Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xoranlover

Berichten: 6587
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:50

Ik knip Nishi ook zelf kito niet maar die houdt het zelf bij. Gelukkig want daar wordt niemand gelukkig van als die de nagels geknipt moet hebben.

7ofhearts

Berichten: 2751
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:18

Needje schreef:
Sterkte met jullie verlies


Dankjewel.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:31

Mijn kliniek is gewoon open. Idd met regels als maar 1 begeleider mee enzo.
Wel super fijn.

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:39

Hebben jullie nog tips voor een kat die niet zo leuk doet tegen bezoek?

xoranlover

Berichten: 6587
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:47

Hier hoeven ze ook niet leuk ze toen zolang ze maar niet meppen of bijten mogen ze van mij best lelijk doen. Ze kunnen hier in ieder geval altijd weg. Naar de gang, naar boven en naar hun eigen kamer als die klaar is. Er zijn een paar mensen die ze echt niet leuk vinden. En daar heb ik verder geen problemen mee. (Snap ze ergens wel)

Maar wat doet je kat dan?

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:48

Hij blaast en hij komt ook wel echt op je af. Hij doet dit eigenlijk pas sinds er een hond op bezoek is geweest.

Ik kan hem ook wel naar de slaapkamer brengen maar ik heb liever dat hij gewoon in de woonkamer zijn eigen plekje zoekt.

xoranlover

Berichten: 6587
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:49

Dat op iemand af komen zou ik straffen met een harde nee. Heeft je kat de ruimte om weg te gaan?

En verder wat doet je bezoek?

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:52

Hier ook. Jessie verstopt zich onder de bank of ligt in de slaapkamer of logeerkamer. Voorheen vond ik het zielig dat hij onder de bank ging zitten. Maar hier ligt hij ook als wij thuis zijn, hij houd van rust en is echt een beetje een einzelganger :+ Sammie word steeds makkelijker met bezoek. Gaat vanaf een afstand zitten kijken, en komt later snuffelen en heeeeel soms zelfs een aai halen. Ons huis is niet zo groot dus met een verjaardag gaat de slaapkamerdeur en die van de logeerkamer op een kier. Dat is kattenruimte en heeft bezoek niks te zoeken. Vind het belangrijk dat ze zich terug kunnen trekken als ze dit willen. Soms heb ik bezoek en zien ze mijn katten helemaal niet.

DideH
Berichten: 6996
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:56

Wat lastig Damelza! Inderdaad duidelijk aangeven dat dat een no go is qua gedrag?

Dan heb ik eigenlijk wel mazzel met Milo. Toen ik heb net van het asiel had gehaald was hij bang voor bezoek, maar inmiddels denkt hij bij iedereen: hoi ik ben milo en ik kom nu op schoot liggen, of je dat nu wil of niet.
Zelfs kinderen kunnen om zijn nek gaan hangen :') Dan kijkt hij vooral van; uhhh wat is dit? Wat moet ik hiermee? Maar hij haalt niet uit

xoranlover

Berichten: 6587
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:07

Nishi ook niet die zal niet bijten of uithalen. Die loopt wel weg als ze het niet wil of niet fijn vind.
Kito haalt wel uit die bijt, gromt, blaast en mept.
Mensen krijgen van mij ook altijd te horen Kito laat je met rust. Die mag je pas aaien als ie zelf bij je komt en dan ook oppassen. Hij zal nooit zomaar iets doen maar als het hem niet aan staat moet je snel zijn of goed zijn lichaamstaal kennen. Want dat is in seconden veranderd.

Bloemetje75
Berichten: 1987
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:21

Hier krijgen kinderen te horen dat ze alle poezen mogen aaien behalve de zwart witte.
Bezoek ouder dan 15 krijgt te horen “de zwart witte op eigen risico, als ze je krapt, was je te langzaam”...

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:09

hier er 1 die zich afzijdig houdt of het juist ontzettend gezellig vind om aandacht te krijgen, ik laat haar gewoon haar gang gaat, slaapkamerdeur staat altijd open zodat ze daar naar toe kan als ze echt geen zin heeft.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:26

Hier zijn de katten enorm bijgedraaid sinds ik alleen woon met ze. Vooral de oudste. Hij was altijd het bangst, maar hij is al een keer naast mn vader gaan liggen. Wel op een klein afstandje, maar toch. En naast de vriend van mijn moeder, en toen hij Toby op zijn kont aaide werd ie ondeugend en rolde op zn rugje. _O- Dat doet Toby bij mij ook altijd, dus ik was heel benieuwd wat hij zou doen, haha.
En pas toen mijn moeder hem aan haar hand liet snuffelen gaf ie zelfs twee keer een kopje ipv gelijk weg te rennen. <3

En Mara houdt zich lekker afzijdig, zoals de meeste katten. :P Die kijkt eerst de kat uit de boom en gaat dan ergens liggen, vensterbank, stoel, bij mij op schoot... :))

Alleen mijn zus moeten ze allebei niks van weten, maar die is gewoon te nadrukkelijk aanwezig, dus eigen schuld. Ik vind het wel lollig. _O-

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:14

Kom ik thuis, tref ik haar zo aan :-(

Hopelijk alleen even gestoten ofzo en trekt het vanavond weer bij.

Afbeelding

DideH
Berichten: 6996
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:35

Matheno schreef:
Kom ik thuis, tref ik haar zo aan :-(

Hopelijk alleen even gestoten ofzo en trekt het vanavond weer bij.

[ [url=m/AeAOrD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah gossie :(:)
Heeft er ook zichtbaar last van?

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:38

DideH schreef:
Matheno schreef:
Kom ik thuis, tref ik haar zo aan :-(

Hopelijk alleen even gestoten ofzo en trekt het vanavond weer bij.

[ [url=m/AeAOrD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah gossie :(:)
Heeft er ook zichtbaar last van?


Mwa, ja is wel iets vaker zijn hoofd aan het wassen. Eet verder wel goed en beweegt goed.

Marcella

Berichten: 36714
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:34

Hier Blue in ieder geval al een keetje aangezien Maira alleen wilde kroelen en niet poseren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Flinke dame aan het worden en zondag 1 jaar geworden. En doorkleuren ook nog steeds ben wel heel erg benieuwd naar haar uiteindelijk kleur. *\o/* <3

xoranlover

Berichten: 6587
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:40

Ze kleurt heel mooi door.
Ben benieuwd of haar kop en oren de staart nog gaan volgen in het kleuren.

Knap poesje!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:42

Ohh ze is echt prachtig geworden Marcella.

Marcella

Berichten: 36714
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:49

Vind die M op haar voorhoofd nu zo heel erg nadrukkelijk zou bijna zeggen dat iemand bezig is geweest met een stempel. Ben ook super benieuwd in hoeverre dat alles nog doorkleur, maar zou mij niet verbazen als ze sealpoint blijf.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:51

Ja die M is super mooi.

Afbeelding

Kijk eens hoe lief ze gisteren lagen te slapen samen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 12-05-20 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:51

Sealpoint of neva masquerade zoals dat bij Siberen heet, blijft ze natuurlijk altijd! Zo heet de kleurslag :j
Seal tabby point eigenlijk zoals het bij jouw poes heet ! Haar streepjes houdt ze hoor!

Knappe poes hoor!

Marcella

Berichten: 36714
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:06

Ja klopt, maar ze word geen Blue tabby point zoals ik eerst dacht, omdat ze in het begin zwart met wit was als kitten. Ach linken we de naam maar gewoon aan haar mooie blauwe kijkers. :+

Ach gossie wat liggen die lief te slapen. <3

xoranlover

Berichten: 6587
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:31

Ooh wat liggen ze daar lief!

Ik wacht op Nishi tot ze krols wordt.
Daarna de laatste tests en dan volgende krolsheid naar de kater <3

Kan niet wachten. Na 4 tot 5 jaar wachten vind ik het heel gaaf en spannend om dit te kunnen doen.

Nathalie__

Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:13

Wat heeft iedereen toch prachtige katten!

Noa neemt sinds kort steeds levende dieren mee in huis. Dit waren eerst alleen muggen en bijen/wespen/hommels. Vorige week opeens een levende spitsmuis. Deze heb ik gevangen en weer buiten gezet. Maar net komt ze met een gewone baby muis aanzetten. Aan de ene kant blij dat het leeft, maar ook niet zo handig, dat levende spul in huis. Ze laat het namelijk los en gaat er dan weer achteraan. Nu waren we er telkens gelijk bij, maar dit is wel een dingetje :o Hebben jullie ook katten die dit doen? Er zal wel niet veel aan te doen zijn.