Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:40

Ze is nu 6 of 7 weken hier, dus lang kan dat niet meer duren. Ze is wel veel meer gaan eten en lijkt zindelijk te worden. 1 hoekje is nat van het plassen en ligt vol met drolletjes. Voor de rest houd ze het hok mooi schoon. Ook met loslopen kom ik niks tegen. Ze valt alleen de katten aan :') Daar doet ze net zo lelijk tegen als tegen Kiwi. (Kunnen alleen in de buurt als ze in haar hok zit. Als ze losloopt moeten ze naar boven. )

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren


poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 04:18

Sterkte Dubbeldun

Hier is Mitchy heel chagrijnig de laatste dagen. Aandacht is niet gewenst en ook eten is niet probleemloos. Mevrouw wenst enkel nog sla, komkommer en hooi te eten. Haar bak met brokjes krijgt gewoon vliegles, ligt altijd ondersteboven en de, door haar zo geliefde, appel word na 2 hapjes aan de kant geschoven en niet meer aangekeken.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 15:46

Wat een leukerds komen er weer langs.

Hier is mijn ballon op pootjes echt aan de laatste loodjes begonnen. Ze is verschrikkelijk humeurig, wenst niet meer opgetild te worden, maar aaien geniet ze wel nog van. Ook wilt ze niet meer loslopen, ze blijft dan naast haar hok zitten of ze komt er gewoon niet meer uit.

Aangezien ze nu bijna 8 weken hier is, kan het echt voor elke moment zijn. Iemand nog tips voor de bevalling? Hoe lang mag het duren? Wanneer weet ik of ze hulp nodig heeft? Kan je de bevalling überhaupt zien aankomen? Google geeft allemaal verschillende antwoorden, dus hoop ik dat jullie kunnen helpen.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 15:55

Ingrijpen zou ook enkel zijn als ze het zelf echt niet kan. Verder wil ik de natuur op zijn beloop laten, maar ik zou er wel graag bij zijn, gewoon voor het geval dat.

Wel een zielig gezicht dat die pootjes bijna niet meer op de grond komen :') Zal kijken of mevrouw straks nog een rondje wenst de wandelen door de kamer voor een foto

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 07:53

DubbelDun schreef:
Mooi modelletje om Christie eens te knippen, dat is ook een haarbal tegenwoordig :)


Ik ben net bij de kapper geweest -O-

Leuk dat je een naamgenootje in huis heb :D

Hier is het lange wachten bijna voorbij. De baby's zijn naar achteren geplaatst, achterpootjes van Mitchy staan wijd, ze is heel onrustig en daarnet leek ze een wee te hebben. Ook ligt er een klein bloedvlekje in het hok.

Ze waggelt wel heel schattig nu. Voor 4 jonkies heb ik al een kandidaat en eentje bljjft hier.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:01

Ik vermoed dat Kiwi toch niet zo gecastreerd was als dat ze zeiden :\ Donderdag is Mitchy reeds 10 weken hier, deze foto's zijn van gisteren. Foto van voor gaat niet makkelijk, ze waggelt constant naar mij toe :') Ze is wel ontzettend aanhankelijk, wilt alleen maar knuffelen, fluit heel de dag om aandacht en eet onwijs veel.

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:20

Nee ik zag niks. Wel een lichte verdikking die Mitchy niet heeft, maar niks om aan te nemen dat hij intact is. Of de castratie was nog niet lang genoeg geleden natuurlijk.
Wel blijf ik het vreemd vinden dat ze niks van Kiwi moest weten. Hij heeft haar slechts 1 keer kunnen bespringen en toen begon ze al dikker begon te worden. Ach Ja, afwachten wat er uit komt. Hopelijk is ze toch drachtig gekocht, gezien het verschil in grote lijkt me dat fijner voor Mitchy. Kiwi is namelijk een heel stuk groter.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:19

Prachtige foto. Hoe doen jullie dat toch? Mijn monstertje loopt altijd ofwel naar de camera ofwel loopt ze gewoon weg. Die kan nog geen 2 seconden stil zitten :')

Kiwi was 3 weken gecastreerd, maar zat alleen bij zijn broertjes.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:34

Net een jong voelen bewegen :+: ik tel zo 4 ruggegraatjes en zijn al redelijk groot. Wat een wonderlijk proces om mee te mogen maken. Ben nu wel heel benieuwd naar de jonkies. Voor 3 heb ik al een huisje, 1 blijft zeker hier, dus 4 zou perfect zijn :o

Ook heel leuk dat Mitchy mij eindelijk leuk vind :+:

Net even gerekend, stel ze is toch dragend gekocht, dan zou ze nu minstens 66 dagen ver moeten zijn.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:49

Nee helaas niet. Het enige dat ik weet is dat het dan ook ̂een kleine maat is geweest.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 23:00

Echt kleinblijvend. Mitchy is nu ruim 6 maanden en ze is nog steeds heel klein vergeleken met mijn cavia's vroeger. Kiwi was met 3 maanden bijna dubbel zo groot. Hier zie je verschil in grote goed op. Mitchy is sindsdien niks gegroeit. Afbeelding

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:56

Dat zou inderdaad ook kunnen.
Vannacht en vanmorgen ligt ze heel de tijd languit te mopperen, of ze is aan het eten. Sinds ze zo aanhankelijk is is ze ook erg vocaal geworden. 2 dingen die ze nooit geweest is. Ik word steeds benieuwder naar haar ware karakter zonder zwangerschapshormonen.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 00:55

Vandaag is Mitchy precies 10 weken bij ons. Hier een paar foto's van de huidige stand van zaken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vanmiddag zijn ze geboren. Al doet nummer 2 mij wel twijfelen aan de papa. Nummer 3 heeft wel hele kromme achterpootjes. Kan dit nog goed komen?

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 10:08

Ze zijn echt heel leuk. 2 vrouwtjes en een mannetje. Helaas hebben 2 andere het niet gered. Het "zielige " beestje is het mannetje, hij blijft lekker hier.

Helaas vind Mitchy ze wat minder leuk. Ze laat ze drinken, maar verder doet ze net zo lelijk tegen de jonkies als tegen Kiwi. Ze doet ze niks, maar laat vocaal wel merken dat ze niks te zoeken hebben bij het eten, haar grot en al helemaal niet bij haar in de buurt als ze niet komen om te drinken. Als ze nog bijdraait dan blijven de zeugjes ook hier, anders heb ik al een leuk adresje voor ze waar we hun regelmatig kunnen zien.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 10:27

Ja dat is waar.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 18:00

Daar ben ik nog niet helemaal uit, maar waarschijnlijk komt Kiwi terug. Voordat hij gecastreerd en onvruchtbaar is, zodat hij bij zijn moeder kan blijven, zitten ze anders ook een tijd alleen. Stel het gaat goed tussen Mitchy en de kleine dametjes, dan ben ik aan het overwegen om er 1 grote groep van te maken.

Mitchy is inmiddels wel een echt moedertje geworden. Ze slapen samen, ze beschermt ze en haar hele houding is veranderd. Wel is ze nog heel erg opgezwollen vanachter. Ze eet, drinkt en poept in elk geval wel goed.

Afbeelding

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:25

Ik heb nog even een vraagje. De baby's en hun geslacht. Er is overduidelijk 1 mannetje en 1 vrouwtje, enkel bij het bruintje twijfel ik. Ik dacht dat dit ook een zeugje was, maar ik begin te twijfelen...

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 18:19

Babyspam :+: Wat groeien ze toch snel.
Mango
Afbeelding
Afbeelding

Blacky
Afbeelding
Afbeelding

Fluffy, deze blijft lekker bij ons
Afbeelding

En de trotse moeder
Afbeelding

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:05

Ja Blacky heeft een paar witte teentjes en een paar witte haren op haar neusje en borst. Zij is wel de liefste van het stel. Mango is net zo eigenwijs als zij eruit ziet en Fluffy bijt mij :') Echt waar, cavia's houden niet van mij -O-

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:32

2 zeugjes en een beertje (Fluffy). Het verschil tussen Mango en Fluffy is nu zeer duidelijk. Fluffy heeft echt al ballen, Mango en Blacky totaal niet. Kiwi komt terug naar huis en Mitchy moet ik nog kijken wat ik ermee ga doen. Ze tolereert de jongen, maar ze laat duidelijk merken dat ze eigenlijk teveel zijn. Ze mag ook niet eten van de jongen en laat zich wegjagen om vervolgens in een hoekje te zitten mopperen. Alleen Fluffy, die vind ze dan wel weer leuk, maarja, ze moeten dan toch weer een tijd uit elkaar voor/na de castratie en ik ben een beetje bang dat dat ook niks word dan. Ik denk erover om op zoek te gaan naar een opvang en daar proberen om haar te koppelen. Een cavia alleen zie ik echt niet zitten, maar haar zien wegkwijnen door het gezelschap wil ik haar ook niet aandoen.

Mango en Blacky gaan naar mijn beste vriendin. Daar blijven ze samen, als het niet goed dan worden ze beide gekoppeld aan een castraat. Voorlopig zijn het echte partners in crime. Pesten hun moeder graag, eten samen, slapen samen en als ze elkaar uit het oog verliezen dan fluiten ze net zolang tot ze elkaar gevonden hebben.

Wat kunnen die kleintjes trouwens een lawaai maken zeg.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:53

Die zachte geluidjes zijn inderdaad schattig. Het lijkt soms alsof ze nieuwe geluidjes ontdekt hebben en dan lopen ze zo een rond terwijl ze dat geluidje produceren. Maar dat fluiten doen ze al hard en liefst 's nachts. Ze staan nog steeds op mijn kamer, omdat ik het te gevaarlijk vind met 2 jonge katten van nu 5 maanden oud en dat rond rennend grut. Onder toezicht mogen de katten er wel bij, maar vooral het poesje zit constant te meppen naar ze en dat met nagels uit. Mickey kijkt er voornamelijk naar, maar dat is ook een bangerik.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:44

Sasha doet het voornamelijk als ze denkt dat ik het niet zie. Ze is helaas nogal hardleers. Als de kleintjes uit de kooi zijn dan snuffelt ze alleen, maar dan mag ze er ook alleen bij als ik ze vast heb. Als ze rondwandelen moet ze de kamer uit. Mickey heeft dan weer meer respect voor cavia's dan voor mij. Die kijkt, snuffelt en geeft ze kopjes als hij kan (dan mogen ze totaal niet bewegen, anders is meneer bang), maar geen haar op zijn lichaam denkt eraan om ze iets aan te doen/mee te spelen.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren


poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:50

Ja inderdaad en dat voor broer en zus :D

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:13

Hier is Fluffy met balletjes geboren, was van dag 1 duidelijk wat hij was. Bij Mango leek er na een paar dagen een verdikking te komen, maar dat is inmiddels wel weggetrokken. Qua karakter zijn Blacky en Mango aan elkaar gewaad, 2 bijtende knorrepotten. Zo moeder zo dochters, Fluffy is veel gemoedelijker, aanhankelijker en ook de enige waar Mitchy gek op is. Wel lijkt er veel gevochten te worden, vooral 's nachts. Iedere keer een heleboel gerommel, gemopper en gegil in die kooi. Dat gegil gaat echt door merg en been. Mitchy staat vol wondjes, wordt ook erg mager doordat de kleine meisjes haar steeds bij het eten wegjagen. Hierdoor krijgen zij en Fluffy nu een aantal keer verdeeld over de dag (en nacht) aparte voedermomenten, weg van de kooi en de krengetjes. Nooit gedacht dat ik dit nog zou zeggen, maar ik zal blij zijn als de meisjes weg kunnen en de rust wederkeert.

Ze groeien wel heel snel, je ziet ze gewoon groeien.

Kiwi is ook weer terug, hij is nog steeds een lawaaimaker, maar wel veel liever gelukkig. Hij heeft al kennis gemaakt met de kleine Fluffy en dat ging heel goed. Ik zet ze samen los als Mitchy aan het eten is en ze beginnen nu ook te fluiten naar elkaar, heel leuk om te zien. Ik zal straks proberen om een foto van die 2 te maken.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:23

Wanneer zou ik Fluffy dan het beste weghalen bij mams? Ze zijn van 31 oktober, dus donderdag zijn ze 3 weken.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers