Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:06

DubbelDun schreef:
Op 240x120 kun je wel 8 cavia's houden, maar persoonlijk zou ik nooit zomaar tijdelijk een vreemde groep bij mijn eigen caafs doen. Buiten de ruzie/vechten kun je ook allerlei ziektes meekrijgen.
In een goed gesettelde groep zou ik nooit wisselende cavia's doen. Dan liever 2 aparte groepen aanhouden met elk hun eigen ren en nachthok.


Oké. Ik zit er zelf ook over na te denken om nog 2 jonge beertjes bij te nemen maar iemand zei dat 6 beertjes in dat hok te klein zou zijn ?

En als de logeer cavias komen zou ik ze apart zetten


Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:36

melody7 schreef:
Heb je je 4 beren nu al bij elkaar zitten? Meer dan twee beren bij elkaar doen lukt zelden, zeker wanneer ze nog jong zijn. Vreemde cavia's erbij zetten zou ik ook zeker niet doen. Let ook op met stro, dat kan naar prikken en daardoor zelfs wondjes/abcessen veroorzaken. Ik vind dat hokje wel leuk voor in een ren! Misschien kun je het zelfs wat hoger zetten zodat ze er ook nog onder kunnen :)


Ik zet altijd jonge beertjes er bij dus jonge cavias bedoel ik mee tot 6 weken oud . En mijn cavias zijn eigenlijk heel makkelijk moet wel in neutrale ruimte koppelen en hok schoon maken voor ze met ze alle er in gaan. Ken iemand die heeft 15 mannen beren samen.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 02:07

beert schreef:
DubbelDun schreef:
Op 240x120 kun je wel 8 cavia's houden, maar persoonlijk zou ik nooit zomaar tijdelijk een vreemde groep bij mijn eigen caafs doen. Buiten de ruzie/vechten kun je ook allerlei ziektes meekrijgen.
In een goed gesettelde groep zou ik nooit wisselende cavia's doen. Dan liever 2 aparte groepen aanhouden met elk hun eigen ren en nachthok.

Eerlijk gezegd vind ik dit voor 8 beren wel te klein. Die hebben wat meer persoonlijke ruimte nodig. Ik las als advies ongeveer 1 M2 voor beren. Ik heb 6 beren op 8.5m2 en zou er niet zoveel op een kleiner stuk willen houden.

Als je een hele stabiele groep hebt, maar jij hebt toch nog allemaal jonge dieren? (Panda?). Tot een jaar puberen ze en zijn toch meer op zoek naar grenzen.


Heb 2 cavias van 2 jaar
1 cavia van bijna 1 jaar en 1 cavia is 4 maand

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:42

Het winterhok is binnen zomerhuisje (die ik had gekregen voor mijn verjaardag is er uit en die komt in de zomer terug)

Cavias zitten er alleen steeds onder ipv er in.

En het winterhok is officieel een hondenhok Afbeelding

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:48

DubbelDun schreef:
Hier heb ik van alles bij de cavia's gehad; muizen, ratten en zelfs een eenhoorn :) Die vrat de deksels van mijn brokjespot (plastic) kapot. Muizen/ratten zet ik op een plank in het hok een val neer zodat de cavia's er niet in kunnen en tegen de eekhoorn heb ik een metalen pot voor de brokjes genomen.

Echt tegenhouden doe je het niet vrees ik.


ik wil ook een eenhoorn waar kan je die kopen _/-\o_

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 14:46

oeps wat begon als een grapje is door verschillende boeren steun organistaties opgepikt en edward gaat facebook rondAfbeelding

Donderdag avond komt er een nieuwe cavia bij <3 <3 <3

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 14:52

DubbelDun schreef:
Edward goes viral... :)

haha dat die foto zo leuk zou worden opgepikt had ik niet verwacht heb ook al haat gehad hoor van dierenactivisten XD

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 19:37

MarjanB schreef:
Ok ik zit met m’n hoofd op een paardenforum.. dus ik maar denken wat moet Edward gal nou met een cavia op z’n Facebook? :')


je reactie geweldig _/-\o_

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:10

Zou vandaag 1 cavia halen maar zijn er 2 geworden oeps .
Dat maakt de teller nu op 6 cavias
Dit zijn de 2 nieuwe geen broertjes van elkaar Afbeelding

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 11:26

DubbelDun schreef:
@Pandameisje: heb je nu allemaal aparte groepen of zitten er nieuwe tussen de 'oude'?

Ze zitten allemaal samen eerste 2 uur is het onrustig en daarna klaar


Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 15:11

Hier krijgen de cavias hooi van de paarden zelfs gestoomd hooi krijgen ze als het te stoffig is ..

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 17:22

Met mijn 6 heren gaat super goed ze zijn super blij.

Vandaag ook 2 logeer cavias in huis voor 7 dagen

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:47

Afbeelding

Remy zijn nieuwe plekje elke keer als ik er kom zit hij in de hooi mand en andere pagina's eten er lekker omheen

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:45

DubbelDun schreef:
Wat een lekkere ren hebben ze zo :)


Ja ben er nog steeds heel blij mee zit er zelfs over na te denken om nog groter te maken

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:51

DubbelDun schreef:
Als je de ruimte hebt waarom niet :) Dan kun je ook met trappetjes en verhogingen gaan werken in het midden.


Verhogingen word lastig in dit hok maar in de lengte kan die nog wel stuk bij moet alleen vriend lief overtuigen

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:06

DubbelDun schreef:
Hoe hoog is de ren ??
Want vanaf 15 cm kun je al met verhogingen gaan werken.


80 cm is die maar de ren is helemaal overdekt en moet wel mogelijk zijn om er in te kunnen vanaf boven af om hok te verschonen

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:52

DubbelDun schreef:
@Pandameisje: je moet niet te ingewikkeld denken. Met een verhoging bedoel ik bijv. 2 schuilhuisjes van 15 cm hoog waar je een plank overheen legt zodat je een 'brug' krijgt en dan met een loopplankje om er op en er af te komen 'ls ze al niet gewoon er op en af springen :)
Dit hoeft niet groter/langer te zijn dan bijv 60/80 cm :)


Kan altijd over na denken idd..

Moet mijn vriend nog overtuigen dat hok groter mag.

Hok is nu al 240x120

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 15:36

Nientsje schreef:
Dat losse hekje is voor als je een tussenstuk in de kooi wil maken voor bijv. Quarantaine. Maar daar hebben we nu wel 2 andere kooien voor, dus die gebruiken we niet.

Deze kooi hebben we van Zooplus :) ideaal ding. Ben benieuwd wat ze ervan vinden.

Ik ben het wel gewend om ze in de woonkamer te hebben. Ik vind het niet zo erg, juist wel gezellig. En dit staat beter dan die twee losse kooien :=

We waren ook nooit vak plan om meer cavias te nemen. Dusja zo'n kooi stond nooit op de planning. Maar gewoon een nodig en deze is groot en was betaalbaar. En de kleur matcht bij onze muren. Wij zijn er wel blij mee en het stoort ons niet :D


Is dit die 160 kooi.??

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:01

Ik vind nu elke dag 1 cavia terug in de hooi bak ( springen zelf er in en er uit) nu is het elke keer edward pongo spot of remy die dit doen waarom doen ze dit? Deden ze eerder niet

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:10

Iemand enig idee wat edward kan hebben... Heb hem met mungo apart gezet ( hok in 2 gesplitst met bier kratten)

Edward eet wel super goed is wel 80 gram afgevallen...
Afbeelding

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:15

Granoek schreef:
Oef, zelf nog leek dus geen idee maar ik hoop dat je het vindt.
Hoe oud is hij?


Bedoel je edward hij is 2 jaar en 7 maanden

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 18:55

Er was iemand die vroeg of teddy was ik zo ja blijkbaar hebben teddys vaak last van gebroken rug dat houd in kale plekken dit kan door voer komen.

Ondanks dat toch even anti schurft gehaald de pippetjes waren bij 2 dierenwinkels uit verkocht 1 dierenwinkel had de spray dus sprayen maar..

Vraag mij af de andere cavia's ook behandelen met spray

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 19:06

Pandameisje schreef:
Er was iemand die vroeg of teddy was ik zo ja blijkbaar hebben teddys vaak last van gebroken rug dat houd in kale plekken dit kan door voer komen.

Ondanks dat toch even anti schurft gehaald de pippetjes waren bij 2 dierenwinkels uit verkocht 1 dierenwinkel had de spray dus sprayen maar..

Vraag mij af de andere cavia's ook behandelen met spray


Even edward met de spray behandeld dacht dat 4x sprayen stond maar stond 2x dus heb perongeluk 4x op gedaan kan dit kwaad

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:08

beert schreef:
Wow Meeko is echt mooi met die bruinzwarte borst. En natuurlijk met haar kroon :-)

Overdoseren van de spray kun je nu toch niks meer tegen doen. Je zal het denk ik ook een beetje afgeveegd hebben?

Haha die hooiruif is best cool gedaan! Ze worden al tammer of niet? Omdat ze er meteen heen gaan.


Heb afgeveegd heb dierenarts gebeld voor zekerheid die zei dat niet veel kwaad kan aangezien spul minder heftig is als de pippetjes

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:11

Even groep foto van mijn cavia's.
Met edward gaat het goed heb ontdekt als ik de groente op 1 plek legt dat die wel gaat eten en niet constant achter de andere cavia's gaat voor eten jatten. Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pippa13 en 36 bezoekers