hier in de omgeving - en ik daardoor nog die band kon kopen, maar net weer even nieuwe kattenbak zand en vlees voor Sansa gekocht ook en we zijn weer bijna €80 lichter ;( :') (hij 'scheld' elke maand tegen me; je had me gezegd dat die kat erbij niet zoveel duurder zou zijn, maar ze is even duur als Arya := Maar goed, dat zijn we ook zelf schuld want we kiezen bewust voor duur katten zand en dit voer)

Had je nog nieuwe tuggies besteld al en zo ja, wanneer verwacht je die? Want eigenlijk moetttt ik toch echt op de lijst komen voor eentje :j Of had ik dat al gedaan? Er staat me iets bij over oranje, kan dat? :') God, mijn hoofd is een ZEEF.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 23-05-20 13:00, in het totaal 3 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 12:59

Ik behandel die van ons nooit voor vlooien/teken. Hebben een jaar of 2 geleden door de kat van mn schoonouders vlooien gehad en toen de katten en honden met advantage behandeld. Maar Boellie en Chicka zijn nu 4 jr en ik heb in al die tijd pas 3 teken bij ze gezien. Djessey heeft nog niks gehad

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:01

Hoe doe je dat met altijd band om en honden die veel samen spelen. Mijn meisjes rollen regelmatig samen door de tuin al happend in elkaars nek. Lijkt me dat dat niet echt handig is met een halsband om?

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:03

cursebreaker schreef:
Hou oppp :')

Het is dat ik Lucien idd al een tijd terug gezegd had dat ik die band moest hebben en ik niet eerder als van de week naar die shop kon gaan - die ligt hier in de omgeving - en ik daardoor nog die band kon kopen, maar net weer even nieuwe kattenbak zand en vlees voor Sansa gekocht ook en we zijn weer bijna €80 lichter ;( :') (hij 'scheld' elke maand tegen me; je had me gezegd dat die kat erbij niet zoveel duurder zou zijn, maar ze is even duur als Arya := Maar goed, dat zijn we ook zelf schuld want we kiezen bewust voor duur katten zand en dit voer)

Had je nog nieuwe tuggies besteld al en zo ja, wanneer verwacht je die? Want eigenlijk moetttt ik toch echt op de lijst komen voor eentje :j Of had ik dat al gedaan? Er staat me iets bij over oranje, kan dat? :') God, mijn hoofd is een ZEEF.


Ook die zijn te bestellen via de site! :D een aantal Bokkers zijn je al voor gegaan.

Je besteld in principe de reservering, zodra ze binnen zijn gaan ze op de post. Voor jou is het dan een 'special delivery'. :')

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:03

Zoe_97 schreef:
Hoe doe je dat met altijd band om en honden die veel samen spelen. Mijn meisjes rollen regelmatig samen door de tuin al happend in elkaars nek. Lijkt me dat dat niet echt handig is met een halsband om?


Dat dacht ik dus ook, maar wij hebben daar helemaal geen problemen van ondervonden.

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:06

KimD schreef:
cursebreaker schreef:
Hou oppp :')

Het is dat ik Lucien idd al een tijd terug gezegd had dat ik die band moest hebben en ik niet eerder als van de week naar die shop kon gaan - die ligt hier in de omgeving - en ik daardoor nog die band kon kopen, maar net weer even nieuwe kattenbak zand en vlees voor Sansa gekocht ook en we zijn weer bijna €80 lichter ;( :') (hij 'scheld' elke maand tegen me; je had me gezegd dat die kat erbij niet zoveel duurder zou zijn, maar ze is even duur als Arya := Maar goed, dat zijn we ook zelf schuld want we kiezen bewust voor duur katten zand en dit voer)

Had je nog nieuwe tuggies besteld al en zo ja, wanneer verwacht je die? Want eigenlijk moetttt ik toch echt op de lijst komen voor eentje :j Of had ik dat al gedaan? Er staat me iets bij over oranje, kan dat? :') God, mijn hoofd is een ZEEF.


Ook die zijn te bestellen via de site! :D een aantal Bokkers zijn je al voor gegaan.

Je besteld in principe de reservering, zodra ze binnen zijn gaan ze op de post. Voor jou is het dan een 'special delivery'. :')


Top! Ga ik dat een dezer dagen even doen :j

En ik voel me heel speciaal nu hihi. Maar kunnen we dat weer mooi combineren met een wandeling bv :j

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:06

Ik heb een tekenband bij je besteld Kim! Wilde er sowieso al een bestellen, en dan koop ik ‘m liever bij jou :D een regenboog kleurige :#
De mensen die ik ken die er een hebben zijn er ook tevreden mee, dus wilde het graag proberen.

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:08

Ik heb je even gevolgd op insta Kim. Ga straks even in je webshop neuzen :o

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:53

Warboel schreef:
Ik heb een tekenband bij je besteld Kim! Wilde er sowieso al een bestellen, en dan koop ik ‘m liever bij jou :D een regenboog kleurige :#
De mensen die ik ken die er een hebben zijn er ook tevreden mee, dus wilde het graag proberen.


Die regenboog is zo leuk! {:} Helaas zijn veel mensen het daar niet mee eens. :+

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 14:29

Pffff hij is juist geweldig de regenboog! :#

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:12

Hoe dik zijn de banden kim? Heb jij een foto op 1 van je honden? Want op die foto lijken ze zeer dik :)

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 16:42

xLaraaj schreef:
Hoe dik zijn de banden kim? Heb jij een foto op 1 van je honden? Want op die foto lijken ze zeer dik :)


Bedoel je de paracord halsbanden? Of de EM-bandjes?

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:19

Iemand nog een goed adres voor groot buffelhuid kluifmateriaal? :)
Ik heb nu 21cm gehad maar als het groter kan en ook betaalbaar blijft graag.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:55

Daar kan ik je helaas niet mee helpen...