[VOLG] x Hollandse Herderpups in aantocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

[VOLG] x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 20:07

Zo, dat is lang geleden dat ik hier geweest ben!!
Nu ik door een zwaar ongeluk niet meer in de paarden zit, fok en train ik tegenwoordig politiehonden.
Op dit moment verwacht ik een nestje uit mijn teef Djess (xHH) x Dio (xHH).
Djess heeft 1 nestje gehad met 1 pup, 1 nestje met 7 pups en dit wordt haar laatste nest.
Omdat het kruising Hollandse Herders zijn (met BRN bloedlijnen), zit er een kans in dat er ook mechelaartjes geboren worden, maar ik hoop op allemaal Hollandertjes.
20 mei is ze uitgeteld, ik kijk er erg naar uit.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-05-20 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:30

Oh wat spannend! Ik lees graag mee. Al een tijdje kijk ik rond voor een Hollander maar de nestje komen steeds nét niet lekker uit.
Heel benieuwd wat hier uit gaat komen!

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:18

Hoe wordt een Hollander een Mechelaar? Of heb je dat onhandig verwoord?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:23

Denk dat ze qua kleur bedoelt. Voor knpv worden heel veel x holland/ mechelaars gebruikt.
Zal er wel de kanttekening bij zetten dat dit niet zomaar huishonden zijn,er belanden er veel in het asiel zo.

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:26

beatje schreef:
Denk dat ze qua kleur bedoelt. Voor knpv worden heel veel x holland/ mechelaars gebruikt.
Zal er wel de kanttekening bij zetten dat dit niet zomaar huishonden zijn,er belanden er veel in het asiel zo.


Dat is met alle honden die niet gebruikt worden waarvoor ze gemaakt zijn, helaas...

MliesJarig
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:27

KimD schreef:
Hoe wordt een Hollander een Mechelaar? Of heb je dat onhandig verwoord?


Ik vind dat ook altijd zo onnozel... Mijn blonde is FCI HH gefokt, maar heeft ‘helaas’ dus geen strepen. Dat maakt hem niet opeens een Belg.

Edit: en ik erger me ook altijd aan de term politiehond, niet alleen bij jou hoor TS. Dat zijn ze pas met een papiertje behaald met een hondengeleider van de politie, zo worden ze niet geboren.
En nu ben ik klaar met zeiken, mooie honden TS! Hoop op een mooi werklustig nest!

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:37

Weet je waar ik me de laatste tijd, binnen ieder honden topic hier op Bokt aan erger? De sfeer die telkens weer, op wat voor manier dan ook, steeds negatief van start gaat. Hoe een TS het dan ook aanpakt, niets is goed voor een select groepje mensen. Onwijs jammer.

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:53

Ailill schreef:
Weet je waar ik me de laatste tijd, binnen ieder honden topic hier op Bokt aan erger? De sfeer die telkens weer, op wat voor manier dan ook, steeds negatief van start gaat. Hoe een TS het dan ook aanpakt, niets is goed voor een select groepje mensen. Onwijs jammer.


Dus bij de paardentopics mag het wel, en bij hondentopics niet?

Open een vergelijkbaar topic met paarden en je hoofd wordt er in de eerst vijf posts afgebeten.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:57

Ailill schreef:
Weet je waar ik me de laatste tijd, binnen ieder honden topic hier op Bokt aan erger? De sfeer die telkens weer, op wat voor manier dan ook, steeds negatief van start gaat. Hoe een TS het dan ook aanpakt, niets is goed voor een select groepje mensen. Onwijs jammer.

Nee hoor. In mijn topic met verantwoord nest geen negatieve reacties :D

TS een kruising wordt niet ineens een Hollander of een Belg. Het blijft een kruising.

Welke gezondheidstesten zijn er gedaan?

MyWishMax

Berichten: 25292
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:18

Zo wordt het in die wereld gewoon genoemd. Het zijn zo veel kruisingen Mh x hh geweest dat alle kleuren gewoon voorkomen en op de een of andere manier zijn ze onderscheid gaan maken in de benaming op basis van kleur. Want als je het helemaal kritisch bekijkt zijn het ook geen hollanders, maar allemaal kruisingen. Het is gewoon makkelijk, metselaar is die kleur en Hollander is die kleur. Die kruisingen uit die lijnen zijn ook echt wel anders als een 'normale' hh qua karakter.

Maar wat leuk ts! Ik houd stiekem van de donkere hh. Heb je ook actiefoto en film?

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Re: x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:40

Gave honden TS! Begrijp ik dan goed dat Hollandse Herders altijd brindle zijn en dat e Mechelaars dat niet mogen zijn?

En mag ik uit nieuwsgierigheid vragen bij wat voor mensen je je puppies plaatst? Gaan die alleen naar trainers zoals jij zodat er echt mee gewerkt wordt of zouden die ook gewoon in een gezin als (actief) huisdier kunnen komen?

Jette

Berichten: 1455
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Haarlem

Re: x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:00

Ik vind de sfeer in de meeste nestjes topics ook jammer, TS komt over alsof ze echt wel weet wat ze doet. Anders fok/train je ook niet dit soort honden op goed niveau, zeker niet als ze gezondsheidsafwijkingen hebben. Natuurlijk zijn mechelaars en hollanders verschillende rassen, maar soms is het gewoon handig om ergens op te selecteren qua naam als er veel gekruist wordt voor gebruikdsdoeleinden, zoals de KNGF bijvoorbeeld ook doet met zijn honden.

TS: wat gaaf om dit soort honden te trainen! Hoeveel heb je er? En houd je ze ook in huis of gaat dat eigenlijk niet? Ik ben benieuwd naar de pups!

Zertab

Berichten: 12207
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:20

Ts is blij dat ze pups krijgt en wat doet Bokt? Zeiken over het feit dat er politiehond staat. :')

Ben heel benieuwd wat er uit komt Ts! :D

Anoniem

Re: [VOLG] x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:49

Omdat dit een volgtopic is, verplaats ik het topic van BB naar BB-HK.

Dan ook direct het verzoek om de discussie over fokken te stoppen. Hier hebben wij een info topic over waar je de discussie kunt aangaan, wij willen niet dat deze discussie in elk foktopic de overhand neemt. Goede tips mogen gegeven worden, maar het doordrammen van een mening is niet de bedoeling.

Hier, [BB] [Info] Discussietopic over fokken van huisdieren, kun je de discussie voort zetten.

LaPluche

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:51

Hey Dio!! Toffe reu is dat, harde werker ook. Als hij van Arie is tenminste.
Ik volg je. Hoop op een mooi nestje voor je. <3

Het is vooral de kleur die het verschil maakt, de Hollander is gestroomd, waar de mechelaar geel is of zwart! <3

thequeensmum
Berichten: 3522
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 19:58

Leuk TS, ondanks dat het niet mijn soort hond is ( ben meer van de schootzitters ) volg ik!
Puppy’s zijn uiteraard áltijd leuk

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 20:03

He leuk! Hopelijk gaat alles goed! Zijn wel honden die constant veel tijd en fysiek werk vragen niet?

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [VOLG] x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:04

Wat een prachtige honden <3 Ik volg!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 20:28

Zoe_97 schreef:
Ailill schreef:
Weet je waar ik me de laatste tijd, binnen ieder honden topic hier op Bokt aan erger? De sfeer die telkens weer, op wat voor manier dan ook, steeds negatief van start gaat. Hoe een TS het dan ook aanpakt, niets is goed voor een select groepje mensen. Onwijs jammer.

Nee hoor. In mijn topic met verantwoord nest geen negatieve reacties :D

TS een kruising wordt niet ineens een Hollander of een Belg. Het blijft een kruising.

Welke gezondheidstesten zijn er gedaan?


Beide ouderdieren zijn röntgenologisch en klinisch getest.

Ik heb de term politiehond gebruikt omdat dat in de wandelgangen het simpelst is. Anders wordt het: ik train honden tot en met het PH1 certificaat Dan snapt ook niemand wat ik bedoel.

Bij onze bloedlijnen is er Mechelaar in gefokt zijn, dus kunnen we zowel mechelkleur, zwart of Hollander pups krijgen. Met of zonder wit. Hoewel witte bef niet graag gezien wordt.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 20:33



Deze kleurtjes zaten in het vorige nestje.
Het is idd Dio van Arie!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:58

Imker schreef:
Beide ouderdieren zijn röntgenologisch en klinisch getest.

Ik heb de term politiehond gebruikt omdat dat in de wandelgangen het simpelst is. Anders wordt het: ik train honden tot en met het PH1 certificaat Dan snapt ook niemand wat ik bedoel.

Bij onze bloedlijnen is er Mechelaar in gefokt zijn, dus kunnen we zowel mechelkleur, zwart of Hollander pups krijgen. Met of zonder wit. Hoewel witte bef niet graag gezien wordt.

Er is niks mis met goede werkhonden fokken. Alleen snapt de doorsnee particulier niet hoe gedreven deze honden zijn. Dit is gewoon geen leuke hond voor thuis op de bank en een rondje bos of gezellig met kleine kinderen.
Maar ik neem aan, (hoop) dat de ts wel kijkt waar ze deze pups plaatst. We krijgen ze wel eens in het asiel,vaak als onopgevoede projectielen.

LaPluche

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:46

Mooie combinatie!!
Ik volg je, een week later kan ik zelf een nest verwachten. Ook dikke bloedlijnen uit klinisch gekeurde ouders.
Is dit je eerste nestje?

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] x Hollandse Herderpups in aantocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:56

Spannend! Succes!

Aangezien de fok gericht zal zijn op t werk wat met ze gedaan word zal de benoeming van de kleur in dit wereldje wel op zn plek vallen. Aangezien t toch niet echt geschikte huishonden maar vooral echt werkhonden zijn zullen ze vast ook in ervaren handen vallen.

LaPluche

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:52

kiwiwitje schreef:
Spannend! Succes!

Aangezien de fok gericht zal zijn op t werk wat met ze gedaan word zal de benoeming van de kleur in dit wereldje wel op zn plek vallen. Aangezien t toch niet echt geschikte huishonden maar vooral echt werkhonden zijn zullen ze vast ook in ervaren handen vallen.


Mijn pups gaan allemaal naar mensen die in de hondensport zitten, dit is een vereiste van mijn kant. Er staan er al behoorlijk wat gereserveerd uit mijn nest.
Denk dat de mensen die in deze takt van sport ook wel serieus op zoek gaan naar dit soort honden. Met de juiste lijnen en die klinisch gekeurd zijn.
Zo heb ik de mijne ook gekocht.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:55

LaPluche schreef:
kiwiwitje schreef:
Spannend! Succes!

Aangezien de fok gericht zal zijn op t werk wat met ze gedaan word zal de benoeming van de kleur in dit wereldje wel op zn plek vallen. Aangezien t toch niet echt geschikte huishonden maar vooral echt werkhonden zijn zullen ze vast ook in ervaren handen vallen.


Mijn pups gaan allemaal naar mensen die in de hondensport zitten, dit is een vereiste van mijn kant. Er staan er al behoorlijk wat gereserveerd uit mijn nest.
Denk dat de mensen die in deze takt van sport ook wel serieus op zoek gaan naar dit soort honden. Met de juiste lijnen en die klinisch gekeurd zijn.
Zo heb ik de mijne ook gekocht.

Ja dat is ook wat ik zei. :)