Maar niet echt een afgesloten nachthok? Want je kunt nog zo'n grote ren hebben, als je een klein nachthok hebt wat je ook 'avonds afsluit, dan zitten ze een flink aantal uren nog op elkaars lip
Misschien was voorheen juist iets te zwaar Als ze goed eet dan zal ze zeker uit zichzelf weer aan gaan komen. Ze heeft niet dusdanig ondergewicht dat speciaal/extra voer noodzakelijk is.
Hier heb ik van alles bij de cavia's gehad; muizen, ratten en zelfs een eenhoorn Die vrat de deksels van mijn brokjespot (plastic) kapot. Muizen/ratten zet ik op een plank in het hok een val neer zodat de cavia's er niet in kunnen en tegen de eekhoorn heb ik een metalen pot voor de brokjes genomen.
70 dagen is normaal. Dus met 8 weken zit je op 56 dagen. Het kán dus nog 2 weken duren, maar ik denk niet dat ze net de dag voor de verhuizing naar jou drachtig is geraakt. Bevallen doen ze heel snieky. ik heb er wel eens op een meter afstand van gezeten en hoorde het pas aan de minieme piepjes (van de jongen) die ik niet kon thuisbrengen als de standaard cavia-geluiden.
Door Cuy's te gebruiken krijg je grotere cavia's, dit kan ondertussen al behoorlijk 'verdund' zijn. Overigens heb ik niks gehoord van zeer gestresste Cuy's, eerder dat ze moeilijker hanteerbaar zijn omdat ze sneller bijten.