Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja, MirandaT

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 16:06

DubbelDun schreef:
Op 240x120 kun je wel 8 cavia's houden, maar persoonlijk zou ik nooit zomaar tijdelijk een vreemde groep bij mijn eigen caafs doen. Buiten de ruzie/vechten kun je ook allerlei ziektes meekrijgen.
In een goed gesettelde groep zou ik nooit wisselende cavia's doen. Dan liever 2 aparte groepen aanhouden met elk hun eigen ren en nachthok.

Oké. Ik zit er zelf ook over na te denken om nog 2 jonge beertjes bij te nemen maar iemand zei dat 6 beertjes in dat hok te klein zou zijn ?

En als de logeer cavias komen zou ik ze apart zetten

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 17:36

melody7 schreef:
Heb je je 4 beren nu al bij elkaar zitten? Meer dan twee beren bij elkaar doen lukt zelden, zeker wanneer ze nog jong zijn. Vreemde cavia's erbij zetten zou ik ook zeker niet doen. Let ook op met stro, dat kan naar prikken en daardoor zelfs wondjes/abcessen veroorzaken. Ik vind dat hokje wel leuk voor in een ren! Misschien kun je het zelfs wat hoger zetten zodat ze er ook nog onder kunnen :)

Ik zet altijd jonge beertjes er bij dus jonge cavias bedoel ik mee tot 6 weken oud . En mijn cavias zijn eigenlijk heel makkelijk moet wel in neutrale ruimte koppelen en hok schoon maken voor ze met ze alle er in gaan. Ken iemand die heeft 15 mannen beren samen.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 01:07

beert schreef:
DubbelDun schreef:
Op 240x120 kun je wel 8 cavia's houden, maar persoonlijk zou ik nooit zomaar tijdelijk een vreemde groep bij mijn eigen caafs doen. Buiten de ruzie/vechten kun je ook allerlei ziektes meekrijgen.
In een goed gesettelde groep zou ik nooit wisselende cavia's doen. Dan liever 2 aparte groepen aanhouden met elk hun eigen ren en nachthok.

Eerlijk gezegd vind ik dit voor 8 beren wel te klein. Die hebben wat meer persoonlijke ruimte nodig. Ik las als advies ongeveer 1 M2 voor beren. Ik heb 6 beren op 8.5m2 en zou er niet zoveel op een kleiner stuk willen houden.

Als je een hele stabiele groep hebt, maar jij hebt toch nog allemaal jonge dieren? (Panda?). Tot een jaar puberen ze en zijn toch meer op zoek naar grenzen.

Heb 2 cavias van 2 jaar
1 cavia van bijna 1 jaar en 1 cavia is 4 maand

Pandameisje

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:42

Het winterhok is binnen zomerhuisje (die ik had gekregen voor mijn verjaardag is er uit en die komt in de zomer terug)

Cavias zitten er alleen steeds onder ipv er in.

En het winterhok is officieel een hondenhok Afbeelding

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:48

DubbelDun schreef:
Hier heb ik van alles bij de cavia's gehad; muizen, ratten en zelfs een eenhoorn :) Die vrat de deksels van mijn brokjespot (plastic) kapot. Muizen/ratten zet ik op een plank in het hok een val neer zodat de cavia's er niet in kunnen en tegen de eekhoorn heb ik een metalen pot voor de brokjes genomen.

Echt tegenhouden doe je het niet vrees ik.

ik wil ook een eenhoorn waar kan je die kopen _/-\o_

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:46

oeps wat begon als een grapje is door verschillende boeren steun organistaties opgepikt en edward gaat facebook rondAfbeelding

Donderdag avond komt er een nieuwe cavia bij <3 <3 <3

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:52

DubbelDun schreef:
Edward goes viral... :)

haha dat die foto zo leuk zou worden opgepikt had ik niet verwacht heb ook al haat gehad hoor van dierenactivisten XD

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:37

MarjanB schreef:
Ok ik zit met m’n hoofd op een paardenforum.. dus ik maar denken wat moet Edward gal nou met een cavia op z’n Facebook? :')

je reactie geweldig _/-\o_

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:10

Zou vandaag 1 cavia halen maar zijn er 2 geworden oeps .
Dat maakt de teller nu op 6 cavias
Dit zijn de 2 nieuwe geen broertjes van elkaar Afbeelding

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:26

DubbelDun schreef:
@Pandameisje: heb je nu allemaal aparte groepen of zitten er nieuwe tussen de 'oude'?

Ze zitten allemaal samen eerste 2 uur is het onrustig en daarna klaar

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 14:11

Hier krijgen de cavias hooi van de paarden zelfs gestoomd hooi krijgen ze als het te stoffig is ..